Suika no Jutsu (Hōzuki)

Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3928
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Suika no Jutsu (Hōzuki)

Post autor: Ichirou »

PROBLEM
Nie wiadomo jak klan działa przy obecnych zasadach wytki.
Nazwa
Suika no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
E: 7% | D: 6% | C: 5% | B: 4% | A: 3% | S: 2% S+: 1% (za skroplenie)
Dodatkowe
Technika Pasywna, od klanowych A możliwość zmiany w olej za potrójny koszt
Opis Podstawowa technika klanu Hōzuki. Polega ona na zamianie dowolnej części ciała (bądź też jego całego) użytkownika w wodę, przez co unika obrażeń wynikających z ataku przeciwnika. Technika aktywuje się samoczynnie i bez wiedzy właściciela, wykorzystanie elementu zaskoczenia do skutecznego ataku jest więc znacznie utrudnione. Technika chroni przed większością obrażeń i ich rodzajów, z niewielkimi wyjątkami. Po dostatecznym opanowaniu umiejętności swojego klanu, możliwym jest zmiana w olej, który ma praktycznie te same właściwości co woda, pozwala jednak tworzyć za jego pomocą nowe techniki i ich kombinacje.
Po rozwinięciu dziedziny klanowej na rangę C możliwa jest zamiana wybranej części ciała w wodę na własne życzenie. Koszt chakry jest taki sam jak w przypadku samoczynnego skroplenia.
ROZWIĄZANIE
Nazwa
Suika no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt E: 7% | D: 6% | C: 5% | B: 4% | A: 3% | S: 2% S+: 1% (za skroplenie)
Negowanie ran - Lekka: 5% | Średnia: 10% | Ciężka: 20% | Śmiertelna: 40%
Dodatkowe
Technika Pasywna, od klanowych A możliwość zmiany w olej za potrójny koszt
Opis Podstawowa technika klanu Hōzuki. Polega ona na zamianie dowolnej części ciała (bądź też jego całego) użytkownika w wodę celem uniknięcia obrażeń wynikających z ataku przeciwnika. W przypadku, w którym postać powinna otrzymać obrażenia (za wyjątkiem ataków Raiton oraz Katon) technika aktywuje się samoczynnie i bez woli właściciela, negując otrzymane obrażenia. Koszt chakry za aktywację jest uzależniony od rozmiaru zniwelowanych ran. Jeżeli Hōzuki nie posiada wystarczających zasobów chakry, to technika nie zostaje aktywowana i otrzymuje obrażenia normalnie. W przypadku ataków żywiołami Raiton oraz Katon technika nie aktywuje się i Hōzuki otrzymuje obrażenia normalnie, przy czym ataki Raiton na potrzeby rozpatrywania poniesionych obrażeń mają Siłę o 40 większą.
Po dostatecznym opanowaniu umiejętności swojego klanu, możliwym jest zmiana w olej, który ma praktycznie te same właściwości co woda, pozwala jednak tworzyć za jego pomocą nowe techniki i ich kombinacje.
Po rozwinięciu dziedziny klanowej na rangę C możliwa jest zamiana wybranej części ciała w wodę na własne życzenie. Koszt chakry jest taki sam jak w przypadku samoczynnego skroplenia.
DODATKOWE UWAGI
Można pozmieniać koszty za negowanie obrażeń jeśli za dużo/za mało, ale osobiście już prędzej bym podniósł niż obniżył. Nie uzależniałbym kosztu od KC bo na wczesnym poziomie może okazać się zbyt drogie, a na późnym Hozuki będzie bliski nieśmiertelności poza wyjątkami.
Niby 40% za śmietelną to dużo, ale z drugiej strony każda inna postać w takiej sytuacji kończy żywot, a tu się nic nie dzieje i nie ma się nawet kar do stat.
Uwagę o tym, że Raitony działają 40 silniej można wynieść gdzieś wyżej do opisu klanu jeśli będzie to czytelniejsze.
Brak aktywacji na Katon opcjonalny, można wywalić i zostawić sam Raiton.
Reszty rzeczy jak skraplanie na życzenie i olej nie tykałem, chociaż ta zmiana w olej za potrójny koszt chyba nic nie daje w tym momencie.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Shoku
Posty: 48
Rejestracja: 22 mar 2022, o 15:08
Wiek postaci: 19
Ranga: Łuska
Widoczny ekwipunek: - Kabura na broń - lewa noga na wysokości uda
- Kabura na broń - prawa noga na wysokości uda
- Torba - przy pasie z prawej strony
- Ochraniacz na czoło - zawieszony na szyi
- Opaska - na każdym nadgarstku
- Kamizelka shinobi

Re: Suika no Jutsu (Hōzuki)

Post autor: Shoku »

Wydaje mi się, że to trochę słaby kierunek poprawy. Wystarczy, że jesteś Hozuki, wpadasz na przeciętnego użytkownika Taijutsu z kunaiem i w 2 sekundy dostajesz kilka "śmiertelnych" ciosów na klatę. Umiejętność pasywna okazuje się całkowicie bezużyteczna. Dodatkowo ten brak odporności na Katon każdej rangi? Hozuki S dostaje Katon D i leży?
Ogólnie myślę, że na przestrzeni lat forum zaczęło zjadać własny ogon - silne klany były nerfione, aby opłacało się grać innymi. Teraz Okazuje się, że są jakieś kwiatki, niedociągnięcia w bardzo sporadycznych przypadkach (przez tamte zmiany) i wprowadzamy kolejne. Mam wrażenie, że w ten sposób niedługo żaden klan nie będzie przypominał tego, czym był w mandze, a o to nam chyba nie chodzi, prawda?
Wystarczy spojrzeć na znerfiony po całości klan Nara i jego Kagemane, które mimo dosłownego wytłumaczenia działania na kilku stronach mangi, na forum zostało sprowadzone do poziomu... słabego, po prostu, żeby nie używać brzydkich słów.

MAKE CLANS GREAT AGAIN! <catban>
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3928
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Suika no Jutsu (Hōzuki)

Post autor: Ichirou »

Zmiana jest pod "nowe" zasady i sposób rozpatrywania technik. Forum poszło w taką stronę a nie inną i propozycja ta nie jest żadną rewolucją, a jedynie dostosowaniem do istniejącej mechaniki. To nie jest temat na dyskusje, w jakim kierunku poszła mechanika forum.
Z tego co rozumiem, to technika taijutsu w ramach której zadawane jest kilka uderzeń i tak jest uznawana jako pojedynczy atak na potrzebę rozpatrywania obrażeń. Dostanie kilku śmiertelnych ciosów oznacza oberwanie kilkoma szybkimi atakami o sile o 120 większej niż posiadana wytka - to oznacza dosyć diametralną różnicę między przeciwnikami.
Jeżeli Suika w takiej wersji jest zbyt słaba (kosztowna), można korygować to zmniejszeniem kosztu chakry. W obecnej wersji na forum Suika unika wszelkich obrażeń za 1-7% chakry w zależności od KC, co poza wyjątkami (które obecnie nie są sprecyzowane i nie wiadomo kiedy Suika nie działa) czyni klan niemal niemożliwy do pokonania.
Hozuki na poziomie klanówki S prawdopodobnie będzie miał tyle wytki, że Katon D o sile 60 nie zada mu żadnej rany lub co najwyżej lekką. Nie ma jakiejkolwiek możliwości na śmiertelną - o ile atakujący nie będzie wzmocniony super wspomagaczami.
Proszę o bardziej przemyślane uwagi w odniesieniu do tego jak to faktycznie działa.
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 231
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Re: Suika no Jutsu (Hōzuki)

Post autor: Mukutaro »

Dobre, ale nie podoba mi się stały koszt. Lepiej żeby skalowało się z KC w dół, jak każda inna technika chakrowa, prawda? Suika się skaluje, koszta na negowanie ran także powinny.

Lekka rana: E: 7% | D: 6% | C: 5% | B: 4% | A: 3% | S: 2% S+: 1% (koszt Suika no Jutsu)
Średnia rana: E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (technika D)
Ciężka rana: E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (technika C)
Śmiertelna rana: E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (technika B)

Co prawda na mniejszych ranach na niskich KC jest nieco drożej, ALE z potencjałem do zmniejszenia kosztów przez inwestycję w KC. Zgadza się, nie liczy się idelnie jak ujemne procenty do stat, ale przynajmniej da się coś z tymi horendalnymi kosztami zrobić i zrzucić je w dół.
0 x
Awatar użytkownika
͏͏͏͏Αkira͏͏͏͏
Posty: 80
Rejestracja: 18 lut 2024, o 15:07
Wiek postaci: 24
Ranga: Dōkō
Widoczny ekwipunek: ◈ Torba
Multikonta: Mijikuma | Meguru | Ryukoi

Re: Suika no Jutsu (Hōzuki)

Post autor: ͏͏͏͏Αkira͏͏͏͏ »

Sam poszedłbym raczej w tę stronę kosztów zależnych od kontroli chakry, nie rozumiem dlaczego skraplanie się miałoby być zależne od KC, chyba że chodzi o atak zadający ranę, to wtedy ta czynność kosztuje nas nieporównywalnie więcej niż zazwyczaj, nie ma to sensu.
Zrobiłbym tu więc koszty z uwzględnieniem KC i ewentualnie klanówki + to na co tutaj zwróciłbym uwagę to na wrażliwości Hōzuki:
  • Co z raitonem - zaproponowałbym tutaj większą wrażliwość na ataki tego żywiołu o jeden próg tak jak jest obecnie i dodatkowo brak możliwości skraplania przez 3 tury po oberwaniu atakiem raitonu (na który skraplanie również nie działa)
  • Nad katonem bym się tu dłużej zastanowił, z rozpiski żywiołowej wiemy, że to raczej woda działa na ogień a nie na odwrót, ale żeby w pełni nie wyrzucać tej opcji proponuję by ataki Katonu rangi B+/A+ również zadawały obrażenia (bez żadnych bonusów) skroplonemu Hōzuki, ale nie miały mechaniki blokowania skraplania.
0 x
Awatar użytkownika
Nao
Martwa postać
Posty: 109
Rejestracja: 16 wrz 2018, o 14:41
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: - Skórzana, zdobiona kaletka.
- Duża skórzana torba.
- Manierka przywiązana do pasa.
- Mały zwój przywiązany do pasa.
- Mały kozik przypięty do pasa.

Re: Suika no Jutsu (Hōzuki)

Post autor: Nao »

Nie lepiej dać im na suice +wytrzymałość (jeżeli trafienie okazało by się raną) np 40 dla trafień fizycznych czyli tai i buki. A - 40 wytrzymałości dla uderzeń (nie trafień) dla raiton.

Czyli tai i buki rozpatrujemy tylko gdy atak przebiłby się przed standardowa wytrzymałość i wtedy hoozuki zmienia się w wodę i liczy się wytrzymałość na suice.
A raiton liczony jest jako stały minus dla hoozukiego.

Wartości przykładowe, dobrać to na każdy poziom zaawansowania kg i tyle. Skoro u was mechanika jest ze uderzenie toporem w gola skórę nie spowoduje obrażeń bo wytrzymałość ktoś ma wysoka to jaki problem dać ta sama mechanikę dla hoozukich i uznać że topór trafił w wodę, rozbryzgal ją nieco i po powrocie do formy człowieka - ciało nie zregenerowalo się w pełni przez ubytek w wodzie.

Najprostsze rozwiązanie i nie będzie zastanawiania się czy penetrujaca wiązka fuutonu o średnicy 1mm zrobiła by coś kałuży wielkości człowieka czy nie :D

I dodam że według tego co było widać w mandze to zmiana w kałuże dla hoozukiego było tak naturalne jak oddychanie. Mógł to sam aktywować i raczej nie wyczerpywalo to ogromnych zasobów chakry
0 x
Awatar użytkownika
Nao
Martwa postać
Posty: 109
Rejestracja: 16 wrz 2018, o 14:41
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: - Skórzana, zdobiona kaletka.
- Duża skórzana torba.
- Manierka przywiązana do pasa.
- Mały zwój przywiązany do pasa.
- Mały kozik przypięty do pasa.

Re: Suika no Jutsu (Hōzuki)

Post autor: Nao »

No to ja wrzucę swoją propozycję. Może znowu głupia, ale no cóż.

- Katon z racji, że jest żywiołem słabszym - nie ma wpływu na wodę. Natomiast woda z hoozukich, nie ma nadrzędności nad katonem (jest neutralna jak do reszty żywiołów).
- Raiton jako mocna słabość.
- Tai/buki - jako najsilniejsza strona (w a/m - nie było pokazane by dało się zranić Hoozukiego fizycznymi atakami, do tej pory na forum też tak to działało, stąd ogromny boost w tym kierunku).




Obrazek
Obrazek
Nazwa
Suika no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
E: 7% | D: 6% | C: 5% | B: 4% | A: 3% | S: 2% S+: 1% (za skroplenie)
Koszt
E: 45% | D: 35% | C: 25% | B: 20% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę)
Dodatkowe
Technika Pasywna
Opis Podstawowa technika klanu Hōzuki. Polega ona na zamianie dowolnej części ciała (bądź też jego całego) użytkownika w wodę, przez co unika obrażeń wynikających z ataku przeciwnika. Technika posiada kilka trybów:
a) Technika aktywuje się samoczynnie i bez wiedzy właściciela, wykorzystanie elementu zaskoczenia do skutecznego ataku jest więc znacznie utrudnione.
b) Użytkownik wywołuje efekt zmiany w wodę. Można zmienić część ciała lub całe ciało (koszt pozostaje ten sam dla opcji liczonej na turę) - Użytkownik w formie wody posiada 50% atrybutu siła. - Od rangi C.
c) Użytkownik może wyłączyć samoczynną zmianę w wodę, przydatne przy walce z użytkownikiem Raitonu - Od rangi B.

Technika chroni przed większością obrażeń fizycznych oraz technik z wykorzystaniem chakry. Posiada jednak podatność na żywioł Raiton
Dokładny opis działania znajduje się w opisie klanu.

Po rozwinięciu dziedziny klanowej na rangę C możliwa jest zamiana wybranej części ciała lub całego ciała - w wodę na własne życzenie. Koszt chakry jest taki sam jak w przypadku samoczynnego skroplenia.
Nazwa
Suihō no jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 za turę)
Dodatkowe
Zamiana w wodę techniką Suika no Jutsu
Opis Technika używana w formie kontrataku wobec oponentach opierających się na starciach bezpośrednich. Po wcześniejszej zamianie części ciała w wodę należy wejść w bezpośredni kontakt z oponentem. Wtedy to część wody zaczyna przemieszczać się po ciele oponenta, ostatecznie tworząc wodny bąbel wokoło jego głowy. Jeśli przeciwnik nie pozbędzie się go jakimś sposobem, to padnie na ziemię nieprzytomny z braku powietrza. Dużą rolę odgrywa tutaj wytrzymałość duszonego, który może próbować anulować technikę, przykładowo dążąc do przerwania fizycznego kontaktu. Wtedy to woda bezwładnie opada na ziemię i uwalnia głowę ofiary.
Obrazek
Nazwa
Gōsuiwan no Jutsu
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Na ciało
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (na 3 tury dla kończyny)
Koszt
E: 45% | D: 35% | C: 25% | B: 20% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę dla całego ciała)
Dodatkowe
+60 siły, +20 wytrzymałości (woda) // +100 siły, +20 wytrzymałość (olej)
Opis Technika pozwalająca na "dopakowanie" swojej kończyny i tym samym zwiększenia dotkliwości zadawanych ciosów. Poprzez skupienie dużych ilości wody w wybranej części ciała, ta staje się wyraźnie większa od reszty ciała. Może to lekko zaburzyć poczucie równowagi, jednak poza tym nieznacznym detalem technika nie ma praktycznie żadnych wad. Wzmocniona kończyna może być używana na bardzo wiele sposobów, wszystko zależy od sytuacji i samego użytkownika. Skupienie większych ilości wody w jednej części ciała wymaga utrzymania jej porcją chakry raz na jakiś czas.

Od rangi B możliwość dopakowania całego ciała
Nazwa
Mizudeppō no jutsu
Ranga
B
Pieczęci
Złożenie dłoni w "pistolet"
Zasięg
4m
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Niepozorna, jednak bardzo zabójcza technika w asortymencie wykonującego. Nie wymaga żadnych pieczęci, jedynym wymaganiem jest złożenie palców dłoni w taki sposób, by przypominały pistolet. Potem należy wycelować swoją palcową broń w potencjalną ofiarę. W małym palcu zaczyna kumulować się woda, która chwilę później wychodzi z palca i przyjmuje formę małej kulki. Wtedy następuje wystrzał - kulka z dużą prędkością odłącza się od palca i mknie przed siebie, przebijając wszystko na swojej drodze.
Od rangi A możliwym jest wystrzelenie dwóch pocisków jednocześnie - po jednym na dłoń.
Obrazek
Nazwa
Abura
Mistrzowska ścieżka rozwoju dla rodu Hoozuki. Użytkownik przez długotrwały trening potrafi zmieniać swoje ciało w olej, który jest gęściejszy, przez co bardziej wytrzymały i mniej podatny na element błyskawicy.

Dodatkowe: Nauka techniki zajmuje miejsce na jedną umiejętność wspomagającą
Możliwości
  • Zwiększona wytrzymałość Suika no Jutsu
  • Zmniejszona podatność użytkownika na techniki raitonu
  • Specjalne techniki do użycia jedynie z olejem
Wymagania
Zdobycie na wyprawie rangi A, Zgoda administracji
Nazwa
Sakana Akuna no Jutsu
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
Zamiana ciała w wodę techniką Suika no Jutsu, duży zbiornik wody
Opis Technika polega na wcześniejszej zamianie ciała w wodę, po czym wniknięcia do dowolnego zbiornika wodnego. Następnie Hōzuki przejmuje kontrolę nad ogromną ilością wody, którą formuje w gigantyczną falę. Użytkownik może zmaterializować się w dowolnym miejscu przejętej wody, przykładowo w celu niespodziewanego ataku na pochwyconego przez wodę przeciwnika. Technika jest też idealną odpowiedzią na wszelkiego rodzaju techniki Katon, które w starciu z tą techniką nie mają najmniejszych szans, poza tymi najpotężniejszymi. Efekt jest tym lepszy, im więcej wody przejmiemy, mogąc powalić nawet największe summony czy Biju!


Nazwa
Mizu Fūsen no Jutsu
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg Max.
2m (stworzenie) | 25 metrów
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (za 15 baniek)
Statystyki
Dodatkowe
Wymaga zdobycia oleju, Zamiana nóg w olej techniką Suika no Jutsu
Opis Poprzez zamianę stóp w olej i rozprowadzenie go na małym obszarze wokoło nas, możliwym jest wytworzenie kilkunastu baniek, które wychodzą z powierzchni naoliwionej ziemi. Bańki są bliźniaczo podobne do tych używanych w technikach klanu Shabondama. Te jednak stworzone są z oleju i pełnią rolę pocisków. Są one bardzo szybkie i po trafieniu w cel wywołują wybuch na obszarze 1m od miejsca uderzenia. Pociski nie są naprowadzane, raz posłane będą lecieć do przodu póki nie stracą swojej formy i nie rozprysną się.
Obrazek
Nazwa
Jōki Bōi
Ranga
S
Pieczęci
Brak
Zasięg
150m
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Wymaga zdobycia oleju
Opis Zaawansowana technika, która pozwala stworzyć klona złożonego zarówno z wody jak i oleju. Klon ten różni się od reszty swoim zastosowaniem. Klon nie jest w stanie użyć żadnej techniki, nawet nie wygląda jak twórca. Twór ten ma jednak inne cechy, które czynią go niesamowicie groźną techniką. Klon jest mały i tworzony wraz z szerokim, płaskim ostrzem doczepionym do jego przedramienia. Klon jest też bardzo szybki i zwinny, może więc błyskawicznie szatkować wrogów. Im dłużej klon się porusza, tym szybciej w jego ciele wzrasta temperatura. Z czasem klon zwiększa swoje rozmiary, co idzie w parze z ogromną utratą prędkości. Klon puchnie i zwiększa swoje rozmiary, a kiedy dorównuje ogromnym summonom, pokłady nagromadzonej pary o ogromnej temperaturze rozsadzają klona. Wybuch obejmuje zasięgiem 25m terenu wokoło klona. Ktokolwiek znajdzie się w zasięgu zostanie niemalże ugotowany żywcem. Po wybuchu klon zaczyna się chłodzić i ponownie powraca do swoich małych rozmiarów, a cykl zaczyna się od początku. Powstrzymanie klona przed kolejnymi wybuchami to zadanie bardzo trudne, gdyż kiedy się go pochwyci podczas jego poruszania się, ten ostatecznie i tak wybuchnie. Pokonanie techniki jest więc bardzo trudnym zadaniem.
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi S. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
Do tej techniki proponuję dodać, że klon posiada atrybuty użytkownika. Rośnie przez 10 tur po czym następuje wybuch, z każdą turą zwiększa swój rozmiar o 10% i traci swoją szybkość o 10%.
Wybuch 220/200 w promieniu 10m?

Nie sformatować tableki, żeby dodać tą siłę, ciągle mi się rozwala.
0 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 28
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Suika no Jutsu (Hōzuki)

Post autor: Brook »

Skalowalne koszta w tym przypadku moim zdaniem nie zdają egzaminu z tego oczywistego powodu, że na wyższych poziomach są zbyt niskie. 4, 7 czy 10% za śmiertelną ranę to zdecydowanie za mało przy obecnej mechanice, gdzie mamy wprowadzone debuffy, których można unikać kilkanaście razy w czasie walki, nie wspominając o doładowywaniu się pigułkami. Sam myślałem o jeszcze większych kosztach, niż ichir dał w swojej pierwotnej propozycji, ale jeśli nawet te zostały uznane przez was za za duże, to nie będę swoich proponował. XD
Zostałbym więc przy flat koszcie chakry Lekka: 5% | Średnia: 10% | Ciężka: 20% | Śmiertelna: 40%, albo raczej dałbym to za punkt wyjścia, jeśli ktoś chciałby coś z tym pokombinować. Moim zdaniem skalowanie tutaj do kosztu za uniknięcie śmiertelnej rany za kilka % chakry to OPek. Zawsze hozuki byli nim w tej kwestii, natomiast skoro już to regulujemy, to można to zbalansować, ile razy postać może unikać śmierci od 90% ataków?
Co do raitonu, to oczywiście brak skroplenia w tym wypadku. Nie wiem co z tym blokowaniem skroplenia później, czy iść w to, czy dać tylko brak skroplenia przy samym uderzeniu.
Co do katonu, to nie wiem czy rangowe ograniczenie tutaj jest spoko, bo jak mamy na przykład pociskowy katon A, który zaatakuje jednym pociskiem za 40 ma zadawać obrażenia, ale ranga C ze 100 czy 120 już nie? Patrząc teraz na siłę tych jutsu, skoro mamy ją określoną, to ograniczenie rangowe ma mało sensu imo. Nie wiem w ogóle, jakie mamy źródło o tym katonie vs hozuki? Bo ja to pamiętam tylko że suigetsu dostał bijudamą i to go wtedy zamieniło w galaretę, a tego nie podciągałbym wtedy pod katon.
Oczywiście wymuszone skroplenie działałoby tylko w przypadku otrzymania rany, żeby nie rzucać w hozukiego senbonami i tak wyprać go z chakry. Poniżej progu otrzymania rany hozuki zostaje sobą i po prostu nic mu się nie dzieje, zgodnie z mechaniką.
Co do skraplania się tuż przed atakiem, aby uniknąć dużej rany z niski koszt skroplenia na życzenie, zrobiłbym szybkość takiego skroplenia na poziomie 40-60, aby nie można było tak cheatować.
1 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości