Rework Ayatsurii - uwagi

Tradycyjny offtop - można tutaj swobodnie rozmawiać na temat forum, rozgrywki, tematyki, albo nawet o tematach zupełnie z innej beczki. Ogólnie - piszta, co chceta!
Awatar użytkownika
Ario
Posty: 2451
Rejestracja: 18 maja 2020, o 10:21
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Pomarańczowo-włosy chłopak, noszący na plecach płaszcz z znakiem Kropli.
Widoczny ekwipunek: Na plecach ma duży, dziwny plecak, a na jego barku spoczywa czarna salamandra w zółte kropki.
GG/Discord: Boyos#3562

Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Ario »

Witam serdecznie - jako przedstawiciel Ayatsurii pod nieobecność Akaruia, pozwolę sobie odebrać ten jakże szlachetny rework, który wywrócił nam klan do góry nogami (pozdrawiam Samurajów) i wypisać uwagi co do zmian.

Na samym wstępie chciałem zaznaczyć, że szanuję ilość pracy włożonej w sam rework i na pierwszy rzut oka mogę powiedzieć, że wygląda dość solidnie. Tak samo rework kuźni. Cieszę się, że po takim czasie udało Wam się wkońcu to dowieźć. Żeby nie przedłużać, przejdę odrazu do rzeczy, które wyłapałem i z którymi się nie zgadzam (kolejność losowa).

[ten post powinien pojawić się w pomysłach, albo temacie ayatsurii w pomysłach, ale że zablokowane, to wrzuce tutaj - chciałbym zaznaczyć, że chce, aby to miało moc sprawczą, a nie pozostanie tematem, który zostanie jak to ktoś kiedyś powiedział ładnie "że zaraz Wam sie znudzi to o co chodzi".]

1. Definicja Lalki
Pojawiła się definicja lalki, która ogranicza możliwość dowolnego tworzenia w kuźni. Zapis informujący "zdolna do poruszania się figurka (bądź figura), przedstawiająca człowieka, zwierzę lub fikcyjnego humanoida [...]"

To jest chyba najgłupsza rzecz z całego reworku i totalnie się z tym pomysłem nie zgadzam. Jest to zmiana tak absurdalna, że nawet nie wiem jak to skomentować. No ale po kolei - czym się podpieracie tworząc taki zapis? W sensie chcecie konkretnie, żeby lalka miała ręce i nogi? Czy żeby miała stawy? Czy oczy? Czemu narzucacie konieczność rozbudowywania lalek w takiej formie? Już pomijam, że obejście tego zapisu jest tak banalne, że generalnie nawet nie musiałbym podnosić tutaj żadnego dialogu, ale po prostu nie mogę przejść obojętnie przy takiej sprawie.

Przejdę już do argumentu (kanonicznego), żeby nie przedłużać - w walce Sasori vs Chiyo & Sakura widać jak moga oni używać elementów marionetek, które już przestały stanowić jedność z całą kukłą. Przykładem jest tutaj jak Chiyo używa samego ogona do obrony Sakury. To idąc tropem Waszego zapisu, co to jest? Wąż? Bo zwierzę?

Dalej - ta sama walka, tutaj Chiyo używa głowy lalki - więc czym jest głowa w rozumieniu tego zapisu? Chyba, że chodzi Wam, by każda lalka miała oczy, to wtedy możemy jeszcze inaczej obejść ten zapis.

Idąc tym tropem dalej - jeżeli lalka ma odłączaną rękę (powiedzmy przedramię, bez żadnego mechanizmu - po prostu prostokąt) to można to bez problemu kontrolować. Czyli wniosek jest taki, że na kontrolę nie wpływa to, czy rzecz/część lalki ma oczy, staw, czy wyglada jak człowiek czy nie, tylko czy jest częścią spójnej całości, względnie do przedyskutowania - czy jest ogólnie przedmiotem (kiedyś omawiałem różnice przedmiot/marionetka na przykładzie kuszy vs strzał z kuszy, jak będzie potrzeba to przypomnę).

Mam nadzieję, że wykazałem powyżej, że ten zapis jest do zmiany. Moim zdaniem takie sztuczne próby ograniczania swobody w kuźni to nieporozumienie. Myślę, że chcieliście znerfić jakiś konkretny precedens i nie mieliście pomysłu jak, to daliście takie coś. Niestety, moim zdaniem nie wpasowywuje się to w mechanikę klanu.
2. Wytrzymałość a Siła Chakry
Kolejny aspekt wymagający moim zdaniem poprawy. Pomijając, że sama wytrzymałość bazuje tylko na klanówce, bez siły chakry jest jakimś dziwnym uchybieniem. Wszystkie inne klany mają skalowanie z siłą chakry, a Ayatsurii nie? O co w tym chodzi? Gdzie jest haczyk? Przecież siła chakry idąc po nici chakry do tworu nadaje mu niejako właściwości. Czemu ma więc nie mieć wpływu na wytrzymałość? Dla mnie tu powinno to być dopisane - czemu Ayatsurii ma byc pokrzywdzone jako jedyne? Chyba po to tworzyliście statystykę Siły Chakry, by wpływała na odgórnie narzucone progi?
3. Protezy Ayatsurii - Sztuczne części ciała
Zapis: Dlatego wykonywanie przy ich pomocy technik polegających na transformacji kształtu jak np. Rasengan, czy przesyle chakry, jak niektóre techniki leczące czy podtrzymywane na broń, jest niemożliwe.

Uwagi: Naruto po utracie ręki dostał protezę, którą mógł używać rasengana. Ogólnie proteza działa w taki sposób, że podpina się pod nerwy konkretne mechanizmy. Chakra przechodzi przez to (robi trrr) i użytkownik może używać chakry protezą. OCZYWIŚCIE! są protezy i protezy - ale zakładając, że można uformować nią nici chakry, to świadczy, że jednak ta chakra w protezie pozwala formować kształt.

Na moje dajcie sobie tutaj blocker, że klanówka S sprawia, że ten zapis jest pominięty i osiągniecie to co chcieliście. Poza tym ludzka lalka może używać chakry z rąk, a jest drewniana, więc to w sumie powinno wyjaśniać wszystko.
4. Protezy Ayatsurii - Sztuczne części ciała
Zapis: Ponadto, mogą zostać w niej zamontowane w niej takie same mechanizmy jakie występują w kukiełkach, a także modyfikacja umożliwiająca wykonywanie niezbędnych dla Ayatsuri technik wytwarzania nici chakry [...]

Uwagi: To trochę brzmi jakby można było przeszczepić Ayatsurii. Zakładam, że po prostu źle sformułowany zapis i nie da się przeszczepiać rąk Ayatsurii.
5. Notka 2 - taranowanie
Zapis: Notka 2: w przypadku taranowania przeciwnika za pomocą marionetki, siła uderzenia jest o próg niższa niż siła danej marionetki, jednakże nie niższa, niż wartość siły dla marionetki rangi D (dowolnego typu).

Uwagi: A to nie jest tak, że taranowanie powinno dawać więcej? Przecież rozpędzony obiekt uderzy mocniej niż obiekt stojący w miejscu - chyba, że ja nie umiem w fizykę (możliwe!). Przy czym może być zapis, że taranowanie może uszkodzić marionetkę, tak jak Sasori gdy używał ludzkich atakując jak pociskami.
6. Kugutsu no Fuin
Brakuje mi informacji ile płacimy za odesłanie kukły do scrolla. Niejednokrotnie już mówiłem, że na moje to powinno być darmowe - pieczętowanie marionetki w zwoju to rysowanie pieczęci + przelanie chakry + wsadzenie kukły do zwoju. Samo przywoływanie kukły ze zwojów najlepiej widać na tym filmiku, gdzie Sasori używa przywołania lalki niejako w formie kuchiyose, bardziej niż odpieczętowanie. Jednak to co nas interesuje najbardziej - sam moment "odsyłania" lalki jest w takiej formie. No nie wmówicie mi, że ledwo stojący Sasori ma teraz siłę płacić 20% chakry by pieczętować kukłę - on ją po prostu odsyła impulsem.

Jasne, na potrzeby mechaniki, żeby to nie wyglądało jak podmiany pokemonów do pokeballi, możecie dać delikatny (podkreślam - delikatny) koszt chakry - C:3% B: 2% A:1% przy odsyłaniu lalki, ale nie normalny koszt. To jest do zmiany/uściślenia.
7. Ayatsuri Fuka Hoin
Zapis: technika zamykana musi “wychodzić” z ciała użytkownika

Uwagi: tutaj raczej chodzi o mechanizm, nie konkretnie o ciało? Czy to jakiś zamierzony nerf?
8.Sōen: Hitomi Gokū
Zapis: Do wymuszonej kontroli trzeba użyć aż dziesięciu nici chakry.

Uwagi/Pytanie: Tu troche nie rozumiem. Za kontrolę płacimy 5 nici chakry, a wymuszona 10? Czy te 10 to jest wtedy, kiedy mamy te 2 progi więcej? Czy 1 próg więcej? Zakładam, że cel był taki, że jak kogoś przejmiesz kto nie chce, to nie możesz kontrolować innych kukieł, ale generalnie ten zapis trzebaby zredagować, bo w mojej opinii jest nieczytelny.
9a. Ludzkie lalki
Zapis: W ludzkie marionetki można zamienić tylko postacie graczy, bądź bądź istniejących w fabule NPC (chociażby liderzy rodów), wliczają się w to także NPC na eventach (za zgodą prowadzącego).

Uwaga/Pytanie: Jacy są inni NPC w fabule? Bo chociażby świadczy, że są jacyś inni NPC do przejęcia.
9b. Ludzkie lalki
Zapis: Istnieje jednokrotna możliwość zdobycia ludzkiej marionetki na wyprawie. W przypadku wyprawy B jest to marionetka posiadająca nieklanową dziedzinę do rangi C, natomiast w przypadku wyprawy A, posiadająca nieklanową dziedzinę do rangi B.

Uwaga: Ehh...co Wam Ci ayatsuri zrobili XD wyprawa B po dziedzinę niżej bez możliwości wzięcia klanówki...gdzie kakuzu nie ma półblockera na niczym? Dla mnie sprawa jest jasna: albo wyprawa B po dziedzine B (nieklanową), albo wyprawa B po dziedzine C ale z klanówką - bo teraz to jest zbyt znerfione.
10. Przejęcie 10 osób naraz
Trochę nie rozumiem jak to się ma do uwagi z 8 pkt. Jak użyje tej S-ki na jednym przeciwniku, to mogę używać jednej nici chakry, zamiast 10? Czy tam 5? W odniesieniu do techniki rangi A?
11. 100 lalek
Tu jedno pytanie: 100 lalek to jest limit? Czy to rzucona orientacyjnie cyfra? Mogę mieć powiedzmy 500 kukieł? Czy musiałbym rozwijać WT?
====

Kuźnia - zacząłem pisać...ale stwierdziłem, że przetestuje najpierw zmiany, a potem się wypowiem :) chodzi mi generalnie o zakresy ciężarów, korpusy itp - jest to tak duża zmiana, że nie chciałbym się póki co wypowiadać.
0 x
Awatar użytkownika
Maname
Postać porzucona
Posty: 465
Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach
Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Kabuki | Kayo
Lokalizacja: Hanamura

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Maname »

Sztuczna ręka Hashiramy z mokutonem. Musze mówić więcej?
Zwykła proteza nie ma obiegu chakry jako takiego. Lepsza proteza ma przecież. Gdzie jest problem?
Przecież tak było i przed reworkiem, to nie uległo zmianie.
Chociażby Eventowi.
0 x
Awatar użytkownika
Ario
Posty: 2451
Rejestracja: 18 maja 2020, o 10:21
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Pomarańczowo-włosy chłopak, noszący na plecach płaszcz z znakiem Kropli.
Widoczny ekwipunek: Na plecach ma duży, dziwny plecak, a na jego barku spoczywa czarna salamandra w zółte kropki.
GG/Discord: Boyos#3562

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Ario »

Toż napisałem, żeby było rozróżnienie. Problem jest taki, że nie ma wyjaśnienia skąd wziąć tą lepszą protezę.
Ale...co to zmienia, że było przed reworkiem? Rework zmienił cała mechanikę i przejrzałem wszystkie techniki od początku, aby zamknąć raz ten temat całościowo. Co wnosisz do dyskusji?
No nie. No po prostu znowu nie. Przeczytałeś ten zapis?

"fabule NPC (chociażby liderzy rodów), wliczają się w to także NPC na eventach (za zgodą prowadzącego)."

jeżeli mają być tylko liderzy klanu albo NPC na eventach, to zapis powinien brzmieć tak:

"[...] na ludzką lalkę mogą być przeznaczeni jedynie liderzy rodów oraz NPC na eventach za zgodą prowadzącego".

---

Na moje znowu chciałeś być pierwszy i wypowiedzieć się w temacie. Proszę, poświęć chwilę dłużej i przeczytaj dokładnie moje argumenty.
0 x
Awatar użytkownika
Maname
Postać porzucona
Posty: 465
Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach
Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Kabuki | Kayo
Lokalizacja: Hanamura

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Maname »

Przecież jest.
Odnosisz się do tego w sposób jakby tu była jakaś zmiana, jej nie ma, także no nie wiem. Nazywajmy rzeczy jak trzeba.
Tak. I dotyczy on postaci graczy i postaci npc w fabule które sa kreowane przez administrację. Przykłądem są liderzy rodów. Nie wiem czego nie rozumiesz.
0 x
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Shins »

Niektóre z Twoich uwag są dosyć zasadne, ale niektóre to takie "X D"

1. Definicja Lalki - tutaj zgadzam się z Ario. Definicja dosyć mocno ogranicza swobodę twórczą. Co więcej - część z już istniejących lalek zgodnie z tym zapisem będzie trzeba wywalić całkowicie, bo nie łapią się w definicję zwierzęcia lub humanoida, choć w zasadzie zdroworozsądkowo nie ma takiego problemu, by lalkami były. Dlatego ten punkt na pewno trzeba przepisać.

Ten punkt tutaj powstał z całą pewnością po to, żeby uściślić, że krzesło nie jest lalką, ale no - chyba trochę za mocno tutaj to zostało znerfione.

2. Generalnie Siła Chakry miała wpływać na statystyki technik chakrowych. Dla porównania - jeśli robimy Hien to wysoka SC wzmocni je, ale parametry miecza będą wciąż takie same. Marionetka jest bardziej mieczem, niż techniką chakrową, więc nie widzę problemu, by SC na nie nie wpływała.

3. Zauważ, że to ograniczenie jest narzucone tylko na w pełni mechaniczne ręce. I to akurat chyba tam było tez przed reworkiem. Moim zdaniem ten zapis jest całkowicie OK.

4. Nie no. W opisie przeszczepów masz napisane, że tych zdolności się nie da, ze względu na to, że to Hijutsu. A zapis, o którym wspominasz jest umożliwieniem korzystania ze swojej klanówki dla Ayatsurii, który straci rękę. (No, albo doda sobie 3 i 4... czy coś).

5. Tutaj się zgadzam - taranowanie powinno uderzać z siłą większa, niż zadawanie ciosu, ale potencjalnie uszkadzać lalkę.

6. Wybacz, ale to już trochę za daleko lecisz. Nie widzę powodu, by koniecznie zmniejszać koszty pieczętowania. Zauważ, że Sasori to postać, która swoimi zdolnościami przewyższała niemal wszystkich innych lalkarzy. A taki Kakurou nosił lalkę na plecach.

7. Jeśli zamontujesz w swoim organizmie miotacz, to jest on częścią Twojego ciała. Tak ja to rozumiem. Ayatsuri to takie trochę cyborgi.

8. Może jest tutaj trochę chaotycznie opisane, ale zdaje się, że do kontroli za zgodą osoby kontrolowanej masz 5 nici, a jesli się opiera - to 10. Różnica siły decyduje, czy dasz radę daną postacie sterować, czy tylko jej przeszkadzać.

9a. No są. Możesz sobie kreować NPC rolników, karczmarzy etc. W sumie każdego mieszkańca NPC możesz sobie upchnąć do fabuły, póki jego istnienie jest jedynie fabularne i niczego Ci nie daje.

9b. No tutaj się nie wypowiem, bo nie mam zdania.

10. Przecież to inna technika. 10 nici potrzebujesz w Sōen: Hitomi Gokū, a w Ura Shirohigi: Jikki Uematsu no Shū po 1 na jednego przeciwnika.

11. Wydaje mi się, że opis Akahigi: Hyakki no Sōen jest jasny i klarowny. Max to 100 przy użyciu tej techniki. I na wstępie - jeśli będziesz chciał kontrolować więcej, to i tak w wymaganiach będziesz miał tę technikę.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Kisuke »

Ario wszedł w sprawy opisowe i koncepcyjne, dlatego pozwolę sobie to pominąć w tym poście. Kilka pytań mam jeszcze z tyłu głowy, a sporo z nich już zostało rozwianych, wyjaśnionych i poprawionych.
Dobre hotfixy, Kakit <happypepe>

NATOMIAST
Czas na to co misie kochają najbardziej. Cyferki.

Hipoteza:
Lalki Ayatsurii nie mają podjazdu do żadnego z reberów, o żywiołach nie wspominając, pod względem osiągów.

Założenia:
Na potrzeby mojego prowadzenia dowodu pozwolę sobie na pewne założenia i uproszczenia.
1. Pomijam aspekt SC. W każdym przypadku działa on tak samo (z małym wyjątkiem, który zgłosił Ario, ale to zostawię tam do rozpatrzenia), dlatego nie ma co utrudniać obliczeń dodatkową zmienną, która nic nie wnosi.
2. Bazować będę na porównaniu early, mid i late. Rangi które będę brał pod uwagę do D,B i S. Wszystko skaluje się w miarę równo poziomami, dlatego nie sądzę, żeby to miało większe znaczenie a uprości obliczenia.
3. Do porównania wezmę kilka z klanów, porównując dany ciężar lalki do dwóch "odpowiadających" mu reberów. Dla lekkiej [najszybszej] będzie to oczywiście Yuki, a do tego może Aburame. Dla średniej Senju i Sabaku(Teichi). Dla ciężkiej nieśmiertelne i niezniszczalne Maji i Sabaku(Kogane).
4. Na potrzeby liczenia wytrzymałości lalek uznaję, że lekka jest drewniana. Średnia stalowa, zaś ciężka ma elementy ze stali kantajskiej.
Porównanie:
Lekka marionetka
Typ
Ranga D
Lekka lalka
Yuki
Aburame
Typ
Ranga B
Lekka lalka
Yuki
Aburame
Typ
Ranga S
Lekka lalka
Yuki
Aburame

Średnia marionetka
Typ
Ranga D
Średnia lalka
Teichi
Senju
Typ
Ranga B
Średnia lalka
Teichi
Senju
Typ
Ranga S
Średnia lalka
Teichi
Senju


Ciężka marionetka
Typ
Ranga D
Ciężka lalka
Maji
Kogane
Typ
Ranga B
Ciężka lalka
Maji
Kogane
Typ
Ranga S
Ciężka lalka
Maji
Kogane

Podsumowanie:
Jak widać na przykładzie tych liczb lalki dostają mega boost na początek z racji wytrzymałości. Lekka lalka rangi D z najlżejszego materiału spokojnie pozwala tankować techniki C, ciężka lalka natomiast pozwala prawie tankować rangi A. Nie jest to zachowanie, któego bym się spodziewał po początkującym lalkarzu. I teraz taka przewaga w wytrzymałości sprawia, że lalkarz jest odpowiednio słabszy w sile i szybkości lalek, przez co jego lalki nie mają możliwości konkurowania z reberu.

Dodatkowo największa przewaga stat lalek Ayatsurii, wytrzymałość, bardzo słabo się skaluje. Sprawia to, że bardzo szybko topnieje przewaga w tym aspekcie, w lategame ustępując pod tym względem na kazdym poziomie. Tymczasem zwyczajne statystyki lalek skalują się standardowo, dlatego przy niższym początku, również w late nie są tak dobre jak ich odpowiedniki. Lalki na poziomie S są o 1 próg słabsze, a np w przypadku ciężkiej 1 lub 2 progi w przypadku szybkości, 1 próg w przypadku siły i pół progu dla wytrzymałości.


Rozwiązanie:
Właściwie to mam dwa.
1. Poprawne skalowanie wytrzymałości, żeby rosło tak jak inne staty.
2. Wyrównanie żeby lalki posiadały podobne statystki do reberu.
0 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 585
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Na wstępie bardzo cieszę się, że ten temat powstał, bo faktycznie potrzeba trochę łatek na rework.

Pierwsza rzecz, moi drodzy, błagam, to są Ayatsuri, nie Ayatsurii. Może niektórym to nie przeszkadza, ale moje serduszko grammar nazi krwawi xD

A teraz przechodząc do rzeczy, które wymagają jeszcze poprawek, poza tym co poruszone przez Ario:

1. Korpus
Trochę dziwną kwestią jest to, że taka sama opłata i waga jest dla wszystkiego czy to głowa czy ręka czy tułów. Rozumiem chęć uproszczenia tego, ale nie wiem czy nie poszło to aż za daleko. Natomiast mogę chcieć czasami zrobić marionetkę, której kończyny czy korpus będą znacznie mniejsze lub większe od takich standardowych (pozdrawiam tych, którzy widzieli mój ostatni projekt w kuźni, który czeka teraz na dostosowanie do nowego systemu)
Jakby chociaż podzielić te korpusy na tułowie, kończyny i głowy z ewentualną opcją zrobienia każdej z nich większą/mniejszą to byłoby to na pewno na plus

2. Magazynki
Punkt bezpośrednio powiązany z poprzednim. W zależności od tego czy magazynek jest w kończynie czy korpusie może być większy lub mniejszy natomiast jak mówiłem wyżej, przecież to taki sam element. Pół żartem, pół serio chyba trzeba będzie zrezygnować z głów w marionetkach, bo za mało opłacalne. Chociaż nie, bo jeszcze nie będzie wchodziło w definicję lalki.
Tu jeszcze warto dodać, że średni magazynek wymaga części tułowia, wydaje się po liczbach jasne, że chodzi o jego połowę, ale jakbym był złośliwy to bym wpakował cztery średnie w tułów i przecież co do litery prawa wszystko jest ok.

3. Korpus po raz drugi
Zdecydowanie przesadzone uważam są ceny korpusów z lepszych materiałów. Rozumiem, że musi być droższe, ale 20-krotne orzebicie dla stali kantańskiej to przesada moim zdaniem, 8-krotne dla zwykłej też, choć mniejsza. Patrząc na podany przykład marionetki bez niczego, tylko te 6 korpusów (tułów, głowa, nogi, ręce), drewniana kukiełka kosztuje 150, wzmocniona stalą 1200, a wzmocniona stalą kantaiską (czy to nie powinna być kantańska?) 3000. Myślę, że te drewniane można nawet podwyższyć troszkę, ale te dwie pozostałe ceny są zwyczajnie zbyt duże. Trochę też mi nie pasuje, że to narzuca ścieżkę rozwoju następującą: lalki lekkie->ciężkie->średnie, bo zwyczajnie człowieka początkującego nie będzie zbytnio stać na ciężkie czy średnie w tym wariancie.

4. Klasyfikacja wagowa
Tutaj dwie kwestie, po pierwsze zostawiłbym jeszcze opcję lalki ultralekkiej w tym podziale, bo trochę wąski, no ale to mniej istotne trochę.
Po drugie, limity są zwyczajnie zbyt małe (lub korpusy i magazynki zbyt ciężkie). Załóżmy tę 6-korpusową lalkę z przykładów w opcji z normalną stalą. Bez broni już wskakuje na poziom ciężki (bo 120 wagi), wystarczy dorzucić duży magazynek i już jest 180, zostaje ledwie 40, które całkiem łatwo zagospodarować, wystarczy choćby dodać dwie ręce i już nie mam opcji włożenia nic więcej, choćby tych ostrzy do rąk czy marnej wyrzutni (a to nie jest jakoś super napakowana rzeczami lalka)

5. Waga po raz kolejny
To z osobna, bo to szeroki punkt. Z rozmów na dc wynika, że ten limit to 220 to taki nieprzekraczalny. I w zasadzie czemu? Już nie mówię nic o tym, na ile jest właściwy akurat taki, ani czy dobrze, że taki limit jest, zwyczajnie rozchodzi się o to, że powinien być przekraczalny, choćby miało to być +1 maksykalnej wagi za punkt SC czy cokolwiek. Jeszcze bardzo niedawno były gorące dyskusje, jak to nie powinno być limitów dla chakrowców, skoro taiuserzy ich nie mają, a teraz wprowadzacie dokładnie to samo a propo tej wagi, jak i wytrzymki. Nie dziwiłbym się, jakby wszyscy mieli jakieś limity, no ale w tym momencie to trochę nie fair względem Ayatsurich. Budyś stwierdził na chacie, że wtedy trzebaby przesuwać granice wag dla lekkich i średnich, ale wcale nie, to można zostawić, po prostu poszerzałyby się ciężkie i tyle.

6. Pojemnik na człowieka
Trochę dziwne to stwierdzenie, że trzeba 4 kawałki korpusu bez elementów. Wiadomka, jakoś trzeba było to rozwiązać, ale to chyba słaby pomysł. No chyba że nic nie wpakuję do nóg, tułowia i głowy w tej przykładowej 6-korpusowej lalce i fajnie, jeśli o to Wam chodziło to spoko, ale jak dla mnie jednak ten podział na tułowie, kończyny i głowy byłby jednak lepszym wyjściem i dodałoby się, że musi być tułów o x/y/z wagi dla poszczególnych materiałów

7. Shoushuujin
Dlaczego pozostawiono tę technikę znerfioną tak niesamowicie jest poza moim pojmowaniem. Czemu to jest na poziomie sterowania takim jak zwykłą żyłką, kiedy, analogicznie do sterowania kukiełkami, powinno być na poziomie podobnym do tego, co mogą zrobić Maji (a nawet lepszym, bo obejmującym rzeczy z dowolnych materiałów, nie tylko metalowe). No sorry, taki kontrolowany kunai czy shuriken powinien być traktowany jak mini marionetka

8. Wymagania kukiełek
Zmieniłbym to trochę jeszcze, że jeśli mniej perceocji niż wymóg to szybkość zredukowana o tyle ile brakuje, a nie o połowę (analogicznie do noszenia zbroi bez wymogu siły)

To tyle, może jeszcze coś mi wpadnie do głowy, to się podzielę
0 x
Awatar użytkownika
Akiba
Postać porzucona
Posty: 356
Rejestracja: 19 lis 2020, o 13:11
Wiek postaci: 16
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Białe włosy, około 170cm wzrostu, zawsze towarzyszy mu Fuyu - wilczyca o białym umaszczeniu.
Widoczny ekwipunek: Włócznia w dłoni, 2x kunai w kaburach
GG/Discord: Aka#1339

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Akiba »

Wypowiem się wybiórczo.

Co do 1: to bardzo dobra zmiana, a raczej przypomnienie i wyszczególnienie, bo to już było wcześniej. Pozostawienie wolnej interpretacji co jest marionetką, może doprowadzić do takich raków, jak Ayatsuri pod 100 mieczy. Balans i tyle. Nikt przez to nie ucierpi - tak mi się wydaje.

9a: Tacy NPC to np Yoichi, albo Han. Albo liderzy klanów. Jakieś ważne postacie w uniwersum, które czasem pojawiają się na eventach.

Co do Kisuke: masz rację, ale coś za coś. Te lalki były faktycznie dość mało wytrzymałe w anime i się rozpadały. Dlatego mieli ich dużo. Sam przyznałeś, że klan ma silne early i mid, ale odpada w late. Coś za coś.
0 x
Obrazek
Jeżeli nie sprawdziłem twojej rzeczy w kuźni w ciągu 48h, proszę napisz do mnie na discordzie :)
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Tamaki Hyūga »

Odnośnie limitu wagi na lalkę to myślę że można to rozwiązać tym żeby pozwolić na wykroczenie poza ten limit jakby ktoś chciał zrobić bardzo napakowaną opcjami lalkę ale wtedy zajmuje ona więcej slotów kontroli

Np.: Za każde "napoczęte" 220 wagi lalki zajmuje ona o 1 więcej slot kontroli czyli lalka z 500 wagi będzie potrzebowała do kontrolowania tyle palców co 3 lalki do 220 wagi

Wydaje mi się że to sensowne wyjście z sytuacji bo nie blokuje graczom możliwości zrobienia bardzo złożonej lalki ale też mocno je nerfi więc nikt nie będzie sobie latał z 10 takimi potworami
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Akaruidesu Yoake
Martwa postać
Posty: 904
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 20:00
Wiek postaci: 18
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Niski, blond włosy z ciemniejszymi końcówkami, młodo wyglądająca twarz. Czarne ubranie z długimi rękawami i stojącym kołnierzem, na to żółte haori w białe trójkąty.
Widoczny ekwipunek: Kabura na broń na obu udach. Torba nad lewą nogą. Tanto przy pasie po prawej stronie, katana po prawej.
Multikonta: Budyś

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Akaruidesu Yoake »

Najpierw Ario
1. Definicja lalki
Samo ustalenie jest ograniczeniem tego, co można tworzyć. Żeby odróżnić marionetki i miecze w kształcie marionetki, które marionetkami są tylko po to, by je można było dowolnie sterować, trzeba było nadać jakieś ograniczenie. W związku z tym sięgnęliśmy do definicji słownikowej marionetek, które z kolei opierają się o słownikową definicję lalki. Wciąż jednak można sterować głową/ręką/pojedynczą częścią marionetki - mechanizmy do odłączenia części marionetki by sterować nią oddzielnie pozostało, cała kukła musi być jednak odpowiednio zaprojektowana, by spełniać warunek. To, gdzie są rozdzielane kukiełki też będzie weryfikowane.
2. Wytrzymałość a siła chakry
Marionetka jest obiektem fizycznym, gdzie chakra jest używana do sterowania, a nie wzmacniania albo tworzenia. W przypadku reberowców jest wprost widoczne, że wytrzymałość tworu zależy od jakości i ilości chakry w to włożonej. W przypadku Ayatsuri zdolności opierają się na sterowaniu przygotowanego wcześniej przedmiotu. Warunkiem, który musiałby spełnić Ayatsuri do liczenia SC w wytrzymałość materiałów musiałoby być płacenie kosztów sterowania marionetkami na turę i to w większych ilościach niż dotychczas.

Dodatkowo: Jeśli Senju S i Senju D mają sterować tym samym drewnem, to nie jednocześnie i nie będzie właściwości użytkownika jednego, gdy steruje drugi, podobnie w innych klanach. W Ayatsuri po odłączeniu się jednego użytkownika teoretycznie mógłby się bardzo szybko podłączyć drugi - oczywiście wchodzi tu kwestia znajomości marionetki i jej efektywności, też nie jest to jednoczesne, ale to jest ten sam fizyczny przedmiot. Pojawiają się pytania - czy jeśli Ayatsuri podłączy się do człowieka techniką A/S, to może Siłą Chakry wzmocnić jego wytrzymałość? Nie. Tak samo jak Siła Chakry nie podnosi wytrzymałości żadnego przedmiotu stworzonego w kuźni.

Techniki Ayatsuri opierają się tylko na kontroli tworów, nie na ich tworzeniu, więc SC wpływa na szybkość i siłę marionetek - cechy czerpiące bezpośrednio z kontroli.

W ramach równowagi na brak przełożenia SC na wytrzymałość zostało wprowadzone uzależnienie od dziedziny. Nie jest to rozwiązanie idealne, jednak pamiętajmy, że marionetki nie są techniką (a na przykład Kikaichuu już tak) tylko przedmiotem. Bonus z dziedziny nie bierze swego źródła jednak we wzmocnieniu chakrą tworu, a z innych rzeczy, jak na przykład świadomość słabych punktów marionetki, których Ayatsuri trafienia chce uniknąć, a także z lepszej konserwacji materiałów i ewentualnych poprawek. Jeśli uznajecie takie wytłumaczenie za niewłaściwe, to możemy usunąć te +10 na rangę, ale Siła Chakry na pewno się tutaj nie zastosuje, póki nie wprowadzi się kosztów chakry na poziomie innych dziedzin.

Zmiany wytrzymałości zobaczymy jeszcze w czasie. Chciałbym tu od razu wspomnieć, że jakkolwiek Maji mają wytrzymałość struktur żelaznego piachu i szybkość wszelkich tworów, to Siła Chakry nie podwyższa wytrzymałości sterowanych magnetyzmem kunaiów/senbonów/innego szmelcu.
3. i 4. Protezy:
Słabsza nie przesyła chakry. Lepsza z człowieka przesyła chakrę, ale wymaga zakazanej. Nie jest to jednak przeszczep Ayatsuri, bo to umożliwia marionetkarzowi na korzystanie z tej ręki do tworzenia żyłek. Tu wcześniej znajdował się błędny zapis o tym, że nie mogą wtedy tworzyć nici, ale mogą. Miałem jeszcze w pamięci dyskusję na ten temat co może a co nie może proteza gdy bodaj Kiju poruszała ten temat.

Lepsza proteza wymaga Hitokugutsu: Karada i jest zrobiona częściowo z ludzkiej ręki, biorąc z niej układ chakry to wprowadzenia w protezę, co daje nam możliwość robienia technik daną ręką. W ten sposób można używać technik, przekazywać tą kończyną chakrę, a w przypadku Ayatsuri - stworzyć nici chakry. Może tworzyć to już przy słabszej, chociaż w dyskusji dawniej nie było to od razu uwzględniane.
5. Taranowanie
W przypadku graczy też siła uderzenia z rozpędu nie będzie pełnym przełożeniem siły i szybkości. Rozumiem, że w pewien sposób jest to niezrozumiałe. Można tu rozmawiać o wielu czynnikach – na przykład tym, że marionetka może ulec uszkodzeniu, ale w tym przypadku mamy już do tego wytrzymałość. Najważniejszym czynnikiem jest jednak wskazanie, że marionetki to nie tylko uderzenie i tyle. Ważne jest, że siła generowana jest w mechanizmach i jest to podyktowane poniekąd konstrukcją, tym, że cięższe marionetki mają większą wagę i lepszą siłę podparcia. No i też kwestią balansu. Bo po co mieć marionetkę z mieczem, gdy można mieć po prostu żywy pocisk o tej samej sile? Według niektórych nawet większej.

Podsumowując ten punkt: siła marionetki bierze się w dużej mierze ze struktury, możliwości podparcia tego ciosu, a nie tylko z zasady zachowania pędu ciał w ruchu. A rozdział szybkości i sile daje tu sporo w kwestii balansu.
6. Kugutsu no Fuuin
Jest przecież jasno opisane, że pieczętowanie marionetki kosztuje. Proszę jednak zwrócić uwagę, że płacąc jeden koszt C możemy zapieczętować na raz tyle marionetek ile zmieści się w zwoju. Przy Fuuinie S w dużym zwoju możemy zapieczętować 45 marionetek za jeden koszt. Z dużym zwojem na randze Fuuin B jest to 10 marionetek w dużym zwoju. Rozmiar i waga marionetek nie ma tu znaczenia, więc omijamy tutaj limity zwykłego pieczętowania przedmiotów. I co do kosztów – we wszystkich (piszę z pamięci) Fuuinach koszt jest płacony przy pieczętowaniu.
Dyskusja na temat uzależniania klanówek od dziedzin ciągle jest w trakcie, ale w przypadku Ayatsuri nie da się tego rozdzielić. Spodziewam się tutaj argumentu kanon =/= forum, ale kontrola marionetek było Ninjutsu, które przekazywano sobie w Sunie nawet niezbyt w tajemnicy. W związku z tym ten klan jest zlepkiem kilku dziedzin i jak z Iryo potrzebna jest wiedza anatomiczna, wiedza o przeszczepach i możliwość przeprowadzeniu poważnego zabiegu wydzielającego KG/układu chakry/umiejętności z ciała, to z Fuuinjutsu klan czerpie w czystej postaci. Tak naprawdę ranga B w Fuuinie zapewnia nam jednorazowy koszt pieczętowania marionetek w dużym zwoju na poziomie klanówki rangi S, zakładając że używa się dokładnie 10 marionetek, nie wymieniając ich na inne w międzyczasie.
7. Ayatsuri Fuka Hoin
Tutaj mowa o tym, że technika ma wychodzić z ciała dawcy, a nie z ciała marionetki. Czyli na przykład nie można pieczętować technik wachlarzowych, albo wielu dotonów, które wychodzą z ziemi. W Raitonie na przykład można zapieczętować Gian, a nie można Raikyuu, albo tej B z piorunem z nieba.
8. Sterowanie ludźmi
5 nici wystarczy, gdy podłączony współpracuje z marionetkarzem. Osoba nie stwarza żadnego oporu i nawet czując jakiś ruch spowodowany linkami
9. Ludzkie lalki
Liderzy rodów, liderzy mafii, jeźdźcy, pewnie lider muru jakkolwiek on się nazywa. Różne mamy osobistości na świecie, które się liczą. Otoczeni zgrają sojuszników, a taka walka z pewnością będzie wymagała dużo więcej niż nawet misje S, jeśli chodzi o limity PH.

Sprawa zdobycia marionetek: Jest to ukłon w stronę gracza, bo gdy Kakuzu się opiera głównie na zdobywaniu serc, to Ayatsuri na zwykłych marionetkach, a zdobycie jednej ludzkiej to prawie jak wspomagacz (z podkreśleniem na prawie). Sama marionetka też daje więcej niż serce, bo nie trzeba wydawać w tę dziedzinę PH (a Kakuzu muszą) i właściwie w każdej walce mamy ~100% chakry na tę dziedzinę bez męczenia się, bo przecież to kukła i jej zasoby. Nie mówiąc już o tym, że mając żywioł na randze B można ładować miotacze i mieć w zasadzie darmowe techniki danego żywiołu o sile C/B.

Tu chciałbym wspomnieć, że niektóre rzeczy związane z ludzki marionetkami (m. in. zasoby chakry, wytrzymałość są ciągle dyskutowane, to jeden z powodów końcowych opóźnień pojawienia się reworku). Nie rozumiem też podejścia, gdzie dawana jest opcja, której w ogóle wcześniej nie było, ale to i tak wydaje się za mało. Rangi wypraw są jakie są, ponieważ wyprawy B są za łatwe, by pozwolić komuś otworzyć darmową dziedzinę na rangę B i pozwalać w sumie używać jej za „darmo” (poza naszymi zasobami) w tej marionetce, a jak się wybierze odpowiednią dziedzinę, to w sumie we wszystkich posiadanych marionetkach, tam już za darmo. Ludzka marionetka to jest baaaaardzo duże wsparcie i jest bez porównania silniejsze od wspomnianego serca Kakuzu.

Co do ograniczenia w sprawie nieklanowych dziedzin – nie ma i nie będzie wypraw po materiał do przeszczepu, nie będzie też zdobywania na wyprawie innego KG.
10. Sterowanie ludźmi 2
Są to dwie różne techniki, jedna jest ulepszeniem drugiej i zmniejsza wymagania do przejmowania przeciwnika z 10 nici na 1.
11. 100 lalek
100 lalek to limit.
Kisuke:
Faktycznie cyferki nie są tak dobre jak u większości innych klanów, które dysponują Reberu. Należy jednak pamiętać, że mamy tu coś, czego tam nie ma – możliwość użycia jednocześnie kilku marionetek o różnych statystykach. Każdy inny klan jest sztywny w tym, co robi, a Ayatsuri mogą wyciągnąć zwój z kieszeni i powiedzieć „fajna Twoja defensywa panie Senju, ale to coś jest szybsze od Twojego drewna, a to coś za chwilę się przez nie przebije”.
To jedna rzecz. Drugą mamy natomiast bardzo niskie koszty chakry w porównaniu do innych i brak kosztów podtrzymania. Sterowane są też twory niestworzone z chakry.
Ciężko by było, gdyby już w skrajnej sytuacji było 100 marionetek, z których każda uderza z siłą rangi S. No i niewykluczone są rozwiązania, które dodają siły marionetce na danym mechanizmie (a nie na ogóle marionetki), chociaż będzie to rozwiązanie wysokorangowe i bardzo możliwe, że dodatkowo dopłacane chakrą.

Jeszcze uzupełnię co do wypowiedzi Akiby:
Silne early i mid game, ale jak się człowiek postara w late, popoluje, pozabija graczy i liderów, to jego możliwości są w zasadzie nieograniczone i może przejąć przecież większość zablokowanych umiejętności i używać je w walce za prawie darmo.


Więcej rzeczy się jeszcze pewnie ukaże.
0 x
Do hidów polecam używania mojego ID: 2457
Awatar użytkownika
Akaruidesu Yoake
Martwa postać
Posty: 904
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 20:00
Wiek postaci: 18
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Niski, blond włosy z ciemniejszymi końcówkami, młodo wyglądająca twarz. Czarne ubranie z długimi rękawami i stojącym kołnierzem, na to żółte haori w białe trójkąty.
Widoczny ekwipunek: Kabura na broń na obu udach. Torba nad lewą nogą. Tanto przy pasie po prawej stronie, katana po prawej.
Multikonta: Budyś

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Akaruidesu Yoake »

Yuu:
1. Korpus
Służyło to uproszczeniu. W ten sposób mamy 3 opcje zamiast trójwymiarowej tabelki kosztowej o wymiarach minimum 4x3x3, a chcielibyście więcej. Bez sensu. Ujawnia się tu jednak pewna nieścisłość, która była dla mnie jako piszącego zrozumiała, a dla innych faktycznie może być nieczytelna. Kończyny =/= tułów =/= głowa. Opisałem to tak, żeby głowa + tułów była rozumiana jako dwa razy kupno materiałów, ale tylko po to, by nie wchodzić w szczegółowe szacowanie ile ma każda z tych dwóch części, czy na przykład 1,7 tułów i 0,3 głowa, czy na przykład 1,5 - 0,5 (co jest chyba najbardziej prawdopodobnie). Postaram się to opracować zrozumialej.

Jest opcja stworzenia mniejszych lub większych kończyn. Właśnie dlatego zostało podane, że wymiary są zbliżone do ludzkich. Bo jak chcesz zrobić 2 razy większe,to zapłacisz 2 razy więcej. A za mniejsze mniej. Podobnie się to przełoży na wagę.
2. Magazynki
Tak było, tak pozostało i nigdy nie było z tym problemów. Porównanie do ludzkich wymiarów w przypadku humanoidów jest najprostszym opisem zajmowanego miejsca. Nie ma też uściślonego, jak grube są zewnętrzne ściany marionetek, no i nie będzie się tego dało uściślić, bo nie ma do tego żadnych informacji. Jeśli średni magazynek nie zmieści się w głowie, to ciężko, żeby 4 takie zmieściły się w ciele. Na szczęście jest to w kwestii moderatorów, żeby poprawnie to określić.
3. Korpusy 2:
Wagi uwzględniają to, że stal ma 6 razy większą gęstość od drewna, a stal kantaiska (tak, kantaiska bo pochodzi od nazwy Kantai, mimo licznych wersji na forum to poprawna nazwa) jest lżejsza od zwykłej stali.

Dodatkowo - Lalki metalowe mają być opcją do wykorzystania, a nie podstawową formą marionetki do spamowania. Można zrobić niewielką marionetkę ze stali, która będzie sprawdzała się w walce, bo będzie miała określone zadanie. Podejście "Zrobię jak najcięższą stalową marionetkę, a nawet 100 takich" nie jest najlepszym podejściem. W porównaniu do aktualnej wyceny w kuźni taka jednak marionetka ze stali kantaiskiej stanieje, więc nie uważam tego za zbyt wysoką cenę. Na ceny najprostszych drewnianych koszt drewnianego korpusu wpływ ma niewielki.

A lalki ciężkie albo średnie bardzo łatwo uzyskać, wręcz za łatwo, jeśli gracz dorzuci trochę magazynków.
4. Klasyfikacja wagowa:
Marionetki ultralekke zostały usunięte, żeby podwyższyć wam szybkość na wszystkich innych marionetkach. Tak jak wspomniałem wyżej - tworzenie i sterowanie w pełni stalowymi marionetkami to nie jest podstawowe założenie tego klanu. W kanonie wszystkie marionetki były drewniane oprócz ewentualnie Hiruko, który miał chyba metalowy pancerz na plecach (tę maskę).

Nie wszystkie marionetki muszą być wielkimi humanoidami. Są też rozmiarów dzieci, albo zwierzęta - psy, przerośnięte pająki. Mnóstwo opcji, by zrobić wytrzymałą marionetkę w wadze średniej.
5. Waga 2
Przeczytaj proszę opis SC. Podnosi statystyki technik. Szybkość, siłę, wytrzymałość. Już wcześniej pisałem, że wytrzymałość tutaj jest przedmiotu, a nie techniki. Z kolei możliwości dźwignięcia w żadnym klanie się nie zwiększają. SC nie zwiększa wymiarów piasku Sabaku, liczby kartek Kami, objętości broni Maji. Tak samo nie będzie zwiększało tutaj, a jeśli ma zwiększać, to trzeba by było zwiększyć wszystkie te wymiary, przeliczyć to odpowiednio na wymiary w metrach bieżących innych reberu. Tak na prawdę tylko tutaj mamy taki wskaźnik, który jest stworzony w formie, która jest liczbowo porównywalna do statystyk dziedzin. Szczególnie, że są te liczby 60 i 220 jak rangi D i S.

No i tak jak wspominałem - nie jest celem, żeby Ayatsuri miał brygadę pancerną godną Malarzowych Niemiec, tylko tworzył grupę specjalistów.

Nie wykluczam jednak, że maksymalna waga (i przejście z średniej do ciężkiej) się nieco podniesie, ale będę potrzebował tutaj dużo testowych marionetek wymyślonych specjalnie do celu tego dopasowania, a nie widzimisię "chcę jak największą marionetkę".
6. Pojemnik na człowieka
Jeśli stalowy pojemnik jest za ciężki, to może trzeba dorobić marionetce drewniane kończyny? Wszystko jest kwestią wyboru. Zawsze jest coś za coś. Kuroari nie pamiętam żeby robił dużo więcej poza zgarnianiem człowieka. Sposób opisu tego elementu pozwala tworzenie go z różnych materiałów i o różnej wadze, ograniczając tabelki. Rozumiem, że dla wielu osób zrobienie kilkuset tabelek w jednym poście jest czytelne, ale nie - nie jest.
7. Shoshushueuahfuaihraiuwhfris
Bo klan Ayatsuri polega na sterowaniu przygotowanymi marionetkami, a nie losowymi przedmiotami.
8. Percepcja a wymagania
Po tej zmianie system nie różniłby się właściwie od tego, co było wcześniej. Marionetka wymaga precyzyjnej kontroli nie tylko całej marionetki jako ogółu, a każdego pojedynczego mechanizmu. Owszem jest to pewien relikt dawnych czasów, ale jest to najbardziej precyzyjny klan na forum i już i tak ma skalowanie od percepcji na liczbie marionetek. Wyrzucone zostało natomiast wymaganie szybkości.

Dodam też, że połowa szybkości w percepcji to nie jest już wartość "jej, wszystko świetnie", tylko poziom "jakoś to jestem w stanie z trudem ogarnąć". Ograniczenie to nie jest nieprawidłowością w Ayatsuri, a błędem pojmowania progu połowy percepcji, co po reworku statów jest już dobrze opisane.
I żeby nie było - sam grałem Ayatsuri i chciałbym do tego klanu wrócić, ale trzeba podchodzić do tego od strony balansu, a nei "bo chciałbym zbudować czołg".
0 x
Do hidów polecam używania mojego ID: 2457
Awatar użytkownika
Maname
Postać porzucona
Posty: 465
Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
Wiek postaci: 17
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach
Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Kabuki | Kayo
Lokalizacja: Hanamura

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Maname »

Co do protez. Zwykła proteza umożliwiała Ayatsuri robienie nici [odkąd zostało to rozpisane i też nie bez powodu], w przeciwieństwie do technik innego rodzaju dla niego, czy innych użytkowników. Jest to nawet wciąż zawarte w opisie, więc nie wiem, czy nie popłynąłeś ciut daleko przy kwestii bazowych protez
0 x
Awatar użytkownika
Boyos
Administrator
Posty: 4171
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Rework Ayatsurii - uwagi

Post autor: Boyos »

To prawda. Dodałem więc poprawkę w poście wyżej.
0 x
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Piszemy o wszystkim!”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości