Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2835
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25
Multikonta: Reigen

Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Yami »

PROBLEM
Nie jest za pewne nowością jak aktualnie wygląda problem związany z Tai i Buki, który przewija się od dość długiego czasu. Pozwolę sobie od razu zaznaczyć, że nie chcę w tym momencie zmieniać tego jak działa nieszczęsna Takeda a raczej globalnie podejść do problemu aby potem lepiej przyjrzeć się konkretnym przypadkom.
No więc o co dokładnie chodzi? Chodzi o techniki! Jeden styl jest uznawany gorszy od innego ze względu na większą ilość technik. Inny styl jest obrzucany błotem bo nie ma swojej techniki S, którą potem trzeba dorabiać. Jesteś mistrzem Chanbary i zapomniałeś czym jest technika D bo spamisz tylko Skami dającymi największy bonus? Korzystasz z broni, która nie może być podpięta pod żaden ze styli? Możesz opracować własny i stworzyć 10 technik aby dany styl miał sens! Przecież to jest komiczne. Dwóch mistrzów chanbary wykona ten sam ruch, jeden będzie zdecydowanie szybszy bo ktoś ten ruch sobie nazwał a inna osoba nie. Trzeba to jakoś lepiej zebrać do kupy.
Wisienką na torcie są wymagania niektórych technik w stylu "Musisz mieć 160 Siły", gdzie zaraz obok masz technikę która też daje dokładnie ten sam bonus ale ma mniejsze wymagania. Gdzie coś takiego mamy? A w Chanbarze "Hiken: Tsukikage" vs "Yōjinbō", ta druga ma dodatkowy wymóg percepcji na poziomie 100. Co za to dostajemy? Ładniejszy opis ataku, który równie dobrze sami możemy napisać <catnotfun>

ROZWIĄZANIE
Rozwiązanie jest proste. Spróbować sprowadzić wszystkie style do tego jak wyglądają np. Suiken czy Nanaken no Mai, które na srebrnej tacy dają nam przepis jak zrobić styl, który nie posiada technik a jednak coś nam realnie daje. Tak naprawdę widzę tylko 2 style, które się wyłamują czyli "Takeda" oraz "Seido", które w technikach zawierają dodatkowe "zdolności", których nie da się tak łatwo odwzorować jak na ten przykład podkręcanie czy strzelanie 2 pociskami na raz. No ale przejdźmy do zmian bo to chyba wszystkich najbardziej interesuje. Taijutsu
Nazwa
Gōken
Zasięg
Bezpośredni
Specjalizacja
Precyzyjne uderzenia trudne do uniknięcia
Opis Styl walki bazujący na szybkości i percepcji. Głównym celem Gōkena jest to, aby trafić w przeciwnika, nawet jeśli ten spróbuje się zablokować, osłonić, albo wykonać jakikolwiek unik. Dzięki temu możemy mieć jako taką pewność, że nasz cel został trafiony. Oczywiście, przed Gōkenem da się obronić, ale jeśli użytkownik przyłoży się i wykona jedną z technik stylu szanse maleją i to coraz bardziej.
D +5 Szybkość, -5 Percepcja przeciwnika
C +10 Szybkość, -10 Percepcja przeciwnika
B +5 Siła, +15 Szybkość, -10 Percepcja przeciwnika
A +10 Siła, +15 Szybkość, -15 Percepcja przeciwnika
S +15 Siła, +20 Szybkość, -15 Percepcja przeciwnika
Nazwa
Rakanken
Zasięg
Bezpośredni
Specjalizacja
Siła i tężyzna fizyczna
Opis Styl walki, opierający się głównie na tężyźnie fizycznej. Jego użytkownicy stawiają zwykle tylko na siłę tak, aby pojedynczy cios po prostu zmiażdżył przeciwnika, przebijając się przez jego obronę. Większość technik Rankankenu polega na prostych atakach nogami czy rękami, jednak wykorzystując takie pokłady siły, że można ich po prostu nie przeżyć. Jeśli więc chcesz zaatakować przeciwnika raz, a porządnie nie wahaj się i wybierz ten styl walki.
D +10 Siła
C +20 Siła
B +25 Siła, +5 Szybkość
A +30 Siła, +10 Szybkość
S +35 Siła, +15 Szybkość
Nazwa
Bunshin Yakudatsu
Zasięg
Bezpośredni
Specjalizacja
Użytkowanie klonów do walki
Opis Styl walki, wykorzystujący nie czynniki fizyczne, lecz wsparcie. W tym przypadku, wsparciem są klony. Dzięki temu wykorzystaniu replik można bardzo łatwo osłonić siebie, albo wykonać brawurowy atak. Teoretycznie można wykorzystywać klony bez posiadania tego stylu walki, ale nie ma co się łudzić - to właśnie Bunshin Yakudatsu daje nam możliwość atakowania grupami osób bez ryzyka wejścia sobie w drogę, albo jakichkolwiek problemów. Ten styl walki po prostu ułatwia pracę grupową, a i daje wiele możliwości zasłonięcia ciała klonem, wybicia samego siebie, itd.
D -10 Percepcja przeciwnika
C -20 Percepcja przeciwnika
B -30 Percepcja przeciwnika
A -40 Percepcja przeciwnika
S -50 Percepcja przeciwnika
Nazwa
Suiken
Zasięg
Bezpośredni
Specjalizacja
Walka wręcz pod wpływem alkoholu
Opis Specyficzny styl walki bazujący na szczególnej wrażliwości użytkownika na alkohol. Osoba posiadająca Suiken jest w stanie przejść do stanu całkowitego upojenia po zaledwie jednej czarce sake, przez co traci trzeźwy kontakt z otoczeniem, a jej zachowanie staje się nieprzewidywalne. W tym stanie sposób walki użytkownika wychodzi poza wszelkie schematy.
Właściwości Walka przy pomocy tego stylu jest bardzo nieszablonowa. Zarówno ataki jak i uniki wykonywane przez użytkownika są niemal niemożliwe do przewidzenia i potrafią zmylić nawet doujutsu, które posiadają prekognicję (bonus do percepcji dla posiadacza doujutsu nie jest uwzględniony przy atakach jego przeciwnika posługującego się Suikenem). Wszystkie ruchy oraz ataki wydają się być pokraczne i nieprzemyślane, jednak w rzeczywistości walczący pijanym stylem jest w stanie zaatakować lub bronić się z właściwie dowolnej pozycji. Za negatywne strony Suikenu można uznać to, że nawet sojusznicy mogą zostać zaatakowani przez pijanego, który pochłonięty walką może nie zważać na otoczenie.
D +10 Szybkość, -5 Percepcja przeciwnika
C +15 Szybkość, -10 Percepcja przeciwnika
B +20 Szybkość, -20 Percepcja przeciwnika
A +25 Szybkość, -30 Percepcja przeciwnika
S +35 Szybkość, -35 Percepcja przeciwnika
Dodatkowe Upojenie trwa maksymalnie 10 tur lub do znokautowania.
Opis Uwaga! Ten styl walki mogą opanować jedynie wybrane osoby, posiadające zgodę Administracji.
Bukijutsu
Nazwa
Chanbara
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Specjalizacja
Broń sieczna, w szczególności miecze
Opis Styl walki bazujący głównie na szybkości i sile. Chanbara polega na walce mieczami - niezależnie jakimi. Czy ostrze jest długie/średnie/krótkie, to należy kierować się tym stylem walki, by zwiększyć swoje zdolności szermierki. Większość użytkowników tej sztuki szkoli u siebie podstawowe zasady walki bronią białą, a także wykształca charakterystyczne cechy Chanbary - "Im bardziej posiekany jest przeciwnik, tym mniejsza szansa że wstanie".
D +5 Szybkość, -5 Percepcja przeciwnika
C +10 Szybkość, -10 Percepcja przeciwnika
B +5 Siła, +15 Szybkość, -10 Percepcja przeciwnika
A +10 Siła, +15 Szybkość, -15 Percepcja przeciwnika
S +15 Siła, +20 Szybkość, -15 Percepcja przeciwnika
Nazwa
Seido
Zasięg
Zależy od możliwości użytkownika
Specjalizacja
Broń miotana
Opis Styl walki bazujący na percepcji. Dzięki niemu użytkownik szkoli się w sztuce walki na daleki dystans. Adept ma do dyspozycji dużą gamę broni miotanych, począwszy na shurikenach i kunai, kończąc na ich większych odpowiednikach. Posługuje się nimi znacznie lepiej od zwykłego Shinobi, mogąc rzucać nimi znacznie dalej i z większą precyzją. Podejście do mistrza Seido na odległość miecza jest niezwykle problematyczne.
D +10 Percepcja
C +20 Percepcja
B +5 Siła, +25 Percepcja
A +10 Siła, +30 Percepcja
S +15 Siła, +35 Percepcja
Właściwości
  • Domyślny zasięg rzucanej broni wynosi 15 + 10% Siły użytkownika oraz zwiększa się z każdą posiadaną Rangą Seido o +5 m (już od rangi D).
  • Siła pocisku równa jest Sile użytkownika, zaś jego szybkość równa jest jego Percepcji.
Nazwa
Mokuzai
Zasięg
Zależy od długości broni
Specjalizacja
Broń drzewcowa
Opis Jeden z najbardziej wszechstronnych stylów walki - podobnie jak chanbara, mokuzai daje swoim użytkownikom olbrzymi wybór w kwestii broni, jaką będą się posługiwać. Każda z nich opiera się na drewnie, czasem złączonego z ostrzem. Zaczynając od kijów, przechodząc przez włócznie i naginaty na kosach kończąc. Osoba posługująca się mokuzai nie może więc narzekać na nudę i brak broni, bo nawet zwykła laska wspierająca wędrowca może okazać się zabójczym narzedziem. Oczywiście, każdym rodzajem walczy się inaczej - kije stawiają na szybkość i połamanie oponenta; włócznie pozwalają trzymać dystans i uderzać w czułe punkty; naginata bez problemu potnie przeciwnika nie dając zranić osoby nią walczącej, a kosy... Cóż, potężne i chaotyczne uderzenia pozwalają szybko zakończyć walkę. Ponadto użytkownicy tego stylu mogą atakować na średni dystans kontrolując swoją broń za pomocą linek.
D +10 Siła
C +20 Siła
B +25 Siła, +5 Szybkość
A +30 Siła, +10 Szybkość
S +35 Siła, +15 Szybkość
Nazwa
Chēn
Zasięg
Zależny od długości posiadanego łańcucha
Specjalizacja
Liny, łańcuchy, żyłki
Opis Jeden z najrzadziej wykorzystywanych stylów walki. Oparty jest on na sile i percepcji osoby władającej łańcuchami i wszelkiego rodzaju linami, żyłkami etc. Jego użytkownicy potrafią bez problemu unieruchomić przeciwnika gdy ten tylko znajdzie się w jego zasięgu. Można zaryzykować stwierdzenie, że łańcuch czy lina w dłoniach mistrza Chēn zachowuje się niczym tresowany wąż zdolny udusić przeciwnika. Szczególnie niebezpieczną bronią staje się łańcuch z kolcami - pochlastanie czy nawet dekapitacja przeciwnika za jednym pociągnięciem.
D +5 Siła, +5 Percepcja
C +10 Siła, +10 Percepcja
B +10 Siła, +15 Percepcja, -5 Percepcja przeciwnika
A +15 Siła, +15 Percepcja, -10 Percepcja przeciwnika
S +15 Siła, +20 Percepcja, -15 Percepcja przeciwnika
Nazwa
Takeda
Specjalizacja
Łuki/Kusze
Opis Takeda - styl walki bronią dystansową, konkretniej rzecz biorąc - strzelecką. Choć w świecie rządzonym przez ninja nie jest zbyt popularnym wyborem, Takeda to równie śmiercionośne narzędzie mordu, co każdy z pozostałych stylów walki. Shinobi lub kunoichi wykorzystują przewagę zasięgową, jaką daje im ich uzbrojenie, z reguły starając się zachować odpowiedni dystans od przeciwnika. Choć może wydawać się powolna - to tylko pozory. Przy odpowiednim wyszkoleniu dobry strzelec jest w stanie siać spustoszenie na polu walki.
Ranga Takedy
D +10 Percepcja
C +20 Percepcja
B +5 Siła, +25 Percepcja
A +10 Siła, +30 Percepcja
S +15 Siła, +35 Percepcja
Właściwości

