Wizja genjutsu

Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Kazuma »

0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Shinsu
Postać porzucona
Posty: 812
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Shinsu »

Jeśli chodzi o wykrywanie bycia złapanym przez genjutsu to można to przerobić w taki sposób, żeby niejako niwelowało konieczność inwestowania w konsekwencję przez genusera. Mianowicie można wykrywanie bycia złapanym w genjutsu uzależnić od naszego własnego poziomu gen. Jeśli mamy przykładowo dziedzinę B to jesteśmy w stanie wykryć bycie złapanym przez technikę rangi B w następnej turze, a jeśli nasza psychika jest o 40 większa od przeciwnika, który nas łapie - rozpoznajemy to natychmiast.

Do samego Kai można by wtedy dodać zapisek, że jego moc zwiększona jest o, na przykład, 1/3 wartości psychiki (albo również dodać bonus od rangi dziedziny), dzięki czemu dawałoby to realne szanse wyjścia z genjutsu genuserowi bez nadmiernych inwestycji w konsekwencję, skoro istnieje tutaj problem nadmiernej ilości statystyk, które powinien on rozwijać, choć osobiście nie wiem, czy takie coś jest już konieczne.
0 x
Awatar użytkownika
Isei
Martwa postać
Posty: 442
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 23:53
Wiek postaci: 24
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Dosyć wysoki facet, o kruczoczarnych włosach średniej długości. Wąskie, delikatnie przymróżone oczy również w kolorze czarnym. Wyraźnie widoczne kości policzkowe, które podkreślają kształt twarzy.
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z wysokim kołnierzem, pozbawiony kaptura. Na plecach zawieszone złożone Fuuma shuriken, układające się w kształt litery 'X'. Zawsze posiada przy sobie parasol, który często zawieszony jest przy pasie chłopaka. Na prawym palcu wskazującym złoty pierścień z wygrawerowanym emblematem Uchiha.
GG/Discord: Silens#9436

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Isei »

Wczoraj w pracy urodził mi się taki pomysł, że może zamiast wprowadzać jakieś bonusy (które nie ukrywajmy niczego nie zmieniają, bo stan genjutsu pozostanie dokładnie taki sam jak dotychczas - gracze grający genjutsu będą poszkodowani za granie pod tę dziedzinę...), moze warto byłoby spróbować obrócić Genjutsu w coś pokroju stylom walki. Jednorazowy koszt otworzenia dziedziny, a następnie rozwój zależny od psychiki, konsekwencji i KC? Koszt byłby kwestią do ustalenia, tak samo jak progi na kolejne rangi Genjutsu. O ile będzie jakikolwiek pozytywny odzew mogę spróbować opracować jakieś wstępne ryzy takiego systemu rozwoju genjutsu.

Co by to zmieniło? No między innymi to, że gracz nie musiałby pakować PH w kolejne poziomy genjutsu ORAZ psychikę(koncentrację i KC, ale w to powinien pakować każdy, więc nie uwzględniam.) Prawda jest taka, że aktualnie granie pod genjutsu bardziej szkodzi, niż pomaga. Sam system zrobiony w ten sposób, nie niweczyłby aktualnie proponowanego reworku, bo przecież moglibyśmy wtedy usunąć np. proponowane bonusy do psychiki za rozwijanie dziedziny i byłoby super.


Co do samych zmian, to Kazuma, Misae i Azuma raczej wyczerpali temat. Moim zdaniem niektóre genjutsu mocno ponerfione, tak mocno, że nie warto się ich nawet uczyć, do tego system turowy w niektórych technikach moim zdaniem nie ma sensu (chodzi raczej o te, niższego poziomu, zmieniające otoczenie lub mające na celu zmęczenie przeciwnika - tu mówie o klonach z rangi D. Opcja podtrzymania techniki, albo nieco dłuższe działanie moim zdaniem sporo by tutaj pomogła.
0 x
Obrazek

It's pointless...
Don't you know? Because that's the way death works.
Wandering the world of the living unnoticed as a spirit, that isn't a continuation of life.
When you die, that's it... There's nothing more... Nothing new begins.
No matter how much you regret or wish, if you couldn't do something in life, you can't suddenly do it when you die. That's just how it works, no way to defy it, try and you end up like this.
We no longer have future to fight for.
Awatar użytkownika
Toshiro
Posty: 1355
Rejestracja: 25 lis 2018, o 23:42
Wiek postaci: 24
Ranga: Akoraito | San
Krótki wygląd: Ubiór: https://i.imgur.com/4b7w2iP.png
Maska: https://i.imgur.com/NQByJxc.png
Widoczny ekwipunek: 2 wakizashi przy lewym boku, duża torba na dole pleców
GG/Discord: Harikken#4936

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Toshiro »

0 x
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Kutaro »

Post zawiera dwie części, istotną oraz luźne rozważania.
Istotna:
Chciałbym zacząć od tego, że w większości zmiany są fantastyczne. Porządne uściślenie wielu miejsc. Zgadzam się z Kazumą o konieczności poprawy opisów technik Konoha-Ryū Yanag oraz Hana Kahen Tonsou. Osobiście popieram mechanikę obniżenia percepcji o pewną wartość, może nawet po prostu o próg. Nie wiem czy w planach czy z jakiegoś innego powodu zostały ominięte, ale w podobnym stylu można zaktualizować techniki Uchiha. Poza tym bardzo smaczne zmiany 10/10 would bang.

Shipost:
Drugim zagadnieniem jakie uważam warto omówić jest cały model rozwoju Genjutsu. To że dziedzina nie jest mordercza jest bardzo dobre, zachowałbym wspierający charakter tych technik. Problemem jest bardzo drogi rozwój tej dziedziny. W porównaniu do takiego Iryo czy Fuin osoba musi rozwijać zarówno dziedzinę jak i statystykę, którą trzeba rozwinąć na dość wysoki poziom i do niczego innego się nie przydaje.

Proponowanym przeze mnie rozwiązaniem jest model znany z Stylów Walki. Byłby to system unikalny ale fabularnie jak najbardziej uzasadniony. Czyż filarami shinobi nie są Taijutsu, Ninjutsu i Genjutsu? Tak więc rozwój inny od pozostałych dziedzin (czyli ninjutsu) jest stosunkowo uzasadniony.
Wydając pewną liczbę PH (opcja A: stała wartość, opcja B: Genjutsu zajmuje styl walki i koszt zgodnie z tabelką) otwieramy Genjutsu i na podstawie sumy Psychiki i Konsekwencji byłby otwierane kolejne rangi tej dziedziny. Prowadząc symulację połowa aktualnych wartości Stylów Walki daje ciekawe efekty. (tj. D - 0, C - 50, B - 100, A - 150, S - 200)

Automatycznie możemy zobaczyć pewien problem - silny Genuser ma absurdalne wartości Psychiki. Należałby oczywiście zrównoważyć to przez zwiększenie siły Kai. Dodatkowo należałoby usunąć premię Psychiki w związku z rangą używanej techniki, wystarczającą nagrodą za rozwój są silniejsze techniki. (Kurama Himo Baindo na +40 Psy jest przepotężne bo nie można złożyć Kai) Powiązanie siły Kai z KC jest eleganckim i logicznym rozwiązaniem, ale poszedłbym o krok dalej.
Bazowa wartość Kai - 30
Premia z KC - 0E / 10D / 20C / 30B / 40A / 50S / 60S+
Premia z progu Konsekwencji +10 za próg (od 41 wzwyż, max 60)
Max Kai = 150
Oprócz tego Kai działa jak zawsze.
Shipost part 2
Pobawmy się nieco numerkami (kto ma uczulenie, nie polecam):
Ostrzeżenie: Przedstawione tu liczby są wynikiem mojego łba i w żadnym wypadku nie są żądanym rozwiązaniem czy wersją ostateczną.
Aktualna wersja:
C + 80 Psy = 150 PH + 270 PH = 420 PH
A + 100 Psy = 520 PH + 350 PH = 870 PH
A + 150 Psy = 520 PH + 650 PH = 1170 PH
(rozwój dziedziny na rangę S jest kosmicznie drogi i wiele nam nie daje)
Wersja 2.0
Koszt otwarcia 100 PH

C = 50 Psy = 150 PH + 100 PH = 250 PH
A = 150 Psy = 650 PH + 100 PH = 750 PH
S = 200 Psy = 1050 PH + 100 PH = 1150 PH
Postać tylko pod psychikę, bardzo silne genjutsu, prawie zawsze wchodzi bonusowy efekt. Genjutsu jest dłuższe, pamiętajmy +1 tura na 40 Psy.

Ale bądźmy realistyczni bo przecież można sobie podbić to konsekwencją, spróbujmy znaleźć złoty środek w stosunku 70/30
Koszt otwarcia 100 PH
C = 35 Psy + 15 Kon = 105 PH + 45 PH + 100 PH = 250 PH
A = 105 Psy + 45 Kon = 380 PH + 135 PH + 100 PH = 615 PH
S = 140 Psy + 60 Kon = 590 PH + 190 PH + 100 PH = 880 PH
Tańszy rozwój słabsze genjutsu.

Jak widać rozwój nie jest o wiele tańszy, genjutsu jest silniejsze, ale pamiętajmy o silniejszym Kai. Dodatkowo rozwiązujemy poruszony tu problem krótkich czasów trwania, które są powiększone o dużą wartość psychiki. W skrócie osoba idąca pod genjutsu ma więcej PH na resztę postaci.
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Jun »

0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Azuma
Posty: 1140
Rejestracja: 6 lis 2019, o 18:50
Wiek postaci: 18
Ranga: Kogō
Krótki wygląd: - czarne włosy, ciemne oczy
- wyraźnie zarysowana szczęka, ostre rysy twarzy
- delikatne blizny na przedramionach i rękach
- przeciętny wzrost, docięta sylwetka
Widoczny ekwipunek: - ochraniacz na czoło z emblematem klanu
- skórzana kamizelka shinobi
- kabury na broń na lewym i prawym biodrze
- torba z ekwipunkiem na lewym pośladku
- lekka zbroja

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Azuma »

Przeczytałem tylko początek i tak sobie uzmysłowiłem że po co pakować komuś w konsekwencje. Wystarczy w KC i wytrzymałość. Jak masz dużą wytrzymałość kunai wbity w kolano cię nie rozłoży na łopatki, a do współki z wysoką KC i Kai zapewni ci tyle konsekwencji że i tak wyjdziesz z genjutsu.

I w sumie jesteś safe, bo ponownie w to nie wpadniesz.
W końcu wciąż czujesz ból ;) idąc tokiem pomysłu Juna.
Wygodne.
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Jun »

No to już kwestia sposobu działania wytrzymałości - Inna sprawa, że żarty się zaczynają, jak nie masz siły, by zrobić sobie kuku <catgiggle>

A trzecia to to, że genuser i tak, i tak musi coś mieć do walki by potem położyć kogoś kogo złapał w gen - obecnie i tak one głównie unieruchamiają. A ignorowanie pozostałych statystyk dla nich to trochę potwarz i też nie powinno się tego robić.

Poza tym - jakby przeczytać wszystko, to nie będzie to takie straszne Def, patrz na ogół :)
Najważniejsze jest to, że wtedy rzucając genusera na misji, prawie zawsze są opcje, może przestałaby to być legendarna wersja przeciwnika, którą uważa się za "chamówę" by rzucić.

Inna rzecz -> po to właśnie jest bicie w psychikę, które obecnie zatrzymuje się przy niezbyt wysokiej liczbie, bo po co więcej.

Po prostu loop genjutsu jest imo nie do przyjęcia, bo gracz nie ma szansy na obronę wtedy nawet bólem i zwyczajnie uważam, że zabijanie go ciągłym wychodzeniem z genjutsu przez niego jest nie tyle niefajne co niesprawiedliwe. Inna sprawa - jest genjutsu rzucania dwóch iluzji i można to wykorzystać na swoją korzyść.
////

Edit:

W sumie zapomniałem napisać - Imo genjutsu jest o tyle fajną dziedziną, że można w niej zawrzeć naprawdę sporo rzeczy i opieranie się na bonusach do psychiki za rangę to trochę zła praktyka. Powinniśmy wykorzystać to, że techniki służą do rozpraszania i należy sprecyzować za ile. Chociażby unieruchamiająca, albo robiąca to 100% na wysokiej randze, albo zmniejszająca prędkość, bo cały czas się zapadasz - mimo że się ruszasz i w teori jest "trudniej" Albo inne kwestie typu te mieczowe miraże, które mogłyby wpływać na percepcje walczącego... Genjutsu daje multum możliwości, których nie wykorzystujemy, choć czasem trzeba iść na uproszczenia po prostu. IMO genuser mający jasną funkcjonalność swojego jutsu będzie skuteczniejszy niż ograniczony do " no wróg gorzej widzi", bo to już nie jest dowolnie interpretowane, wtedy dodatkowo słabsze jutsu wciąż są wartościowe.

+ popieram Avaryża w kwestii "konsekwencji" jako swoistej siły woli, bo zniesienie rany to jedno, funkcjonowanie z nią i utrzymanie się na nogach to drugie. Rozwiązuje to też kwestię wielu problemów z nie inwestowaniem w tą statystykę. Nagle staje się ważniejsza DLA KAŻDEGO, nie ważne kim jest... Co z kolei obniża nieco inne statystyki i dziedziny u postaci ze względu na ładowanie w to punktów ALE dodatkowo sprawia, że przeciwnicy również muszą w nią inwestować, a co za tym idzie -> również w nią dają, przez co balans pozostaje podobny, a jednak wartość statystyki uległa zwiększeniu. OFC to nie wyklucza tego co daje wytrzymałość.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Kazuma »

0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Jawa »

W temacie przewinęło się tyle rozbieżnych ze sobą opinii, że tak naprawdę ciężko znaleźć dla nich wspólnych mianownik, więc odpowiem po kolei na poszczególne pomysły.
  1. Złączenie statystyk w jedną
    Temat pojawia się już nie pierwszy raz przy dyskusjach o genjutsu i przy okazji tej aktualizacji również został podjęty, ale jesteśmy zdania, że złączenie statystyk może wnieść więcej szkód niż pożytku. Przez dział pomysłów i tak przetoczyły się wszystkie argumenty za i przeciw, więc trochę bezsensowne jest tu teraz je wszystkie przytaczać. Osobiście uważam, że po złączeniu statystyk genjutsu stałoby dla części graczy bardzo łatwą dziedziną do zgarnięcia. W połączeniu z dość sporą zero-jedynkowością i tym, że nawet pojedynczą techniką rangi B można wygrać pojedynek (na każdym poziomie, gdzie w przypadku innych chakrowych dziedzin naturalne jest, wraz z rozwojem trzeba sięgać po coraz wyższe rangi) aż szkoda byłoby potem nie rozwinąć genjutsu przy okazji.
  2. Rozwój dziedzin na zasadzie stylów walki
    Kiedyś style walki były rozwijane jak dziedziny, ale zmieniono to na obecny system, ponieważ że rozwój tai/buki był nieopłacalny - same techniki tai/buki nie mają tak znaczących różnic między rangami, bonusy nie różnią się aż tak dużo. W przypadku genjutsu każda kolejna ranga to jednak znacznie silniejsze efekty, w związku z czym automatyczne rozwijanie się genjutsu wraz z rozwojem psychiki i/lub konsekwencji uważam za średni pomysł.
  3. Rozpoznawanie genjutsu dzięki psychice
    To jest dodatkowa opcja względem dotychczasowego systemu, gdzie jedynymi metodami na rozpoznanie była albo znajomość konkretnej techniki (co może być utrudnione przez spersonalizowane techniki) lub sensowne wywnioskowanie.
    Za sugestiami powyżej obniżę jednak czas potrzebny na rozpoznawania o turę.
    W przypadku znalezienia się w genjutsu i posiadaniu Psychiki większej niż Psychika rzucającego iluzję (wraz z bonusami do techniki), dzięki swojemu obyciu z tą sztuką postać potrafi rozpoznać, że znajduje się w genjutsu.
    • Psychika ofiary o 40 wyższa niż Psychika rzucającego iluzję - rozpoznanie iluzji natychmiastowe (w najbliższym poście prowadzącego).
    • Psychika ofiary wyższa (o mniej niż 40) od Psychiki rzucającego iluzję - rozpoznanie iluzji po 1 turze jej trwania.
  4. Bonusy do konsekwencji z Kai
    Obecnie Kai daje od +65, ale można je sobie podbić do +85 za pomocą KC, która gwarantuje stały bonus, nawet do wychodzenia z bólu, co akurat jest trochę bezsensowne. W obecnej propozycji jest od +60 do +90, więc uważam te zakresy za dosyć równoważne, a zmiana w ogólnym rozrachunku jest i tak na korzyść genuserów, bo nie ma bonusu do wychodzenia z bólu. Ewentualnie można te progowanie jeszcze trochę bardziej rozbić, od KC E do C +50, a na B +60, ale to już trochę kosmetyka i nie wiem, czy jest sens aż tak bardzo się rozdrabniać.
    Zostanie dodany też, że bonusy z bólu i Kai nie łącza się. To są dwie różne metody wychodzenia, wiec wychodzimy albo jedną, albo drugą.
    Czy podnosić bonusy dla bólu, co było wyżej proponowane - bonusy są obecnie dosyć duże, nie wiem, czy to jest aż tak bardzo potrzebne. Jeśli już byłoby więcej głosów za tym, to zwiększyć trochę dla największego bólu.
  5. Bonus z psychiki do konsekwencji
    Uważam, że dawanie bonusów z Psychiki na poziomie 50% dodawanych do konsekwencji to dosyć dziwny krok będący pseudołączeniem statystyk. Wydając punkty wyłącznie w celach obrony przed iluzjami, to na pewnym poziomie i tak bardziej się będzie opłacać rozwijanie psychiki niż konsekwencji. Jeśli już iść w tę stronę, to widziałbym tutaj raczej subtelny bonus, rzędu np. 10% i już bez zabawy w skalowanie, bo to nadmierna i zbędna komplikacja.

    Alternatywny pomysł - padł w administracji, więc go przytoczę, choć sam nie jestem do niego przekonany:
    Jeśli ofiara ma znacznie większą psychikę od rzucającego (na poziomie 60 czy 80 więcej w statystyce), wtedy genjutsu nie zadziała. Tym samym daje to pewną furtkę genuserom na wychodzenie z iluzji i pozwala nawet na pewną ryzykowną zabawę, czyli skupienie się wyłącznie na psychice celem atakowania i bronienia się przed gen (choć takie bronienie się będzie znacznie trudniejsze, plus nie będzie możliwości podbicia statystyki za pomocą Kai lub bólu).
  6. Personalizacja efektów
    Obecnie do każdej techniki można zrobić 2 własne wersje techniki bez żadnych kosztów w slotach WT. Takie personalizacje z reguły przechodzą bardzo gładko przez dział o ile autor nie przekombinuje.
    Personalizowanie technik na bieżąco, w trakcie ich wykonywania, uważamy za zbyt dużą dowolność i furtkę do możliwych nadużyć.
    Będzie tu jednak pewna zmiana - kilka technik, który efekty są silnie uzależnione od rodzaju podłoża/otoczenia będą się dostosowywały automatycznie (czyli nie na życzenie autora) do danego otoczenia. Na przykład w Kyakubu Satsu ofiara będzie zapadać się w taki rodzaj gruntu, na jakim aktualnie się znajduje. Myślę, że podobne rozwiązanie może być w Magen: Jubaku Satsu (drzewo czy krzewy pasujące do krajobrazu), ale takie techniki jak rozpadający się klon w Kuroichi czy spadające piórka Nehan Shōja no Jutsu są już moim zdaniem niezmienialne, a ich modyfikacje powinny być już opracowywane jako personalizacje w WT.
  7. Progi - silniejsze/słabsze wersje efektów genjutsu
    Progi, które pojawiły się w większości jutsu, są odpowiedzią na częsty zarzut dotyczący tego, że techniki są zupełnie zerojedynkowe - albo wchodzą z pełną siłą, albo nie wchodzą wcale. Bez przewrócenia systemu do góry nogami ciężko jest rozwiązać problem samego łapania w gen, jako że sama zasada konfrontacji dwóch statystyk sprawia, że istnieje granica, w której różnica 1 punktu może decydować o wejściu lub odparciu całej iluzji. Z efektami jeszcze da się coś zrobić i to zostało zaproponowane w pomysłach. W praktyce, przy typowych buildach na tym samym poziomie użytkownik gen i tak ma przewagę psychiki i to z reguły dosyć wyraźną, w związku z czym iluzje w większości przypadków i tak będą wchodziły z pełną mocą.
  8. Czas trwania niebojowych
    Niektóre techniki, jak np. Kori Shinchu no Jutsu mają zastosowanie poza walką, a w takich sytuacjach czas płynie oczywiście znacznie wolniej i jeden post więcej obejmuje. Dodam w takim razie adnotację, że w takich sytuacjach kolejka jest rozumiana jako fabularną minutę/godzinę/inny przedział czasu.
  9. Liczba tur trwania gen
    Bazowa wartość nie jest duża, to prawda, ale przy ustalaniu ich bałem również poprawkę na to, o czym wspominałem wyżej, czyli powszechną przewagę psychiki użytkownika genjutsu nad ofiarą. Myślę, że przedłużenie techniki o tą 1 turę będzie bardzo powszechne. Jeśli już wydłużyć czas trwania iluzji, to o jedną turę. Więcej sprawi, że te iluzje będą trwały po 5-6 tur, co wtedy już sprawia, że te czasy trwania w większości przypadków przestają mieć jakiekolwiek znaczenie. Alternatywą byłoby podwyższanie o turę za mniejszą przewagę psychiki nad ofiarą, ale przy takich 20 zamiast proponowanych obecnie 40 liczba tur jeszcze bardziej by się powiększyła, już chyba aż za bardzo.
    Jestem skłony zostawić technikom typowo unieruchamiającym jako bazę 2 tury, z kolei tym oddziałującym na inne zmysły (i w teorii dającym więcej szans na obronę) 3 tury.
  10. Bonusy do psychiki za rangę gen
    Uzależnione od przewagi psychiki progi i czasy trwania wymuszają trochę większe zwracanie uwagi na psychikę. Jako rekompensatę dopuszczam tutaj możliwość podniesienia bonusów za rangę rzucanego gen. Trzeba jednak brać poprawkę na to, że takie zmiany wpłyną na to, że genjutsu będzie trudniejsze do przełamanie niż jest to możliwe obecnie, w związku z czym lepiej nie szaleć. Widziałbym coś na poziomie jak poniżej:
    Technika C: + 10 psychiki
    Technika B: + 20 psychiki
    Technika A: + 30 psychiki
    Technika S: + 40 psychiki

    Różnica widoczna przede wszystkim na wyższych rangach, ale to w sumie dobrze.
    Alternatywnym rozwiązaniem byłaby zmiana, że bonusy zależą od posiadanej rangi dziedziny genjutsu i są dodawane do każdej techniki (czyli przy posiadaniu dziedziny na B do wszystkich technik dodawany jest bonus z B). Osobiście jest mi jednak bliżej do obecnej wersji, czyli bonus zależny od rangi używanej techniki.
  11. Techniki - z istotniejszych rzeczy do poprawek, prócz rzeczy wpisujących się do powyższych rzeczy
    • Konoha-Ryū Yanagi (D) - można dać efekt kary do percepcji do obserwowanego ataku mieczem, jeżeli słowne zapisy są trudne do interpretacji.
    • Jigoku Koka no Jutsu (C) - faktycznie wkradł się błąd. Docelowo odczucie obrażeń będzie przy mocniejszym efekcie. Po zastanowieniu doszedłem też do wniosku, że można pozwolić na odrobine swobody i dodać wzmiankę, że kula ognia może być wystrzelona od wykonawcy techniki, bo jednak w wersji spadającej z nieba mało przypomina katon i trudno się nabrać na taką technikę + będzie możliwość łatwiejszej personalizacji tej techniki w WT.
    • Kurama Himo Baindo (B) - pieczęci teraz jak w kanonie.
    • Magen: Jubaku Satsu (B) - zmienię na większą swobodę jeśli chodzi o pojawianie się genusera.
    • Kuroichi (B) - będzie więcej celów, ale koszt na osobę.
    • Raigen Raikochu (B) - zbiorowe odcinanie wzroku jest w technice na randze A.
    • Magen: Nijū Kokoni Arazu no Jutsu - zmiana kosztu z potrójnego na podwójny (przy poprawianiu zastanawiałem się, czy koszt powinien być taki jak za dwa razy rzuconą technikę, czy jeszcze coś ekstra, więc niech już będzie bez tego dodatku. Przecież ta technika w obecnej formie jest bardzo niejasna, bo sugeruje koszt rangi B niezależnie od tego, jakiej rangi techniki używamy, do tego nie wiadomo jak interpretować zapisy o braku pieczęci czy o dystansie. Po zmianach jest już jaśniej. Iluzję rzuca się jeden raz (na dokładnie takich samych zasadach jak w normalnie użytej technice, te same pieczęci, dystans i inne), więc nie wiem, skąd chociażby uwagi o robieniu dodatkowych pieczęci. Jak ofiara przełamię iluzję to po prostu wpada w nią jeszcze raz, tyle. Stąd koszt techniki powinien być większy i będzie dwukrotny. Pomysł o wymogu UN mistrza iluzji fajny, choć nie wiem, czy to nie będzie już za dużo. Ranga techniki i tak już została podniesiona na A, więc trzeba się bardziej poświęcić tej dziedzinie, żeby zyskać dostęp do tej użytecznej sztuczki.
    • Nehan Shōja no Jutsu (B) - był podnoszony temat kosztu tej techniki w administracji, skąd zaproponowany taki duży. Dopuszczam tutaj pewne obniżenie, ale jednak nie odejdziemy od założenia, że przy tak sporym obszarze koszt musi być wyraźnie większy od zwykłych genjutsu takiej rangi.
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Kazuma »

0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Kaiho
Martwa postać
Posty: 331
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 14:03
Wiek postaci: 18
Ranga: Doko
Krótki wygląd: - Inuzukowe, zielone ślepia
- Cienka, pionowa blizna na lewym oku
- Proste, długie włosy, część zapleciona w warkoczyki
- Niski
GG/Discord: Angel Sanada #9776
Multikonta: Koala, Yugen
Aktualna postać: Yugen

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Kaiho »

Odniosę się jeszcze do samej Utakaty.

Jest to genjutsu pozwalające kreować świat, zmieniać go dowolnie itd. Zakazane. Na poziomie A. Wpływa na wszystkie zmysły. Nie jest dla mnie jasny dopisek, mający robić różnicę, jak przewaga psychiki jest większa. Co to znaczy charakter koszmaru, skoro to sam twórca wpływa? To znaczy, że może odtwarzać największy strach swojej ofiary? Coś jak w podstawowym genjutsu z D - Magen: Narakumi no Jutsu? A te deformacje? Mam rozumieć, że przy tej przewadze można sprawić, że ktoś myśli, że nie ma nóżek? A bez przewagi nie można stworzyć iluzji, że komuś nóżki ucina, bo to już wpływa bezpośrednio na jego ciało? Czy może chodzi o to, że tlyko z tą przewagą można kogoś unieruchamiać? Ten dopisek w tej technice za dużo miesza. Uważam, że akurat Utakata jest zupełnie zero-jedynkową techniką.
I tak odnosząc się właśnie do tego, że krótkie są techniki gen, to ta powinna mieć zdecydowanie wydłużony czas działania. I to bardzo. Ta technika z założenia ma uczynić zabawę z oponentem, w podstawowe 3 tury plus ewentualności za przewagę - sądzę, że mało w tym możliwości poszalenia.
0 x
Obrazek
Love, don't get in the way
Of this game I was born to play
Your feelings, they can't have a say
In this game you're either hunter or prey.


phbankgłosa to cały art od Kaisy ♥
Awatar użytkownika
Toshiro
Posty: 1355
Rejestracja: 25 lis 2018, o 23:42
Wiek postaci: 24
Ranga: Akoraito | San
Krótki wygląd: Ubiór: https://i.imgur.com/4b7w2iP.png
Maska: https://i.imgur.com/NQByJxc.png
Widoczny ekwipunek: 2 wakizashi przy lewym boku, duża torba na dole pleców
GG/Discord: Harikken#4936

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Toshiro »

2. To by rozwiązywało problem tego, że genjutsu jest strasznie drogie. Trzeba wpakować zazwyczaj 2x więcej ph albo więcej żeby jakoś sensownie to wyglądało. Np przykładowe 80 psychiki + dziedzina rangi B to jest 600 ph, które ktoś mógł władować w reberu/żywiołówke + jakieś staty, no to raczej faworyzowany jest tutaj ten drugi rozwój i to znacznie. Wystarczyłoby tutaj ustawić po prostu odpowiednie progi żeby koszt był porównywalny. Np 41 - C, 81- B, 121- A i 161-S + otwarcie samego genjutsu np za 100PH, wtedy dalej wychodzimy trochę drożej niż taki "przeciętniak", który idzie w każdą inną dziedzinę.

5. Oba pomysły wydają się w miarę ok i bonus i ten moment gdy iluzja nie zadziała. Tylko nie bardzo rozumiem skąd ten zapisek "plus nie będzie możliwości podbicia statystyki za pomocą Kai lub bólu". Ktoś z wysoką psychiką nagle nie może używać kai albo wychodzić za pomocą bólu? To są dwie różne staty. Kai i ból dają konse, a tutaj była mowa o przebitce psychiki.

7. Tutaj nie jestem za tą zmianą, ale widzę, że raczej ciężko będzie o porzucenie pomysłu. 40 to całkiem sporo, bo cały próg. Była mowa o różnicy 1, to może kompromis i spotkamy się w połowie przy 20? Przy czym chyba powinna też padać od razu taka informacja czy udało się złapać z pełną mocą czy nie i myślę, że warto też taki zapisek dodać, żeby MG informował graczy o tym jak jego technika w ogóle działa. Może oczywiste, ale myślę, że warto o tym wspomnieć.

9. Tutaj jest to samo co wyżej. Dobrze by było gdyby informacja na ile tur się kogoś wrzuciło, była dostarczana od razu po tym jak się uda kogoś złapać. Dalej nie jestem przekonany do tego sposobu, ale może w praniu okaże się, że jest w miarę ok ;)

10. Właśnie też o tym myślałem, ale stwierdziłem, że może się ten sposób nie przyjąć, a jednak ktoś też na to wpadł, więc jak najbardziej jestem za. Obecnie z tym jak to wygląda to myślę, że danie tego bonusu jako stałego do technik w zależności od rangi dziedziny premiowałoby właśnie rozwój dziedziny, który dalej nie jest super opłacalny poza rangę B. (Teraz już trochę lepiej to wygląda przez to, że Nijū Kokoni Arazu no Jutsu weszło na rangę wyżej, ale dalej nie jest to bardzo niezbędne)

11. Konoha-Ryū Yanagi (D) - kary do percepcji jak najbardziej spoko.
Nijū Kokoni Arazu no Jutsu (A) - koszt podwójny git.
Nehan Shōja no Jutsu (B) - przy większym zasięgu jak najbardziej ale bezpośredni do 20m to jest to broń obusieczna jeśli ma się sojuszników, więc nie wiem czy bym aż tak szalał z tym kosztem.
0 x
Awatar użytkownika
Isei
Martwa postać
Posty: 442
Rejestracja: 17 wrz 2019, o 23:53
Wiek postaci: 24
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Dosyć wysoki facet, o kruczoczarnych włosach średniej długości. Wąskie, delikatnie przymróżone oczy również w kolorze czarnym. Wyraźnie widoczne kości policzkowe, które podkreślają kształt twarzy.
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z wysokim kołnierzem, pozbawiony kaptura. Na plecach zawieszone złożone Fuuma shuriken, układające się w kształt litery 'X'. Zawsze posiada przy sobie parasol, który często zawieszony jest przy pasie chłopaka. Na prawym palcu wskazującym złoty pierścień z wygrawerowanym emblematem Uchiha.
GG/Discord: Silens#9436

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Isei »

1. Nie podoba mi się od samego początku wizja jednej staty, więc po prostu ignoruje ten punkt, bo większości się to chyba nie podoba.

2. To jest to, co ja proponowałem by rozwój genjutsu był chociaż trochę uproszczony. To o czym wspomina Ocir, oczywiście ma miejsce, każda ranga Genjutsu jest o wiele silniejsza od poprzedniej, ale uważam, że gdybyśmy popracowali z liczbami, moglibyśmy to dobrze zbalansować. To już kwestia operowania liczbami, bo sam pomysł wydaje się być całkiem ok.

3. To jest całkiem spoko rozwiązanie, daje przewagę lepszym genuserom - co oczywiście wydaje się sensowne.

4. Szanujmy się, Kai to jedna z lepszych (pod względem liczb i ilości statystyk) technik na forum. Ból w przypadku wychodzenia z genjutsu jest jeszcze bardziej 'OP', bo wcale nie wyklucza naszej postaci całkowicie z walki. Uważam, że aktualne bonusy są wporządku. Nie ma co tego rozbijać na mniejsze, tak jak napisał Ocir.

5. Powiem tak, alternatywny pomysł jest genialny, bonus z psychiki do konsekwencji większy niż 10%(albo nawet mniej, nie wiem 5%?) zrobiłbym z psychiką i genjutsu własnie to, o czym wspomniał Ocir, imo mały bonusik z psychiki + alternatywny pomysł, albo tylko alternatywny pomysł z pominięciem bonusu byłby i tak okej, moim zdaniem.

6. Zgadzam się w pełni.

7. Coś w tym jest, po za tym, wydaje mi się, że jeżeli ktoś gra pod Gen to albo gra Gen jako taka kosmetyczna wspierająca dziedzina, albo idzie all in. W tym drugim przypadku, nic to nie zmienia, technika i tak prawie zawsze wejdzie na max efekcie. Więc ta zmiana tak naprawdę dotyczy tylko graczy którzy:
a) zaczynają z genjutsu
b) Genjutsu nie jest główną dziedziną postaci.

9 i 10. Brzmi okej, rozsądnie. Oczywiście 10 punkt nie miałby racji bytu przy wprowadzeniu genjutsu w systemie stylów walki, ale to nam pewnie nie grozi.

11. Tutaj już Toshiro i Kazuma się powypowiadali, w większości się zgadzam, ogólnie nie wiem czy Utakata ze względu na potrzebną wyprawę i to Genjutsu rangi S powinno być ograniczone turowo, biorąc pod uwagę fakt, że tak naprawdę zamykamy chłopa w odrębnym świecie iluzji, ale to już kwestia balansu by genjutsu nie było znowu zbyt mocno przechylone w stronę bycia OP. Zresztą Koala słusznie zauważyła, że Utakata to i to ostatnie genjutsu to troche inna 'liga' genjutsu.
0 x
Obrazek

It's pointless...
Don't you know? Because that's the way death works.
Wandering the world of the living unnoticed as a spirit, that isn't a continuation of life.
When you die, that's it... There's nothing more... Nothing new begins.
No matter how much you regret or wish, if you couldn't do something in life, you can't suddenly do it when you die. That's just how it works, no way to defy it, try and you end up like this.
We no longer have future to fight for.
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Wizja genjutsu

Post autor: Jawa »

Powyższe komentarze zostały wzięte pod uwagę przy ostatnich poprawkach i temat został wprowadzony, więc przenoszę.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Wprowadzone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości