Zawyżone koszta atrybutów.
Jak dobrze wiemy... Progi osiągają nieskończoną wartość. Przy 241 punktach osiągamy poziom "monstrualny", oznacza to iż postać staje się potęgą - czymś na poziomie S+, jeśli zerknąć na adekwatność w kontroli chakry. Także teraz wezmę się za małe przeliczenia, bo głównie na tym opiera się mechanika naszego cudownego forum.
Ażeby osiągnąć poziom adekwatny do Ski, będziemy musieli posiadać 240 pkt rozdanych w daną statystykę.
Także przeliczenia.
50x3 = 150
49x4 = 196
49x6 = 294
49x8 = 392
40x10 = 400
Łącznie: 1432 PH
Dużo? No chyba, aż za dużo.
Za dziedzinę na rangę S od podstaw, trzeba wydać marne 810 PH.
ROZWIĄZANIE
W skrócie zmniejszenie ich, a tutaj moje propozycje.
1.
- Trening KC przychodzi nam z nieopisaną łatwością, bowiem nie jest on dzielony na punkty i udziwniany, a dzielony na rangi. Co gdyby zrobić to samo w przypadku statystyk?
Statystyki- Statystyka rangi D - 40 PH
- Statystyka rangi C - 80 PH
- Statystyka rangi B - 130 PH
- Statystyka rangi A - 190 PH
- Statystyka rangi S - 260 PH
- Statystyka rangi S+ - 300 PH
- Jedną z prostszych opcji, którą można by zastosować, jest właśnie zamienienie systemu z cyferkami, na system z literkami, które oznaczałby poszczególne rangi. Za ich pomocą bez problemu można wywnioskować również jaką ktoś ma siłę, wytrzymałość, etc. (np siła C, to taka jak u Akolity) Niestety nie będzie to tak dokładne jak przy cyferkach, a rozwój wyglądałby tak samo jak przy dziedzinach.
Statystyki- Statystyka rangi D - 50 PH
- Statystyka rangi C - 100 PH
- Statystyka rangi B - 150 PH
- Statystyka rangi A - 220 PH
- Statystyka rangi S - 290 PH
- Statystyka rangi S+ - 370 PH
Tyle że przy tej opcji zdałoby się zmienić również koszta kontroli chakry na te same.
- Kolejnym sposobem jest po prostu zmniejszenie kosztów, a także progów, bazując się oryginałem bez żadnych udziwnień. Jak widać statystyki są rozpisane adekwatnie do swoich rang. Całość jest według mnie bardziej przejrzysta niż wcześniej. Taki system powinien być również wygodniejszy dla graczy.
Statystyki- 1-40 | Bardzo słaby (E) 1 PH per pkt / 40x1 = 40 pkt
- 41-80 | Słaby (D) 2 PH per pkt / 39x2 = 78 pkt
- 81-120 | Mierny (C) 3 PH per pkt / 39x3 = 117 pkt
- 121-160 | Przeciętny (B) 4 PH per pkt / 39x4 = 156 pkt
- 161-200 | Ponadprzeciętny (A) 5 PH per pkt / 39x5 = 195 pkt
- 201-240 | Wielki (S) 6 PH per pkt / 39x6 = 236 pkt
- 241+ | Monsturalny (S+) 7 PH per pkt / ...
Dlaczego kontrola chakry dodaje nam dodatkowo konsekwencję?
Dlaczego szybkość nie daje nam dodatkowo percepcji, itp, itd? Czy to też nie powinno ulec zmianie?