W założeniu zakłada małą/przeciętną umiejętność gry jak i kreatywność oraz siłę w początkowej, lub środkowej fazie gry.
Przy kreatywnym użyciu prawie wszystko może być OP. W lategamie również wszystko jest OP

*Użyteczność jest brana pod uwagę gry solo
I - Definitywnie najsilniejsze umki "OP"
II - Umki albo bardzo dobre i proste, albo takie przy których użyciu odrobiny skilla można wejście na "god tier"
III - Umki dobre i uniwersalne, oraz takie przy których lekko trzeba się nagłowić, lub wymagają dłuższego skalowania do osiągnięcia rangi pierwszej
IV - Umiejętności słabe i przeciętne, oraz takie przy których mocno trzeba się nagłowić, lub mocno wyskalować.
V - Umiejętności zdecydowanie najgorsze, które same z siebie dają mało i wymagają wiele od użytkownika aby działać.

II
Akimichi - to tak naprawdę tier 1.5, bardzo łatwy build którym można osiągnąć wiele bardzo szybko.
Hozuki - Niestety jest parę zły matchupów na które przegrywa ta umka, ale wiele (w tym I tierowe) nie będą w stanie nic zrobić osobie z tą umiejętnością, jednak jest ona zbyt sytuacyjna aby dać jej I tier.
Inuzuka - Jest jeden OP build który czyni tą umkę silną, ale słyszałem plotki iż administracja planuje nerfa przez co umka zapewne upadnie dość szybko
III
Byakugan - jest tak nisko, ponieważ daje przeciętne umiejętności ofensywne, ale jest uniwersalny. Byłby znacznie wyżej gdyby lista obejmowała granie zespołowe
Nara - Bardzo silny klan, ale wymaga odrobiny pomyślunku

Yamanaka - tak jak wyżej
Haretsu - Gdyby nie raberu którego można mocno nadużyć byłby to tier V, ale że się da to spokojnie jest to z automatu tier III, a przy dobrym wykorzystaniu zrobi dużo więcej.
IV
Ayatsuri - wymaga zdobycia odpowiednich lalek i pomyślunku, mając to już całkiem OP

Ranton - Niestety niedorobiony aktualnie, zobaczymy gdzie będzie jego miejsce po reworku.
Sharingan - Przeciętny na początku o ile nie idzie się w gen, a jeśli chodzi o całą resztę to również mocno przeciętny. Dodatkowo ma specjalne wymagania do przebudzenia wyższych poziomów co spowalnia progress.
Kaguya/Wyznawcy Jashina - Niby fajne umki, jednak bez pomysłów na własne tankowatość nie wynagradza żałosnych statystyk w porównaniu do samuraja czy inuzuki, przez co są po prostu gorszą wersją tych dwóch.
V
Jūgo - Generalnie klan zasługuje na III/IV tier spokojnie, jednak zostawiłem go tutaj gdyż można zdobyć pieczęć posiadając dowolną inną umkę (wyjątek samuraj) i ta pieczęć będzie silniejsza od tej Juugo + Jest to umka głównie pod late game
Ranmaru - Też jest tutaj lekko naciągnięte. Do gry solo to po prostu gorszy Byak, ale potencjał medyczny czy do gry w zespole jest wielki. Oczywiście zapewnia też duże bezpieczeństwo dzięki wizji, jednak sam z siebie nie oferuje żadnej ofensywy.
Wraz z ewentualnym impaktem komentujących oraz zmianami na forum tier lista będzie updateowana.
Pozdro