Chanbara

Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4095
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Chanbara

Post autor: Jawa »

Chanbara Możliwe do opanowania tylko ze stylem walki Obrazek
Nazwa
Fūma Ninken
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe Wymagana jest broń dwuręczna, na czas używania techniki otrzymujemy +10 do siły
Opis Technika, która wymaga od nas sporej siły i posiadania broni o ciężkim ostrzu (jak na przykład zanbatō - katany wszelakie odpadają). Użytkownik wybija się w powietrze, a następnie nastawia ostrze w kierunku przeciwnika, opadając tuż obok niego. Cios taki znacząco zwiększa siłę uderzenia, mogąc przełamać blok oponenta. Jeżeli zaś trafiło się wrażego shinobi bezpośrednio, może to nawet go zabić.
Nazwa
Iaidō
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe Wysoka szybkość (ok. 80), posiadanie obu rąk, na czas używania techniki otrzymujemy +10 do szybkości
Opis Technika stanowiąca "podstyl" walki w obrębie Battodo. Jest to umiejętność zadania błyskawicznego ataku z miecza znajdującego się w saya - cięcie może być zarówno horyzontalne, jaki i pionowe, skośne czy też w ogóle nie być cięciem lecz uderzeniem rękojeści, a nawet wykonanie bloku - wszystko to zależy od sytuacji oraz wyszkolenia wojownika. Praktyk Iaidō stawia na rozwiązanie walki w jednym, celnym uderzeniu, które dzięki zastosowaniu tzw. saya-biki (cofnięcia saya), zyskuje ogromną prędkość. Warunki: - Cięcia są zadawane z szybkością użytkownika zwiększoną o 10 - By ponownie użyć techniki Iaidō należy schować miecz.
Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów | Gracze nie będący mechanicznie samurajami mogą nauczyć się techniki od samuraja (gracza), bądź zdobyć technikę na Wyprawie rangi C (razem z techniką Shōten)
Nazwa
Yōdō
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +10 do siły
Opis Prosta technika pozwalająca na wykorzystanie ataku przeciwnika. Gdy wróg naciera na nas wykonując pchnięcie swoją bronią, my lekko odsuwamy się na bok i ustawiamy bokiem do niego. W tym momencie uderzamy w jego oręż tak, by użyć przeciw niemu impet, jaki nadał ostrzu. Sztuczka ta sprawia, że oponent zostaje pociągnięty w miejsce, w którym staliśmy przed unikiem i traci równowagę odsłaniając plecy dla naszego cięcia. Można również podstawić nogę, by się wywrócił.
Obrazek
Nazwa
Mikazukigiri
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +10 do siły, +10 do szybkości
Opis Technika posiadająca głównie znamiona defensywne. Szermierz znający to jutsu zadaje jedno, niezwykle szerokie cięcie które biegnie niemalże po kole wokół niego. Dzięki temu, może zablokować ataki nadchodzące z różnych stron lub zwyczajnie zatrzymać wrogów, którzy chcą go osaczyć. Dodatkowo, jeżeli shinobi jest dostatecznie wprawny w posługiwaniu się mieczem, może wykonać te uderzenia w sposób ofensywny, raniąc wszystkich dookoła siebie.
Nazwa
Omotegiri
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +20 do siły
Opis Technika polegająca głównie na sile uderzeń - a ta jest dostatecznie duża, że jest w stanie obalić przeciwników na ziemię, nawet jeżeli poprawnie zablokowali oni wszystkie ciosy. Użytkownik wyprowadza przed siebie kilka silnych cięć, mierząc w jeden punkt na ciele przeciwnika. Sztuka ta jest bardzo przydatna - w rękach wprawnego szermierza staje się ona potężną, zabójczą bronią.
Nazwa
Ikioi
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg ostrza + 2 metry
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +10 do szybkości, + 10 do siły
Opis Po ustawieniu się w pozycji odpowiedniej dla stylu czekamy na zbliżenie się przeciwnika. Gdy ten jest oddalony o 2m od zasięgu broni to wykonujemy jeden szybki krok w przód, a następnie czyste pchnięcie w krtań pochylając się odpowiednio, by wykorzystać całe ciało do ataku. Ta technika sprawia, że wykonujemy cios w grdykę wroga z niesamowitym impetem, dlatego zwykle przebija blok i ciężko zbić na bok naszą broń. Szybkość ataku zależy jednak od naszych możliwości ciała.
Obrazek
Nazwa
Uragiri
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
Opis Technika stosowana do niespodziewanego zaatakowania przeciwników - zwłaszcza, gdy jeden stoi przed drugim. Użytkownik szarżuje z wyskokiem na tego z tyłu, biorąc duży zamach. Przeciwnik zostaje wtedy oszukany - myśli on, że uderzenie zaraz go dosięgnie, podczas gdy cios właściwy nadchodzi... za plecami, dosięgając tego, który stał przed domniemanym celem. Ze względu na dobre położenie przeciwników, którzy nie wchodzą nam w drogę podczas uderzenia, możemy wyprowadzić gładkie, płynne cięcie.
Nazwa
Shōten
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg broni
Koszt
Brak
Dodatkowe
Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
Opis Technika rzadko używana w starciach jednak bardzo skuteczna, gdy zostanie poprawnie wykorzystana. Technika zaczyna się w momencie wybrania celu. Samuraj chcący ją wykonać chwyta prawą ręką tsuka swojej broni, zawijając na niej palce, natomiast lewą ręką saya w okolicach koiguchi. Kciuk lewej ręki opiera się jelcu (tsuba) gotowy do wypchnięcia broni celem nadania jej dodatkowego rozpędu i optymalizacji saya biki. W tym momencie wojownik skupia się w pełni na przeciwniku, który zbliża się do nas, bądź stoi w miejscu w naszym zasięgu i po chwili niezbędnej do uspokojenia oddechu oraz przygotowania całego ciała wykonuje jedno czyste cięcie. Nie jest to całkowicie zwyczajny atak, dzięki długiemu czasowi skupienia jest on niesamowicie precyzyjny oraz zaskakująco szybki. Samuraj noszący miecz z lewej strony zmienia ułożenie dłoni na przeciwne. Wybór trajektorii cięcia następuje w fazie skupiania. Wybranej trajektorii nie można zmienić samoistnie w trakcie wykonywania techniki. Czas skupienia w zależności od percepcji prezentuje się następująco: Percepcja <81 (Słaba) - 4 sekundy Percepcja 81 - 120 (Mierna) - 3 sekundy Percepcja 121 - 160 (Przeciętna) - 2 sekundy Percepcja >160 (Ponadprzeciętna) - 1 sekunda
Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów | Gracze nie będący mechanicznie samurajami mogą nauczyć się techniki od samuraja (gracza), bądź zdobyć technikę na Wyprawie rangi C (razem z techniką Iaidō)
Obrazek
Nazwa
Mikazuki no Mai
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Koszt stworzenia klonów
Dodatkowe Technika wymaga dowolnej techniki tworzącej materialne klony, klony +15 do szybkości, +25 do percepcji, podczas gdy użytkownik +40 do siły
Opis Specyficzna i trudna do uniknięcia technika. Tym razem do ataku stosujemy również klony - tworzymy dokładnie trzy, które atakują przeciwnika z różnych stron, mierząc w jego odsłonięte, ślepe punkty. Użytkownik techniki w tym czasie wybija się w powietrze i atakuje z góry - najczęściej wtedy przeciwnik nie ma już możliwości uniknięcia. Uderzenie jest tak silne, że jest ono w stanie bez problemu przebić większość pancerzy, lecz bez wykonania techniki klonującej nie mamy szans na poprawne trafienie.
Nazwa
Hiken: Tsukikage
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Na odległość ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe Należy mieć Szybkość na poziomie powyżej 150, na czas używania techniki otrzymujemy +40 do szybkości
Opis Kolejna technika polegająca na szybkości i iluzji optycznej. Użytkownik zbliża się do przeciwnika/przeciwników z dużą szybkością, by w pewnym momencie doskoczyć do nich i w mgnieniu oka wyprowadzić jedno wertykalne (lub horyzontalne, jak kto woli) uderzenie. Kluczem tej techniki jest ostatnia faza - doskok jest niemal natychmiastowy, a na miejscu gdzie wcześniej był użytkownik zostaje jego sylwetka, przez co wydaje się, że wykonał on uderzenie tuż po teleportacji.
Nazwa
Iaigiri
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Znajomość Iaidō, na czas używania techniki otrzymujemy +40 do siły
Opis Iaigiri to potężna technika polegająca na wykonaniu jednego, wertykalnego (pionowego) cięcia, którego moc jest wystarczająca do rozpłatania przeciwnika na dwoje, lub też przecięcia ciała summona. Jest ono tak silne, że zostawia za sobą poświatę, i może przeciąć lub rozproszyć nawet takie materie jak... mgła.
Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów | Gracze nie będący mechanicznie samurajami mogą nauczyć się techniki od samuraja (gracza), bądź zdobyć technikę na Wyprawie rangi B (razem z techniką Yōjinbō)
Nazwa
Yōjinbō (踊刃冒)
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
od 3 do 7 metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe Wymagana znajomość: Iaidō. Do poprawnego wykonania techniki potrzeba minimum 150 Szybkości oraz 100 Percepcji. Na czas korzystania, użytkownik otrzymuje +40 do Szybkości
Opis Technika stanowiąca kwintesencje Bushidō – honorowego kodeksu samurajów: położenie swojego życia na szali celem pokonania wroga. Posiadający schowany w saya miecz wojownik, bierze na cel przeciwnika, który jest oddalony od niego do 7 metrów, ale nie bliżej niż 3 metry. Następnie wykonuje błyskawiczny doskok, z jednoczesnym dobyciem ostrza po skosie do góry zadając precyzyjne cięcie (dokładna trajektoria cięcia to od prawego biodra przeciwnika przez klatkę piersiową do lewego barku i wyżej). Po zadanym ciosie następuje jeszcze jeden krok w którym atakujący wytraca prędkość (stanowi to integralną część techniki, uniemożliwia to wykonanie kolejnego cięcia od razu po pierwszym). Uwaga: w przypadku leworęcznych szermierzy, cięcie jest zadawane odwrotnie - tj. od lewego biodra przeciwnika, przez jego klatkę piersiową do prawego barku. Decydujące jest tutaj ułożenie saya. Jako, że atak przeprowadzany jest jedynie po linii prostej, wojownik decydujący się skorzystać z tego jutsu jest wystawiony jest na atak z flanki (na skutek pojawianie się tzw. wizji tunelowej związanej z prędkością ataku i skupieniu się na jednym celu), lub też kontratak przeciwnika, jeśli ten zdoła uniknąć ciosu/będzie odpowiednio szybszy – stąd też druga nazwa techniki „Ryzyko tańczącego ostrza”
Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów | Gracze nie będący mechanicznie samurajami mogą nauczyć się techniki od samuraja (gracza), bądź zdobyć technikę na Wyprawie rangi B (razem z techniką Iaigiri)
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bukijutsu”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości