Balans kosztów statystyk i dziedzin

Gyo

Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Gyo »

PROBLEM
Zawyżone koszta atrybutów.

Jak dobrze wiemy... Progi osiągają nieskończoną wartość. Przy 241 punktach osiągamy poziom "monstrualny", oznacza to iż postać staje się potęgą - czymś na poziomie S+, jeśli zerknąć na adekwatność w kontroli chakry. Także teraz wezmę się za małe przeliczenia, bo głównie na tym opiera się mechanika naszego cudownego forum.

Ażeby osiągnąć poziom adekwatny do Ski, będziemy musieli posiadać 240 pkt rozdanych w daną statystykę.
Także przeliczenia.
50x3 = 150
49x4 = 196
49x6 = 294
49x8 = 392
40x10 = 400

Łącznie: 1432 PH

Dużo? No chyba, aż za dużo.
Za dziedzinę na rangę S od podstaw, trzeba wydać marne 810 PH.

ROZWIĄZANIE
W skrócie zmniejszenie ich, a tutaj moje propozycje.

1.
  • Trening KC przychodzi nam z nieopisaną łatwością, bowiem nie jest on dzielony na punkty i udziwniany, a dzielony na rangi. Co gdyby zrobić to samo w przypadku statystyk?
    Statystyki
    • Statystyka rangi D - 40 PH
    • Statystyka rangi C - 80 PH
    • Statystyka rangi B - 130 PH
    • Statystyka rangi A - 190 PH
    • Statystyka rangi S - 260 PH
    • Statystyka rangi S+ - 300 PH
    Łącznie: 700 PH (do rangi S, ofc)
2.
  • Jedną z prostszych opcji, którą można by zastosować, jest właśnie zamienienie systemu z cyferkami, na system z literkami, które oznaczałby poszczególne rangi. Za ich pomocą bez problemu można wywnioskować również jaką ktoś ma siłę, wytrzymałość, etc. (np siła C, to taka jak u Akolity) Niestety nie będzie to tak dokładne jak przy cyferkach, a rozwój wyglądałby tak samo jak przy dziedzinach.

    Statystyki
    • Statystyka rangi D - 50 PH
    • Statystyka rangi C - 100 PH
    • Statystyka rangi B - 150 PH
    • Statystyka rangi A - 220 PH
    • Statystyka rangi S - 290 PH
    • Statystyka rangi S+ - 370 PH
    Łącznie: 810 PH (do rangi S, ofc)
    Tyle że przy tej opcji zdałoby się zmienić również koszta kontroli chakry na te same.
3.
  • Kolejnym sposobem jest po prostu zmniejszenie kosztów, a także progów, bazując się oryginałem bez żadnych udziwnień. Jak widać statystyki są rozpisane adekwatnie do swoich rang. Całość jest według mnie bardziej przejrzysta niż wcześniej. Taki system powinien być również wygodniejszy dla graczy.

    Statystyki
    • 1-40 | Bardzo słaby (E) 1 PH per pkt / 40x1 = 40 pkt
    • 41-80 | Słaby (D) 2 PH per pkt / 39x2 = 78 pkt
    • 81-120 | Mierny (C) 3 PH per pkt / 39x3 = 117 pkt
    • 121-160 | Przeciętny (B) 4 PH per pkt / 39x4 = 156 pkt
    • 161-200 | Ponadprzeciętny (A) 5 PH per pkt / 39x5 = 195 pkt
    • 201-240 | Wielki (S) 6 PH per pkt / 39x6 = 236 pkt
    • 241+ | Monsturalny (S+) 7 PH per pkt / ...
    Łącznie: 822 PH
W razie wprowadzenia takich zmian, należałoby jedynie poprosić graczy o zmienienie wydatków w swoich kartach postaci, tak aby pasowało to do naniesionych zmian. Jednakże, będzie to tylko profit, więc raczej nikt by nie protestował.
od razu, to tutaj znalazłem taki błąd... Administracja ma tutaj buga w progach na granicy 200. klik
DODATKOWE UWAGI
Dlaczego kontrola chakry dodaje nam dodatkowo konsekwencję?
Dlaczego szybkość nie daje nam dodatkowo percepcji, itp, itd? Czy to też nie powinno ulec zmianie?
0 x
Mairi

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Mairi »

Bez urazy, ale moim zdaniem do wywalenia. Jedyne co jest najlepsze w tym forum to statystyki, bo ciężko jest je wbić. A tak to za pół roku każdy będzie biegał z S-kami w statach... Do tego nowi gracze nie będą mieli szans prześcignąć starych wyjadaczy. A tak to każdy ma szansę być jedynym w swoim rodzaju, nie psujmy tego :/
0 x
Gyo

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Gyo »

Nie masz szans prześcignąć ich również przy aktualnym systemie, bowiem traktuje każdego tak samo.
0 x
Mairi

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Mairi »

Ale mnie to ani ziąbi, ani parzy. Zmieniając w ten sposób balans, będzie trzeba poprawić opisy wszystkich technik oraz klanów, w których występują statystyki. Już teraz jest masę roboty, a co będzie jak jeszcze staty dojdą bo Ciebie się zechciało zmiany systemu. Oczywiście bez urazy, lepiej jak administracja się wypowie, ponieważ moje zdanie mało jest wart w tej sprawie... A przegonić da się każdego, wystarczy być aktywnym.
0 x
Meido

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Meido »

Mairi, nie da się przegonić graczy, którzy mają powiedzmy 2000 PH więcej i też są aktywni, ale to żaden argument.

Z jednej strony, niby rozumiem zmianę, bo rzeczywiście statystyki obecnie są dużo droższe niż dziedziny czy kontrola chakry i aż chciałoby się to zmienić. Ale z drugiej strony, i tak wiem, że taka zmiana nie przejdzie, więc po co ją popierać? Dla samej idei? No dobra, niech będzie. Jestem za.

Chociaż nie czarujmy się. Ja nie uzbieram ani 1400 PH ani nawet 700, więc mi to różnicy nie robi.
0 x
Awatar użytkownika
Reika
Martwa postać
Posty: 2046
Rejestracja: 15 kwie 2015, o 19:21
Wiek postaci: 28
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Popatrz na Avatar, a po szczegóły zapraszam do mojej KP <3
Widoczny ekwipunek: Kabura na prawym udzie, torba na uzbrojenie przy pasie i dwie katany na plecach
Multikonta: Brak

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Reika »

Powiem tak. Ze statystykami już wcześniej był problem, że za drogie i że coś trzeba z tym zrobić, tylko problem polega na tym, że jeśli doszłoby do ewentualnych zmian, to jestem ciekawa, jak administracja dopilnuje, żeby wszyscy ładnie poprawili sobie wszystko w KP i wydali rozsądnie te PH, które im zostaną nadprogramowo, bo w końcu wcześniej płacili więcej. Jeśli chodzi o mnie, to zmniejszenie kosztów za statystyki jest dobrym pomysłem, ale dość upierdliwym, jeśli chodzi o rozwiązanie.

Jeśli chodzi przykłady Gyo, to byłabym za trzecią opcją, czyli właśnie za zmniejszeniem kosztów za atrybuty, ale zaczynając od 2PH za pierwszy próg, dlaczego? Ponieważ, jak na SB Kamiru zauważył, mamy jeszcze samurajów i dawanie im statystyk za 0,5PH jest bez sensu. Kategoryczne NIE dla przerabiania statystyk na literki x.x"
0 x
Shousuke

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Shousuke »

Nowy jestem, ale się wypowiem. Nie chce się wdawać w kłótnie, ale dziś łopatologicznie przeliczyłem sobie ile musiałbym mieć PH, żebym miał staty, które by mnie zadowalały. Pierwszy raz chciałem mieć pierwiastki w równaniu, czy cokolwiek takiego, a nie tysiące... Żebym się czuł pewnie na misji C musiałbym zrobić 24 D :D Konwencja forum mi się strasznie podoba, jednak suma, którą trzeba uzbierać jest dobra, ale pod warunkiem, że zamknęli by nas w SAO i żylibyśmy tylko tym. Wiadomo, każdy chce po jakimś czasie osiągnąć coś swoją postacią, a te liczby po prostu przerażają... Jestem na tak.
0 x
Masaru

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Masaru »

Nieee dla literek XD Też uważam że koszty to masakra. Tylko weźcie pod uwagę jedną rzecz, dokładniej to że załóżmy przykładowo masz szybkość rangi tej 200+ i technikę rangi A. Masz sporą szansę że zrobisz unik i praktycznie nic cię to nie będzie kosztować jeśli masz duża wytrzymałość. Bo to jak chwila sprintu. A gość co walnął techniką A to stracił właśnie przynajmniej 20% swojej czakry. Statystyki są ważniejsze od technik. Jestem na nie dla zmian w statystykach.
0 x
Gyo

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Gyo »

Propsuję i sam zauważyłem tą zależność nad ranem. Poprawię to później, gdy tylko wypowie się większa liczba osób.

Do sprawdzenia wydatków można założyć osobny temat, w którym gracze przeszliby swego rodzaju konwersje, rozpisując przy tym nowe rozłożenie buildu. Nadzór administracji, akcepty i uhide. Można to też olać i zaufać graczom, a ten kto nie edytuje, ten tylko straci pewną ilość pkt.
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Vulpie »

Dobra to ja się wypowiem, ale wpierw zacznę od offtopu. Nie ma czegoś takiego jak Mairi piszesz, że nie bycie członkiem administracji czyni czyjeś zdanie nie ważnym, czy też mało istotnym. Liczymy się z każdym graczem, a my sami mamy różne opinie. Zapewne ten temat będzie kolejnym to pokazującym, bo ja jestem przeciwny zmianom, a słyszałem, że jest parę osób akurat za nimi. A teraz przejdę do tematu.
Statystyki są drogie to prawda, ale dają nieograniczony potencjał, do tego też mamy wzmocnienia jak cs, sm i bramy, czy też niedługo dojdą progresywne style dające + 50 chyba do stat i staty od technik tai itd.
Kolejne zmniejszanie cen nagle sprawi, że techniki i w nie iście będzie nieopłacalne, bo każdy tym kosztem rozwinie się lepiej w statach. Nie zapominajmy, że reberu ma określony poziom i szybsze, wytrzymalsze nie będzie w porównaniu do nas samych. Przeciwnik też musi posiadać jakąś szybkość i percepcję aby nie zginąć zanim złoży pieczęcie, albo widzieć wroga jak ten biegnie. Jakby to powiedzieć wszystko musi się zgadzać. Obniżenie kosztów wprowadzi zbyt duże odbicie w drugą stronę.
Staty to jest inwestycja w przyszłość, na prześcignięcie możliwości technik, które ostatecznie zostają wspomagaczami w późnym etapie. Początkowa w nie inwestycja jest opłacalna, ale ograniczona jakimś końcem.
P.S. Zmiana w rozliczeniach to nie problem, każdy ma swój temat i umie chyba tam się już posługiwać prawda? No właśnie.
0 x
Meido

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Meido »

Pewnie moje zdanie nic nie znaczy, ale i tak je wypowiem.

Generalnie rzecz ujmując, jestem przeciwny jakimś "progresywnym stylom walki +50 do stat". Jest to fajna opcja, to prawda, ale nie będzie dostępna dla wszystkich. Jeśli ktoś wam powie inaczej to z góry można powiedzieć, że to idiota.

Dlaczego nie dla wszystkich? Bo żeby z niej skorzystać trzeba będzie mieć minimum 900 punktów statystyk, 300 wytrzymałości albo tego typu rzeczy. Będzie tak jak z ciężarkami.

Kto z tego skorzysta? Przeciętny gracz? Być może, ale tylko wtedy jeśli przez 2 lata będzie robił misje rangi C i nie zaliczy przy tym 50 zgonów.

Kto naprawdę z tego skorzysta? Osoby takie jak Ichirou, Natsume, Murai, itp. Generalnie gracze z mega rozwiniętą KP. To wygląda jak "tworzenie zmian pod siebie" i tyle.

Dodam jeszcze, że ja nie będę korzystać z żadnych tych progresywnych stylów walki. Podobnie jak nie będę raczej korzystał też z własnego paktu, ciężarków i innych bonusów na które mnie nie stać i stać nigdy nie będzie.

Dlatego jestem na tak jeśli chodzi o obniżenie kosztów statystyk, a na nie jeśli chodzi o to co napisał Kan.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4225
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Jawa »

Fakt, statystyki są drogie. Ale podpinam się pod to co powiedział Kan, bo zarówno jako gracz jak i admin jego zdanie podzielam.
Krótko i rzeczowo, bo nie każdemu chciałoby się czytać moje wypociny na A3.

A co do progresywnych stylów, to sprawę wyjaśnię w taki sposób by nikt nie musiał się niczego domyślać i nie wyciągać wniosków na podstawie jednego zdania. W zależności od rozwiniętej dziedziny Taijutsu/Bukijutsu, pasywny styl walki będzie zwiększał statystyki bardziej. Aktualnie jest "+20 x" albo "+10 x, +10 y". Bonusy będą rosły o 10 PA co każdą rangę. Czyli na randze A będzie to na przykład +25 x, +25 y. Albo +50 x. A po co to? Żeby był sens rozwijania Taijutsu, ale to nie wszysko! Otóż techniki z dziedzin Tai/Buki również będą dawać bonusy do statystyk na czas wykonywania. Do tej pory nie było sensu rozwijać Taijutsu bo w zasadzie nic to nie dawało, teraz będzie dawało dodatkowe statystyki ze stylu + statystyki z technik wynikające z bardziej skomplikowanych sekwencji ciosów.

I tak, to będzie dostępne dla WSZYSTKICH. To znaczy takich którzy zechcą rozwijać Taijutsu, ale nikt wam tego nie broni, wasz wybór. Nie trzeba będzie mieć 900 Wytrzymałości ani 500 Szybkości.

I dlatego widząc rozwiązanie w przedstawionych wyżej przeze mnie planowanych zmianach w systemie, jestem przeciwny zmniejszaniu kosztów PH czegokolwiek.
0 x
Awatar użytkownika
Kenshi
Postać porzucona
Posty: 425
Rejestracja: 3 sty 2017, o 12:21
Wiek postaci: 25
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły brunet o jasnych, żółtych tęczówkach. Cechą charakterystyczną jest głęboka blizna przecinająca twarz. Mężczyzna nosi lekki, przewiewy strój w którego skład wchodzą spodnie, tunika, okrycie głowy i szyi - wszystko w odcieniach bieli.
Widoczny ekwipunek: Płaszcz, tunika, okrycie głowy i szyji, rękawiczki, blaszane plakietki na nadgarstkach oraz pochwa z kataną przypasana u boku.
Multikonta: Azuma
Lokalizacja: Atsui

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Kenshi »

Moje zdanie jest takie jak Kana, nie bez powodu wprowadzono takie dysproporcje. Cały system i wszystkie zależności budowane są pod nie i teraz powinniśmy się tego trzymać. Swoją drogą zabawne, że w jednym temacie pisze się o nie ułatwianiu rozgrywki, a w kolejnym już to chcecie uczynić kappa trochę konsekwencji.
0 x
Wiem, że niektórzy mają ser­ca jak dzwon

Silne, głośne, pra­wie niez­niszczal­ne

Lecz zim­ne jak żela­zo, z które­go je odlano
Obrazek
Gyo

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Gyo »

Trochę balansu.

Mówicie, a nie robicie~
Forum stoi już dwa lata.
0 x
Meido

Re: Balans kosztów statystyk i dziedzin

Post autor: Meido »

Powiem tak: rozumiem całą tą koncepcję i nawet mam zamiar rozwijać na swojej postaci Shurikenjutsu (a może nawet powrócę do Kenjutsu lub wezmę jakieś Taijutsu?), więc opcja ta nawet by mi się podobała, ale nie. I tak mi się nie podoba, a wiesz czemu? Bo są gracze, chociażby samurajowie, którzy takie dziedziny jak Kenjutsu, Taijutsu, Shurikenjutsu, itp. rozwijali już w przeszłości i teraz mają to zapewne na rangach B-S, a to już gwarantuje im mega przyrost statystyk całkowicie za darmo. Osoby, które nie rozwijały tego typu dziedzin, bo jak sam zaznaczyłeś, było to nieopłacalne, teraz są pokrzywdzeni. Odniosę się do innej gry, a mianowicie League of Legends. W sezonie 7. zabójcy dostali buffy, mniejsze lub większe, jakieś reworki ... i jak się to skończyło? ADC (strzelcy) mają dosłownie prze**bane, bo zabójcy to ich naturalni wrogowie. I tak samo będzie w tym wypadku. Zgodzę się, że wysokie statystyki są w stanie skontrować nawet potężne techniki wysokich rang, ale buffowanie statystyk sprawi, że będzie to jeszcze łatwiejsze. To po pierwsze.

Po drugie, jeśli bym wiedział, że rozwijanie danej dziedziny walki bronią lub walki wręcz będzie mi dawało dodatkowe staty przy wbijaniu wyższych rang, to wziąłbym pewnie coś innego niż Shurikenjutsu, które daje tylko percepcję.

Po trzecie, nie masz racji mówiąc, że będzie to dostępne dla wszystkich. A wiesz czemu? Bo będzie to dostępne tylko dla tych, których na to stać. Dla tych, których będzie stać na to, żeby rozwijać daną dziedzinę. Dla tych, których będzie stać, by zdobyć drugi styl walki (minimum 300 punktów statystyk i ranga B Buki/Tai). A to wcale nie znaczy, że będzie dostępne "dla wszystkich". To tak jakby powiedzieć, że samochód za 300 tysięcy dolarów jest dostępny dla wszystkich. Może teoretycznie każdy może go kupić, a w praktyce kupują go tylko ci najbogatsi. Więc proszę, nie ośmieszaj się, bo to co mówisz jest po prostu śmieszne :).

Po czwarte, to wszystko nie dotyczy tylko graczy. Co mam na myśli? Otóż to, że NPCeci na różnych misjach też staną się silniejsi. Pierwszą misją, którą wykonałem na swojej Narubi, w lipcu 2016, była misja rangi C. Miałem jakieś 700-800 PH wtedy. Musiałem się mierzyć z samurajem, mającym Kenjutsu na randze minimum C. Moja postać cudem przeżyła. Gdyby te progresywne style walki weszły w życie te 7 miesięcy temu, to teraz grałbym już inną postacią albo nie grał w ogóle, bo te dodatkowe statystyki z technik + dodatkowe statystyki z progresywnego stylu walki równałyby się wtedy mojej śmierci. Prawdopodobnie misje rangi C będą teraz dużo trudniejsze niż były poprzednio. A rangi B to już w ogóle ... Co mi pozostaje? Robić non-stop tylko rangi D, bo jedynie tam moja postać jest bezpieczna :).
Po piąte, nie mam zamiaru was przekonywać, byście tego nie wprowadzali, bo wiem, że z moim zdaniem nie liczycie się w ogóle. Po prostu mówię tylko co o tym myślę. Tyle. PS: zaspoilerowałem nawet tą opinię. Nikogo nie będę zmuszał do jej czytania.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości