Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Mukutaro »

PROBLEM

Kilka rzeczy w Akimichi jest dość niejasnych albo bonusy i możliwości kłócą się z opisami i innymi mechanikami klanu. Dlatego chciałem zaproponować kilka fixów i zmian na podstawie tego, co mają inne Tai/Buki klany (Inuzuka/Kaguya/itd)

ROZWIĄZANIE

Baika no Jutsu (D):
Nazwa
Baika no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Baran → Specjalna pieczęć
Zasięg
Na ciało
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
Dodatkowe
Brak dodatkowych wymagań
Opis Podstawowa technika klanu Akimichi, pozwalająca na kontroli kalorii, a właściwie na drastycznym zwiększeniu jej ilości. Użytkownik po złożeniu pieczęci zostaje gwałtownie napompowany chakrą, co powoduje zmianę w "ludzki balon". W tym stanie niemożliwe jest składanie pieczęci i normalne poruszanie się. Użytkownik waży nawet do kilku razy więcej niż zazwyczaj. Obrażenia od walki bezpośredniej są w tej formie mniej odczuwalne - ogromna ilość tłuszczu działa jak amortyzacja i pozwala przyjąć na siebie bardzo silne ciosy Taijutsu. Użyta w powietrzu znacznie przyśpieszy opadanie, a osoba na której wyląduje ma duże szanse na niemożność kontynuowania walki.
Od rangi klanowej B shinobi potrafi za pomocą tej techniki zwiększyć swoje rozmiary.
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (1/2 na turę)
Wszystko fajnie ALE. Opis kłóci się z tym co daje jutsu. Obrażenia od walki bezpośredniej są w tej formie mniej odczuwalne, ale nie wpływa to na Wytrzymałość i jest to tylko opisowy fluff. Niby nie można składać pieczęci, ale istnieje składanie pieczęci jedną ręką. Niby wraz MegaAkimichi na randze A przestają się liczyć staty, to jednak tutaj przy powiększeniu nie dzieje się nic? Plus w tej formie nie możemy się poruszać, musimy do tego wykorzystać toczenie się, które w m/a dawało bardzo ograniczoną zwrotność co też powinno być jakąś wadą.

Moją propozycją byłoby dodanie bonusu za Wytrzymałość przy wchodzeniu w tą formę + składanie pieczęci jedną ręką? Lepszą wersją tego jutsu na randze B może być utrzymanie bonusu do Wytki przy swobodzie ruchów + bonus do siły fizycznej równy Bubun Baika no Jutsu. Dodatkowo będąc w powiększonej formie nie byłoby sensu używania Bubun Baika no Jutsu.
Nazwa
Baika no Jutsu
Ranga
D
Pieczęci
Baran → Specjalna pieczęć
Zasięg
Na ciało
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
Statystyki
+30 Wytrzymałości
Dodatkowe
Niemożliwe jest poruszanie się i korzystanie z kończyn w walce
Opis Podstawowa technika klanu Akimichi, pozwalająca na kontroli kalorii, a właściwie na drastycznym zwiększeniu jej ilości. Użytkownik po złożeniu pieczęci zostaje gwałtownie napompowany chakrą, co powoduje zmianę w "ludzki balon". W tym stanie niemożliwe jest składanie pieczęci (wyjątkiem są pieczęcie jednoręczne) i normalne poruszanie się. Użytkownik waży nawet do kilku razy więcej niż zazwyczaj. Obrażenia od walki bezpośredniej są w tej formie mniej odczuwalne - ogromna ilość tłuszczu działa jak amortyzacja i pozwala przyjąć na siebie bardzo silne ciosy Taijutsu. Użyta w powietrzu znacznie przyśpieszy opadanie, a osoba na której wyląduje ma duże szanse na niemożność kontynuowania walki.
Od rangi klanowej B shinobi potrafi za pomocą tej techniki zwiększyć swoje rozmiary. Nie wpływa to na składanie pieczęci i poruszanie się użytkownika, zyskuje jednak dodatkową siłę przez znacznie zwiększoną wagę
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (1/2 na turę)
Statystyki
+30 Wytrzymałości i +30 Siły
Bubun Baika no Jutsu (C):
Nazwa
Bubun Baika no Jutsu
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (1/2 na turę)
Statystyki
+30 siły dla powiększonej kończyny
Dodatkowe
Koszt za jedną kończynę
Opis Za pomocą tej techniki Akimichi jest w stanie powiększyć konkretną część ciała w różnym celu. Przykładowo by zadać cios znacznie silniejszy niż zwykły, bądź aby łatwiej zablokować nadchodzący atak. Kolejnym zastosowaniem może być chociażby pochwycenie oponenta w miażdżącym uścisku. Technika nie wymaga żadnej pieczęci, co pozwala na błyskawiczne wykorzystywanie i doskonale sprawdza się w połączeniu z innymi ruchami taijutsu.
Nie widzę sensu używania tego będąc w ulepszonym Baika no Jutsu skoro wtedy jesteśmy już więksi. Ponieważ bonus z siły został przeniesiony do ulepszonego Baika no Jutsu, to zablokowałbym użycie tego jutsu kiedy już jesteśmy więksi.
Nazwa
Bubun Baika no Jutsu
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (1/2 na turę)
Statystyki
+30 siły dla powiększonej kończyny
Dodatkowe
Koszt za jedną kończynę
Opis Za pomocą tej techniki Akimichi jest w stanie powiększyć konkretną część ciała w różnym celu. Przykładowo by zadać cios znacznie silniejszy niż zwykły, bądź aby łatwiej zablokować nadchodzący atak. Kolejnym zastosowaniem może być chociażby pochwycenie oponenta w miażdżącym uścisku. Technika nie wymaga żadnej pieczęci, co pozwala na błyskawiczne wykorzystywanie i doskonale sprawdza się w połączeniu z innymi ruchami taijutsu. Jutsu nie może być użyte podczas powiększenia ciała ulepszonym Baika no Jutsu.
Chōharite (B):
Nazwa
Chōharite
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
10m
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Statystyki
+60 siły podczas uderzenia
Dodatkowe
Wymaga użycia Baika no Jutsu w wersji dostępnej od rangi B
Opis W chwili gdy zwiększymy swoje rozmiary, skupiamy duże ilości chakry w dłoniach, na których pojawiają się czarne symbole. Dłonie otacza błękitna powłoka z chakry. W tym stanie przesycone są one chakrą niczym ogromne, żelazne młoty. Następnie otwartymi dłońmi uderza się w podłoże, wywołując tym samym potężny wstrząs ziemi w promieniu 30m od miejsca uderzenia. Uderzenie jest na tyle silne, że ziemia w promieniu 10m od miejsca uderzenia zmienia się w stos głazów. Oponent, który zostaje trafiony techniką bezpośrednio i nie posiada specjalnej osłony czy tarczy zazwyczaj kończy swój żywot jako plama na podłożu. Jutsu można wykonać również z wyskoku, co potęguje efekt i zwiększa siłę wstrząsów.
Jeśli wymaga ulepszonego Baika no Jutsu, a ten dostaje bonus +30 Siły, to chyba można tutaj zmniejszyć o 30 Siły by balans w przyrodzie był. Jutsu i tak daje sporo bo jest cholerną obszarówką.
Nazwa
Chōharite
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
10m
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Statystyki
+30 siły podczas uderzenia
Dodatkowe
Wymaga użycia Baika no Jutsu w wersji dostępnej od rangi B
Opis W chwili gdy zwiększymy swoje rozmiary, skupiamy duże ilości chakry w dłoniach, na których pojawiają się czarne symbole. Dłonie otacza błękitna powłoka z chakry. W tym stanie przesycone są one chakrą niczym ogromne, żelazne młoty. Następnie otwartymi dłońmi uderza się w podłoże, wywołując tym samym potężny wstrząs ziemi w promieniu 30m od miejsca uderzenia. Uderzenie jest na tyle silne, że ziemia w promieniu 10m od miejsca uderzenia zmienia się w stos głazów. Oponent, który zostaje trafiony techniką bezpośrednio i nie posiada specjalnej osłony czy tarczy zazwyczaj kończy swój żywot jako plama na podłożu. Jutsu można wykonać również z wyskoku, co potęguje efekt i zwiększa siłę wstrząsów.
Chō Baika no Jutsu (A):
Nazwa
Chō Baika no Jutsu
Ranga
A
Pieczęci
Przekształcony Ptak
Zasięg
Na ciało
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę)
Dodatkowe Zmienia się postrzeganie statystyk, wciąż jednak obowiązują wszystkie warunki dotyczące proporcji pomiędzy siłą, wytrzymałością, szybkością i percepcją.
Opis Specjalne jutsu klanu Akimichi będąca kwintesencją technik zwiększających masę użytkownika. Dzięki Cho Baika no jutsu jesteśmy w stanie powiększyć swoje ciało 50-krotnie, co pociąga za sobą szereg konsekwencji. Po pierwsze, siła użytkownika i jego odporność na ciosy znacząco wzrastają ze względu na powiększenie rozmiarów. Przykładowo, cięcie zwykłym mieczem będzie dla niego prawie niezauważalnym draśnięciem i trudno będzie wbić oręż w wielkie ciało tak głęboko, aby dosięgnęło ważnych organów. Po drugie, statystyki Akimichiego przestają odzwierciedlać jego możliwości w powiększonej wersji. Ze względu na masę jego rąk i nóg jest on w stanie zadawać ciosy miażdżące całe oddziały i deptać swoich wrogów. Niestety, wielka masa oznacza również dużą bezwładność ciała, dlatego szybkie ciosy nie wchodzą w grę. Ciało w takiej postaci zachowuje się jak filmowy olbrzym - styl walki w tym przypadku to najczęściej obszerne i przewidywalne zamachy, a trajektorii wyprowadzonych ciosów praktycznie nie da się zmienić. Ponadto, Akimichi nie może łączyć tego jutsu z żadną inną podtrzymywaną techniką, a korzystać może jedynie z prostych, statycznych taijutsu jak Chōharite, Gangeki, Asshō itp. choć nie otrzymuje on ich bonusów do statystyk na czas uderzenia. Użytkownik może powiększyć jedną sztukę dowolnego oręża (nie może to być artefakt ani bombki, notki itp.)
Przyznam się, że nie wiem jak to zrobić. Zwiększenie Siły i Wytrzymałości o 50-75% kosztem jakiegoś procentu Szybkości? Jakaś ewidentna zmiana statów powinna być bo magiczny Akimichi wielki jak góra będzie robił to co narracja mu każe i przegra bez wyraźnego powodu, bo zmiana postrzegania statystyk nie jest nigdzie wyjaśniona. Jestem jednak otwarty na sugestie.


DODATKOWE UWAGI

W sumie nie mamy klanu fizycznego nastawionego na Siłę/Wytkę, bo Kaguya i Inuzuka to Szybkość i Percepcja, a Hozuki to ignorowanie obrażeń całkowicie. Nawet Akimichi ma więcej bonusów do Szybkości niz do Wytki, co mogłoby w sumie ulec zmianie bo zawsze uważałem Akimichich za wolnych heavy-hitterów. Mała mobilność jest pokazana w ich technikach toczenia się, ale ich tankowatości nie widzę nigdzie. Ale na razie proponuję takie zmiany.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1510
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Yasuo »

W sumie Chō Baika no Jutsu nie wiem jak rozwiązać... bo rzeczywiście zmiana postrzegania statystyk nie jest nigdzie wyjaśniona. A przydałoby się to wyjaśnić chociażby w przypadku Bijuu, które mają podobną wielkość i zazwyczaj ponad 150 każdej statystyki.

Co do reszty: jestem na tak. Wygląda wszystko bardzo fajnie. Jest mega dobrze przemyślane.
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Shindo
Posty: 158
Rejestracja: 13 wrz 2023, o 05:31
Ranga: Dōkō
GG/Discord: shindo_13
Aktualna postać: Shindo

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Shindo »

Jak już siadamy do tego klanu to rozdzieliłbym Cho Modo (tryb motyla) na dwie wersje. Pierwsza tak jak teraz kiedy jest duży( po Cho Baika no Jutsu), a druga kiedy jest mały ( bez Cho Baika no Jutsu). Ponieważ jak M&A pokazało w zależności w jakiej formie Choji użył trybu motyla, dostawał różne bonusy.

Forma motyla PO użyciu Cho Baika no Jutsu
- Wszystko poszło w siłę. Przekładając na forumowe realia zostawiłbym to plus 150 siły

Forma motyla BEZ użycia Cho Baika no Jutsu
- Choji w walce z Jirobo dostał mega boosta do siły jak i do szybkości. Przekładając na forumowe realia proponuje rozłożyć 150 PA na plus 75 siły i plus 75 szybkości
0 x
Narrator / Myśli / Mowa KP | PH | BANK Prowadzone Misje:
  1. Eion - Misja D - Gracz nieaktywny
  2. Saito - Misja D - Gracz nieaktywny
  3. Kenji - Misja D - Gracz nieaktywny
  4. Manjiro - Misja D
  5. Rei Uta - Wyprawa B
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Pierwsza kwestia jaką należałoby przemyśleć to jakaś wyjątkowa cecha Akimichi, która odróżniałaby mechanikę ich klanu od mechanik innych klanów skupionych na walce z bliska.
Hachimon ma zwyczajowe techniki z bonusem x1,5 (ale za to skupione mogą być w jednej statystyce) + oczywiście bramy
Jugo mają zwyczajowe techniki x2 (ale rozbite na dwie statystyki) + oczywiście Seninka
Kaguya będą mieli swoje tańce które będą się rozpędzać do x2 (bez rozbicia na dwie statystki) + trochę manipulacji kośćmi
Jak więc powinni zachowywać się Akimichi i ich zwyczajowe techniki z bonusem do stat? Zdecydowanie nie powinni wyglądać jak Kaguya, bo nie polegają na stopniowym rozkręcaniu się i korzystaniu z przewagi w ten sposób. Bliżej im będzie do czegoś na granicy Jugo i Hachimona. Aczkolwiek nic ciekawego nie przychodzi mi do głowy, a nie chciałbym po prostu kopiować rozwiązania, któregoś z tamtych klanów. ZACHĘCAM DO DZIELENIA SIĘ SWOIMI POMYSŁAMI.


Baika no Jutsu - zapominając na chwilę o nietypowym rozwiązaniu ustalonym pod Akimichi
Wariant D: Brzmi ok, nieco więcej stat niż zwyczajne x2 więcej, z racji na oczywiste minusy
Wariant B: Brak minusów, więc standardowe +30/30 zamiast samego +30 jak w Tai na randze B.

Bubun Baika no Jutsu - rozsądne wykluczenie podczas użycia zwykłej Baiki

Chōharite - czy zmniejszenie bonusu do siły nie sprawi że technika w gruncie rzeczy będzie dawać właściwie to samo co zwykłe tai? Poza może jakąś obszarówką, co w sumie jest przydatne, ale czy aż tak?

Chō Baika no Jutsu - Kolejna z rzeczy nad którą trzeba się dobrze zastanowić. Obecnie to całkowicie opisowa technika. "Zmienia się postrzeganie". Cokolwiek o znaczy. Najprostsze rzeczywiście byłoby znaczne podniesienie siły i wytrzymałości kosztem szybkości.

No i jeszcze forma motyla o której wspomniano. Dodanie jej dwóch wariantów dla dwóch wersji korzystania z całą pewnością przysłuży się temu klanowi, więc i taką opcję warto rozważyć.

I jeszcze kwestia, która nie została poruszona. Pigułki. Obecnie są dość... Stare. Może i tutaj przydałoby się jakieś odświeżenie. Bramowcy w międzyczasie utracili swoje ubytki po wyłączeniu bram, więc może i tutaj takie coś można by rozważyć. Przynajmniej częściowo.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Mukutaro »

Oj trudne się wylosowało. Jugo czerpie siłę także z transformacji ciała i statów. Hachimon to dosłownie powerup wszystkiego. Kaguya to te nakręcające się tańce, a Inuzuka to specjalny styl pod speed i percepcję. Samuraiowie to szkoła + Kenryūtō.
Pomysły które przychodzą mi do głowy tak na pierwszym rzucie to (zakładając ideę unikalnego stylu walki Akimichi jako Siła+Wytka):
  • Styl dla Akimichich na podstawie Rakankena i z jego technikami, ale dający Siłę + Wytkę zamiast samej Siły.
  • Akimichi bazowo ma -20% speeda, ale +20% Siły i +20% Wytki. Tak po prostu.
  • Dodatkowy zasób podobny do energii u Hachimona. Który możesz zużywać, żeby jednorazowo wzmacniać siłę ciosów? Skoro Akimichi bazują na spalaniu kilogramów w swoich technikach >_< Załóżmy masz 10kg kilo na rangę klanowej dziedziny, i spalenie 1 kg daje ci dodatkowe 4 siły uderzenia? Pytanie czy to nie jest zbyt podobne do jutsu A Akimichich do transferu chakry z czerwonej piguły w siłę ciosu i czy to nie jest za mocne? Tak. Tak. Ale też nie uważam, że trzeba wymyślać koła na nowo.
  • Ewentualnie uproszczona wersja tego powyżej że x razy podczas walki możemy wzmocnić nasze ataki o y Siły.
  • Ewentualnie ewentualnie x razy możemy zwiększyć bonusy z techniki Taijutsu 2-krotnie. Tylko patrząc jak jest spory ruch o usunięcie technik tai/buki całkowicie może to się gryźć.
Jest już jutsu Hoozukich dające +60 do siły i to też na randze B, też dla klanu konkretnie pod meele. Ewentualnie możemy jednocześnie zmniejszyć speeda o 30, żeby sumarycznie wyszło -30 speeda, +30 Wytki i +30 Siły
Daje obszarowe bicie, imo to jest fajne. Ewentualnie możemy to wrócić do +60 Siły.
Jeśli zostajemy przy idei Akimichiego jako klanu pod Siłę/Wytkę, to można spróbować negatywne efekty anulować mając odpowiednią wytkę. Jak aktualnie jest z ignorowaniem negatywnych efektów ran. Myślałem też, żeby zrobić piguły na wzór substancji wspomagających z negatywnymi efektami po upływie czasu, ale to z kolei byłby nerf. Na pewno czerwona to ostatnie rozwiązanie właściwe 8 bramie, ale jeśli chcemy usunąć negatywne efekty z zielonej i żółtej, to bardzo chętnie.

Jeszcze innym pomysłem, na który wpadłem, jest zrobienie z Chō Baika no Jutsu jutsu dające po prostu tonę Siły i Wytki, ale zajmujące slota wspomagacza. W ten sposób nie musielibyśmy nawet zmniejszać speeda, tylko zrobić z tego buffa na te 2 staty równego załóżmy AnK lvl 2. Wielki Akimichi i tak nie może używać niczego podczas bycia dużym, więc nie byłoby konfliktu z innymi boosterami.
0 x
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Shinsu »

Te pigułki to bym trochę zmienił, bo ta czerwona to ma chyba za duży minus xd

Z tymi kilogramami mi się podoba, ma to całkiem sens. Akimichi dostaliby umiejętność spalania tłuszczu na pozyskanie chakry do wzmacniania ciosów. Tak jak proponujesz - każda ranga dodawałaby kilkogramów i je można by wymieniać na siłę ciosów, do tego pigułki dodawałyby takie fantomowe kilogramy do wymiany. Dałoby to całkiem unikalny i ciekawy vibe do Akimichi.

Cho Baikan no Jutsu jako unikalny wspomagacz dla klanu - też uważam za dobry pomysł.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Mukutaro »

Z braku laku i KP przygotowałem poglądowo te dwie rzeczy o których wspominałem - spalanie kilogramów na siłę ciosu i Cho Baika no Jutsu
Spalanie kilogramów
Chakra pozyskana ze spalonego tłuszczu jest wykorzystywana do wzmacniania siły swoich ciosów. Poświęcając kilka kilogramów, Akimichi może wzmocnić dowolny ze swoich ataków i tym samym zwiększyć jego skuteczność - cios staje się silniejszy i bardziej destrukcyjny. Jest to umiejętność, którą należy wykorzystywać z należytą ostrożnością - zbyt częste z niej korzystanie może trwale odbić się na zdrowiu użytkownika, nawet mimo fizycznego przygotowania przedstawicieli rodu. Dobrze obeznany w technikach swojego klanu Akimichi jest w stanie korzystać z tej zdolności częściej i bez nadszarpywania swojego zdrowia.
Poniższe bonusy kumulują się z innymi bonusami do statystyk za wyjątkiem Chō Baika no Jutsu i statystykami z pigułek Akimichi
  • Ranga D - +20 Siły dowolnego ciosu, 1 raz na misję/wyprawę
  • Ranga C - +25 Siły dowolnego ciosu, 2 razy na misję/wyprawę
  • Ranga B - +30 Siły dowolnego ciosu 3 razy na misję/wyprawę
  • Ranga A - +35 Siły dowolnego ciosu 4 razy na misję/wyprawę
  • Ranga S - +40 Siły dowolnego ciosu 5 razy na misję/wyprawę
Nazwa
Chō Baika no Jutsu
Ranga
A
Pieczęci
Przekształcony Ptak
Zasięg
Na ciało
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę)
Dodatkowe Siła +80, Wytrzymałość +80;
Nauka techniki zajmuje miejsce na jedną umiejętność wspomagającą
Opis Specjalne jutsu klanu Akimichi będące kwintesencją technik zwiększających masę użytkownika. Dzięki Cho Baika no jutsu jesteśmy w stanie powiększyć swoje ciało 50-krotnie, rozmiarami dorównując największym budynkom i Ogoniastym Bestiom. Z większym rozmiarem i masą zwiększa się siła ciosów i możliwości przyjmowania obrażeń. Zwykłe cięcie kataną nie sięgnie na tyle głęboko, by zranić organy wewnętrzne Akimichiego, a wybuchy i inne techniki chakrowe są znacznie mniej odczuwalne. Nadal można go zranić, rzecz jasna, jest to jednak zadanie znacznie trudniejsze przez grubszą warstwę mięśni i tłuszczu. Każdy atak Akimichiego jest niczym wielki kamienny pocisk - niemalże niepowstrzymaną siłą zdolną miażdżyć wszystko, co napotka na swojej drodze. Akimichi w tej formie nie może korzystać z technik klanowych i chakrowych, tak samo jak z innych umiejętności wspomagających - musi polegać wyłącznie na walce kontaktowej. Bonusy z technik i stylów Taijutsu/Bukijutsu, tak samo jak bonusy z zażytych pigułek, sumują się z bonusami z Chō Baika no Jutsu. Użytkownik może powiększyć jedną sztukę dowolnego oręża (nie może to być artefakt ani bombki, notki itp.)
Uwaga Jest to technika zakazana, możliwa wyłącznie dzięki specjalnemu zwojowi znajdującemu się w posiadaniu lidera Klanu. Do jego nauki wymagane są zasługi dla klanu i odpowiednia ranga fabularna. W przypadku Nukeinów wymagana jest wyprawa rangi B. Szczegóły i pozwolenie na zdobycie trzeba uzgodnić z Administracją.
  • Dlaczego 20/25/30/35/40? Równie dobrze może być 10/20/30/40/50. Lekki nerf na D/C ale lepiej skaluje się w late, obydwie opcje nie są złe. Do wyboru do koloru.
  • Dlaczego spalanie tłuszczu do wzmocnienia ciosów nie łączy się z Chō Baika no Jutsu i statystykami z pigułek Akimichi? Bo te dwie opcje już opierają się na spalaniu tłuszczu i Cho zyskuje status wspomagacza, gdzie technik klanowych i chakrowych nie można używać.
  • Czemu +80/+80? Patrzę na Jugo i widzę, że Przeobrażenie daje od 100 do 250 statystyk. Mając ich za wzór dałem 160. Sage mode 1 daje 180 plus tonę innych rzeczy po wyprawie A, ale AnK lvl 2 200 + wzmacnianie dziedzin też na wyprawie A. Ten boost daje tylko staty w sztywnej formie bez modyfikacji i SC, sensora czy dodatkowej chakry. Ale jak chcecie dać więcej to możecie, nie obrażę się za 100/100.
  • Dlaczego Cho Baika no Jutsu łączy się z bonusami z Tai/Buki? Ponieważ bonusy z technik Tai/Buki łączą się z AnK, SM czy Hachimonem chociażby. Sprawiałoby to że Cho Baika byłoby gorsze już od większości rozwiniętych boostów czy samego klanu Jugo, który cały czas przytaczam głównie przez ich techniki dające spore boosty do stat, jak i pasywne bonusy z aktywacji klątwy.
  • Dlaczego wyprawa B na Cho Baika no Jutsu? Po wspomagacz powinno się iść, duh.
1 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Mukutaro »

OKEJ dzięki wam miałem wystarczająco dużo czasu do zaproponowania reworku ogólnego całościowego. Zróbta z nim co chceta, ale może jak już zrobicie to w tym miesiącu? Albo w dwu? Proszę? Daję wam na tacy rozwiązanie, schylcie się i podnieście pls <catlove>
Zmiany:
  • Odchudzone/zmienione opisy
  • Nowa mechanika spalania tłuszczu w zamian za Siłę do ciosów (kilka razy +20/25/30/35/40 Siły)
  • Wywaliłem opisy pigułek i Poziomy rozwoju Baika Kōtai. Zbędny fluff.
  • Opisy negatywnych efektów piguł to teraz -% do statystyk. I możliwość ignorowania żółtej mając 240+ Wytki
  • Metoda 3 na zdobycie piguł - dla Wyrzutków. Musisz komuś podpierdzielić. Może się skończyć bardzo negatywnie także ryzykowne, ale jest opcja przynajmniej.
  • Baika no Jutsu (D) - daje Wytrzymałość. Wzmocniona daje Siłę i Wytrzymałość, ale odejmuje Szybkość
  • Nikudan Sensha (D) - dodano, że kontakt jest równy Sile, z jaką ktoś by uderzył. Żeby było jasne, że Siła techniki to Siła użytkownika.
  • Daburu Nikudan Sensha (C) - dwa ataki łączą się w jedno. W sumie nie jestem pewien czy tak to by było rozpatrywane tak czy siak, ale chyba nie zaszkodzi, nie?
  • Bubun Baika no Jutsu (C) - jutsu nie może być użyte kiedy jesteśmy powiększeni, czyli to co wcześniej tu proponowałem
  • Nikudan Hari Sensha (B) - dodano Wytrzymałość włosów + ten sam dopisek, co w Nikudan Sensha
  • Chōharite (B) - jeśli skoczymy i zaatakujemy, to pole rażenia będzie silniejsze. Plus doprecyzowano że to atak obszarowy
  • Chō Baika no Jutsu (A) - to, co było zaproponowane wcześniej. Spore staty ale zajmuje slota
  • Chōdan Bakugeki (A) - użyta z piguły zmusza do całkowitego wyczerpania chakry z piguł, ale jak użyta świadomie to możemy kontrolować ile chcemy wydać chakry.
  • Karorī Kontorōru (S) - bonus z Siły rozbity na Szybkość i Siłę (po +75). Koszt utrzymania zmieniony na 1/2 na turę. Dlaczego tak? Akimichi traci sporo wagi + ma skrzydła, także odzwierciedla to bonus do Szybkości. I jest to przeciwwaga dla Chō Baika no Jutsu - tam Siła i Wytka, Hulk jest duży i bije szeroko i więcej przyjmuje. Tutaj Hulk jest mądry i precyzyjnie używa swojej potężnej siły. Zmniejszony bonus do Siły rekompensuje zmniejszony koszt utrzymania - można więcej władować w Chōdan Bakugeki. Plus nie ma sensu, że całkowita kontrola jutsu nadal wymusza użycie całej chakry z Karorī Kontorōru. Także od teraz Akimichi może decydować czy chce walnąć +50 czy +100.
2 x
Awatar użytkownika
Generał Nerfious
Posty: 95
Rejestracja: 28 sie 2023, o 18:58
Aktualna postać: Shinsu

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Generał Nerfious »

Uwagi generalne
1. Do efektów ubocznych pigułek (Notatka 2) koniecznie dopisać, że po zakończeniu działania pigułek aplikuje się kara tylko za tę ostatnią. Inaczej licząc po zażyciu czerwonej ma się -180% statystyk fizycznych, a chyba nie o to chodziło.
2. Nie wiem na ile wyprawa po jedną partię pigułek ma sens. Osobiście wolałbym, aby wyprawa była po możliwość uzyskania nielegalnego kontaktu w klanie, dzięki czemu ktoś mógłby otworzyć sobie możliwość kupna po normalnych cenach.

Techniki
1. Baika no Jutsu - zmieniłbym wartości bonusów z 30 na 20. Analogicznie jak ma Nikudan Sensha.
2. Nikudan Sensha - tutaj jestem trochę w kropce. Ewidentnie jest to technika, której przydałoby się podtrzymanie, ale warunki jej zastosowania i mechanika forum sprawiają, że jest to niemożliwe. W takim razie dodałbym, że korzystanie z tej techniki zwiększa koszt podtrzymania Baika no Jutsu o 50%.
3. Daburu Nikudan Sensha - to jest w ogóle trochę abberacja. Stakowanie szybkości z już jedną używaną techniką. W taki sposób to można sobie za pół darmo naprawdę sporo statystyk ponabijać. I to jeszcze bez kosztu chakry. Wywaliłbym tutaj bonus do szybkości, starczy efekt sumowania siły uderzenia jako jeden cios. W przypadku braku tego zapisu mielibyśmy dwa słabsze ciosy.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Mukutaro »

1. Sensowne
2. Sensowne także

1. Zrozumiałe i sensowne, miłego dnia
2. Nawet eleganckie
3. Także sensowne

Gratuluję, nie mam nic do dodania. Wszystkie zmiany wydają się sensowne i logiczne, nic tylko wprowadzać.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4160
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Jawa »

Tak jak przejrzałem to ogólnie fajna, konstruktywna dyskusja
Według mnie dobrym pomysłem jest dać u Akimichich tą mechanikę z bonusami do siły i wytki w zamian za obniżenie szybkości
Jako taka ich unikatowa mechanika bonusów taijutsu
Co do tego super powiększenia to chyba jedynym sensownym mechanicznie wyjściem jest rzeczywiście duży buff % do siły i wytki kosztem % redukcji szybkości
I coś podobnego można również zastosować przy Bijuu i niektórych summonach, które tak samo są o wiele większe i powinno się to inaczej skalować niż w wypadku normalnej wielkości ludzi
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Mukutaro »

Tylko wtedy nie wiem czy uznałbym to super powiększenie jako wspomagacz. Moim zamysłem był po prostu spory buff do Wytki i Siły kosztem niczego, bo na forum nie ma żadnych % ujemnych/dodatnich za ogromne rozmiary. Z drugiej strony Szybkość odpowiada u nas na forum za szybkość poruszania się i za szybkość każdej akcji. To oznacza że nawet jako ogromny gigant przebiegłbym mniejszy dystans, niż maluczki ninja, nawet jeśli różnica Szybkości byłaby marginalna? Co ma mało sensu w przełożeniu na to że ma się jest się 50x większym.

Z drugiej strony także Szybkość jest, moim zdaniem, jedną z najważniejszych statystyk. Nie mamy mechaniki zmęczenia, więc możesz wariować z ogromnymi prędkościami ile chcesz i gra na przetrzymanie nie ma sensu? Z mojej perspektywy ujemna Szybkość nieco zbije klan z użyteczności, zwłaszcza że inne klany z ogromnymi bonusami do stat zwykle niczego nie tracą (Kaguya, Bramowcy, itd).
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Mukutaro »

Nie no Panowie powaga - wprowadziłem zmiany o których mówiliście żeby nieco przyśpieszyć proces bo widzę że idzie bardzo aktywnie. Podnieście no ten rework no, naprawdę. Leży w tym dziale jak reszta 12 tematów z którymi nic się nie dzieje.
Zmiany:
  • Odchudzone/zmienione opisy
  • Nowa mechanika spalania tłuszczu w zamian za Siłę do ciosów (kilka razy +20/25/30/35/40 Siły)
  • Wywaliłem opisy pigułek i Poziomy rozwoju Baika Kōtai. Zbędny fluff.
  • Opisy negatywnych efektów piguł to teraz -% do statystyk. I możliwość ignorowania żółtej mając 240+ Wytki
  • Metoda 3 na zdobycie piguł - dla Wyrzutków. Musisz znaleźć sobie nielegalnego kupca.
  • Baika no Jutsu (D) - daje Wytrzymałość. Wzmocniona daje Siłę i Wytrzymałość, ale odejmuje Szybkość
  • Nikudan Sensha (D) - dodano, że kontakt jest równy Sile, z jaką ktoś by uderzył. Żeby było jasne, że Siła techniki to Siła użytkownika.
  • Daburu Nikudan Sensha (C) - dwa ataki łączą się w jedno. W sumie nie jestem pewien czy tak to by było rozpatrywane tak czy siak, ale chyba nie zaszkodzi, nie?
  • Bubun Baika no Jutsu (C) - jutsu nie może być użyte kiedy jesteśmy powiększeni, czyli to co wcześniej tu proponowałem
  • Nikudan Hari Sensha (B) - dodano Wytrzymałość włosów + ten sam dopisek, co w Nikudan Sensha
  • Chōharite (B) - jeśli skoczymy i zaatakujemy, to pole rażenia będzie silniejsze. Plus doprecyzowano że to atak obszarowy
  • Chō Baika no Jutsu (A) - to, co było zaproponowane wcześniej. Spore staty ale zajmuje slota
  • Chōdan Bakugeki (A) - użyta z piguły zmusza do całkowitego wyczerpania chakry z piguł, ale jak użyta świadomie to możemy kontrolować ile chcemy wydać chakry.
  • Karorī Kontorōru (S) - bonus z Siły rozbity na Szybkość i Siłę (po +75). Koszt utrzymania zmieniony na 1/2 na turę. Dlaczego tak? Akimichi traci sporo wagi + ma skrzydła, także odzwierciedla to bonus do Szybkości. I jest to przeciwwaga dla Chō Baika no Jutsu - tam Siła i Wytka, Hulk jest duży i bije szeroko i więcej przyjmuje. Tutaj Hulk jest mądry i precyzyjnie używa swojej potężnej siły. Zmniejszony bonus do Siły rekompensuje zmniejszony koszt utrzymania - można więcej władować w Chōdan Bakugeki. Plus nie ma sensu, że całkowita kontrola jutsu nadal wymusza użycie całej chakry z Karorī Kontorōru. Także od teraz Akimichi może decydować czy chce walnąć +50 czy +100.
A co do tego
Nie wiem czy większe rozmiary nie rekompensują już tej pomniejszonej prędkości. Tzn kiedy jesteś większy to jednym krokiem pokonujesz znacznie większy dystans, niż ktoś bardzo mały. I czy to już nie balansuje do zera tego, że jak jesteś większy to poruszasz się wolniej. Plus idąc tym tokiem rozumowania, to dlaczego nie zwiększamy zasięgów technik dla ogromnych summonów? Skoro są 20 razy więksi, czemu mogą pluć wodą na załóżmy 10m od nich? Nie wiem czy warto otwierać Puszkę Pandory, dlatego nie uwzględniłem tego we wprowadzonych zmianach.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Mukutaro »

Obrazek

Podbijam od siebie.
0 x
Awatar użytkownika
Mukutaro
Postać porzucona
Posty: 345
Rejestracja: 15 wrz 2023, o 10:51
Wiek postaci: 30
Ranga: Tsume/Pazur
Widoczny ekwipunek: Katana przy pasie, sztylet za pasem, plecak, Zanbatō na plecach
GG/Discord: wolfig

Re: Kilka rzeczy z Akimichi które mnie zastanawiają

Post autor: Mukutaro »

Niedawno minęła druga miesięcznica wypowiedzi admina w tym temacie, chętnie podbiję raz jeszcze za miesiąc jeśli będzie trzeba >_<
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości