Samehada
: 18 lip 2016, o 00:21
- Nazwa
- Samehada (鮫肌)
- Typ
- broń / żywa istota
- Objętość
- Noszony na plecach, maksymalnie 1 sztuka
- Waga Fūin
- 200
- Sztuka Ninpo
- Kenjutsu
- Właściciel
- Brak
- Cechy specjalne absorpcja chakry - Samehada posiada niezwykle rozwiniętą zdolność pochłaniania chakry. Może tego dokonać na różne sposoby, z których każdy charakteryzuje się inną ilością pobranej energii:
- *przebywanie w pobliżu (maks. 1 m od celu) - pochłania chakrę w ilości do 5% na turę. Uniemożliwia wykonywanie technik osobom, których kontrola chakry jest na poziomie E-D.
*kontakt fizyczny (np. dotknięcie, oparcie się o cel) - pochłania chakrę w ilości do 10% na turę. Uniemożliwia wykonywanie technik osobom, których kontrola chakry jest na poziomie E-C.
*wgryzienie się w cel - pochłania chakrę w ilości do 25% na turę. Tak duży ubytek chakry w tak krótkim czasie może powodować nawet omdlenie. Uniemożliwia wykonywanie technik osobom, których kontrola chakry jest na poziomie E-B.
Absorbowanie chakry sprawia, że Samehada staje się bardziej masywna, a jej łuski stają się bardziej nastroszone. Maksymalny rozmiar miecza pozwala połknąć w całości przeciętną, dorosłą osobę.
Chakra, którą wchłania Samehada może być na bieżąco przekazywana użytkownikowi, o ile ten trzyma rękojeść miecza. Dzięki temu może on uzupełniać własne jej zasoby oraz leczyć własne rany. Ilość przekazywanej chakry to jednak 50% tego, co zostanie pobrane od celu, zaś reszta stanowi źródło pokarmu dla Broni.
poruszanie się - Samehada jako istota żywa, posiada zdolność poruszania się, jednak z racji swojej budowy są to ruchy bardzo ograniczone. Z reguły są to zwykłe wygięcia, którymi miecz może wykonywać uniki, które mają zmylić wroga lub doprowadzić do bliższego kontaktu czyli ostatecznie do pobrania większej ilości chakry.
samoobrona - Samehada niczym zwierze, przywiązuje się do właściciela i w przypadku, gdy ktoś inny próbuje ją chwycić, uwalnia z rękojeści ostre kolce, która ranią ofiarę. Przywiązanie do właściciela może ulec zmianie w okolicznościach, w których nowy pretendent do dzierżenia broni, dysponuje niebanalną chakrą, potężniejszą i "smaczniejszą". Jak na rekina przystało, Samehada uwielbia ośmiornice, dlatego posiadacz Hachibiego jest dla niej najbardziej smakowitym żywicielem, którego nie opuści z własnej woli.
fuzja - Samehada jako miecz posiadający rekinią duszę, może dokonać połączenia z inną istotą, w której żyłach płynie krew rekina. Dzięki fuzji, posiadacz Samehady przybiera postać jeszcze bardziej przypominającą rekina, zyskuje możliwość absorbowania chakry (tylko poprzez ugryzienie, jednak pobiera całość dla siebie) zaś jego prędkość poruszania się w wodzie wzrasta (szybkość * 2). - *przebywanie w pobliżu (maks. 1 m od celu) - pochłania chakrę w ilości do 5% na turę. Uniemożliwia wykonywanie technik osobom, których kontrola chakry jest na poziomie E-D.
- Wymagania
- Wyprawa rangi A+
- Duży udział postaci w fabule
- Opis Samehada jest to wielki miecz, którego powierzchnię stanowią setki twardych, dość dużych rekinich łusek. Rękojeść miecza zrobiona jest z twardego splotu wiklinowego, na którego końcu znajduje się niewielka, ludzka czaszka. Do końca rękojeści przymocowany jest również sznurek z koralikami, z których każdy pomieścić może jedną kroplę krwi zabitego przeciwnika.
- Historia Jest to jedyny na świecie przedmiot, który prawdopodobnie został złączony z duszą żywej istoty. Pośród tych, którzy wierzą w taką wersję powstania miecza, znaczna część jest przekonana, że był to oczywiście rekin lub członek klanu Hoshigaki. Dzięki tej właściwości, Samehada zachowuje się niczym zwierze, które ma swoje uczucia, wyraża pewne emocje oraz wchodzi w interakcje z innymi istotami.