Kilka rzeczy w Akimichi jest dość niejasnych albo bonusy i możliwości kłócą się z opisami i innymi mechanikami klanu. Dlatego chciałem zaproponować kilka fixów i zmian na podstawie tego, co mają inne Tai/Buki klany (Inuzuka/Kaguya/itd)
ROZWIĄZANIE
Baika no Jutsu (D):
- Nazwa
- Baika no Jutsu
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Baran → Specjalna pieczęć
- Zasięg
- Na ciało
- Koszt
- E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Podstawowa technika klanu Akimichi, pozwalająca na kontroli kalorii, a właściwie na drastycznym zwiększeniu jej ilości. Użytkownik po złożeniu pieczęci zostaje gwałtownie napompowany chakrą, co powoduje zmianę w "ludzki balon". W tym stanie niemożliwe jest składanie pieczęci i normalne poruszanie się. Użytkownik waży nawet do kilku razy więcej niż zazwyczaj. Obrażenia od walki bezpośredniej są w tej formie mniej odczuwalne - ogromna ilość tłuszczu działa jak amortyzacja i pozwala przyjąć na siebie bardzo silne ciosy Taijutsu. Użyta w powietrzu znacznie przyśpieszy opadanie, a osoba na której wyląduje ma duże szanse na niemożność kontynuowania walki.
Od rangi klanowej B shinobi potrafi za pomocą tej techniki zwiększyć swoje rozmiary. - Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (1/2 na turę)
Moją propozycją byłoby dodanie bonusu za Wytrzymałość przy wchodzeniu w tą formę + składanie pieczęci jedną ręką? Lepszą wersją tego jutsu na randze B może być utrzymanie bonusu do Wytki przy swobodzie ruchów + bonus do siły fizycznej równy Bubun Baika no Jutsu. Dodatkowo będąc w powiększonej formie nie byłoby sensu używania Bubun Baika no Jutsu.
- Nazwa
- Baika no Jutsu
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Baran → Specjalna pieczęć
- Zasięg
- Na ciało
- Koszt
- E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
- Statystyki
- +30 Wytrzymałości
- Dodatkowe
- Niemożliwe jest poruszanie się i korzystanie z kończyn w walce
- Opis Podstawowa technika klanu Akimichi, pozwalająca na kontroli kalorii, a właściwie na drastycznym zwiększeniu jej ilości. Użytkownik po złożeniu pieczęci zostaje gwałtownie napompowany chakrą, co powoduje zmianę w "ludzki balon". W tym stanie niemożliwe jest składanie pieczęci (wyjątkiem są pieczęcie jednoręczne) i normalne poruszanie się. Użytkownik waży nawet do kilku razy więcej niż zazwyczaj. Obrażenia od walki bezpośredniej są w tej formie mniej odczuwalne - ogromna ilość tłuszczu działa jak amortyzacja i pozwala przyjąć na siebie bardzo silne ciosy Taijutsu. Użyta w powietrzu znacznie przyśpieszy opadanie, a osoba na której wyląduje ma duże szanse na niemożność kontynuowania walki.
Od rangi klanowej B shinobi potrafi za pomocą tej techniki zwiększyć swoje rozmiary. Nie wpływa to na składanie pieczęci i poruszanie się użytkownika, zyskuje jednak dodatkową siłę przez znacznie zwiększoną wagę - Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (1/2 na turę)
- Statystyki
- +30 Wytrzymałości i +30 Siły
- Nazwa
- Bubun Baika no Jutsu
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Koszt
- E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (1/2 na turę)
- Statystyki
- +30 siły dla powiększonej kończyny
- Dodatkowe
- Koszt za jedną kończynę
- Opis Za pomocą tej techniki Akimichi jest w stanie powiększyć konkretną część ciała w różnym celu. Przykładowo by zadać cios znacznie silniejszy niż zwykły, bądź aby łatwiej zablokować nadchodzący atak. Kolejnym zastosowaniem może być chociażby pochwycenie oponenta w miażdżącym uścisku. Technika nie wymaga żadnej pieczęci, co pozwala na błyskawiczne wykorzystywanie i doskonale sprawdza się w połączeniu z innymi ruchami taijutsu.
- Nazwa
- Bubun Baika no Jutsu
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Koszt
- E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (1/2 na turę)
- Statystyki
- +30 siły dla powiększonej kończyny
- Dodatkowe
- Koszt za jedną kończynę
- Opis Za pomocą tej techniki Akimichi jest w stanie powiększyć konkretną część ciała w różnym celu. Przykładowo by zadać cios znacznie silniejszy niż zwykły, bądź aby łatwiej zablokować nadchodzący atak. Kolejnym zastosowaniem może być chociażby pochwycenie oponenta w miażdżącym uścisku. Technika nie wymaga żadnej pieczęci, co pozwala na błyskawiczne wykorzystywanie i doskonale sprawdza się w połączeniu z innymi ruchami taijutsu. Jutsu nie może być użyte podczas powiększenia ciała ulepszonym Baika no Jutsu.
- Nazwa
- Chōharite
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 10m
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
- Statystyki
- +60 siły podczas uderzenia
- Dodatkowe
- Wymaga użycia Baika no Jutsu w wersji dostępnej od rangi B
- Opis W chwili gdy zwiększymy swoje rozmiary, skupiamy duże ilości chakry w dłoniach, na których pojawiają się czarne symbole. Dłonie otacza błękitna powłoka z chakry. W tym stanie przesycone są one chakrą niczym ogromne, żelazne młoty. Następnie otwartymi dłońmi uderza się w podłoże, wywołując tym samym potężny wstrząs ziemi w promieniu 30m od miejsca uderzenia. Uderzenie jest na tyle silne, że ziemia w promieniu 10m od miejsca uderzenia zmienia się w stos głazów. Oponent, który zostaje trafiony techniką bezpośrednio i nie posiada specjalnej osłony czy tarczy zazwyczaj kończy swój żywot jako plama na podłożu. Jutsu można wykonać również z wyskoku, co potęguje efekt i zwiększa siłę wstrząsów.
- Nazwa
- Chōharite
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 10m
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
- Statystyki
- +30 siły podczas uderzenia
- Dodatkowe
- Wymaga użycia Baika no Jutsu w wersji dostępnej od rangi B
- Opis W chwili gdy zwiększymy swoje rozmiary, skupiamy duże ilości chakry w dłoniach, na których pojawiają się czarne symbole. Dłonie otacza błękitna powłoka z chakry. W tym stanie przesycone są one chakrą niczym ogromne, żelazne młoty. Następnie otwartymi dłońmi uderza się w podłoże, wywołując tym samym potężny wstrząs ziemi w promieniu 30m od miejsca uderzenia. Uderzenie jest na tyle silne, że ziemia w promieniu 10m od miejsca uderzenia zmienia się w stos głazów. Oponent, który zostaje trafiony techniką bezpośrednio i nie posiada specjalnej osłony czy tarczy zazwyczaj kończy swój żywot jako plama na podłożu. Jutsu można wykonać również z wyskoku, co potęguje efekt i zwiększa siłę wstrząsów.
- Nazwa
- Chō Baika no Jutsu
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Przekształcony Ptak
- Zasięg
- Na ciało
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę)
- Dodatkowe Zmienia się postrzeganie statystyk, wciąż jednak obowiązują wszystkie warunki dotyczące proporcji pomiędzy siłą, wytrzymałością, szybkością i percepcją.
- Opis Specjalne jutsu klanu Akimichi będąca kwintesencją technik zwiększających masę użytkownika. Dzięki Cho Baika no jutsu jesteśmy w stanie powiększyć swoje ciało 50-krotnie, co pociąga za sobą szereg konsekwencji. Po pierwsze, siła użytkownika i jego odporność na ciosy znacząco wzrastają ze względu na powiększenie rozmiarów. Przykładowo, cięcie zwykłym mieczem będzie dla niego prawie niezauważalnym draśnięciem i trudno będzie wbić oręż w wielkie ciało tak głęboko, aby dosięgnęło ważnych organów. Po drugie, statystyki Akimichiego przestają odzwierciedlać jego możliwości w powiększonej wersji. Ze względu na masę jego rąk i nóg jest on w stanie zadawać ciosy miażdżące całe oddziały i deptać swoich wrogów. Niestety, wielka masa oznacza również dużą bezwładność ciała, dlatego szybkie ciosy nie wchodzą w grę. Ciało w takiej postaci zachowuje się jak filmowy olbrzym - styl walki w tym przypadku to najczęściej obszerne i przewidywalne zamachy, a trajektorii wyprowadzonych ciosów praktycznie nie da się zmienić. Ponadto, Akimichi nie może łączyć tego jutsu z żadną inną podtrzymywaną techniką, a korzystać może jedynie z prostych, statycznych taijutsu jak Chōharite, Gangeki, Asshō itp. choć nie otrzymuje on ich bonusów do statystyk na czas uderzenia. Użytkownik może powiększyć jedną sztukę dowolnego oręża (nie może to być artefakt ani bombki, notki itp.)
DODATKOWE UWAGI
W sumie nie mamy klanu fizycznego nastawionego na Siłę/Wytkę, bo Kaguya i Inuzuka to Szybkość i Percepcja, a Hozuki to ignorowanie obrażeń całkowicie. Nawet Akimichi ma więcej bonusów do Szybkości niz do Wytki, co mogłoby w sumie ulec zmianie bo zawsze uważałem Akimichich za wolnych heavy-hitterów. Mała mobilność jest pokazana w ich technikach toczenia się, ale ich tankowatości nie widzę nigdzie. Ale na razie proponuję takie zmiany.