Akimichi v2.1 - hotfix

Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 210
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Mukutaro »

PROBLEM
Podczas reworku Akimichich ja i zespół adminowy pominęliśmy jedną istotną rzecz:
Nazwa
Karorī Kontorōru
Ranga
S
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10% (1/2 na turę)
Statystyki
Dodatkowe Jeśli przed aktywacją techniki członek klanu spożyje którąkolwiek z pigułek, wtedy bonusy płynące z tej techniki są pomniejszone o bonusy, które już do tej pory uzyskał. Technika działa do wyczerpania się bonusowej chakry.
Opis Technika pozwala Akimichiemu na swobodną kontrolę kalorii w swoim ciele i zamianę ich na chakrę bez szkody dla swojego zdrowia. Ilość wypływającej chakry jest tak wielka, że przybiera postać motylich skrzydeł, a użytkownik staje się nieproporcjonalnie szybszy i silniejszy. Jedynym minusem jest tutaj spore zmęczenie użytkownika po zużyciu całej chakry. Stracone kalorie należy odzyskać poprzez opisanie spożycia wielkiego posiłku w fabule.
Technika ta zostaje aktywowana poprzez zażycie czerwonej pigułki, jednak wtedy trzeba liczyć się z wystąpieniem poważnych konsekwencji wymienionych w jej opisie. Do wymuszonej aktywacji techniki Akimichi nie musi znać tego jutsu.
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
Nazwa
Chōdan Bakugeki
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
Statystyki
Otrzymujemy +1 siły za każdy 1% chakry przeznaczony na cios
Dodatkowe Wymaga wcześniejszego użycia Karorī Kontorōru. Całkowite zużycie bonusowej chakry dezaktywuje "tryb motyla"
Opis Niebezpieczne jutsu, skupiające destrukcyjne umiejętności Akimichi w jednym uderzeniu. Po aktywowaniu Karorī Kontorōru, za pomocą pigułki bądź przez naukę jutsu, możliwe jest skupienie dowolnej ilości chakry w jednej kończynie. Tak wykonany cios zyskuje niszczycielską siłę i jest zdolny zabić zdecydowaną większość trafionych przeciwników i zniszczyć pozornie niezniszczalne cele, w tym całe budynki. Siła techniki zależy bezpośrednio od ilości chakry, która została w nią włożona, dodatkowo aktywacja techniki zależy tylko od woli wykonującego - w przypadku spudłowania wystarczy wykonać więc cios ponownie, tym razem mając na względzie szybkość i przebiegłość uciekającego celu. O ile wymuszona aktywacja przez pigułkę zmusza użytkownika do zużycia całej chakry z niej pozyskanej, to świadoma aktywacja pozwala na przelanie dowolnej ilości chakry - mniejszej bądź większej, niż tej zyskanej z Karorī Kontorōru.
Problem? Patrząc na bardzo podobną technikę boostującą statystyki, Raiton no Yoroi, ta Akimichich zdecydowanie wypada lepiej.
Nazwa
Raiton no Yoroi
Ranga
S
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10% (1/2 na turę)
Dodatkowe Wymaga Kontroli Chakry S, Wymaga 160 Wytrzymałości
+80 Siły, +80 Szybkości, +80 Percepcji na czas użytkowania techniki.
Opis Technika wspomagająca polegająca na pokryciu całego ciała chakrą pioruna. Użyta w ten sposób technika nie tylko tworzy wokół użytkownika ochronny płaszcz błyskawic rażący jakiegokolwiek przeciwnika, który wejdzie z nim w kontakt. Jednocześnie jutsu pobudza układ nerwowy użytkownika zwiększając jego wytrzymałość, refleks i szybkość. Niestety sam shinobi musi wykazać się pewną krzepą by wytrzymać stres jaki wywołuje przebywanie w tej technice, w przeciwnym razie ryzykuje różnymi stopniami ran.
Uwaga Technika zajmuje miejsce na wspomagacz.
Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi S) - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki zawierające tę wiedzę.
Podstawowe bonusy do stat wydają się podobne, 75/75+120% do 80/80/80. Dodatkowym boostem jest Chōdan Bakugeki, które na jeden atak zmienia 75/75 w 75/225. Czy to wymaga balansu - w mojej skromnej opinii na pewno. Stąd też moja propozycja, żeby zrobić z Karorī Kontorōru jutsu zajmujące slota na wspomagacz. Plus potencjalnie inne zmiany balansowe, ale to zostawiam w rękach komisji i graczy.

ROZWIĄZANIE
Nazwa
Karorī Kontorōru
Ranga
S
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10% (1/2 na turę)
Statystyki
Dodatkowe Technika zajmuje miejsce na wspomagacz; Jeśli przed aktywacją techniki członek klanu spożyje którąkolwiek z pigułek, wtedy bonusy płynące z tej techniki są pomniejszone o bonusy, które już do tej pory uzyskał. Technika działa do wyczerpania się bonusowej chakry.
Opis Technika pozwala Akimichiemu na swobodną kontrolę kalorii w swoim ciele i zamianę ich na chakrę bez szkody dla swojego zdrowia. Ilość wypływającej chakry jest tak wielka, że przybiera postać motylich skrzydeł, a użytkownik staje się nieproporcjonalnie szybszy i silniejszy. Jedynym minusem jest tutaj spore zmęczenie użytkownika po zużyciu całej chakry. Stracone kalorie należy odzyskać poprzez opisanie spożycia wielkiego posiłku w fabule.
Technika ta zostaje aktywowana poprzez zażycie czerwonej pigułki, jednak wtedy trzeba liczyć się z wystąpieniem poważnych konsekwencji wymienionych w jej opisie. Do wymuszonej aktywacji techniki Akimichi nie musi znać tego jutsu.
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi A. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
DODATKOWE UWAGI

Osobiście uważam, że połączenie tych jutsu jest zbyt mocne w obecnej formie i wymaga jakiejś korekcji. Problemem z moim rozwiązaniem jest to, że teraz Akimichi będą mieli dwa unikalne wspomagacze - bycie ogromnym i bycie motylkiem. Pierwsze daje staty, ale blokuje używanie chakry. Drugie nie ma żadnych wad, aktywowane bez pigułki. I tak, mogłem o tym pomyśleć jakoś 5 miesięcy wcześniej, a nie dopiero po zaakceptowaniu. Ale Sousei uświadomił mnie że może jest to ZBYT mocne, to też jestem tutaj.
0 x
Awatar użytkownika
Ayumu
Posty: 73
Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
Wiek postaci: 24
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Ayumu »

Nie chce mi się teraz myśleć nad rozwiązaniem, więc dam znać o innym problemie.

Pigułki dają +50 siły każda, razem 150.
Motylek daj +75/+75, przy użyciu 3 pigułek zmienia się to w:
a)+150 siły i +75 szybkości (start z 150 z piguł, zakładając, że bonus z techniki to 75 pomniejszone o 150 z pigułek z limitem na zerze)
b)+75 siły i +75 szybkości (start z 150 z piguł, zakładając, że 75 z techniki pomniejsza się o 150 do -75, więc 150-75=75)
Opcja B zbalansowana i zgadza się dla każdej liczby piguł (dodajemy z jednej strony i odejmujemy z drugiej), ale schodzimy do ujemnych współczynników, co nie jest logiczne w liczeniu przy mechanice forum (większość by policzyła to z min. 0, czyli jak w A).


No i dodatkowo, jeśli to byłby wspomagacz to trzeba wywalić korzystanie bez nauki/misji po zażyciu czerwonej piguły.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 210
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Mukutaro »

Nie trzeba. Technika aktywuje się samoczynie po zażyciu ostatniej piguły, nie rozumiem gdzie jest z tym problem.
Albo zamienić
Na
Wtedy działaniem czerwonej pigułki będzie po prostu aktywowanie Karorī Kontorōru zamiast dawanie +50 Siły. Wtedy 2 piguły będą dawać 100 Siły, które zmieni się na 75/75 na czerwonej + dostęp do potężnego Chōdan Bakugeki jako rekompensata w ujemnym bonusie do siły
0 x
Awatar użytkownika
Ayumu
Posty: 73
Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
Wiek postaci: 24
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Ayumu »

Znajomość techniki zajmuje slot wspomagacza. Jeśli technikę można użyć za 2700 Ryo (mając ziomka medyka zasadniczo bez ograniczeń), można mieć wspomagacz niezajmujący slota, na podobnym poziomie co 1. lvl CS (100 PA + 30 SC, które liczy się w SM jako *1,25, dając zasadniczo 140 PA), tutaj jest 150 PA. Dodatkowo technika ta jest o tyle ciekawa, że rozwijając SC podbijamy statystyki dodatkowe z tej techniki (0,5 SC wchodzi w PA). Nie wymaga to przy tym żadnej wyprawy.

Z drugiej strony zastanawiam się, czy skoro technikę można odpalić bez jej znajomości (wymuszone), to czy może pod warunkiem wydania na naukę 2700 i zrobienia tego w kontrolowanych warunkach z medykiem/szpitalem, tyo czy przypadkiem nie byłoby sensu zrobić z tego niezakazaną, a po prostu zająć limit wspomagaczy. Zaletą tego będzie natomiast, że będzie to bardzo silna technika w zasadzie bez konsekwencji, ale ograniczająca dostęp do czegoś innego (jak RnY).

Trzeba też dodać oczywiście ograniczenie do niekorzystania z motylka i jednocześnie z innych wspomagaczy.
(CS, RnY, a w przypadku jeśli można użyć bez zajmowania slotu wspomagaczy, także SM, itp.).
Użycie tego jednocześnie z takim najłatwiej dostępnym CS może dać łącznie 265 PA i 30 SC w Akimichi. Drugi poziom to nawet 372,5 PA (i 190% chakry), chakrę . Dla porównania 2 poziom Kyuubiego to 380 PA i +200% chakry. To trzeba będzie dodać niezależnie od tego, czy to wspomagacz czy nie, bo z nauką techniki i dowolnym użyciem chakry na pomotylkowego ciosa mamy tu możliwość zadania hita mając nawet 562,5 dodatkowych PA (190% dodatkowej chakry w siłę).

A, możliwość użycia z pigułami bez użycia slota pozwalałoby na kombo motylek + pakt i SM. Wtedy można przywołać sobie medyka summona, który nas uleczy i za 2700 Ryo włączyć wspomagacz, który póki co blokuje się z SM. Tu mamy 180/280 PA z SMa i 150 z techniki, dając 330/430 PA, z wymuszonym max 120% (nie można mieć nauczonego zakładając że to wspomagacz) daje 450/550 PA na jeden atak w zależności od tego czy pierwszy czy drugi poziom.

Nie będę teraz optymalizował tego pod kątem SMa używającego część PA na SC, bo raczej traci, jeśli zależy na PA (5 PA równoważne 4 SC i 2 PA z motylka).
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 210
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Mukutaro »

No tylko umierasz po tym, chyba że akurat masz pod ręką medyka A. Jak powszechni są medycy z Iryo A w uniwersum - zapraszam fabularnyuch tutaj. Ale tak było w m/a, więc tak zostawiam. Jeśli są zbyt części, zawsze można podbić na S, gdzie na randze S nie ma w sumie żadnej medycznej techniki także tego. A jeśli posiadanie ziomka jest tym problemem, to nie wiem jak chcesz jednocześnie mieć wierność z m/a i absolutny balans uwzględniający innego gracza z zupełnie innym zestawem umiejętności. Mimo wszystko zakładamy chyba, robiąc rzeczy, że gracz z danego klanu nie ma stałego dostępu do akurat takiej drugiej postaci, jakiej potrzebuje, bo wtedy doszlibyśmy nigdzie.
Ponownie - inspirowałem się RnY, czyli ZAKAZANĄ dającą porównywalne profity. Nie ma żadnego sensownego powodu, żeby to jutsu nie było zakazanym. Daje za dużo żeby być techniką dla każdego Akimichi i wymuszona aktywacja pigułkami akurat z medykiem A obok nic nie zmienia.
Zgadza, nie łączy się z innymi wspomagaczami, tak samo jak ogromna forma grubaskowa. Trzeba dopisać.
0 x
Awatar użytkownika
Ayumu
Posty: 73
Rejestracja: 1 lip 2023, o 09:23
Wiek postaci: 24
Ranga: Wyrzutek B
Krótki wygląd: Ogromny rozmiar, dotkliwie poparzone ciało i twarz.
Widoczny ekwipunek: Kamizelka shinobi

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Ayumu »

No tu akurat nigdzie nie jest powiedziane, że to gracz, więc przyjazny misjodawca dający NPC, profit z którejś mafii, tudzież pakt. Jak pierwsze dwa mogą podbić trudność misji, tak pakt medyczny z przywołaniem medyka takiego jakiego chcesz (na przykład mała żaba medyk siedząca na ramieniu z Iryo A). Pakt jest dość sensownym wyborem dla umiejętności wykluczających jednoczesne użycie innych wspomagaczy, szczególnie gdy wspomagacz jest za darmo.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 210
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Mukutaro »

Dosć ekstremalny przykład, bo zakłada zrobienie całego paktu pod jedną dziedzinę Iryojutsu, tylko po to żeby przeżyć 3 piguły, ale niestety taka sytuacja może się zdarzyć więc trzeba coś na to poradzić. W m/a to Nara musieli opracować lekarstwo, jeśli dobrze pamiętam, w takim razie proponuję traktowanie pigułek Akimichi jako wybitnej trucizny, która doprowadza do śmierci. Do opracowania antidotum wymagany jest więc ktoś z UN Alchemik, której summony nie mogą mieć. Nie jest powszechne, raczej niedostępne dla zwykłych NPC, a opcja uratowania takiego kogoś nadal istnieje, jest po prostu bardzo niszowa.
0 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1087
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Souei »

Ogólnie problemem jest to, że mus podczas reworku strasznie sobie tą technikę zbuffował, ale nikt nie zadał sobie trudu, aby w ogóle się nad tym pochylić. Poprzednia wersja z samym +150 siły odzwierciedlała to co dawały trzy pigułki w sumie. Tak samo bonusowa chakra, która z trzech pigułek równa była 120% była obecna w technice. To akurat jest utrzymane, ale chcę pokazać, że bonusy z techniki były po prostu zsumowanymi bonusami pigułek. Postanowiono jednak rozdzielić 150PA na dwa staty, no bo przecież tak jest lepiej, bez ruszania pigułek i zrobił się burdel bo teraz nagle jest zaskoczenie, że jedno z drugim ma się nijak. Stąd powstał problem, który zauważył Ayumu i który też był dość oczywisty.
Widzę tu dwa rozwiązania. Można wrócić to tego co dawała poprzednia wersja techniki albo zrobić dwie wersje trybu motyla z różnymi bonusami w zależności od tego, jak została aktywowana. Wtedy mielibyśmy jakiś bonus z pigułki zielonej, jakiś z żółtej, a czerwona nie miałaby wpisane +50 siły + 60% chakry, tylko miałaby wpisane, że aktywuje ten tryb motyla w wersji wymuszonej i tyle. Wtedy ta wymuszona mogłaby dawać np. +40/+40 albo +50/+30 plus garść chakry do robienia Chōdan Bakugeki (które w wersji w wymuszonym trybie motyla nie powinno być możliwe do anulowania w trakcie wykonywania btw.). Byłby to jakiś bonus, ale niewarty robienia pod to paktu, buildu czy whatever.


Poza tym, jeśli chodzi o wspomagacze w tym klanie, to Chō Baika no Jutsu nie powinno być wspomagaczem i mieć takich wielkich bonusów do statów. Rozumiem, dlaczego temat tej techniki jest tutaj pomijany. Build pod wielkiego człowieka z dużą wytką i siłą wymaga tego, żeby zostawić tą technikę tak jak jest, ale po pierwsze: dwa wspomagacze w jednym klanie to za dużo. Po drugie: na wspomagacz o wiele lepiej nadaje się tryb motyla. W przypadku Chō Baika no Jutsu zrobiono to w ogóle z tyłka strony. Mus wynegocjował sobie jakieś horrendalne bonusy dla zwykłej techniki, a potem się zorientowano, że są one tak wielkie, że w sumie to powinien być wspomagacz bo nie ma tam żadnych minusów. Heloł. Moim zdaniem na poziomie cyferek w tym reworku techniczni dali się nieźle nagiąć.
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 210
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Mukutaro »

No bo w m/a Choji po odpaleniu motyla był widocznie szybszy, nie tylko silniejszy. Dziękuję za dobrą wolę w twoich wypowiedziach. Link dla kontekstu
Dwa rodzaje aktywacji byłyby lepsze narracyjnie i mechanicznie. W jednym w końcu spalamy całkowicie swoje własne życie i umieramy, a w drugim robimy to z jakąś formą kontroli i chcemy raczej nie umierać. Gorzej że mogłoby być lekko przekomplikowanie, ale to zostawiam do dyskusji dla adminów.
Jakbym chciał zrobić build pod dużą wytkę i dużą siłę wziąłbym AnK, które daje 200 stat, Siłe Chakry i jednorazowe wychodzenie z Genjutsu i jest pod każdym względem lepsze od po prostu bonusu 80/80 z brakiem używania technik chakrowych. Ale rozumiem, narracja wymaga, ponownie życzliwość i brak przytyków.

Początkowo minusem miałaby być redukcja szybkości przez ogromne rozmiary wspominana w reworkowej dyskusji w Pomysłach, ale chyba zorientowali się że wtedy trzeba by to zastosować do ogromnych summonów i Bijuu, a to mechanika bardzo potrzebna w obecnej chwili. Plus fajnie że mamy więcej siły o 80, tylko co z tego skoro nie możemy nic trafić bo mamy szybkość -80? Taki kiepski z tego jest wspomagacz, bardziej upośledzacz. Nawet jako po prostu technika była niewarta zachodu, bo nawet pozornie obciążające techniki jak Doton: Domu nie zabierają nic, a tylko dają. Ostatecznie stanęło na 80/80 z wspomagaczem.

Jeśli 80/80 jest nie do strawienia, możemy iść wzorem Kaguya, którzy mają w tańcu 40/40 do statystyk na randze A, i zmniejszyć 80/80 do 40/40. Czy wtedy warto robić z tego wspomagacz? Jakby usunąć, to rozwiązałby się problem z dwoma wspomagaczami w jednym klanie, który chyba jest problemem z powodu o którym jeszcze nie usłyszałem, poza tym że dwa to za dużo i na tym koniec.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Posty: 210
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak
GG/Discord: wolfig

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Mukutaro »

Patrząc na to jak wiele statystyk zyskują inne klany (Inuzuka, Jugo) bez jakichkolwiek praktycznie ograniczeń, wycofuję się z propozycji zmian Cho Baika no Jutsu i pewnie gdy tylko temat Pomysłów się otworzy, przedstawię bardziej kompleksowe rozwiązanie problemu dla wszystkich klanów Tai/Buki z wyliczeniami w Excelu. Także imo można temat wywalić nawet, bo i tak do niego wrócę w bardziej kompleksowej, obszernej wersji.
0 x
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 26
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Akimichi v2.1 - hotfix

Post autor: Brook »

Temat na razie pozostawiam tutaj, bo naprawdę chciałbym, aby z wielkiego pomysłu dotyczącego X klanów wyszło coś konkretnego, ale doświadczenie jednak nauczyło nas czego innego. Z tego powodu wydaje mi się, że i tak tu wrócimy debatować o Akimichi, ale na razie możemy się wstrzymać, póki żadnej z tych dwóch technik na razie nie zdobywasz.
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły”

Użytkownicy przeglądający to forum: Rei Uta i 1 gość