Raport Samurajski
: 20 sty 2019, o 15:07
Na wstępie chciałbym napisać dlaczego wątek powstał tutaj.
Wczoraj wieczorem, gdy wątek był jeszcze dostępny do oceny, napisałem informację na chacie o swoich obliczeniach, które stawiały Samurajów naprawdę ponad normę. Dziś rano kiedy chciałem wstawić tę informację w pomysłach dostrzegłem, że wątku nie ma. Poza tym temat pomysłów zamknięty. Czemu teraz o tym piszę? Bo mi się chciało siedzieć i robić kalkulacje/ symulacje ot co.
Uznałem, że najuczciwszym porównaniem między Samurajem a Ninja na wyrównanych płaszczyznach jest stworzenie klasycznego wzorca Samurajskiego oraz jego odpowiednika Taiusera Ninja, czyli człowieka z Bramami.
W zamieszczonej poniżej matematycznej kalkulacji Excela postawiłem pewne założenia:
- Próba wyrównania stat fizycznych
- Wpływ technik Buki/Tai
- Wydanie startowych 50PH na otwarcie dziedziny
- 0 Konsekwencji i Psychiki. Jeśli chodzi o Psychikę wiadomo, że Samuraj nie będzie robił człowieka z Genjutsu, więc nawet z tym 1 pkt startowym różnice w PH są kuriozalnie małe.
- Statystyki Percepcji na poziomie ~1/2 szybkości (klasyczny build)
- Próba stworzenia "optymalnego buildu"
Przejdźmy do obliczeń. Ustawiłem sobie 4 progi 500, 1000, 1500, 2000 PH, jako "kamienie milowe buildu".
* * * * * 500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 60
Szybkość - 40+Ryu + 45(Shoten) = 93
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 50
PAF - 203 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +45 Szybkości (Shoten)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō)
Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 30 +30 (Girochin)
Szybkość - 30
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 45+Żelazne - 54
PAF - 159 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +30 Siły (Girochin Doroppu)
Jako, że jest kilka bram podzieliłem je. Na tym poziomie Bramy otwiera się po kolei najpierw 1 potem drugą.
2 Tury I Bramy:
-> Siła - 80
-> Szybkość - 60
1 Tury II Bramy:
-> Siła - 100
-> Szybkość - 90
Symulacja:
Już na wstępie widzimy, że Samuraj ma miażdżącą przewagę nad użytkownikiem bram (idle state). Pierwszą rzeczą jest zwiększony zasięg (posiadanie broni) oraz możliwość używania techniki chakrowej bez jakichkolwiek umiejętności z zakresu posługiwania się nią. Porównując tą technikę do Klasycznego Hien (te same właściwości) Mamy już na starcie technikę Rangi B chakrową na którą zwykły Shinobi musiałby wydać 200PH na samo otwarcie dziedziny Futonu na B. Jednak biorąc pod uwagę otrzymywane inne techniki... kwestię tę raczej chciałem tylko wspomnieć.
Choć tutaj również można nadmienić, że dzięki tej Technice Samurai nie potrzebuje parametrów Siły albowiem siła ciosów jest zwiększana przez tą technikę, jednak tak jak zakładałem chciałem zrównać możliwie wszystkie parametry.
Wracając jednak do sprawy. Biorąc pod uwagę samą czystą walkę użytkownik Bram jest na całkowicie skazanej pozycji. Jednak ma możliwość użytkowania bram. W momencie odpalenia bramy sytuację się powoli wyrównują.
Użytkownik bram jest w stanie nadrobić część statystyk przez 2 tury czy raczej jednej tury która wynika z wyprowadzenia ataku techniką. Po tym czasie dochodzi do wyczerpania i przegranej walki. Jeśli użytkownik bram wejdzie na 1 turę na II bramę jest w stanie przewyższyć Samuraja w walce. Ma tylko i wyłącznie 1 Turę na pokonanie oponenta. Jeśli sędzia będzie nieprzychylny albo jeśli samurai użyje bombki dymnej uniemożliwiając Atak. Koniec Gry.
W ostatecznej ocenie chciałem zaznaczyć, że na tym niskim poziomie otrzymywane ilości statystyk z bram są olbrzymie to prawda ale ciało nie jest w stanie ich w pełni wykorzystać. Jednak w wyrównanej, uczciwej walce bramy miałyby szanse w ciągu 1 tury zwyciężyć. Jednak w wojnie użycie przedmiotu za kilkaset Ryo przekreśla jego szansę na wygraną.
Moim zdaniem tutaj powinien być Remis.
* * * * * 1000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 80 + (Iagiri) = 140
Szybkość - 125+Ryu = 150
Percepcja - 80
Wytrzymałość - 80
PAF - 390 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 68 +40 (Raiga Bomu) = 118
Szybkość - 70
Percepcja - 70
Wytrzymałość - 92+Żelazne - 110
PAF - 318 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +40 Siły (Raiga Bomu)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 3 bram. Pragnę zaznaczyć, że specjalnie chciałem doprowadzić do stanu 92 wytrzymałości albowiem z dodatkiem za żelazne mamy 110 Wytrzymałości (+1 Tura)
5 Tury I Bramy:
-> Siła - 128
-> Szybkość - 110
4 Tury II Bramy:
-> Siła - 148
-> Szybkość - 130
3 Tury III Bramy:
-> Siła - 163
-> Szybkość - 140
Symulacja:
Przy większej ilości PH dochodzi więcej możliwości. W samym tylko Idle state klasycznie Człowiek z Bramami nie będzie miał żadnych szans dogonić swojego oponenta. Podobnie jest w stanie dla 1 i 2 bramy, której może używać odpowiednio 5 i 4 tury. Czyli nawet przy otwarciu drugiej bramy nie jest w stanie zrównać się statystykami z Samurajem. Czyli już przy 1000PH widzimy przepaść między shinobi operującym Tai a Samurajem. Jak się ma rzecz w ostatnim poziomie bram 3? Siłą przewyższa szybkością i percepcją niestety nie. Załóżmy jednak, że nie ma technik Wtedy widzimy, że Samuraj ma 50% mniej siły przez 3 tury, ale pragnę znowu zwrócić uwagę na technikę Kenryuto. Samuraj nie potrzebuje wielkiej siły skoro ma techniki wzmacniające, które nawet bez żadnej kontroli chakry używać przez 6 tur, ba co 3 tury może wykorzystać resztki Kenryuto aby dokonać ataku dystansowego. Jednak jak pisałem chciałem zrównać statystyki z technikami fizycznymi.
Na tym stanie rzeczy 1000PH nawet przy otwarciu wszystkich bram stawia użytkownika na straconej pozycji. Owszem część pkt z wytrzymałości mogłem przenieść na inne statystyki lecz różnice byłyby marginalne/niezauważalne, zaś ilość tur w którym dochodzi do "wyrównanie" byłby jeszcze mniejszy.
Wynik: Samuraj przoduje.
* * * * * 1500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 140 + (Iagiri) = 200
Szybkość - 156+Ryu = 187
Percepcja - 100
Wytrzymałość - 100
PAF - 527 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 80 +50 (Erubo) = 130
Szybkość - 110
Percepcja - 110
Wytrzymałość - 110+Żelazne - 132
PAF - 432 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 5 bram:
6 Tury I Bramy:
-> Siła - 140
-> Szybkość - 140
5 Tury II Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 170
4 Tury III Bramy:
-> Siła - 185
-> Szybkość - 180
3 Tury IV Bramy:
-> Siła - 195
-> Szybkość - 200
2 Tury V Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 215
Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 3 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Na tym poziomie widzimy podobieństwo między Samurajem a Użytkownikiem Bram. W momencie przejścia na 4 bramę zostaje mu możliwość walki przez jeszcze przez 2 tury (łącznie z turą aktywacji). Na tym poziomie użytkownik bram zaczyna mieć już przewagę nie jest ona wyjątkowo duża ale jest. Tutaj nie wiem czy użytkownik pomimo posiadania wiedzy o 5 bramie może w nią wejść albowiem maksymalna ilość tur to 2 zaś dwie zostały użyte do włączenia 3 i potem 4 bramy. Jednak parametry jej zamieszczam.
Wynik: Co ten Samuraj?
* * * * * 2000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 160 + (Własna S) = 235
Szybkość - 190+Ryu = 228
Percepcja - 120
Wytrzymałość - 120
PAF - 628 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 75 Siły (Dowolna S)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 110 +50 (Erubo) = 160
Szybkość - 120
Percepcja - 130
Wytrzymałość - 140+Żelazne - 168
PAF - 528 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 6 bram:
7 Tury I Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 150
6 Tury II Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 180
5 Tury III Bramy:
-> Siła - 215
-> Szybkość - 190
4 Tury IV Bramy:
-> Siła - 225
-> Szybkość - 210
3 Tury V Bramy:
-> Siła - 230
-> Szybkość - 225
2 Tury VI Bramy*:
-> Siła - 245
-> Szybkość - 230
Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 4 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Odpalenie od razu 4 bramy pozwala użytkownikowi (o ile zdąży ją aktywować) rozpocząć walkę z Samurajem na podobnym poziomie, wciąż jednak jest na straconej pozycji (ubiegający czas, mniejszy zasięg, mniejsza szybkość/siła). W momencie włączenia kolejnej bramy i zmniejszeniu czasu trwania w niej do 2 tur(łącznie z turą aktywacji) pozwala mu zrównać się statystykami. Zrównać, na 2 tury, przy piątej bramie, którą jak Odpalił Lee na egzaminie Chunina to wszyscy zrobili pod siebie.
6 Bramy nie jest w stanie uruchomić z tych samych co wcześniej przesłanek.
Wynik - Samuraj Królem
Wnioski:
Samuraj ma bardzo wyrównany start z użytkownikiem Bram. Jednak w raz z rosnącym PH różnice są tak diametralne, że ten samymi tylko statystykami jest w stanie nadążyć pokonać swojego oponenta. Dodatkowo w pokazanym wyżej Buildzie Samuraj, ba niesamowitą siłę, która tak naprawdę może zostać zredukowana do poziomu ~80 albowiem może przez 6 tur zwiększyć obrażenia zadawane przez jego broń. Technikę mogącą przecinać skały a co za tym idzie ciało bez większych problemów. Do tego brak potrzeby wydawania jakichkolwiek PH na naukę wysokopoziomowych technik chakrowych stawia go jeszcze wyżej od użytkownika bram. Tak więc jeśli zrobić samuraja bliższego aktualnym ideałom (Kenryuto zastępuje nam siłę).
Taki Samurai mógłby mieć statystyki na poziomie:
-> Siła 80
-> Szybkość 195+Ryu =234
-> Percepcja 150
-> Wytrzymałość 145
I do tego technikę Własną +75 Szybkości. Mamy postać, która w pierwszej turze One-Shotuje wszystko.
Tak więc zbiegając do oceny owszem Samurajowie są OP, a gdzie leży ich problem? W statystykach, które na te standardy forumowe są zbyt duże. Więc co z tym faktem zrobić? Zwiększyć ilość PH wydawanych na statystyki. Niech będą mieli niższe ale nie do takiego absurdalnego poziomu.
Dziękuję za uwagę
Wczoraj wieczorem, gdy wątek był jeszcze dostępny do oceny, napisałem informację na chacie o swoich obliczeniach, które stawiały Samurajów naprawdę ponad normę. Dziś rano kiedy chciałem wstawić tę informację w pomysłach dostrzegłem, że wątku nie ma. Poza tym temat pomysłów zamknięty. Czemu teraz o tym piszę? Bo mi się chciało siedzieć i robić kalkulacje/ symulacje ot co.
Uznałem, że najuczciwszym porównaniem między Samurajem a Ninja na wyrównanych płaszczyznach jest stworzenie klasycznego wzorca Samurajskiego oraz jego odpowiednika Taiusera Ninja, czyli człowieka z Bramami.
W zamieszczonej poniżej matematycznej kalkulacji Excela postawiłem pewne założenia:
- Próba wyrównania stat fizycznych
- Wpływ technik Buki/Tai
- Wydanie startowych 50PH na otwarcie dziedziny
- 0 Konsekwencji i Psychiki. Jeśli chodzi o Psychikę wiadomo, że Samuraj nie będzie robił człowieka z Genjutsu, więc nawet z tym 1 pkt startowym różnice w PH są kuriozalnie małe.
- Statystyki Percepcji na poziomie ~1/2 szybkości (klasyczny build)
- Próba stworzenia "optymalnego buildu"
Przejdźmy do obliczeń. Ustawiłem sobie 4 progi 500, 1000, 1500, 2000 PH, jako "kamienie milowe buildu".
* * * * * 500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 60
Szybkość - 40+Ryu + 45(Shoten) = 93
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 50
PAF - 203 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +45 Szybkości (Shoten)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō)
Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 30 +30 (Girochin)
Szybkość - 30
Percepcja - 45
Wytrzymałość - 45+Żelazne - 54
PAF - 159 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +30 Siły (Girochin Doroppu)
Jako, że jest kilka bram podzieliłem je. Na tym poziomie Bramy otwiera się po kolei najpierw 1 potem drugą.
2 Tury I Bramy:
-> Siła - 80
-> Szybkość - 60
1 Tury II Bramy:
-> Siła - 100
-> Szybkość - 90
Symulacja:
Już na wstępie widzimy, że Samuraj ma miażdżącą przewagę nad użytkownikiem bram (idle state). Pierwszą rzeczą jest zwiększony zasięg (posiadanie broni) oraz możliwość używania techniki chakrowej bez jakichkolwiek umiejętności z zakresu posługiwania się nią. Porównując tą technikę do Klasycznego Hien (te same właściwości) Mamy już na starcie technikę Rangi B chakrową na którą zwykły Shinobi musiałby wydać 200PH na samo otwarcie dziedziny Futonu na B. Jednak biorąc pod uwagę otrzymywane inne techniki... kwestię tę raczej chciałem tylko wspomnieć.
Choć tutaj również można nadmienić, że dzięki tej Technice Samurai nie potrzebuje parametrów Siły albowiem siła ciosów jest zwiększana przez tą technikę, jednak tak jak zakładałem chciałem zrównać możliwie wszystkie parametry.
Wracając jednak do sprawy. Biorąc pod uwagę samą czystą walkę użytkownik Bram jest na całkowicie skazanej pozycji. Jednak ma możliwość użytkowania bram. W momencie odpalenia bramy sytuację się powoli wyrównują.
Użytkownik bram jest w stanie nadrobić część statystyk przez 2 tury czy raczej jednej tury która wynika z wyprowadzenia ataku techniką. Po tym czasie dochodzi do wyczerpania i przegranej walki. Jeśli użytkownik bram wejdzie na 1 turę na II bramę jest w stanie przewyższyć Samuraja w walce. Ma tylko i wyłącznie 1 Turę na pokonanie oponenta. Jeśli sędzia będzie nieprzychylny albo jeśli samurai użyje bombki dymnej uniemożliwiając Atak. Koniec Gry.
W ostatecznej ocenie chciałem zaznaczyć, że na tym niskim poziomie otrzymywane ilości statystyk z bram są olbrzymie to prawda ale ciało nie jest w stanie ich w pełni wykorzystać. Jednak w wyrównanej, uczciwej walce bramy miałyby szanse w ciągu 1 tury zwyciężyć. Jednak w wojnie użycie przedmiotu za kilkaset Ryo przekreśla jego szansę na wygraną.
Moim zdaniem tutaj powinien być Remis.
* * * * * 1000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 80 + (Iagiri) = 140
Szybkość - 125+Ryu = 150
Percepcja - 80
Wytrzymałość - 80
PAF - 390 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało
Siła - 68 +40 (Raiga Bomu) = 118
Szybkość - 70
Percepcja - 70
Wytrzymałość - 92+Żelazne - 110
PAF - 318 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +40 Siły (Raiga Bomu)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 3 bram. Pragnę zaznaczyć, że specjalnie chciałem doprowadzić do stanu 92 wytrzymałości albowiem z dodatkiem za żelazne mamy 110 Wytrzymałości (+1 Tura)
5 Tury I Bramy:
-> Siła - 128
-> Szybkość - 110
4 Tury II Bramy:
-> Siła - 148
-> Szybkość - 130
3 Tury III Bramy:
-> Siła - 163
-> Szybkość - 140
Symulacja:
Przy większej ilości PH dochodzi więcej możliwości. W samym tylko Idle state klasycznie Człowiek z Bramami nie będzie miał żadnych szans dogonić swojego oponenta. Podobnie jest w stanie dla 1 i 2 bramy, której może używać odpowiednio 5 i 4 tury. Czyli nawet przy otwarciu drugiej bramy nie jest w stanie zrównać się statystykami z Samurajem. Czyli już przy 1000PH widzimy przepaść między shinobi operującym Tai a Samurajem. Jak się ma rzecz w ostatnim poziomie bram 3? Siłą przewyższa szybkością i percepcją niestety nie. Załóżmy jednak, że nie ma technik Wtedy widzimy, że Samuraj ma 50% mniej siły przez 3 tury, ale pragnę znowu zwrócić uwagę na technikę Kenryuto. Samuraj nie potrzebuje wielkiej siły skoro ma techniki wzmacniające, które nawet bez żadnej kontroli chakry używać przez 6 tur, ba co 3 tury może wykorzystać resztki Kenryuto aby dokonać ataku dystansowego. Jednak jak pisałem chciałem zrównać statystyki z technikami fizycznymi.
Na tym stanie rzeczy 1000PH nawet przy otwarciu wszystkich bram stawia użytkownika na straconej pozycji. Owszem część pkt z wytrzymałości mogłem przenieść na inne statystyki lecz różnice byłyby marginalne/niezauważalne, zaś ilość tur w którym dochodzi do "wyrównanie" byłby jeszcze mniejszy.
Wynik: Samuraj przoduje.
* * * * * 1500 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 140 + (Iagiri) = 200
Szybkość - 156+Ryu = 187
Percepcja - 100
Wytrzymałość - 100
PAF - 527 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 60 Siły (Iagiri)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 80 +50 (Erubo) = 130
Szybkość - 110
Percepcja - 110
Wytrzymałość - 110+Żelazne - 132
PAF - 432 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 5 bram:
6 Tury I Bramy:
-> Siła - 140
-> Szybkość - 140
5 Tury II Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 170
4 Tury III Bramy:
-> Siła - 185
-> Szybkość - 180
3 Tury IV Bramy:
-> Siła - 195
-> Szybkość - 200
2 Tury V Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 215
Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 3 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Na tym poziomie widzimy podobieństwo między Samurajem a Użytkownikiem Bram. W momencie przejścia na 4 bramę zostaje mu możliwość walki przez jeszcze przez 2 tury (łącznie z turą aktywacji). Na tym poziomie użytkownik bram zaczyna mieć już przewagę nie jest ona wyjątkowo duża ale jest. Tutaj nie wiem czy użytkownik pomimo posiadania wiedzy o 5 bramie może w nią wejść albowiem maksymalna ilość tur to 2 zaś dwie zostały użyte do włączenia 3 i potem 4 bramy. Jednak parametry jej zamieszczam.
Wynik: Co ten Samuraj?
* * * * * 2000 PH * * * * * Samuraj (szkoła Ryu)
Siła - 160 + (Własna S) = 235
Szybkość - 190+Ryu = 228
Percepcja - 120
Wytrzymałość - 120
PAF - 628 * Ranga Tai/Buki - S * Bonus z techniki + 75 Siły (Dowolna S)
Technika Chakrowa wzmacniająca (Kenryūtō) + Techniki Dystansowe (Issen i Hadan)
Shinobi (Żelazne Ciało)
Siła - 110 +50 (Erubo) = 160
Szybkość - 120
Percepcja - 130
Wytrzymałość - 140+Żelazne - 168
PAF - 528 * Ranga Tai/Buki - B * Bonus z techniki +50 Siły (Erubo)
Na tym poziomie można otworzyć (PAF) do 6 bram:
7 Tury I Bramy:
-> Siła - 170
-> Szybkość - 150
6 Tury II Bramy:
-> Siła - 200
-> Szybkość - 180
5 Tury III Bramy:
-> Siła - 215
-> Szybkość - 190
4 Tury IV Bramy:
-> Siła - 225
-> Szybkość - 210
3 Tury V Bramy:
-> Siła - 230
-> Szybkość - 225
2 Tury VI Bramy*:
-> Siła - 245
-> Szybkość - 230
Symulacja:
Na tym poziomie Użytkownik Bram może od razu rozpocząć walkę z 4 bramą, która utrzymuje się przez 4 tury. Odpalenie od razu 4 bramy pozwala użytkownikowi (o ile zdąży ją aktywować) rozpocząć walkę z Samurajem na podobnym poziomie, wciąż jednak jest na straconej pozycji (ubiegający czas, mniejszy zasięg, mniejsza szybkość/siła). W momencie włączenia kolejnej bramy i zmniejszeniu czasu trwania w niej do 2 tur(łącznie z turą aktywacji) pozwala mu zrównać się statystykami. Zrównać, na 2 tury, przy piątej bramie, którą jak Odpalił Lee na egzaminie Chunina to wszyscy zrobili pod siebie.
6 Bramy nie jest w stanie uruchomić z tych samych co wcześniej przesłanek.
Wynik - Samuraj Królem
Wnioski:
Samuraj ma bardzo wyrównany start z użytkownikiem Bram. Jednak w raz z rosnącym PH różnice są tak diametralne, że ten samymi tylko statystykami jest w stanie nadążyć pokonać swojego oponenta. Dodatkowo w pokazanym wyżej Buildzie Samuraj, ba niesamowitą siłę, która tak naprawdę może zostać zredukowana do poziomu ~80 albowiem może przez 6 tur zwiększyć obrażenia zadawane przez jego broń. Technikę mogącą przecinać skały a co za tym idzie ciało bez większych problemów. Do tego brak potrzeby wydawania jakichkolwiek PH na naukę wysokopoziomowych technik chakrowych stawia go jeszcze wyżej od użytkownika bram. Tak więc jeśli zrobić samuraja bliższego aktualnym ideałom (Kenryuto zastępuje nam siłę).
Taki Samurai mógłby mieć statystyki na poziomie:
-> Siła 80
-> Szybkość 195+Ryu =234
-> Percepcja 150
-> Wytrzymałość 145
I do tego technikę Własną +75 Szybkości. Mamy postać, która w pierwszej turze One-Shotuje wszystko.
Tak więc zbiegając do oceny owszem Samurajowie są OP, a gdzie leży ich problem? W statystykach, które na te standardy forumowe są zbyt duże. Więc co z tym faktem zrobić? Zwiększyć ilość PH wydawanych na statystyki. Niech będą mieli niższe ale nie do takiego absurdalnego poziomu.
Dziękuję za uwagę