Artefakty Globalne
: 11 gru 2015, o 23:21
Artefakty Globalne
- Nazwa
- Bashōsen
- Typ
- Wachlarz
- Styl
- Mokuzai
- Rozmiary
- Właściciel
- Brak
- Opis Z wyglądu jest to spory wachlarz (mający około 1,5 m wysokości) typu gunbai o zdobionej, srebrnej rękojeści (o długości ok. 35 cm). Większość powierzchni Bashōsena ma kształt czerwono-białych piór, przytroczonych do srebrnego kółka przy rękojeści. Wygląd ten ma przypominać kształt liści bananowca. Inaczej nazywany także Dłonią Bananowego Wachlarza.
- Właściwości Yōso no Maki - osoba, która dzierży ten legendarny wachlarz, jest w stanie wytwarzać wszystkie pięć żywiołów poprzez zwykłe machanie nim. Zależnie od sposobu machnięcia, potrafi on wykonywać techniki poszczególnych ścieżek:
- Hi no Maki - zwój ognia, wytwarzany przez gwałtowne, pojedyncze machnięcia od dołu do góry. Każde z takowych wytwarza falę ognia.
- Mizu no Maki - zwój wody, wykonywany poprzez spokojne machnięcia na boki. Po każdym machnięciu powstaje spora fala wody, lecąca z dużą szybkością.
- Kaze no Maki - zwój wiatru, tworzony szybkimi machnięciami we wszystkich kierunkach. Działa tak jak Fuuton: Kakeami, nie wymaga jednak znajomości techniki.
- Tsuchi no Maki - zwój ziemi, wykonywany silnymi zamachami od góry do dołu. Wytwarza się w ten sposób wielkie filary z ziemi, które wystrzeliwują w górę.
- Kaminari no Maki - zwój błyskawic, używany poprzez ruch obrotowy nad głową zakończony machnięciem z góry w dół. W takim wypadku z wachlarza wystrzeliwuje kilka silnych piorunów porównywalnych do Raiton: Gian.
Trzeba przy tym zaznaczyć, że każde machnięcie płaci się 30% chakry - jest to bardzo chakrożerne, i tylko bardzo wytrzymali shinobi mogą sobie pozwolić na poważniejsze korzystanie z Bashōsenu.
Dodatkowo, Bashōsen może zostać wykorzystany jako tarcza przeciw technikom żywiołowym, jako że jest on swoistym rdzeniem takowych. - Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi S
- Dowiedzenie się o istnieniu tego artefaktu z Biblioteki Oświecenia
- Duży udział fabularny postaci gracza
- Nazwa
- Hiramekarei
- Typ
- Ostrze długie
- Styl
- Chanbara
- Rozmiary
- Właściciel Ukryty tekst
- Opis Wykonany z bardzo wytrzymałego metalu, z wyglądu miecz ten przypomina flądrę - nie tylko ma nietypowy kształt, ale też dwa otwory w górnej części ostrza. Poza parą "oczu" jest też para rękojeści - Hiramekarei jest bowiem dwoma mieczami scalonymi w jeden, stąd jego druga nazwa: Bliźniaczy Miecz. W swojej podstawowe, "uśpionej" formie nie przedstawia wielkich atutów bojowych - duży, mało mający wspólnego z typowymi ostrzami - nawet jego krawędzie są obłe. Dlatego uderzając nim bez aktywacji trzeba nastawić się na rany miażdżone i obuchowe, a nie cięte. W tej formie najczęściej ukryty jest pod bandażami.
- Właściwości Hiramekarei Kaihō - po wymówieniu tej komendy i użyciu chakry szermierz aktywuje Hiramekarei. Bandaże się rozwijają, a ostrze zostaje otoczone chakrą zyskując tym samym na ostrości standardowej broni. Jest to jednak dopiero początek możliwości tego miecza, choć kolejne modyfikacje niosą ze sobą dalsze koszta. Możliwości dostosowywania broni do sytuacji są naprawdę olbrzymie - od wprowadzenia niewielkich zmian, przez rozerwanie Hiramekarei na dwa osobne ostrza, po wytworzenie olbrzymich broni zdolnych zniszczyć wroga jednym ciosem. Jakby tego było mało, użytkownik może wydłużyć swoją broń na znaczny dystans - działa to tylko przez chwilę, ale taka niespodzianka często wystarczy do zakończenia pojedynku. Trzeba pamiętać, że ostrze dopiero po aktywacji staje się ostre, a wytwarzane energią modyfikacje nie wpływają na obciążenie szermierza (gigantyczny młot nie podniesie wymogu siły o 150 punktów).
Atak dużą formą niesie ze sobą znacznie większą siłę niż przy poprzednich formach. Ostrość zaliczana jest do chakra flow rangi A - Siła techniki 180 lub Siła użytkownika wyższa o 40 punktów (stosowana wersja korzystniejsza dla użytkownika). - Koszt
- Koszt
- Koszt
- Koszt
- Koszt
- Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi A
- Nazwa
- Kubikiribōchō
- Typ
- Ostrze długie
- Styl
- Chanbara
- Rozmiary
- Właściciel
- Brak
- Opis Kubikiribōchō, nazywany też Ostrzem Kata, jest powiększonym mieczem-tasakiem o kształcie wielkiego noża rzeźnickiego, stworzony w pełni z czystego żelaza (nie wliczając wzmacnianej stalą drewnianej rękojeści). Ostrze posiada też dwa otwory, mające funkcję zarówno estetyczną, jak i pozwalającą na torturowanie oponentów poprzez blokowanie w nich kończyn lub przytrzymanie przy ścianach.
- Właściwości Saisei - to właśnie dzięki tej zdolności Ostrze Kata jest w stanie istnieć od niepamiętnych czasów w stopniu właściwie nienaruszonym. Broń ta poprzez kontakt z jakąkolwiek krwią jest w stanie wydobyć z niej wszystkie możliwe cząsteczki żelaza - i za ich pomocą odtworzyć ubytki w mieczu, niezależnie od ich wielkości lub struktury. Zaczynając od zwykłych szczerb i pęknięć, przechodząc przez głębsze nacięcia, aż do pełnego złamania ostrza - wystarczy odpowiednia ilość krwi wylanej na chociaż pozostały ułamek przyłączony do rękojeści, by ostrze zregenerowało się w pełni, do idealnie tego samego kształtu które miało uprzednio. W ten sam sposób utrzymuje dużą ostrość, która pozwala przeciąć nawet spore kamienne bloki.
- Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi B, duży udział fabularny postaci gracza
- Nazwa
- Kiba
- Typ
- Ostrza długie
- Styl
- Chanbara
- Rozmiary
- Właściciel
- Brak
- Opis Kiba, inaczej Kły, z wyglądu są to dwa dość długie ostrza ze stali, zdobione dwoma solidnymi hakami na długości, mającymi przywodzić na myśl pazury. Całość jest osadzona na drewnianych rękojeściach, oddzielonych od ostrzy geoidalnymi tsubami.
- Właściwości Raitō - cecha specyficzna dla mieczy Kiba, którą wielokrotnie próbowano skopiować, lecz jak na razie - udało się to tylko w niewielkim stopniu. Ostrza tych narzędzi są bardzo podatne na energię Raitonu, mogąc nawet ją wytwarzać przy kontakcie ze zwykłą chakrą. Lecz, co ważniejsze, miecze te pod wpływem energii zyskują rozszerzone właściwości tnące - poprzez wpływ chakry, ostrza zostają wprowadzone w delikatne wibracje, co drastycznie zwiększa ich siłę - mawia się nawet, że są to najostrzejsze narzędzia bojowe w historii ludzkości, mogąc bez problemu przeciąć nawet głazy, stal... praktycznie wszystko. Każde uderzenie tymi ostrzami z aktywnym Raitō kosztuje 3% chakry.
- Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi A
- Nazwa
- Kusanagi no Tsurugi
- Typ
- Ostrze długie
- Styl
- Chanbara
- Rozmiary
- Właściciel
- Brak
- Opis Kusanagi no Tsurugi ma wygląd modyfikowanego miecza taiji, skonstruowanego tak, by broń była obosieczna - dzięki temu zwiększa się możliwa powierzchnia tnąca, jak również wzmacnia się czubek w celu wykonywania pchnięć. Posiada on również zdobiony jelec z szafirem. Znany jest też pod mianem Miecza Tnącego Trawę.
- Właściwości Kū no Tachi - Kusanagi no Tsurugi jest ostrzem o historii głęboko zakorzenionej w świadomości ludzi, głównie ze względu na jego pojawianie się raz na jakiś czas podczas większych wydarzeń (wielu najlepszych szermierzy w historii dzierżyło to ostrze), a także na jego niezwykłe umiejętności. Obosieczny Miecz Tnący Trawę posiada bowiem dwie niezwykłe umiejętności - pierwszą jest możliwość wydłużenie ostrza nawet na około 15 metrów bez zwiększania jego masy ani wywołania dysbalansu (inna sprawa, że machanie 15-metrowym mieczem może być trudne). Drugą zaś jest... możliwość walki nim, nawet nie dotykając rękojeści - poprzez przesłanie chakry do ostrza, zaczyna się ono świecić na błękitny kolor. I od tej pory można nim swobodnie manipulować. Warto też zaznaczyć, że Kusanagi jest potwornie ostre - jest on w stanie nawet ciąć diament. Wydłużenie ostrza kosztuje 8% chakry, a manipulacja ostrzem w powietrzu - 5% za turę.
- Wymagania
- Zdobycie
- Tylko przez event
- Nazwa
- Gunbai
- Typ
- Wachlarz
- Styl
- Mokuzai/Chen
- Rozmiary
- Właściciel
- Brak
- Opis Gunbai, czy też Służby Wojskowa, to artefakt mający wygląd szerokiego, drewnianego nieskładanego wachlarza typu gunbai, ozdobionego kilkoma tomoe i osadzonym na długim, zabandażowanym trzonku. Dodatkowo do tejże rękojeści jest przymocowany łańcuch, który można albo przypiąć do broni (wtedy łatwiej się nim posługiwać jako tarczą), albo do pasa/rękawicy łańcuchowej - w takim przypadku można się nim posługiwać jak biczem i postawić bardziej na ofensywę.
- Właściwości Mukō-ka - właściwość, która sprawia że Gunbai staje się niezwykle niebezpiecznym narzędziem. Otóż jest on w stanie przekształcać chakrę, która ma zaraz się z nim zetknąć, na chakrę natury Fuuton - czego efektem jest odbicie techniki (w o połowę słabszej formie) z powrotem w kierunku oponenta (nie działa na techniki Fuutonu). Dodatkowo, można za jego pomocą wykonywać techniki wachlarzowe ze zmniejszonym o 1/2/3/4/5% (zależy od rangi techniki) kosztem. Warto też zaznaczyć, że jest on bardzo wytrzymały i może służyć jako tarcza.
- Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi S, duży udział fabularny postaci gracza
- Nazwa
- Samehada
- Typ
- Ostrze długie / żywa istota
- Styl
- Chanbara
- Rozmiary
- Właściciel
- Brak
- Opis Samehada jest to wielki miecz, którego powierzchnię stanowią setki twardych, dość dużych rekinich łusek. Rękojeść miecza zrobiona jest z twardego splotu wiklinowego, na którego końcu znajduje się niewielka, ludzka czaszka. Do końca rękojeści przymocowany jest również sznurek z koralikami, z których każdy pomieścić może jedną kroplę krwi zabitego przeciwnika. Jest to jedyny na świecie przedmiot, który prawdopodobnie został złączony z duszą żywej istoty. Pośród tych, którzy wierzą w taką wersję powstania miecza, znaczna część jest przekonana, że był to oczywiście rekin lub członek klanu Hoshigaki, skąd nazywany jest także Skórą Rekina. Dzięki tej właściwości, Samehada zachowuje się niczym zwierzę, które ma swoje uczucia, wyraża pewne emocje oraz wchodzi w interakcje z innymi istotami.
- Właściwości Absorpcja chakry - Samehada posiada niezwykle rozwiniętą zdolność pochłaniania chakry. Może tego dokonać na różne sposoby, z których każdy charakteryzuje się inną ilością pobranej energii:
- przebywanie w pobliżu (max. 1 m od celu) - pochłania chakrę w ilości do 5% na turę. Uniemożliwia wykonywanie technik osobom, których kontrola chakry jest na poziomie E-D.
- kontakt fizyczny (np. dotknięcie, oparcie się o cel) - pochłania chakrę w ilości do 10% na turę. Uniemożliwia wykonywanie technik osobom, których kontrola chakry jest na poziomie E-C.
- wgryzienie się w cel - pochłania chakrę w ilości do 25% na turę. Tak duży ubytek chakry w tak krótkim czasie może powodować nawet omdlenie. Uniemożliwia wykonywanie technik osobom, których kontrola chakry jest na poziomie E-B.
Chakra, którą wchłania Samehada może być na bieżąco przekazywana użytkownikowi, o ile ten trzyma rękojeść miecza. Dzięki temu może on uzupełniać własne jej zasoby oraz leczyć własne rany. Ilość przekazywanej chakry to jednak 50% tego, co zostanie pobrane od celu, zaś reszta stanowi źródło pokarmu dla Broni.
Poruszanie się - Samehada jako istota żywa, posiada zdolność poruszania się, jednak z racji swojej budowy są to ruchy bardzo ograniczone. Z reguły są to zwykłe wygięcia, którymi miecz może wykonywać uniki, które mają zmylić wroga lub doprowadzić do bliższego kontaktu czyli ostatecznie do pobrania większej ilości chakry.
Samoobrona - Samehada niczym zwierze, przywiązuje się do właściciela i w przypadku, gdy ktoś inny próbuje ją chwycić, uwalnia z rękojeści ostre kolce, która ranią ofiarę. Przywiązanie do właściciela może ulec zmianie w okolicznościach, w których nowy pretendent do dzierżenia broni, dysponuje niebanalną chakrą, potężniejszą i "smaczniejszą". Jak na rekina przystało, Samehada uwielbia ośmiornice, dlatego posiadacz Hachibiego jest dla niej najbardziej smakowitym żywicielem, którego nie opuści z własnej woli.
Fuzja - Samehada jako miecz posiadający rekinią duszę, może dokonać połączenia z inną istotą, w której żyłach płynie krew rekina. Dzięki fuzji, posiadacz Samehady przybiera postać jeszcze bardziej przypominającą rekina, zyskuje możliwość absorbowania chakry (tylko poprzez ugryzienie, jednak pobiera całość dla siebie) zaś jego prędkość poruszania się w wodzie wzrasta (szybkość x 2). - Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi S, duży udział postaci w fabule
- Nazwa
- Raijin no Ken (雷神の剣)
- Typ
- Ostrze długie
- Styl
- Chanbara
- Rozmiary
- Właściciel
- Brak
- Opis Broń na pierwszy rzut oka niepozorna – jest to bowiem przypominająca ceremonialne berło rękojeść, której jeden koniec przypomina głowę owada o rozwartych żuwaczkach, natomiast z drugiej strony znajduje się ażurowe wykończenie przypominające serce. Całość wykonana jest z nieznanego, idealnie wypolerowanego ciemnego metalu i wydaje się być pusta w środku, ale to tylko pozory.
- Właściwości Raijin no Ken – prawdziwa natura tej broni objawia się po przelaniu na nią chakry użytkownika, która konwertowana jest w długie na około 90 centymetrów, szerokie złote ostrze wykonane z czystej energii elektrycznej, któremu towarzyszy dźwięk przypominający bzyczenie.
Tak stworzone ostrze zachowuje się jak zwykły miecz pokryty techniką typu chakra flow natury Raiton z A, przez co jest wstanie zadawać rany zarówno członkom klanu Hōzuki jak i rozbrajać twory Dōhito.
Co więcej, elektryczna klinga bez trudu może przecinać techniki stworzone ze zwykłej chakry, takie jak Rasengan i jemu podobne do rangi A włącznie. Można go również zastosować do zasłonięcia się przed innymi technikami dowolnej natury, jak mieczem pokrytym chakra flow Raitonu (wytrzymuje też inne chakra flow do A włącznie, w przypadku Fuutonu, do rangi B włącznie).
Ponad to, za koszt dodatkowej chakry posiadacz Raijin no Tsurugi może porazić trafionego mieczem przeciwnika wyładowaniami elektrycznymi które otaczają jego ciało pod postacią złotych błyskawic.- Stworzenie ostrza – 10% chakry na turę
- Porażenie przeciwnika – 5% (odpowiednik jutsu rangi C)
- Dodatkowe Siła klingi oscyluje na poziomie dolnej wartości z progu odpowiadającego randze techniki A - Ponadprzeciętna (161). Jeżeli Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 40 punktów na potrzeby rozpatrywania sytuacji takich jak przebijanie się przez zasłony lub przełamywanie odporności na obrażenia celu. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika. Miecza nie można bardziej wzmacniać innymi technikami chakra flow.
- Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi A
- Nazwa
- Kabutowari
- Typ
- Topór/Młot
- Styl
- Chanbara lub Mokuzai
- Rozmiary Topór
- Rozmiary Młot
- Długość linki
- 150 cm
- Właściciel
- Brak
- Opis Mamy tutaj do czynienia z połączeniem szerokiego, dobrze wyważonego topora oraz dużego wzmacnianego stalą młota. Obydwie bronie są wobec siebie niezależne. Łączący je materiał pozwala na swobodę ruchów obydwojgiem z nich, będąc również niebywałej wytrzymałości, jest również dość elastyczna
- Właściwości Dontō - W chwili uderzenia młotem w topór siła wykonanego uderzenia zostaje powiększona o 60 punktów na potrzeby rozpatrywania sytuacji takich jak przebijanie się przez zasłony lub przełamywanie odporności na obrażenia celu.
Hakaimono - Przelanie odrobiny chakry do młota i wykonanie za jego pomocą uderzenia w ziemię wprawia ją w wibracje, co może zachwiać równowagę osób znajdujących się na zasięgu do 10 metrów, w kształcie stożka, od miejsca uderzenia.
Koszt Hakaimono: E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% - Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi A
- Nazwa
- Nuibari
- Typ
- Ostrze długie
- Styl
- Chanbara lub Chen
- Rozmiary
- Właściciel
- Brak
- Opis Miecz wykonany do nietypowego stylu walki przypomina raczej gigantyczne narzędzie szwacza, niżeli coś, co miałoby się znaleźć na polu bitwy. Jedyną ostrą częścią miecza jest sam jego czubek, z tego względu nie nadaje się do cięć, a jedynie do pchnięć. Rękojeść jest owinięta cienką skórą rekina, zaś nieznacznie dalej znajduje się odpowiednio powiększone ucho igielne, przez które powinno się przewlec dużą nić.
- Cechy Kiyō - Ostrze z powodu swojego specyficznego kształtu i specjalistycznego przeznaczenia nie może wykorzystać siły dzierżącego tak samo jak inne miecze. Jego wyjątkową cechą jest zrobienie odpowiedniego użytku z percepcji użytkownika i wiedzy jak trafić i gdzie, by zadać jak najbardziej przyprawiające o ból rany. Z tego względu wszelkie rany zadawane tą bronią nie są zależne od siły a od percepcji walczącego. (Próg percepcji użytkownika odpowiada tożsamemu progowi siły w chwili trafienia)
Sentsū - Przeznaczeniem igły jest przeszywanie ciał swoich wrogów. Pozwala na to zgromadzona w mieczu chakra. Owa chakra w chwili trafienia uwalnia się na tyle, by umożliwić przebicie się przez każde ciało i wszelkie wytwory skórzane i podobne (nie wliczają się w to pancerze specjalne i pochodne stalowych), bez żadnej trudności, zupełnie jakby przebijał się przez niczym niechronione ciało.
Ito - Jak każda igła, ta również jest sparowana z żyłką. Miecz jest jednak wyjątkowy, bowiem wymaga od shinobiego przelania na ostrze jego własnej chakry do wytworzenia jednej nitki. Nić jest ledwo widoczna w świetle i odpowiednio naciągnięta może posłużyć za niezwykle brutalną pułapkę zdolną nawet do odcinania kończyn lub zszywania odpowiednio trafionych przeciwników razem.
W przypadku kiedy nić zetknie się z ciałem przeciwnika jest to liczone niczym cięcie równe atakowi o sile 60, każde kolejne oplecenie nicią dodaje 60 do maksymalnej siły ataku, kończąc się na sile 240 w przypadku czterech warstw napierających na przeciwnika/kończynę. Nić można zwinąć, lub odesłać impulsem chakry, naciągnąć do wykonania ataku należy ręcznie, można też wykorzystać broń do ataków na odległość.
Koszt Ito: E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% do 15 metrów (1/2 na turę) Pełny koszt za wytworzenie nici. Koszt podtrzymania zwiększa się co każde piętnaście metrów używanej nici. - Wymagania
- Zdobycie
- Wyprawa rangi A