Podstawowe atrybuty
Podstawowe atrybuty
Proszę o przeczytanie wszystkich wypowiedzi, zanim zasugerujecie nową zmianę lub stwierdzicie, że się wam coś nie podoba!
PROBLEM
Stosunek zdobywanych do wydawanych PH jest zbyt niski. Myślę, że wiele osób zgodzi się tu ze mną; w skrócie chodzi o to, jak bacznie trzeba uważać na wydawane PH, by stworzyć w miarę zbilansowaną postać. W szczególności chodzi mi tutaj o fakt, ile trzeba się nagrać by być chociażby 'miernym' w powiedzmy 3 podstawowych atrybutach- a jak już wydasz swoje ph na atrybuty to nie stać Cię na poszerzanie dziedzin. Wiem brzmi to dość chaotycznie i dziwnie, ale rozwiązanie wyjaśnia mój problem.(tak, wiem, forum jest nastawione na wolny rozwój, jednakże to tylko mała zmiana)
ROZWIĄZANIE
Przyznawanie na stałe punktów do podstawowych atrybutów za wykonane swoją postacią misje, zależnie od rangi i charakteru danej misji.
Przykład: Za ukończoną misję D polegającą na 'bawienie się' w myśliwego, którego celem jest złapanie małej i szybkiej zdobyczy można by na stałe otrzymać powiedzmy +5 percepcji oraz + 5 szybkości.
Przykład2: Za ukończoną misję C w której musieliśmy przebyć pieszo długi dystans przez jakieś dołujące pustkowie +8 wytrzymałości +8 psychiki
Po każdej misji można otrzymać max. 2 atrybuty, ich ilość byłaby analogiczna zależnie od rangi misji i jakości postów wykonującego.
D: +1-5 | C:+6-10 | B:+11-15 | A:+16-20 | S:21+
Rozwiązanie to pozwoliłoby graczom na wydawanie mniejszej ilości PH na atrybuty, dzięki czemu moglibyśmy rozwinąć jedną lub kilka dziedzin więcej/na wyższy poziom.
DODATKOWE UWAGI
Kto nie skacze ten za Senju.
*BARDZO WAŻNY EDIT* *BARDZO WAŻNY EDIT vol. 2*
PROBLEM
Stosunek zdobywanych do wydawanych PH jest zbyt niski. Myślę, że wiele osób zgodzi się tu ze mną; w skrócie chodzi o to, jak bacznie trzeba uważać na wydawane PH, by stworzyć w miarę zbilansowaną postać. W szczególności chodzi mi tutaj o fakt, ile trzeba się nagrać by być chociażby 'miernym' w powiedzmy 3 podstawowych atrybutach- a jak już wydasz swoje ph na atrybuty to nie stać Cię na poszerzanie dziedzin. Wiem brzmi to dość chaotycznie i dziwnie, ale rozwiązanie wyjaśnia mój problem.(tak, wiem, forum jest nastawione na wolny rozwój, jednakże to tylko mała zmiana)
ROZWIĄZANIE
Przyznawanie na stałe punktów do podstawowych atrybutów za wykonane swoją postacią misje, zależnie od rangi i charakteru danej misji.
Przykład: Za ukończoną misję D polegającą na 'bawienie się' w myśliwego, którego celem jest złapanie małej i szybkiej zdobyczy można by na stałe otrzymać powiedzmy +5 percepcji oraz + 5 szybkości.
Przykład2: Za ukończoną misję C w której musieliśmy przebyć pieszo długi dystans przez jakieś dołujące pustkowie +8 wytrzymałości +8 psychiki
Po każdej misji można otrzymać max. 2 atrybuty, ich ilość byłaby analogiczna zależnie od rangi misji i jakości postów wykonującego.
D: +1-5 | C:+6-10 | B:+11-15 | A:+16-20 | S:21+
Rozwiązanie to pozwoliłoby graczom na wydawanie mniejszej ilości PH na atrybuty, dzięki czemu moglibyśmy rozwinąć jedną lub kilka dziedzin więcej/na wyższy poziom.
DODATKOWE UWAGI
Kto nie skacze ten za Senju.
*BARDZO WAŻNY EDIT* *BARDZO WAŻNY EDIT vol. 2*
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
Nie, nie i jeszcze raz nie. Trudno, rozwój u nas jest powolny. Nie chodzi o to, by wszyscy byli pro-koksami, tylko o to, by skupili się na fabule. Jak chcesz więcej PA a mniej fabuły to idź na inne forum :P
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
Mi się średnio podoba. Wtedy ludzie w ogóle skupią się na samych misjach...
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
No racja, ale wykonywanie misji to swego rodzaju praca dla każdego shinobi, więc każdy z założenia powinien robić te misje, jeśli chce progresować, a nie oszukujmy się, że jeśli się z "dobrym kumplem" nie umówisz to średnio misja trwa tydzień
Dodam też, że liczby, które podałem to tylko luźny przykład, który może zostać skorygowany, ale postępy z tego pomysłu w rzeczywistości nie są tak duże jak się wydaje, wystarczy spojrzeć na progi atrybutów. Kolejną rzeczą jest fakt, że już na misji C pojawić się może zagrożenie życia, więc jeśli ktoś będzie chciał bezczelnie 'campić' i wykorzystać ten sposób to można taką osobę łatwo ukrócić.

0 x
Re: Podstawowe atrybuty
Po krótkiej dyskusji na SB - dla mnie ok, ale jest jeden problem. Nie podoba mi się ograniczenie "misja D tyle, misja C tyle". Zamiast tego proponuję, by gracz, kiedy uzna, że poćwiczył sporo gdzieś w fabule/na misjach jakiś atrybut, zgłosił się do specjalnie wyznaczonego tematu, w którym ktoś to oceni i da mu x PA. Coś jak z PH za fabułę, ale dotyczyłoby też misji.
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
No mój pomysł akurat dotyczy misji, ale wszelakie alternatywy na zdobycie umiejętności bez konieczności czekania 2 dni na czyiś odpis też są dobre. Aktywność mogłaby być bardziej nagradzana, bo co nam po byciu aktywnym skoro czekania na odpis nie przeskoczysz 

0 x
Re: Podstawowe atrybuty
No więc ja jestem
za:
- zdobywaniem PA za aktywność fabularną w danym aspekcie (w tym na misji)
- przyspieszeniem nieco systemu
przeciw:
- określaniu jakichś konkretnych ilości PA z misji (wszystko zależy od jakości odpisów itd.)
- uzależnieniu PA od rangi misji
za:
- zdobywaniem PA za aktywność fabularną w danym aspekcie (w tym na misji)
- przyspieszeniem nieco systemu
przeciw:
- określaniu jakichś konkretnych ilości PA z misji (wszystko zależy od jakości odpisów itd.)
- uzależnieniu PA od rangi misji
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
Ogólnie, pomysł jest spoko (o ile to MG + osoba sprawdzająca misję będą przydzielać punkty), ale wartości za misje są znacznie przesadzone (bo w końcu dostaje się też PH, a jak komuś zależy na fabularnej rozgrywce to po misji, gdzie np. podnosił ciężary, ów ciężko zarobione PH pakuje w siłę).
Więc jestem za, ale jeśli będą to drobne wartości (nie przekraczające, np. 10 PA za S) ~
Więc jestem za, ale jeśli będą to drobne wartości (nie przekraczające, np. 10 PA za S) ~
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
Ja odnoszę zgoła inne wrażenie, może też dlatego, że jestem tu od początku. O PH na SW nie jest trudno, bo na bogato dostaje się wynagrodzenia za eventy (najaktywniejsi wynieśli ponad 300 PH), solidne są wynagrodzenia za poszczególne trudności misji, użytkownicy dostają punkty również za ich prowadzenie (co jest stosunkowo oryginalne względem innych for), a ponadto proszę nie zapominać, że u nas również wynagradzamy samą fabułę za którą użytkownicy dostają też PH o ile tylko o to poproszą administrację i złożą stosowne podanie.
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
W takim razie pytanie z ciekawości, jakie masz poziomy atrybutów a jakie technik?
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
Poziom dziedzin przewyższa poziom atrybutów. Postawiłem w pierwszej kolejności na Jutsu, bo takie miałem wyobrażenie rozwoju postaci, a ponadto techniki, które przypisane są dla Senju (Mokuton, Suiton, Doton) z nawiązką zaspokają moje potrzeby, wynagradzajac niedostatki w atrybutach. Swoją drogą, że rozwijam postać bardzo wszechstronnie, jeżeli o to chodzi.
Teraz moje pytanko do Ciebie - co to pytanie miało do rzeczy?
Teraz moje pytanko do Ciebie - co to pytanie miało do rzeczy?
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
Być może chodziło o to, że obecnie, idąc kosztami to KC > dziedziny > statystyki
Dla shinobi
Dla shinobi
- KC S - 690PH
- Dziedzina S - 810PH
- Statystyka na 200 - 1050PH (nie podaję tu wartości nawet bliskiej dla "monstrualnej")
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
Koszty wytrenowania kontroli oraz dziedziny na maxa przewyższają wybostowanie wybranego atrybutu. Co jest nie tak?
Edit@Inoue
Dlatego też powstał temat wspomagaczy i UW dla chcących osiągnąc bramy, co nie? :P
Edit@Inoue
Dlatego też powstał temat wspomagaczy i UW dla chcących osiągnąc bramy, co nie? :P
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
W takim wypadku typowy taiuser ma znacznie ciężej. Możliwe że o to chodziło?
0 x
Re: Podstawowe atrybuty
Jedna statystka + jedna dziedzina odpowiedzialna za walkę w zwarciu, bo inaczej wiele nie zdziala > jedna dziedzina i KC (także przy maksowaniu na 241 i KC S+, zwłaszcza wtedy)
Chakrowcy także mają boosty, CS wzmacnia dziedziny, a razem z SM dają chakrę (rekompensata niskiej KC, albo szansa na spam silnymi jutsu) + jest jeszcze pakt (bardziej dla chakrowcó niż walczących w zwarciu, którzy nie idą aż tak w KC). Więc w kwestii bostów jest remis, w kosztach PH niet
Chakrowcy także mają boosty, CS wzmacnia dziedziny, a razem z SM dają chakrę (rekompensata niskiej KC, albo szansa na spam silnymi jutsu) + jest jeszcze pakt (bardziej dla chakrowcó niż walczących w zwarciu, którzy nie idą aż tak w KC). Więc w kwestii bostów jest remis, w kosztach PH niet
0 x
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości