Generalnie, problemem jaki widzę są 2 techniki szermierki, z której jedna jest źle zinterpretowana, a druga nie znajduje się w swoim odpowiednim dziale (została moim zdaniem źle sklasyfikowana).
Zacznijmy od tej źle opisanej:
- Nazwa
- Iaigiri
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależy od długości ostrza
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +60 do siły
- Opis Iaigiri jest specjalnym ciosem, który naprawia wszystkie błędy sposobu walki opisanego powyżej. Kiedy użytkownik wykona początkową serię cięć, zamiast chować miecz do pochwy, może za to wykonać ogromne cięcie z powietrza, które przetnie każde ciało. Jest ono tak silne, że zostawia za sobą poświatę, i może przeciąć lub rozproszyć nawet takie materie jak... mgła.
- Uwaga
- Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo
- W anime wyraźnie widzimy, że Mifune używa jednego cięcia do otworzenia sobie salamandry, a potem rusza ze schowanym miecze w saya na wroga - nie jest to już jednak IAIGIRI - co więcej, nie wiemy, czy Mifune schował miecz do saya w momencie bycia "połykanym" przez salamandrę, zakładamy, że tak jest, ale w chwili chwytania, miał miecz wyjęty.
- Zgodnie z opisem za naruto wiki, drugą techniką jest Yōjinbō - technika również pochodząca z Iaido
- Nazwa
- Oborozukiyo
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 5 metrów
- Koszt
- E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
- Dodatkowe
- Należy mieć dowolny styl Kenjutsu na randze C.
- Opis Technika która jest połączeniem walki mieczem i sztuki iluzji. Użytkownik za pomocą miecza rysuje koło dookoła własnej osi zostawiając iluzję mieczy dzięki czemu przeciwnik nie wie które ostrze i ramię jest prawdziwe. Technika polegająca na zmyleniu przeciwnika.
Podejrzewam, że błędne umieszczenie jej w dziale genjutsu jest wynikiem pomylenia jej z tą techniką: Konoha-Ryū Yanagi - tutaj zdecydowanie mamy do czynienia z genjutsu, mało tego, w czasie jego rzucania, wyraźnie to widać.
ROZWIĄZANIE
Oto co proponuję:
- Nazwa
- Iaigiri
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależy od długości ostrza
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +60 do siły
- Opis Iaigiri to potężna technika polegająca na wykonaniu jednego, wertykalnego (pionowego) cięcia, którego moc jest wystarczająca do rozpłatania przeciwnika na dwoje, lub też przecięcia paszczy summona takiego jak salamandra Ibuse.
Dodatkowo, siła cięcia jest tak wielka, że może rozwiać mgłę. - Uwaga
- Dostępne jedynie dla samurajów jako usprawniony styl Battodo
- Nazwa
- Oborozukiyo
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 5 metrów
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Należy cechować się wysoką szybkością, minimum 140. Na czas wykonania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
- Opis Kolejna technika kenjutsu, wykorzystująca szybkość celem uzyskania tzw. powidoku. Użytkownik za pomocą miecza rysuje koło dookoła własnej osi zostawiając iluzję mieczy dzięki czemu przeciwnik nie wie które ostrze i ramię jest prawdziwe. Technika polegająca na zmyleniu przeciwnika.
No i na koniec, w miejsce obecnego Oborozukiyo
- Nazwa
- Konoha-Ryū Yanagi
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- 5 metrów
- Koszt
- E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2%
- Dodatkowe
- Należy mieć dowolny styl Kenjutsu na randze C.
- Opis Poprzez wprowadzenie własnej broni w falisty ruch, rzucamy genjutsu na naszego przeciwnika, któremu wydaje się, że falujących mieczy jest ogromna ilość i nie można rozpoznać, z której strony nadejdzie cios. Dodatkowo, ofiara zostaje na krótko zahipnotyzowane ruchem mieczy, który upodobniony jest do ruchu liści na wietrze, przez co staje się łatwym celem.
Generalnie, nie sądzę, by były tutaj koniecznie - swoją propozycję uważam bardziej za poprawkę już istniejących technik, poprzez ich prawidłową (w moim odczuciu) klasyfikację - zaproponowane bonusy/wymagania są czysto teoretyczne i w przypadku zaakceptowania propozycji, zdaję się na ich odpowiednie wybalansowanie przez administrację.