  • Siłę Pocisku określa się następującym wzorem:
  • Szybkość lecącego pocisku = Siła Pocisku
  • Siła Pocisku powyżej zasięgu efektywnego jest mniejsza o 1 za każdy 1 pokonany metr.
  • Maksymalny zasięg broni strzeleckiej jest dwukrotnością pełnego zasięgu efektywnego.
  • Zasięg efektywny jest zależny od używanej broni, rośnie wraz z rangą Takedy.
Następujący bbcode pozwala na zautomatyzowanie procesu liczenia:
Przykład dla użytkownika strzelającego z długiego łuku, z Takedą B, 65 Siły, 100 percepcji, będącego 40 metrów od celu:
Długi łuk
Nazwy broni to nazwy sklepowe (wielkość liter ma znaczenie).
Nazwa
Nanaken no Mai
Zasięg
Zależy od długości ostrzy
Specjalizacja
Użytkowanie wielu broni siecznych jednocześnie
Opis Odmiana Chanbary będąca bardzo dziwnym sposobem na posługiwanie się bronią białą. Użytkownik włada bowiem aż siedmioma mieczami jednocześnie. Są to ostrza krótsze od katany znajdujące się w podanych miejscach: w ustach, między łokciami i przedramionami, pod lewą pachą, przyciśnięty ramieniem do szyi, pod kolanem i przyciśnięty udem do brzucha. Chwyty broni są na tyle solidne, że można spokojnie władać bez obawy o wypadnięcie broni w trakcie walki. Z uwagi na to fakt, że użytkownik tego stylu przedkłada szybkość i percepcję ponad siłę cięć, walka przy pomocy Nanaken no Mai polega bardziej na wielu płytszych cięciach na ciele oponenta, atakując różne strefy jego ciała. Nie uświadczymy tutaj zatem technik kończących walkę jednym cięciem, które przecina każdą obronę. Ze względu na częsty brak możliwości wyprowadzenia solidnego zamachu do ataku, użytkownikowi tego stylu trudniej przebijać się przez zbroje i różnego rodzaju defensywy, jednak świetnie radzi sobie w walce z wieloma przeciwnikami naraz i omijaniem bloków postawionych przez wrogie bronie. Ważnym elementem stylu jest niemożność swobodnego i płynnego biegu z uwagi na miecz umieszczony w zgięciu nogi i w pasie. Użytkownik Nanaken no Mai porusza się za pomocą szybkich doskoków i płynnych akrobacji.
Właściwości Użytkownik tego stylu jest w stanie używać większej ilości broni siecznych jednocześnie, co przekłada się na jego zdolności bojowe - staje się bardziej nieprzewidywalny w walce bezpośredniej, a przez to niebezpieczniejszy. Sama walka mistrza Nanaken no Mai przypomina żonglerkę wszystkimi mieczami naraz, przez co przeciwnikowi trudno jest nadążyć za ostrzami wprawionymi jednocześnie w ruch i nacierającymi z różnych stron. Z kolei samo poruszanie się jest mniej płynne z uwagi na konieczność wykonywania doskoków i co za tym idzie łatwiejsze do przewidzenia.
Bonusy Z każdym kolejnym poziomem opanowania stylu, użytkownik może dołożyć do swojego arsenału jeden miecz. Zaczynając od dwóch na randze D, kończąc na siedmiu na randze S.
D - 3 miecze: -10 Percepcja przeciwnika
C - 4 miecze: -20 Percepcja przeciwnika
B - 5 miecze: -35 Percepcja przeciwnika, -5 Szybkość poruszania
A - 6 miecze: -50 Percepcja przeciwnika, -10 Szybkość poruszania
S - 7 miecze: -70 Percepcja przeciwnika, -15 Szybkość poruszania
Opis Uwaga! Ten styl walki mogą opanować jedynie wybrane osoby, posiadające zgodę Administracji.
DODATKOWE UWAGI
Poza najważniejszym - pozbyciem się technik jest jeszcze kilka mniejszych rzeczy. Choćby usunięcie wzmianki o zboostowanej wytrzymałości dla Suikenu czy podniesieniu liczby mieczy na D z 2 do 3 (aby gdy ktoś chciał zrobić styl oparty na 2 mieczach nie dostał informacji "ale już mamy".
Nie uwzględniłem również technik Seido/Takedy oraz jednej techniki Tai, działają one odmiennie od reszty technik tego typu ale tym zająłbym się później gdy chociaż będzie zainteresowanie aby zmienić style na to co opisałem wyżej. Oczywiście bonusy/minusy są do pełnej dyskusji. Zrobiłem na oko ale to wciąż najpierw chciałbym wiedzieć czy lepsze jest to czy jednak milion technik.
1 x
Awatar użytkownika
Mijikuma
Posty: 280
Rejestracja: 25 kwie 2023, o 15:16
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Białowłosy o wysokim wzroście (184cm) i krwisto-szkarłatnych ślepiach. Gustuje w pięknych, ale praktycznych ubraniach, ciemniejszej gamie barw, które łączy z często złotymi wstawkami. Przystojny chłopak, którego uśmiech zabija samym swoim wdziękiem
Widoczny ekwipunek: Łuk | Kołczan | Kamizelka Shinobi | Torba | Ochraniacz na czole z wygrawerowanym symbolem "Zjednoczonych sił Sogen"
GG/Discord: bombel#0351
Multikonta: Meguru | Akira | Ryukoi

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Mijikuma »

Hej <cathug>
Same zmiany dla mnie osobiście jak najbardziej na plus, z tym że uważam, że techniki jakieś wciąż powinny zostać. Mam tu na myśli pójście drogą stricte Takedową - nie tak jak jest teraz, że jedna technika od drugiej różni się, że robisz takie samo cięcie ale masz inny bonus, ale najróżniejsze efekty wszelakie - dołączenie żywiołów do ataku, genjutsu, ninjutsu. Coś co wyróżni poszczególny atak względem innych. Bo bez tego, będziemy mieć bonusy z używania stylu, ale będą one wciąż wyglądać biednie względem Takedy czy Seido, która ma swoje techniki, dodam jeszcze, że potrafią być całkiem ekhm użyteczne.

Z takich swoich własnych wątpliwości odnośnie bonusów to nie wiem czy dawałbym aż 15 szybkości w Rakankenie zmieniłbym to raczej na:
Wiem, że pierdoła, ale ten styl jednak kojarzy mi się tylko z mocnym grzmotnięciem i najchętniej to bym w ogóle nie dawał mu żadnego bonusu do szybkości.

Podsumowując, podpisuję się pod zmianami, ale nieco bardziej rozszerzonymi, może nawet nie teraz, ale w przyszłości - to z pewnością jest dobry fundament i baza pod dalsze prace nad technikami do stylów <catok>
0 x
Awatar użytkownika
Sashiko
Posty: 593
Rejestracja: 4 lut 2021, o 20:39
Wiek postaci: 24
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Ciemne włosy zawiązane w kok, brązowe oczy, szczupła i zgrabna sylwetka, średni wzrost. Ubiór: biały strój z białym płaszczem, białe rękawiczki i maska wilka na twarzy (szczegóły i obrazki w KP)
Widoczny ekwipunek: Łuk i kołczan ze strzałami oraz włócznia na plecach, torba na boku nieco z tyłu
Multikonta: Uchiha Tsuyoshi

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Sashiko »

Moim zdaniem pomysł bardzo dobry, oczywiście z zastrzeżeniami samego autora i Mijikumy co do zachowania niektórych technik. Należy się tylko jeszcze zastanowić nad tym, jak podejść do sumowania się bonusów ze styli oraz z bram lub klanów.

Ale.

Podsumowując:
- pomysł Yamiego dobry,
- przedstawiam 3 pomysły na Takedę w tym systemie, proponując opcję nr 1,
- pomysł na zmianę mechaniki kusz,
- pomysł na Seido.

Edit: post był zahajdowany, przepraszam <ohgod>
0 x
Obrazek

Ryō | PH
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Shinsu »

1. RAKANKEN
Tak jak przedmówcy proponuję, by Rakanken dodawał bonus jedynie do siły.

2. TAKEDA
Uważam, że rozdzielenie łuków i kusz byłoby w porządku. Niech styl ten opiera się o same łuki, a kusze będą możliwe do strzelania bez stylu, ale za to z flatowymi statami, bez bonusów. Tak, żeby strzelanie przy pomocy łuków używając takedy zawsze było korzystniejsze, ale ktoś bez stylu miał możliwość używania broni strzeleckiej tak jak jest to teraz z bronią białą.

Zasięgi obecnych kusz widziałbym bardziej na zasadzie 10m > 20m > 30m >40m
Siły i szybkość pocisków 25 > 50 > 75 >100 (w sumie nie wiem, czy te staty nie są za słabe jak na sprzęt w takich cenach co obecnie).

Jeśli chodzi o łuki, wydaje mi się, że w porównaniu do propozycji Yamiego wypadałoby jedynie trochę osłabić zasięgi, by na maksymalnym rozwoju zasięg łuku w parze z bonusem ze stylu był 100m, a nie 120m. Jeśli porównać do jutsu żywiołowych, to na Skach mają właśnie po 100m na ogół.

Poza tym trochę słabo mi się widzi, że moc pocisków zależna jest od percepcji, a nie tylko od siły. Wiem, że tak jest teraz, ale propozycja Sashiko by to zmienić i siłę strzały uzależnić od siły użytkownika, a szybkość od jego percepcji wydaje mi się lepszym rozwiązaniem.

3. SEIDO
Propozycje Yamiego wydają mi się lepsze, niż UP. Szczególnie, jeśli weźmiemy strzelanie łukiem z premią 1,25 siły i percepcji, to rzucanie sprzętem nie powinno zapewniać takich samych premii.
Jestem jak najbardziej za tym, by ograniczyć bonusy za Seido do broni ninja, a nie dowolnego przedmiotu.

4. Przy tych reworkach od razu widzimy, że ramach stylu wyliczamy np. siły pocisków, zasięgi rzutów itd. Wydaje mi się, że takie rzeczy powinny generalnie być zdefiniowane nie w ramach stylów, tylko w ramach zasad ogólnych. Szczególnie, jeśli przejdzie zmiana Yamiego, to rozpisanie efektywnego zasięgu, z jakim rzucamy bronią będzie interesował każdego, a nie tylko użytkowników Seido.

5. Nie eliminowałbym też całkowicie technik ze styli, jednak dobrze, żeby taka technika nie była innym sposobem wykonania takiego samego cięcia, a bardziej dawała jakąś możliwość zrobienia czegoś, czego bez niej nie da się zrobić. I tutaj najprościej podać przykład dla Seido i kultowego zmieniania kierunku lotu kunaia przy użyciu drugiego kunaia. Czyli np. technika wyglądałaby tak:
Nazwa
Hikō keiro
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zgodny z zasadami ogólnymi
Koszt
Brak
Dodatkowe
Brak
Opis Sprytna sztuczka pozwalająca zaatakować przeciwnika kryjącego się za jakąś przeszkodą. Użytkownik wyrzuca dwie bronie po sobie, przy czym ta druga ma za zadanie zmienić kierunek pierwszej w odpowiednim momencie. Maksymalny kąt skrętu to 90*.
Po nauczeniu się takiej techniki użytkownik może ją stosować, a bonusy liczone są zgodnie z zasadami ogólnymi. Wtedy uczone techniki będą miały jakąś konkretną funkcjonalność, oderwaną od bonusów i ich żywotność będzie taka sama na randze D, jak na randze S, bo rozszerzają możliwości, a nie dają bonusy do wykonania.
0 x
Awatar użytkownika
Shigemi
Posty: 192
Rejestracja: 22 sie 2022, o 01:48
Wiek postaci: 19
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Zeref
Widoczny ekwipunek: Torba medyczna i plecak,

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Shigemi »

Generalnie ja bym był za uproszczeniem tego tylko do bazowych bonusów od stylu wraz z każdą rangą. Nie dodawajmy kolejnych współczynników i zmiennych. To nigdy nie będzie symulacja, a im więcej cyfr tym wg. mnie mniejsza immersja.
Dajmy bonus w postaci
D + 10 gł.st.
C + 20 gł. st.
B + 30 gł. st. + 10% tej statystyki
A + 40 gł. st. + 15% tej statystyki
S + 50 gł. st. + 20% tej statystyki
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1105
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Souei »

Pomysł Yamiego mi się nie podoba.
Od długiego już czasu mamy wykutą definicję czym są techniki tai/buki. "Wyćwiczony, powtarzalny manewr, który przez to wytrenowanie pozwala nam wykonywać dany konkretny ruch szybciej/mocniej". Dla mnie ta definicja zawsze była przydatna i nawet dobrze tłumaczyła te enigmatyczne bonusy z techniki. W momencie gdy porzucimy w ogóle wykonywanie technik, postacie będą biegały szybciej/uderzały mocniej już od chwili gdy dobędą miecz albo podniosą ręce do gardy(?) żeby skorzystać ze stylu? Like, przed chwilą biegłeś dużo wolniej, a potem nagle przyspieszasz bo rozpoczęła się pierwsza tura walki? Dla mnie, który lubi mieć chociaż JAKIEŚ wytłumaczenie, to jest po prostu niewytłumaczalne w żaden logiczny sposób, ale to tak naprawdę szczegół, bo nie wszystkim jest to potrzebne. (wiem, że 90% tłumaczeń do technik to chakra robi brrrr, ale to nie ten rodzaj jutsu).

Druga sprawa jest taka, że problemem ma niby być to, że ludzie spamują jedną techniką z najwyższej rangi dla najwyższego bonusu, podczas gdy inne nie są zupełnie używane, bo dają mniejszy bonus do statów.

1. Pokaż mi walkę ze spamowaną jedną techniką tai/buki. Ja sam pograłem na tym forum już trochę tych walk i w sumie to nie spotkałem się jeszcze z tym, czym jest tu straszone.
2. Usunięcie technik rzeczywiście usunie spamowanie nimi, bo jakżeby inaczej. Wszyscy dostaną flat około +50PA bo nawet średniak jest mistrzem przynajmniej w swoim pierwszym stylu. Tylko czy dodanie bonusu do każdego wykonywanego ruchu w walce nie jest gorsze od spamowania jedną techniką, co daje przeciwnikowi szansę na skontrowanie tej głupiej taktyki? Tak jakby, zamieniamy złe na jeszcze gorsze. Wszyscy oczywiście się cieszą z darmowych statystyk dla swojej postaci, ale zapominają o jednym. Zrobi się z tym tak samo jak z 1000PH za event. Jak każdy dostanie swój bonus, to nikt nie odczuje postępu. Jak każdy jest mistrzem, to tak naprawdę nikt nie jest.
3. Powercreep is real. Jeszcze niedawno nie było tylu małych bonusików do pozbierania z różnych źródeł, jak teraz. Oczywiście nie mówię że to źle albo dobrze, albo że to wina obecnej administracji, bo każda kadencja dodała chyba do tego swoją cegiełkę. Mamy więc bonus do technik żywioł vs żywioł, bonus do penetracyjnych, bonus do chakra flow, bonusy z różnych innych technik. Dodając do tego flat bonus ze statów możemy mieć np. +50 ze stylu, +40 z chakraflow A i kolejne +40 jeśli będzie penetracyjne, razem +130 do machania mieczem bez używania żadnych technik tai/buki, po prostu do każdego machnięcia. Reworki jashnistów i terumi też dodały nowe możliwości do stackowania statów, więc czy dodanie kolejnego tak naprawdę pasywnego bonusu do każdego ruchu jest nam potrzebne? (ciężarki z +40 speeda na 8 tur zamknięte za wyprawą C płaczą w kącie) Dlatego jestem zwolennikiem zamykania bonusu ze stylu przynajmniej za tymi krótkimi momentami, gdy używamy określonego ruchu, a nie posiadanie go cały czas.

4. Dodanie do tej dyskusji takedy i seido i rozprawianie nad nimi w jednym temacie z tai/buki w zwarciu to dla mnie nieporozumienie, więc nie będę poruszał tu tego tematu. Obecnie mamy inaczej liczone pociski z seido, inaczej z takedy i inaczej z technik co robi kompletny burdel tym bardziej, że lwia część technik nie jest jeszcze uaktualniona do nowych zasad pociskowych. Zacznijmy może od podstaw, a potem przejdźmy do szczegółów.

Rozumiem problem, że tylko silne tai/buki są w użyciu, ale pierwszy lepszy pomysł z tym, żeby na przykład techniki nie były dzielone na rangi w stylach, tylko wrzucone do jednego worka jest lepszy. Obciąłbym przy tym bonusy do +5/10/15/20/25 w zależności od rangi stylu i tyle. Imo to lepsze rozwiązanie problemu, niż dawanie każdemu free stat do każdego ruchu od momentu podniesienia rąk do gardy do momentu ich opuszczenia.
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Shinsu »

Argumentacja Suoiea do mnie przemawia, aczkolwiek pomysł Yamiego też jest do rzeczy. Zrekonstruowanie stylów tak, by dalej istniały techniki, które dają bonusy, ale bonus był zależny od poziomu stylu i działał tylko w momencie wykonywania techniki jest chyba całkiem sensowym rozwiązaniem między tym, by staty nie boostowały gracza non stop, bo zaczął walkę, a uniknięciem sytuacji tworzenia bezsensownych technik robiących to samo tylko na kolejnych poziomach stylu. I niech te techniki rzeczywiście umożliwiają robienie manewrów, których nie można robić bez stylu, a nie będą jedynie machnięcięm, tylko z bonusem.
0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2835
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25
Multikonta: Reigen

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Yami »

Pozwolę zacząć od wypowiedzi Souei, którego post jest najbardziej krytyczny do pomysłu ale wnosi kilka rzeczy które uważam, za dość istotne przy "reworku" Styli jako takich.
To teraz od góry.
@Mijikuma
@Sashiko
@Shinsu
0 x
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Shinsu »

Spróbuję tutaj zrobić taką kompilację pomysłu Yamiego, z uwzględnieniem tego, o czym wspominał Seinar, by nie eliminować technik. Generalnie to, co - jak mi się zdaje - chcielibyśmy osiągnąć, to:
1. Zrównoważenie opłacalności stylów, by wybór jednego nie dawał nam od razu więcej benefitów, niż innego
2. Wyeliminowanie sytuacji, w której techniki są użyteczne tylko do momentu wbicia wyższego poziomu dziedziny
3. Utrzymanie bonusów tylko w momencie używania technik, by nie każde zamachnięcie się bronią, czy cios, który nie był ćwiczony, ale wchodzi w definicję stylu, go dostawał
4. Techniki powinny być skonstruowane tak, by ich użyteczność była zachowana nawet po awansie na wyższy poziom dziedziny - czyli powinny one otwierać możliwości, a nie wyznaczać wysokość bonusu

Żeby nie produkować się bez potrzeby, zaproponuję tutaj taką kompilację tylko dla 1 stylu, żebyście mogli ocenić, czy tego rodzaju rozwiązanie Wam się podoba. Nazwy wrzucam po Polsku, bo jestem słaby w nazwy japońskobrzmiące, a z resztą ma być to tylko pewna koncepcja, jeśli się spodoba, to wtedy się zaproponuje już legitnie ponazywane.
Nazwa
Chanbara
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Specjalizacja
Broń sieczna, w szczególności miecze
Opis Styl walki bazujący głównie na szybkości i sile. Chanbara polega na walce mieczami - niezależnie jakimi. Czy ostrze jest długie/średnie/krótkie, to należy kierować się tym stylem walki, by zwiększyć swoje zdolności szermierki. Większość użytkowników tej sztuki szkoli u siebie podstawowe zasady walki bronią białą, a także wykształca charakterystyczne cechy Chanbary - "Im bardziej posiekany jest przeciwnik, tym mniejsza szansa że wstanie".
D +5 Szybkość, -5 Percepcja przeciwnika
C +10 Szybkość, -10 Percepcja przeciwnika
B +5 Siła, +15 Szybkość, -10 Percepcja przeciwnika
A +10 Siła, +15 Szybkość, -15 Percepcja przeciwnika
S +15 Siła, +20 Szybkość, -15 Percepcja przeciwnika
Techniki - przez nazwę rangi rozumiem minimalną rangę stylu jaką trzeba mieć, aby się techniki nauczyć. Bonus zawsze zależny od poziomu stylu.
Nazwa
Cięcie poprzeczne
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Opis Cios w chwycie jednoręcznym, wykonany prawą ręką od lewego biodra do prawego (bądź lewą w przeciwnym kierunku) w poziomie. Może być wykonany równocześnie z wyciąganiem broni z pochwy, o ile przywiązana jest ona do pasa.
Nazwa
Cięcie skośne
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Opis Cios w chwycie jednoręcznym, wykonany z nad jednego barku do przeciwległego biodra, pozwala na płynne przechodzenie do cięć poprzecznych.
Nazwa
Podwójny cios
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Opis Cios w chwycie dwuręcznym. Szermierz wykonuje cięcie znad ramienia po skosie, po zadanym cięciu przenosi miecz nad głową i wykonuje drugie cięcie po tym samym skosie.
To są takie 3 techniki poglądowe, jakbym widział techniki tai i buki. Czyli opisujemy w takiej technice konkretny ruch, konkretny manewr i ten manewr po nauczeniu daje bonusy. Ale bonusy są zależne od naszego poziomu dziedziny, więc ten sam cios zadany przez doświadczonego szermierza będzie dawał lepsze bonusy, niż przez początkującego. Dzięki temu nie musimy robić 5 technik na każdą dziedzinę, które robią dokładnie to samo, ale z coraz większym bonusem, do tego eliminujemy taki problem, że jedne style mają Ski, a inne nie, ale przy okazji dalej klarownie jest wyjaśnione w ramach jakiej akcji bonusy się naliczają.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 3928
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Ichirou »

Jeżeli nowa wersja ma wyglądać tak, że na każde pojedyncze cięcie: pionowe, poziome, skośne i tak dalej ma być technika, to ta zmiana w sumie mija się z celem.

Walki tai/buki z jakimi miałem styczności nie ograniczały się do spamu technikami najwyższych rang dla bonusu, ale może nie widziałem wszystkiego. Trzeba wziąć poprawkę na to, że proponowana zmiana upowszechni max bonus do każdego ciosu, bo każdy zwarciowiec ma styl na S już na dość wczesnym etapie. Dokładając do tego ilość źródeł do podbijania stat w walce, podkręcimy nieco bardziej obecne cyferki.

Brakuje tu wizji na dostosowanie stylów klanowych, które są jeszcze mocniej związane z obecnym systemem. Tam wyższa ranga techniki przekłada się na większy koszt chakry oraz większy bonus do statow. Przerzucenie na klany proponowanej zmiany na zasadzie 1:1 nie będzie działać.

A i jak coś, to nie chodzi mi o obronę obecnych zasad stylów walki, tylko widzę pewne braki i zagrożenia w pomysłach powyżej.

EDIT: A odnośnie Takedy to uważam, że cokolwiek co osłabi kusze i łuki będzie ok. <catboi>
0 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Mijikuma
Posty: 280
Rejestracja: 25 kwie 2023, o 15:16
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Białowłosy o wysokim wzroście (184cm) i krwisto-szkarłatnych ślepiach. Gustuje w pięknych, ale praktycznych ubraniach, ciemniejszej gamie barw, które łączy z często złotymi wstawkami. Przystojny chłopak, którego uśmiech zabija samym swoim wdziękiem
Widoczny ekwipunek: Łuk | Kołczan | Kamizelka Shinobi | Torba | Ochraniacz na czole z wygrawerowanym symbolem "Zjednoczonych sił Sogen"
GG/Discord: bombel#0351
Multikonta: Meguru | Akira | Ryukoi

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Mijikuma »

Okej, im dłużej się nad tym zastanawiam tym mam większą zagwozdkę - czemu nie spróbować zrobić wszystkie style tak, jak jest zrobiona Takeda? Bo jeśli chodzi o łuki i kusze, to ich problem to cyferki, ale nie techniki. Tak naprawdę uważam, że każdy styl powinien być reworkowany osobno i po prostu wymyślić bardziej aktualne i sensowne techniki do każdej rangi, żeby każdy styl dawał coś unikalnego, nie tylko bonusy.
Bo przy propozycji Shinsu raczej widzę pogłębienie problemu - po co mielibyśmy użyć cięcie poprzeczne, jeśli na C mamy podwójny cios, więc na Sce będą jeszcze lepsze kompozycje, które tak naprawdę będą tym czym jest D tylko podwojone/potrojone. Przynajmniej ja to tak widzę.
Ja tu widzę raczej coś takiego, że na każdej randze będą techniki, których normalnie bez stylu nie dałoby się zrobić - tak jak bez stylu Takedy nie strzelisz trzema strzałami naraz czy dziesięcioma pod rząd, albo nie połączysz strzały z genjutsu, tak bym celował w to, żeby np bez Chanbary nie można by zrobić jakiegoś ataku.
0 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1105
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Souei »

Nie chcę żeby to zabrzmiało niegrzecznie bo nie szukam zaczepki, ale serio nie kumam jak się ma pierwszy cytat do drugiego. Przecież wszystkie te basic ruchy który dałeś w tabelki jako techniki niczego nie umożliwiają, bo to wszystko można zrobić opisem. Bez stylu nie będzie można wykonać tych podstawowych ataków czy jak?

Ja rozumiem, że w Seido i Takedzie są techniki, które rzeczywiście mają kilka tricków i przez to wprowadzają do stylu rzeczywiście coś nowego, jednak problem w tym, że od słów "zróbmy techniki w tai/buki, które dodają nowe unikalne rzeczy" do rzeczywistego wymyślenia niekonwencjonalnych ataków mieczem, które rzeczywiście można porównać do tych unikalnych technik w seido i takedzie, jest bardzo daleka droga. Spróbujcie wymyślić coś i rzeczywiście zaproponować, zanim powtarzać w kółko, że takie techniki by się przydały. Tak, przydałyby się, ale w Rakankenie/gokenie/chanbarze/mokuzai bardzo ciężko takie techniki wymyślić. Może jakieś konkretne chwyty albo rzuty, ale to po pierwsze zaraz ktoś wpadnie z krzykiem, że to wprowadzanie nowych mechanik i jest fe i be, a po drugie to musielibyśmy odejść od tego co zaprezentowano w m&a na rzecz znowu jakichś technik z innych anime.
I tutaj płynnie przechodzimy do Takedy, bo o ile technik jest tam dużo, to tylko dzięki temu, że inosz dostał tam kompletnie wolną rękę i wyrzygał się tam gifami, do których dorobił opisy. Oczywiście, że możemy iść w techniki spoza naruto i zrobić miszmasz wszystkiego co tylko znajdziemy w internecie (pewnie z bleacha by się dużo nadało do chanbary, co nie?) to jednak ja nie jestem fanem wprowadzania fandomu do kanonu. Chociaż może to już najwyższy czas, aby to było forum naruto tylko z nazwy, nie wiem.
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Meguru
Posty: 71
Rejestracja: 24 maja 2023, o 01:11
Wiek postaci: 14
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Długie krucze włosy, pojedyncze piegi, wąski nosek o zadartym czubku, różowawe oczy bez źrednicy, maska na twarzy zakrywająca dolną część twarzy, druga maska, tym razem drewniana uwieczniająca kota, zawieszona na prawej skroni.
Widoczny ekwipunek: Kabura na broń na lewej nodze | Kabura na broń na prawej nodze | Torba na prawym pośladku |
Biały płaszcz z ciemnymi wstawkami | Maska na skroni
GG/Discord: bombel#0351
Multikonta: Mijikuma

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Meguru »

Ciężko tu o kanoniczne techniki, gdy Naruto mało dotykało w ogóle jakichkolwiek broni - jednak jest to forum, które rozszerza uniwersum i nie mówię od razu, żebyśmy wzięli wszystkie techniki z innych uniwersów i wcisnęli tutaj, a wymyślić coś pasującego. Jest system chakry, żywiołów, wiele można tu stworzyć własnego co nie będzie się gryzło z samym uniwersum, a jeślibyśmy mieli trzymać się tylko kanonu, to wtedy te style byłyby praktycznie puste.
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2725
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Tsukune »

Wydaje mi się że jedynie dodatkowy pomysł jaki mógłbym mieć to dodać jeszcze jakieś plusy przy samych technikach poza tym co daje dany styl. Czemu? Bo teoretycznie można wykonać daną technikę lub ruch bez wymaganego stylu więc dawałoby np: +5 do czegoś tam zaś mając styl to byłby dwa plusy łączne za styl i technikę.

Zaś co do technik i gifów z innych anime...cóż tutaj po prostu w wielu wypadkach często dany gif bardzo pasuje do konceptu jaki ktoś robi w WT...często ja właśnie używam gifów z innych anime bo pasuje wyglądem i nawet mechaniką do naruto...

Zas co do samych styli. To ciekawy pomysł aby dawały bonusy w zależności od "rangi"....można by zrobić też tak że wszystkie techniki są "wolne" i każdy może techniki np z Mokuzai użyć posiadając styl chanbary z tą różnicą iż nie dostanie bonusów które byłyby tylko do danego stylu...Rozumiecie coś w tym stylu. Osoba A ma chanbarę i używa techniki mokuzai z rangi B...jedyny plus jaki ma to ze swojego stylu. Osoba B ma mokuzai i uzywa techniki mokuzai z rangi B i tu poza bonusami ze stylu dostawałaby jeszcze X bonusu za "kompatybilny" styl z technika...Tak to jest trochę niepotrzebne ale tak naprawdę WSZYSTKIE techniki można wykonać bez znajomości stylu ani owej techniki. Wystarczy tu po prostu opis ale bez stylu i techniki nie dostaniemy bonusowych statystyk do zwykłego ataku.
0 x
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Tai/Buki - czyli jak rozpiżdżyć to na zawsze

Post autor: Shinsu »

Gwoli wyjaśnienie - może i mało pomysłowe te techniki dałem, ale na ile pamiętam moją praktykę z WT, to nie przypominam sobie ciosów Chanbary, które by nie sprowadzały się do tego, że tniesz w jakimś kierunku. Technicznie rzecz biorąc, techniki tai i buki zawsze są do siebie bliźniaczo podobne, tylko każdy się produkuje nad zawadiackim opisem i dorabianiem filozofii, skąd większy bonus od takiego samego ciosu z techniki kanonicznej na niższym poziomie. Same techniki, które zaproponowałem miały bardziej przybliżyć zamysł jakby to mogło wyglądać i na pewne trzeba trochę nad tym posiedzieć, aczkolwiek jeśli chcemy by bonusy naliczały się tylko w momencie wykonywania wyuczonych ciosów, to kilka takich podstawowych też musi się w repertuarze znaleźć. Ja tutaj na wymyślenie tych poświęciłem 10 min tylko dla zobrazowania koncepcji. Niemniej, nie będę forsował takiego pomysłu, jeśli nie widzicie w nim potencjału.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości