Samurajowie - buff

Masz w głowie pomysł, który zrewolucjonizuje rozgrywkę? Nie wiesz komu o nim opowiedzieć? Śmiało więc wykorzystaj ten dział do opublikowania go i umożliwienia innym ocenienia go. Upewnij się tylko wcześniej, czy podobny pomysł nie znajduje się w dziale "Odrzucone"!
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Samurajowie - buff

Post autor: Yasuo »

0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Kaito Mizukane
Posty: 160
Rejestracja: 28 maja 2025, o 13:05
Wiek postaci: 19
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Stalowe oczy
- Kucyk
- Atletyczna budowa ciała
- Brązowo-bordowa tunika
- Dopasowane spodnie shinobi
- Czarny pas
- Bose stopy
Widoczny ekwipunek: - Duża torba
- Płaszcz
Multikonta: Tapion

Re: Samurajowie - buff

Post autor: Kaito Mizukane »

  1. Ja proponuję drugą szkołę na KG S bez wyprawy i bez wykorzystywania slota UN. Trzecią szkołę bym zostawił jako UN z wyprawą. Możliwość wykorzystania jednego UN na coś innego niż szkoła powinna dać kopa.
  2. Proponuje to samo, ale w innej formie
    Technika rangi D: E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/4 na turę)
    Technika rangi C: E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (1/4 na turę)
    Technika rangi B: E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (1/4 na turę)
    Technika rangi A: D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/4 na turę)
    Technika rangi S: C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10% (1/4 na turę)
  3. Proponuje jeden żywioł do S albo dwa do A, ale zabrałbym możliwość wykupienia SC
  4. Dla mnie spoko, ale wychodzi na to, że są szkoły, bukijutsu, KG - trochę dużo, może dodać dopisek że takie łączenie zabiera slot wspomagacza ?
  5. Dodałbym przy KG dopisek, że jeżeli siła większa niż siła techniki to + 50 do siły przebicia
1 x
Narrator / Myśli / Mowa KP | PH | BANK Prowadzone Misje:
  1. Souei - Zlecenie Specjalne A
  2. Kujaku Haruka - Zlecenie Specjalne D
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 238
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Samurajowie - buff

Post autor: Brook »

Myślę już o samurajach od dłuższego czasu i wniosek mam taki, że danie im klanówki i zabranie tych specjalnych perków narobiło im więcej złego, niż dobrego. Ale od początku.

1. Szkoły chciałbym zmienić na samurajowy wspomagacz. Problem z nimi jest taki, że trzy szkoły w sumie oferują +100 PA i... łączą się ze wszystkim. Z każdym innym wspomagaczem i techniką. A skoro narzekamy na darmowe staty z innych UN... Chciałbym zrobić z nich trochę większy permanentny buff, ale ich zdobycie blokowałoby zdobywanie innych wspomagaczy. To samo co w rdzeniu ayatsuri. Przez to, że bonus jest tu i tam permanentny, nie ma innego sposobu na zablokowanie łączenia się go z innymi tymczasowymi boostami, a może ja po prostu go nie widzę.

2. Zmiana kosztów na jakieś inne dla mnie nie wchodzi na razie w grę. Customizowane koszty w jednej technice to równia pochyła do rozwalenia całej reszty.

3. Zostało dawno zniesione.

4. Nie ma takiego ograniczenia. Buki łączą się z chakra flow normalnie, przez co samuraj z kenryuuto S może mieć +120 do siły (co też jest głupie i skrajnością).

5. @Kaito: to już jest i na każdej randze jest odpowiednio większe, niż dla nie-samurajowego chakra flow.

Mówiąc krótko, to uważam, że fajnie byłoby wrócić do idei samuraja fiziola bez chakry. Taka była ich tożsamość, zanim zostali spłaszczeni do roli ninja z mieczem reworkiem, w którym dostali własną dziedzinę chakrową. Nie ma w niej praktycznie nic oprócz chakra flow, więc ładujemy PH żeby wbić ją na S i dostajemy chakra flow o 20 silniejsze niż normalnie.

Moja idea obejmowałaby:
1. Wzmocnienie szkół do +25% statystyki (maks +50 do statystyki) dla każdej z nich i zdobywanie ich na wyprawie. Zajmowałyby slot UN czy nie to drugorzędne, ale ważne byłoby, że w tej formie blokowałyby zdobycie innych wspomagaczy. W mojej głowie bowiem istnieje taki balans, jeśli chodzi o walkę fizyczną: ninja < samuraj < ninja ze wspomagaczem. Samuraj ze wspomagaczami typu RnY z opanowanymi szkołami nie powinien być możliwy do zrobienia.

2. Wywalenie dziedziny klanowej w ogóle. Kenryuuto zostałoby jako ekskluzywna samurajska technika, może jakaś ewoluująca, ale jako perk, za który nie trzeba płacić w ramach wykupywania dziedziny klanowej.

3. W balansie do powyższych, zwiększenie kosztu dziedzin (z wyłączeniem KC) i brak możliwości kupowania SC - możemy tu porozmawiać o jakichś dwóch ścieżkach rozwoju - samuraj który nie będzie chciał iść w naukę szkół może mieć możliwość normalnego rozwoju, ale to takie może niepotrzebne rozbudowanie mechaniki imo.

4. Max jeden przeszczep?

5. Odporność na niskorangowe gen? Kiedyś była, można ją przywrócić plus mały bonus do konsekwencji albo jako mały bonus do konsekwencji.

5. Rework styli walki, za który wezmę się niedługo, na pewno wtedy uwzględniłby jakoś samurajów jako mistrzów oręża czyt. mieliby większe bonusy przy walce fizycznej albo bonus do niej w innej formie, ale w obrębie stylu walki.
0 x
Awatar użytkownika
Ichirou
Posty: 4025
Rejestracja: 18 kwie 2015, o 18:25
Wiek postaci: 35
Ranga: Seinin
Krótki wygląd: Chodzące piękno.
Widoczny ekwipunek: Hiramekarei, gurda, fūma shuriken, torba, dwie kabury
Lokalizacja: Atsui

Re: Samurajowie - buff

Post autor: Ichirou »

Nie wiem co myśleć o klanie bez dziedziny klanowej. Chyba mam zbyt konserwatywne podejście i osobiście wolałbym, żeby klanówka została - tylko w odświeżonej formie. Bez dziedziny to będzie po prostu UW Samuraj i niejako powrót do historii i tego co było.

Przy obecnym trendzie wzmacniania i podbijania klanów fizycznych, żeby wszystkie miały jakieś bonusy do stat, to wrzuciłbym po prostu Szkoły jako element klanówki, a nie UN. Wraz z rangą klanówki dostaje się drugą/trzecia Szkołę oraz/lub większe bonusy ze Szkół są mocniejsze. Przy okazji rozważyłbym dodanie Szkoły od Percepcji.

Chakra flow bym zostawił i niech będzie to najmocniejsze chakra flow dostępne na forum - poprawić to co jest w tym klanie lub osłabić żywioły, kttóre dostały przesadzonego boosta.
Jak strzał chakra flow jest zbyt słaby przez flat to dać opcję uznawania siły samuraja zamiast siły techniki (korzystniejszy wariant), tylko że z mniejszym bonusem lub bez bonusu.

I chyba dodałbym po prostu jeszcze coś ewentualnie, żeby klan był nieco ciekawszy niż same staty i chakra flow (chociaż Seinar widzę proponuje same staty i tyle lol). Na przykład:
- Bonus do Konsekwencji (rosnący wraz z rangą) lub jakiś inny bonus dający lepsze zwalczanie Genjutsu - jako odpowiednik hartu ducha, siły woli itd. Może zamiast Konsy działanie Gen krótsze o 1 turę czy coś.
- Zmniejszenie kar do stat za posiadane rany (np. kary procentowe mniejsze o połowę).
- Zwiększone bonusy do statystyk od technik bukijutsu. Chyba coś było napomknięte o poprawkach w stylach/broniach, więc można byłoby to jakoś połączyć, żeby Samurajowie byli specjalistami właśnie od broni i czerpali z tego większe bonusy niż reszta.

Na temat wbudowywania slotów wspomagaczy w klan się nie wypowiem, bo póki co jeszcze tego nie czuję i nie wiem jak to liczyć/porównywać.
1 x
Obrazek
KP PH bank głos koty dziennik
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Samurajowie - buff

Post autor: Yasuo »

Propozycja Kaito byłaby dla mnie ok <catok>

Propozycja Seinara... trochę przekomplikowane moim zdaniem.
Mi się wydawało, że się nie łączą z bonusami... Zawsze tak grałem... Ale to można w łatwy sposób ograć, dodając dopisek "+20% szybkości bazowej", żeby była pewność, że się nie łączy.
W Kami masz coś podobnego. "W przypadku użycia już istniejących kartek techniki kosztują 1/2 swojej pierwotnej wartości co sprawia, że przy dłuższej walce klan ten jest niesamowicie tani względem innych. Techniki, których to nie dotyczy posiadają odpowiednią informację w rubryce "dodatkowe"." Więc ja nie rozumiem... plus ta jedna technika to cały klan samurajów. Ale ok. Nie trzeba redukować kosztów.
Odnośnie tego Buki + Chakra flow, to ja słyszałem argument, że to nie jest możliwe, bo opisie np. Iaido masz "Praktyk Iaidō stawia na rozwiązanie walki w jednym, celnym uderzeniu, które dzięki zastosowaniu tzw. saya-biki (cofnięcia saya), zyskuje ogromną prędkość. Warunki: - Cięcia są zadawane z szybkością użytkownika zwiększoną o 10 - By ponownie użyć techniki Iaidō należy schować miecz.". A miecz pokryty chakrą po prostu by rozdarł, przeciął lub zniszczył pochwę.
Teraz pytanie: zdobędę jedną szkołę i od razu mam zablokowany wspomagacz?

Drugie pytanie: Rozumiem balans, o którym mówisz. Ale ja Ci powiem inny balans.
Ninja > Samuraj pod względem użytkowania chakry.
Każdy ninja idzie po wspomagacz.
I teraz wyobraź sobie taką sytuację, gdzie na poziomie 5k PH będziemy mieli pojedynek ninjy z samurajem.
5k to pułap gdzie 99% postaci ma już wspomagacz.
Czyli taki ninja pod względem fizycznym będzie mocniejszy. I pod względem chakrowym też będzie mocniejszy.
I gdzie tutaj balans?

A odnośnie tego co napisałeś wcześniej, to odnoszę wrażenie, że chcesz powrócić do tego co było wcześniej czyli samuraj jako UW.
Ale wtedy przynajmniej staty były tańsze <catboi>

Reasumując, ja jestem bardzo za, żeby zmienić i ulepszyć samurajów, ale nie wiem czy tak radykalne zmiany wyjdą wszystkim na dobre.

---

EDIT:

Iczir:
To jest dobre!
Chakra flow samurajów ma już tą opcję i ta opcja jest najbardziej korzystna na forum. Na S ma "+70 siły, jeśli siła użytkownika jest odpowiednio duża." Ale rozchodzi się o to, że nie opłaca się rozwijać klanówki dla samego chakra flow. Jak rozwijasz żywioł na S to masz ze kilkanaście lub kilkadziesiąt technik dostępnych. Jak rozwijasz samurajów na S to masz tylko jedną technikę w kilku wariantach (D-S) i dwie słabe dystansowe.

Seinar:
Załóżmy, że ja tam postanowię. Oleję szkoły i stwierdzę, że jednak AnK czy RnY jest lepsze (bo jest!). I wtedy będę ninja bez klanówki i bez UW, ale będę mógł się nazywać samurajem? No, ale będę miał wspomagacz!
0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 238
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Samurajowie - buff

Post autor: Brook »

Nie o to w ogóle chodzi, tylko o to, że samuraj mając te 40 szybkości więcej zawsze ma je aktywne. Nie miałem na myśli tego, że +20% ze szkoły powiększa buffy od technik, bo nie powiększa.

Ogólnie problem ze szkołami jest taki: przy omawianiu pomysłu na chakrodzieja mieliśmy mnóstwo głosów, że zwarciowcy mają dużo stat w UNkach i że przez to mają pod tym względem przewagę. Samurajskie szkoły również są UN i do tego dają aż max +40. Przeniesienie tego z UN do klanówki, uwolnienie slota UN czy jakiekolwiek ułatwienie w tej kwestii na pewno poskutkuje nerfem szkół z +20% do 10% albo coś w tym stylu. Nie da się szkół przenieść gdzieś, tak żeby nie zabierały slota czy żeby nie wymagały wyprawy, jednocześnie je buffując.

Powtarzam jeszcze raz, że zmiana kosztów nie wchodzi w grę.
Nie skupiałem się na technice D tutaj, tylko na przykład na Iaigiri z rangi A lub jakieś customowe ulepszenie z rangi S, gdzie możemy dostać +40 albo nawet +50. Wtedy mamy + 40 ze szkoły, +50 z techniki i +70 z chakra flow, więc samuraj mając 200 sił może walić normalnymi uderzeniami za 360 dmg. To jest ich perk i ja uważam, że z kolei to jest nudne, bo takie stackowanie bonusów to po prostu najsilniejszy build i po co robić coś innego na samuraju.
Tak jak napisałem: ninja bez wspomagaczy < samuraj < ninja ze wspomagaczami. Szkoły to główny atut samurajów, a ich bonusy są permanentne, więc nie muszą martwić się o timing odpalenia, zarządzeniem dodatkowym zasobem, licznikiem tur czy karami po. To są cechy przemawiające za szkołami. Gdyby permanentne bonusy miały być większe niż te z innych wspomagaczy odpalane tymczasowo to wtedy mielibyśmy "balans". Nie patrzysz na cały obrazek, tylko na suche liczby. Balans to nie tylko to.

I tak, chcę powrócić do samurajów jako UW, tylko bez tańszych stat. Tak jak mówiłem, ja zakochałem się w samuraju typu "fiziol bez chakry" i bardzo chętnie bym do niego wrócił. Ninja z mieczem i kolorkiem lazurowych wybrzeży wcale nie jest dla mnie atrakcyjny.

Pomysł ichira z dodaniem szkół do klanówki - bardzo proszę tylko prosiłbym o przedstawienie jakie bonusy będą dawały te szkoły jako część klanówki. Kaguya mają 5 wytki na rangę, hoshigaki 5% chakry na rangę, to są wielkości bonusów, które dostają klany "pasywnie", levelując klanówkę.

Dwie ścieżki rozwoju nie są konieczne, ten pomysł pewnie był błędem, tak jak pisałem w pierwszym poście sam nie byłem jego dużym fanem.
0 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Samurajowie - buff

Post autor: Yasuo »

0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
Awatar użytkownika
Brook
Moderator
Posty: 238
Rejestracja: 6 kwie 2024, o 13:44
Aktualna postać: Souei

Re: Samurajowie - buff

Post autor: Brook »

Samurajowie jako UW to jest sedno dla mnie, więc tak.
Do ograniczania SC czy dziedzin chakrowych zaraz dojdziemy
Kenryuto do bukijutsu... nie do końca, bo idea na rework styli walk, który jest następny w kolejce jest taka, że techniki taijutsu i bukijutsu przestaną w ogóle istnieć, więc kenryuto trafi pewnie do ninjutsu tak jak sugerował ostatnio gdzieś tam Yami, albo będzie integralną częścią UW poza klasyfikacją dziedzin.
Różnica między hadan i issen jest wprost opisana w opisie hadan - wytwarza ona trzy ostrza na krótszym dystansie zamiast jednego na długim. W obecnej mechanice każde z tych trzech ostrzy miałoby 1/3 siły techniki, więc dość kiepsko, ale trzeba tak to zrobić. Z powodu istnienia tych dwóch technik i jeśli dalej chcielibyśmy je zachować, to cała trójka (kenryuuto, issen i hadan) moim zdaniem powinny trafić do ninjutsu i być technikami do nauczenia tylko dla samurajów z możliwością nauczenia nie-samuraja tylko przez samuraja-gracza.
Ulepszone techniki samurajskie - tak jak wspomniałem wyżej, idea jest taka, że po reworku styli techniki znikną w ogóle, ale samuraje na pewno dostaną w nowym systemie stylu walki unikalny buff w jakiejś formie, aby odzwierciedlić ich wyższość w walce fizycznej nad ninja.

No i szkoły, które łączą w sobie pomysł ichira, osłabienie w early oraz buff w late oraz problem szkół jako przesadzonych UN, przynajmniej tak na moje oko.
- wprowadzamy czwartą szkołę percepcji. Również fabularnie gdzieś tam na świecie.
- Pierwszą szkołę samuraj wybiera na start i szkoły nie zajmują już slota UN, ale! pierwsza szkoła daje jedynie +10% do statystyki (maksymalnie +20 PA)
- druga, trzecia i czwarta szkoła są do zdobycia na wyprawach odpowiednio C, B, A, kolejność ich zdobywania jest dowolna
- Zdobycie każdej kolejnej szkoły zwiększa bonus z wszystkich zdobytych szkół o 5%. Czyli posiadając dwie szkoły, obie dają już +15% (max +30), posiadając trzy każda daje już +20% a posiadając wszystkie 4 każda daje +25%.
- Clue tego systemu byłoby to, że każda kolejna szkoła ogranicza nam coś w chakrowym rozwoju. Byłoby to oddanie się kształceniu ciała ponad ducha i tak na przykład:
  • Opanowanie drugiej szkoły blokowałoby opanowanie żywiołu innego niż wrodzony. Samuraj, który miałby już otwarte dwa żywioły, nie mógłby już jej zdobyć i blokowałby sobie rozwój w stronę szkół w ogóle.
  • Trzecia szkoła blokowałaby inwestowanie w jakiekolwiek SC. Jeśli samuraj miałby już SC wykupione, to blokowałby sobie zdobycie trzeciej bramy. Przedmioty i pasywne efekty dające SC przestawałyby być aktywne po zdobyciu trzeciej szkoły.
  • Czwarta szkoła nie wiem czego mogłaby zabraniać, prawdopodobnie wtedy zdobycia już innego wspomagacza. Tutaj to tylko propozycja, posłuchałbym jeszcze innych. Blokowanie jednego albo obu przeszczepów? Blok na rozwój KC do S+?
Na pewno na żadnej szkole nie mogą to być zwiększona koszta rozwoju czegoś, bo w tym systemie nie da się tego zastosować.

Dodatkowo nie widzi mi się, aby aktywacja wspomagaczy czasowo wyłączała permanentne bonusy, które dają szkoły. Uważam natomiast, że w przypadku samurajów, aby uniknąć stackowania szkół ze wspomagaczami, powinno wprowadzić się zasadę, że bonusy do PA, które zapewniają wspomagacze są pomniejszone o maksymalną wartość PA, które samuraj otrzymuje ze zdobytych już szkół.

Moje rozwiązanie dawałoby samurajom elastyczność jeśli chodzi o dobór UN, uwalniając na nie sloty, usuwałoby bezsensowną dziedziną z jedną techniką, osłabiałoby szkoły w early game i rozwiązałoby problem stackowania w late, plus bonusy dodane do stylu walki podczas reworku. Dodatkowo każdy samuraj miałby dowolność w dobieraniu jak bardzo chciałby poświęcić się szkołom ze szkodą na rozwoju chakrowym czy typowego ninja, mogąc zostać jedynie na pierwszej wrodzonej szkole i rozwijać się normalnie jak ninja, wybierając coś po środku i zatrzymując się na drugiej albo trzeciej szkole, czy iść full retard w cztery szkoły.

Można też pomyśleć o drobnym perku antygenjutsowym, jeśli byłoby to konieczne, bo tak jak ichir rzucił, do samurajów to pasuje i kiedyś mieli i myślę, że było to bardzo na miejscu.
3 x
Awatar użytkownika
Yasuo
Posty: 1517
Rejestracja: 20 lip 2017, o 20:57
Wiek postaci: 28
Ranga: Kosho
Widoczny ekwipunek: Link do widocznych przedmiotów znajduje się na samej górze KP
GG/Discord: .iwaru
Multikonta: Tenshi

Re: Samurajowie - buff

Post autor: Yasuo »

0 x
- Mowa
"Myśli"
Prowadzone Misje: -

Wzór Misji:
Wzór Nowej Lokacji:
[/list][/fieldset]
Plotki i Ciekawostki
  • Brak - brak
[/quote][/code]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomysły”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości