- Nazwa
- Jūken
- Zasięg
- Bezpośredni
- Specjalizacja
- Ataki w organy wewnętrzne i system chakry - tenketsu
- Opis Podstawa dla każdego posiadacza białych oczu, Juken, czyli styl walki z którego słynie klan Hyūga. Jest on wyjątkowo specyficzny i tylko ci, którzy posiadają Byakugana i są niezwykle zręczni, są w stanie go opanować. Dlaczego? Styl ten polega na atakowaniu nie ciała, a organów wewnętrznych i układu chakry w seriach precyzyjnych uderzeń wymierzonych w tenketsu wroga za pomocą własnej chakry (minimalne ilości). Nawet niewielkie uderzenia mogą zadać silny ból i dość brutalnie uszkodzić przeciwnika, zaburzając przy tym jego przepływ chakry poprzez zamykanie, lub otwieranie tenketsu (koszt używanych technik przez ofiarę mogą rosnąć/maleć, zależnie od celu Hyūgi i ilości otrzymanych ciosów).
W Jūkenie stosuje się dwa rodzaje ciosów - otwartą dłonią i czubkami palców. Uderzenia otwartą dłonią pozwalają atakować niewielkie obszary ciała i są najlepsze w przypadku atakowania organów wewnętrznych. Uderzenia palcami stosuje się do blokowania albo otwierania punktów tenketsu i wpływania na możliwość mieszania chakry u przeciwnika. - Dodatkowe Użytkownik Byakugana posiada ten styl od urodzenia, nie może wybrać innego na początek! Drugi i trzeci styl może opanować według regulaminu.
Styl pozwala na nauczenie się technik jakie są zawarte w temacie o taijutsu uniwersalnych, ale przy nich nie wchodzą obrażenia od KC Hyuugi z racji Jūken'a.
MG/Sędzia sam ocenia obrażenia płynące z tego stylu, biorąc pod uwagę ilość i celność ciosów, KC Hyuugi, oraz wytrzymałości przeciwnika i wszelkich innych czynników.
W aktualnym stanie większość technik tego klanu jest zwyczajnie nieczytelna, niejasna i niekonkretna. Trudno określić siłę danych technik, bowiem są one nieokreślone żadną mechaniką, tylko opisem, który bywa mylący i nic nie tłumaczący. Poniżej umieszczam propozycję rozpisania samego stylu walki tego klanu i prawie wszystkich jego technik tak, żeby był on bardziej jasny dla każdego, zarówno gracza, który nim gra, jak i MG/Sędziego.
ROZWIĄZANIE
Na czerwono zaznaczyłem te kwestię, które uważam do wykreślenia, a na zielono te, które do tematu danej techniki dodaję.
TECHNIKI D
- Nazwa
- Rirīsu
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni
- Koszt E: 7% | D: 5% | C: 4% | B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: niezauważalny (1/2 podtrzymanie) (koszt wzrasta podczas używania na większej powierzchni ciała niż, np. dłonie)
- Opis Podstawowa ale bardzo przydatna technika klanu Hyuuga. Posiadacze Byakugana potrafią świetnie kontrolować swoje tenketsu, a jutsu te opiera się na jednoczesnym wykorzystaniu kilku punktów, uwalniając z nich chakrę tworzącą kształt ostrzy. Można użyć ich do wyswobodzenia się z pęt, przecinając je. W przypadku tego jutsu zasada ta dotyczy tylko substancji stworzonych z chakry (np. podobne do pajęczyny włókna, żyłki chakry kuglarzy). Od rangi B w dziedzinie klanowej możliwe jest też odbijanie broni miotanych oraz przecinanie tworzyw nie-chakrowych jak np. zwykłe liny, materiały typu ubrania i tym podobne tkaniny.
- Nazwa
- Shōtei
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni
- Koszt
- Minimalny
- Siła ataku
- 40
- Dodatkowe
- Na czas używania techniki dostajemy +10 do szybkości
- Shōtei Jeżeli podczas trafienia bezpośredniego Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 10 punktów. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika.
- Opis Prosta technika stylu Jūken, polegająca na zadaniu jednego, szybkiego uderzenia wymierzonego w splot słoneczny, które w połączeniu z Byakuganem i precyzją mogą zadać dość duży ból przeciwnikowi. Dodatkowo jest wysoce prawdopodobne, że osoba potraktowana takim uderzeniem będzie przez chwilę i nie zdolna do zareagowania (paraliż) w jakikolwiek sposób na następne ataki.
- Nazwa
- Hakke Jūroku Shō
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg Max.
- Bezpośredni
- Koszt
- Niezauważalny
- Siła
- 60
- Dodatkowe
- Na czas używania techniki dostajemy +10 szybkości
- Hakke Shō Jeżeli podczas trafienia bezpośredniego Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 10 punktów. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika.
- Leczenie Aby odblokować tenketsu potrzebna jest 12h przerwa fabularna, lub wizyta w szpitalu
- Opis Technika Szesnastu Dłoni Ośmiu Trygramów, jest pierwszą z rodziny technik polegających na szybkim ataku na większą ilość tenketsu w układzie chakry przeciwnika przy pomocy stylu Jūken. Kombinacja składa się z czterech etapów, gdzie zadajemy po kolei cztery serie ciosów: dwa, dwa, cztery i na koniec osiem. Trafienie wszystkimi uderzeniami zamyka szesnaście punktów tenketsu na ciele przeciwnika, co trochę spowalnia ruchy oraz nieznacznie osłabia jego korzystanie z chakry (Kontrola Chakry obniżona o 1 rangę). Wszystkie ataki wyprowadzane są w jedną turę.
TECHNIKI C
- Nazwa
- Hakke Kūshō
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 5m + Odrzut na 15 metrów
- SIła
- 60
- Koszt
- E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
- Dodatkowe
- Na czas używania techniki dostajemy +20 do percepcji
- Opis Specyficzna technika, która pozwala na przeprowadzenie perfekcyjnie dokładnego ataku na niczego nieświadomym przeciwniku. Otóż użytkownik techniki skupia się bardzo dokładnie poprzez wykorzystanie Byakugana na punktach witalnych, a następnie posyła w ich stronę szybkim ruchem dłoni sprężone z chakrą powietrze, które odrzuca przeciwnika przy równoczesnych obrażeniach zewnętrznych.
- Nazwa
- Hakke Sanjūni Shō
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni
- Koszt
- Niezauważalny
- Siła
- 100
- Dodatkowe
- Na czas używania techniki dostajemy +20 do szybkości
- Hakke Shō Jeżeli podczas trafienia bezpośredniego Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 20 punktów. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika.
- Leczenie Aby odblokować tenketsu potrzebna jest 24h przerwa fabularna, pomoc Medyka Iryo C lub 12h wizyta w szpitalu
- Opis Technika Trzydziestu Dwóch Dłoni Osmiu Tygramów, jest jedną z bardziej zaawansowanych technik jak na ten poziom. Pozwala użytkownikowi na zablokowaniu trzydziestu dwóch punktów tenketsu w ciele przeciwnika co utrudnia mu poruszanie oraz znacząco osłabia jego korzystanie z chakry (Obniżenie Kontroli Chakry o 2 rangi). Wszystkie ataki wyprowadzane są w jedną turę.
TECHNIKI B
- Nazwa
- Hakke Kūhekishō
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 10m + Odrzut na 30 metrów
- SIła
- 100
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (koszt na obie dłonie)
- Dodatkowe Wymaga znajomości Hakke Kūshō i drugiego członka klanu / kage bunshina / użycia obu rąk. Na czas używania techniki dostajemy +30 do percepcji
- Opis Technika ta jest pochodną Hakke Kūshō. Do jej wykonania potrzebni są dwaj członkowie klanu Hyuuga ze znajomością techniki Hakke Kūshō, można też posłużyć się klonem lub użyć obu rąk. W trakcie wykonywania techniki obaj użytkownicy posyłają ze swoich dłoni druzgocąco silną falę chakry wraz ze sprężonym (wynikającej z siły uderzenia) powietrzem posyłając przeciwnika mocno w powietrze przy równoczesnych obrażeniach zewnętrznych.
- Nazwa
- Shugohakke Rokujūyon Shō
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Okrąg o promieniu 10 metrów od używającego
- Statystyki
- Koszt
- E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%(1/2 za utrzymanie)
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Ofensywno - defensywna technika która polega na ciągłym emitowaniu strumieni chakry płynących z dłoni tworząc w ten sposób ostre ostrza chakry, które bez problemu przecinają mniejsze obiekty (zwierzęta, owady, shurikeny, kunaie) i poważnie ranią większe. Użytkownik techniki jest w stanie ponadto kontrolować szerokość wytworzonej w ten sposób kopuły dzięki czemu może gwałtownie zmienić jej zasięg i pokryć swoją defensywą większy teren wciągając w linie ostrzy swoich przeciwników.
- Nazwa
- Hakke Rokujūyon Shō
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni
- Koszt
- Niezauważalny
- Siła
- 140
- Dodatkowe Wymaga znajomości Hakke Sanjūni Shō, na czas używania techniki dostajemy +30 do szybkości
- Hakke Shō Jeżeli podczas trafienia bezpośredniego Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 30 punktów. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika.
- Leczenie Aby odblokować tenketsu potrzebna jest 48h przerwa fabularna, pomoc Medyka Iryo B lub 24h wizyta w szpitalu
- Opis Technika Sześćdziesięciu Czterech Dłoni Ośmiu Trygramów jest kontynuacją Hakke Sanjūni Shō. Polega na podwojeniu zadanych ciosów u swojej poprzedniczki i tym samym kompletne obezwładnienie przeciwnika. Po zablokowaniu sześćdziesięciu czterech punktów tenketsu przeciwnik ma ogromne problemy z kontrolowaniem własnej chakry i używaniem technik (Kontrola Chakry obniżona o 3 rangi). Wszystkie ataki wyprowadzane są w jedną turę.
TECHNIKI A
- Nazwa
- Hakkeshō Kaiten
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Okrąg o promieniu trzech metrów
- Statystyki
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 podtrzymanie)
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Defensywna technika klanu Hyuuga, która rekompensuje ślepu punkt Byakugana. Użytkownik techniki w trakcie jej trwania wypuszcza ogromne ilości chakry przez punkty na swoim ciele dzięki czemu tworzy silnie obracającą się kopułę z chakry, która odbija wszystko co się do niej zbliży. Użytkownik techniki może dowolnie kierować mocą kopuły oraz jej zasięgiem (dzięki obracaniu się) co pozwala mu na przystosowanie się do wymaganej sytuacji. Wśród członków klanu Hyuuga technika nazywana jest absolutną obroną. Technika chroni również przez jutsu elementarnymi do poziomu A włącznie, oraz technikami penetracyjnymi do B włącznie
- Nazwa
- Hakke Hasangeki
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 15m + Odrzut na 50 metrów
- SIła
- 140
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
- Dodatkowe Wymagana znajomość Hakke Kūshō. Na czas używania techniki dostajemy +40 do percepcji
- Opis Odmiana techniki Hakke Kūshō, która wydaje się znacznie potężniejsza od swojej poprzedniczki. W trakcie techniki użytkownik zbiera chakrę w dłoni, a następnie uderza nią w przeciwnika poczynając groźne uszkodzenia wewnątrz organizmu przeciwnika, a także odrzucając go mocno do tyłu i zwalając z nóg. Siła uderzenia jest na tyle silna, że przeciwnik który po drodze wpadnie na skałę lub drzewo – niszczy je.
- Nazwa
- Jūho Sōshiken
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni
- SIła
- 180
- Koszt
- D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
- Dodatkowe
- Brak dodatkowych wymagań
- Opis Użytkownik techniki formuje na swoich dłoniach powłokę chakry przypominającą lwie głowy, a następnie przy ich pomocy zadaje szybkie ciosy przeciwnikowi, któremu wydaje się jakby walczył z większą ilość wrogów. Ciosy
odpycha wroga, a takżeatakują jego wewnętrzny układ chakry tym samym stosunkowo już po kilku atakach obezwładniając wroga, który nie jest w stanie korzystać z chakry. Każda trafiony cios obniża Kontrolę Chakry o 1 rangę (mogą się kumulować, do czterech włącznie).
TECHNIKI S
- Nazwa
- Hakke Hyaku Nijūhachi Shō
- Ranga
- S
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni
- Koszt
- Niezauważalny
- Siła
- 200
- Dodatkowe Wymaga znajomości Hakke Rokujūyon Shō, na czas używania techniki dostajemy +50 do szybkości
- Hakke Shō Jeżeli podczas trafienia bezpośredniego Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 50 punktów. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika.
- Leczenie Aby odblokować tenketsu potrzebna jest 72h przerwa fabularna, pomoc Medyka Iryo A lub 36h wizyta w szpitalu
- Opis Ostateczna technika klanu Hyuuga - Sto Dwadzieścia Osiem Dłoni Ośmiu Trygramów, która może zostać wykorzystana na jednym przeciwniku jak i na ich większe liczbie (oczywiście po odpowiednim podzieleniu ilości ciosów na poszczególnych wrogów). Skutkiem użycia techniki na jednym przeciwniku jest zamknięcie 128 punktów tenketsu w jego układzie chakry co skutecznie eliminuje jego możliwość korzystania z chakry przez długi okres. Po otrzymaniu 128 uderzeń przeciwnik jest zdany na łaskę członka rodu Hyūga. Wszystkie ataki wyprowadzane są w jedną turę.
DODATKOWE UWAGI
Wszelkie dodatkowe uwagi starałem się zawrzeć bezpośrednio pod każdą techniką, której się tyczyły - jeśli zaś mechanizm danej zmiany był taki sam, co w technice o tym samym charakterze, ale niższej rangi, to się już nie powtarzałem. Mam nadzieje, że wszystko jest jasne!