Czyli o rozwoju postaci słów kilka Czym są Punkty Historii? Jak wiadomo, w życiu shinobi od samego początku chodzi o rozwój. Celem każdego ninja jest osiągnąć jak najwyższy poziom, stać się kimś niebezpiecznym dla przeciwników - najlepiej tak, by drżeli na samo wspomnienie jego imienia, a także aby zyskać w oczach pobratymców. Należy też zaznaczyć, że wielu z nich ma wielkie szanse zapisać się na kartach historii. Wystarczy po prostu chcieć i cały czas nad sobą pracować, aż w końcu osiągnie się upragnioną sławę.
Na naszym forum motorem napędowym, prowadzącym rozwój postaci do przodu, są właśnie Punkty Historii. Ich zdobycie wiąże się z wykonywaniem różnorakich czynności, i to dokładnie za ich pomocą zdobywamy następne umiejętności, podwyższamy swoje doświadczenie oraz zwiększamy nasze możliwości zarówno fizyczne, jak i psychiczne.
Jak otrzymać Punkty Historii?

Misje Pierwszym sposobem na rozwój postaci - i wysoce prawdopodobne, że najważniejszym - jest wykonywanie misji. Można je przyjąć zarówno od lidera klanu, do którego należy nasza postać, jak i natknąć się na zleceniodawcę przez zupełny przypadek. Oba rodzaje liczą się na równi - w końcu misja to misja, niezależnie czy oficjalna, czy zrobiona na boku w znanych tylko naszej postaci celach. Istnieją różne rodzaje wykonywanych misji - zaznaczamy je wedle poziomu trudności jako Misje Pierwszego, Drugiego, Trzeciego, Czwartego i Piątego Kontaktu (M1K, M2K, M3K, M4K, M5K). Każda z nich polega na czym innym i daje różne bonusy dla shinobi wykonującego dane zadanie. Najczęściej wynagrodzeniem jest trochę pieniędzy i właśnie PH, które można później rozdzielić na potrzebne nam umiejętności/atrybuty.
Więcej na temat misji, ich rodzajów i nagród za nie znajdziesz w tym wątku.
Punkty Historii można otrzymać również na eventach i mini-eventach. W takim wypadku niezależnie od tego, co się stanie z naszą postacią, również otrzymujemy na koniec eventu/minieventu określoną przez prowadzącego ilość PH.
Pojedynki Chyba nikogo nie dziwi to, że żywot shinobi nie jest usłany różami i często trzeba utrzymywać się przy życiu poprzez stoczenie walki z innym przedstawicielem tego fachu. Zarówno sparingi, walki turniejowe, jak i potyczki na śmierć i życie - wszystkie z wyżej wymienionych dają walczącym trochę doświadczenia i poprawiają ich umiejętności, sprawiając że stają się oni coraz silniejsi i mogą wciąż się rozwijać.
Pojedynki między graczami odbywają się w sposób następujący - każdy z walczących opisuje swoje ruchy, które wykonuje aby zadać obrażenia oponentowi, a następnie wszystko ocenia przydzielony do tego zadania sędzia, który porównuje ruchy walczących oraz ich statystyki, i na tego podstawie wydaje werdykt - mówi, co się wydarzyło, co sięgnęło celu a co nie i przekazuje to obecnym, razem z ich obecnym stanem. Po zakończonym pojedynku obie strony otrzymują należne im Punkty Historii, zależnie od ich różnicy poziomów i rozwiązania walki.
Warto przy tym zaznaczyć, że każdy walczący oprócz normalnego opisu rzeczy, które oponent może dojrzeć, opisuje również Ukryty Ruch (w skrócie UR), w którym daje sędziemu znać o aktywacji wszelakich pułapek lub wykonaniu ruchów, których oponent zwyczajnie nie mógł lub nie dałby rady zobaczyć. Dodaje to walkom pewnego smaczku i sprawia, że trzeba przewidywać intencje wroga i odpowiednio je kontrować.
Więcej na temat zasad toczenia pojedynków przeczytacie tutaj.
Prowadzenie fabuły Rozwój postaci poprzez wykonywanie misji jest oczywiście bardzo ważny i uzasadniony - w końcu shinobi rozwija się najlepiej właśnie poprzez nabywanie doświadczenia przez wykonywanie zawodu ninja. Jednak nie samymi misjami i walkami shinobi żyje (no, może, ale zazwyczaj sporo przez to traci) i musi czasem mieć wolne, a przez stosunki międzyludzkie również można się doskonalić.
Punkty Historii zdobywamy poprzez prowadzenie rozmów z innymi graczami, branie aktywnego udziału w akcjach i eventach, pisanie wszelkiego rodzaju fabularnych postów i ogólne tworzenie świata poprzez czyny swojej postaci. Punktów tych nie można otrzymać na normalnych misjach, no chyba że wydarzenia w niej znacząco wpływają na charakter lub przyszłość prowadzonego shinobi.
Punkty Historii na podstawie ilości postów i ich jakości przydzielają Administratorzy i Moderatorzy Globalni, i tylko oni znają przelicznik na którego podstawie przydzielona jest ich określona ilość. Aby otrzymać punkty, wystarczy po ostatecznym zakończeniu udziału postaci w danym wątku zwrócić się z prośbą do Admina lub Moda, i ten w odpowiednim poście w tym samym temacie powiadomi, ile punktów otrzymaliśmy.
Wydawanie Punktów Historii Okej, otrzymaliśmy jakieś Punkty Historii za pomocą jednego z opisanych powyżej sposobów. Teraz trzeba je przecież jakoś spożytkować, prawda? Najważniejszym na chwilę obecną będzie wspomnienie w KP o tym, że w ogóle posiedliśmy PH. Wpisujemy je sobie do karty postaci razem z linkiem do wątku, w którym je nabyliśmy. Robimy to za pomocą kodu [url=link]. Gdy to już zrobimy, możemy wejść do specjalnego wątku (link do niego tutaj), w którym dajemy znać Administracji, że dokonujemy danego zakupu. Wpisujemy tam poprzedni stan konta PH, ilość punktów które chcemy wydać (wraz z tym, co chcemy nabyć) oraz ilość, która nam pozostanie. Gdy to uczynimy, możemy z czystym sumieniem odjąć PH z konta i wpisać sobie nabytą dziedzinę/ilość atrybutów do Karty Postaci.