PROBLEM
Mam nadzieję, że po 10 latach istnienia forka na ten problem nie jest za późno, ale cała zagwozdka powstała z dzisiejszego pytania Reia (pozdrawiam) dlaczego ktoś kto ma CS nie może posiadać Biju. Nie, że nie może używać jednocześnie jednego z drugim, tylko nie może mieć w ogóle. W pierwszej chwili pomyśleliśmy, że w sumie czemu nie, ale później niestety przyszła refleksja. Moim zdaniem pierwotna idea wspomagaczy była taka, aby każda postać miała jeden taki specjalny "tryb", który dawałby jej w głównej mierze boost dodatkowych statystyk. Obecnie forum trochę poszło do przodu, mamy powercreep, nowe wspomagacze w postaci bram i jugo i jeszcze kilka w planach. Mam nadzieję, że wybór w przyszłości będzie się powiększał, co może doprowadzić do różnych kombinacji, w których problemem będzie głównie sumaryczny czas trwania obu opcji i fakt, że przy odpalaniu jednego wspomagacza po drugim postać może przelecieć na boostach praktycznie całą misję.
ROZWIĄZANIE
Ten pomysł to bardziej pytanie bez jeszcze gotowego rozwiązania, a mianowicie w jakim kierunku wy chcielibyście pójść.
1. Jeden dozwolony na postać wspomagacz dający specjalny "tryb", który zapewnia boost do statystyk - najbardziej stonowana opcja, gdzie gracz ma w rękawie tylko jednego asa, którego może wyciągnąć na daną potyczkę, więc miałby on dużą wartość. Posiadanie SM, CS, Biju, jugo, bram i innych planowanych wykluczałoby w ogóle posiadanie drugiego podobnego trybu, ale nie wykluczałoby posiadania paktu czy EMSa.
2. Obojętnie jaka kombinacja wspomagaczy - czyli ujednolicenie zasad w taki sposób, że jugo mogą mieć RnY, bramowcy 1-5 mogą mieć CSa, a posiadacze CSa dostęp do biju. Oczywiście wciąż byłoby zabronione używanie ich równocześnie, ale dozwolone byłoby to co jest teraz, czyli odpalanie ich jednego po drugim. I tu jest w sumie pies pogrzebany. Wspomagacze trwają obecnie od 5 do 9 tur, niektóre więcej. Możliwość odpalenia ich jednego po drugim daje nam kilkanaście tur z bardzo dużymi bonusami, co jest praktycznie większością minimalnej długości całej misji, więc nagle o limity praktycznie nie trzeba się martwić.
3. Wasza propozycja - opisz w poście.
DODATKOWE UWAGI
Ogólnie zamierzam dodać do listy kilka nowych wspomagaczy, niestety niezbyt uniwersalnych, bo dwu- i trójgłowego psa inuzuki, motyla akimichi i wciągnąć na listę wspomagaczy również tryb nieśmiertelności z iryo S. Myślcie przyszłościowo na jaki rodzaj gry chcecie się zapisać. Jestem otwarty na nowe, kanoniczne i sensowne opcje. Dopuszczam jeszcze inne ciekawe wzmocnienia postaci, ale bez robienia tutaj miszmaszu fantasy. Widzę potrzebę nowych opcji dla graczy, którzy myślą co by tu dla siebie zdobyć i widzą biju które jest mega trudne, SM który wymaga paktu i drogą eliminacji zostaje im tylko CS. No i ciężarki.
Wspomagacze
Wspomagacze
1 x
- Shins Hyo
- Posty: 237
- Rejestracja: 12 gru 2023, o 07:02
- Wiek postaci: 30
- Ranga: Wyrzutek D
- Krótki wygląd: Shins ubrany jest w czarny strój zasłaniający większość jego ciała. Widoczne są jedynie niebieskie oczy.
- Widoczny ekwipunek: Wielki Kunai na plecach
Płaszcz - Link do KP: viewtopic.php?p=213621#p213621
- GG/Discord: shintarguar
Re: Wspomagacze
Zacznę od końca - jestem dużym fanem zwiększenia ilości wspomagaczy, razem z tym, żeby część wspomagaczy była typowo klanowa albo typowo pod jakiś aspekt. Oczywiście nie wszędzie da się to wprowadzić tak, żeby było zgodne z LOR, ale to co wspomniałeś, ale także MS, EMS itp są na tyle charakterystyczne i często "broken" jeśli je wprowadzać tak jak były w a&m, że status wspomagacza jak najbardziej im się należy.
Co do łączenia wspomagaczy - uważam, że warto rozważyć jeszcze opcję taką, by można było zdobyć kilka wspomagaczy, ale w ramach jednej misji, czy jednego wątku fabularnego użyć tylko 1, a potem trzeba zrobić sobie przerwę przed ponownym odpaleniem jakiegokolwiek wzmacniacza. Ewentualnie wprowadzić jakiś przelicznik, który sprawi, że używanie jednego ze wzmocnień nabija użycie wszystkich pozostałych, jakie mamy i żeby te 5-9 tur to był sumaryczny wynik, jaki możemy uzyskać na wszystkich (ale może wtedy wypadałoby zadbać o to, żeby te wspomagacze miały jak najbliższy sobie czas działania). No w każdym razie clue tego punktu - można mieć kilka wzmacniaczy, ale nie można ich odpalać jeden po drugim.
Co do łączenia wspomagaczy - uważam, że warto rozważyć jeszcze opcję taką, by można było zdobyć kilka wspomagaczy, ale w ramach jednej misji, czy jednego wątku fabularnego użyć tylko 1, a potem trzeba zrobić sobie przerwę przed ponownym odpaleniem jakiegokolwiek wzmacniacza. Ewentualnie wprowadzić jakiś przelicznik, który sprawi, że używanie jednego ze wzmocnień nabija użycie wszystkich pozostałych, jakie mamy i żeby te 5-9 tur to był sumaryczny wynik, jaki możemy uzyskać na wszystkich (ale może wtedy wypadałoby zadbać o to, żeby te wspomagacze miały jak najbliższy sobie czas działania). No w każdym razie clue tego punktu - można mieć kilka wzmacniaczy, ale nie można ich odpalać jeden po drugim.
0 x
- Tao
- Posty: 23
- Rejestracja: 14 cze 2025, o 00:15
- Wiek postaci: 19
- Ranga: Dōkō
- Link do KP: viewtopic.php?p=225195#p225195
Re: Wspomagacze
Problem ze wspomagaczami jest taki, że dotyczą one zupełnie różnych aspektów.
Ciężaki, - zwiększenie statystyki
Pakty - dodatkowa para rąk, może umiejętności do technik łączonych
Bijuu - przemiana w wielkiego ślimaka, czyli dołożenie sobie właściwości
I jest ayatsuri czyli przeniesienie ciała do słoika
Może warto by zrobić proste rozróżnienie, np:
Rodzaj I : Ciężarki, Pakt ze zwierzętami
Rodzaj II /specjalna chakra/: Akuma ni Kigo, Bijuu, Sennin Mode, Raiton no Yoroi
Rodzaj III /umiejętności cechowe-klanowe/: Eien no Mangekyo Sharingan, Hitokugutsu: Ningyō seisaku-sha no Karada
UWAGA! TO TYLKO 5-MINUTOWA PROPOZYCJA:
Rodzaj I można łączyć ze wszystkim
Rodzaj II można używać tylko samodzielnie
Rodzaj III nie można łączyć (jak połączyć RnY z Hitokugutsu?)
Zawsze pozostaje obecne rozwiązanie, czyli tablica wykluczeń
Ciężaki, - zwiększenie statystyki
Pakty - dodatkowa para rąk, może umiejętności do technik łączonych
Bijuu - przemiana w wielkiego ślimaka, czyli dołożenie sobie właściwości
I jest ayatsuri czyli przeniesienie ciała do słoika
Może warto by zrobić proste rozróżnienie, np:
Rodzaj I : Ciężarki, Pakt ze zwierzętami
Rodzaj II /specjalna chakra/: Akuma ni Kigo, Bijuu, Sennin Mode, Raiton no Yoroi
Rodzaj III /umiejętności cechowe-klanowe/: Eien no Mangekyo Sharingan, Hitokugutsu: Ningyō seisaku-sha no Karada
UWAGA! TO TYLKO 5-MINUTOWA PROPOZYCJA:
Rodzaj I można łączyć ze wszystkim
Rodzaj II można używać tylko samodzielnie
Rodzaj III nie można łączyć (jak połączyć RnY z Hitokugutsu?)
Zawsze pozostaje obecne rozwiązanie, czyli tablica wykluczeń
0 x
- Kaito Mizukane
- Posty: 298
- Rejestracja: 28 maja 2025, o 13:05
- Wiek postaci: 19
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: - Stalowe oczy
- Kucyk
- Atletyczna budowa ciała
- Brązowo-bordowa tunika
- Dopasowane spodnie shinobi
- Czarny pas
- Bose stopy - Widoczny ekwipunek: - Duża torba
- Płaszcz
- Plecak
- Złożony Namiot - Link do KP: viewtopic.php?p=224239#p224239
- Multikonta: Tapion
- Sasame
- Posty: 1073
- Rejestracja: 21 cze 2021, o 23:40
- Wiek postaci: 24
- Ranga: Kogō
- Krótki wygląd: ~
- Średniego wzrostu
- Szczupła lecz dobrze zbudowana
- Burza czerwonych włosów
- Błękitne oczy
Ubiór: ~
- Czarna sukienka-kimono w czerwone chmurki
- Wysokie czarne sandały shinobi - Widoczny ekwipunek: ~
- Kabura na lewym udzie
- Kabura na prawym udzie
- Czarna torba przy pasie z tyłu na środku
- Tanto zamocowane poniżej torby
- Czarny płaszcz w czerwony chmurki
- Duży zwój - Link do KP: viewtopic.php?p=177516#p177516
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sumi | Jawa
- Lokalizacja: Nawabari (Daishi)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości