Masaru gotowe

Moderator: Souei

Chuichi

Re: Masaru gotowe

Post autor: Chuichi »

Problem ze słowami jest taki, że ile odbiorców komunikatu, tyle końcowych wniosków. Szumu informacyjnego nie da się wyeliminować całkowicie. Przykład z opisu trutki:
"Na przykład mają problem z chociażby zamachnięciem się mieczem i trafieniem celnie w przeciwnika." <- I? Trutka UMIARKOWANA (ranga C) nagle robi problem z zamachnięciem się mieczem. Dla mnie to brzmi tak, jakby ręki w ogóle podnieść nie mógł i tak bym też podczas sędziowania wziął pod uwagę. Tymczasem ma to być delikatny przeszkadzacz, a nie eliminator przeciwnika.

Dlatego też argument Suzaku nie ma sensu. Liczby na forum są wprowadzone, uściślenia w takich sprawach jak walki są także potrzebne. Gdyby tak nie było, to trwalibyśmy przy systemie opisowym statystyk, a mamy w nich jednak punkty. Jeśli zostawi się trutkę w takim kształcie, w przyszłości wynikną z niej same problemy. Wolicie mieć wszystko czarno na białym i pozostawić niemalże nieistniejący margines interpretacji dla sędziego, czy też zostawić wszystko jego gestii i w każdej walce widzieć inne efekty jednej trutki, której skala działania rośnie i maleje na zmianę?

Tury aplikacji wydają się ok.

@Masaru
Sprawa byłaby dawno rozwiązana, gdyby techniczni się tu wypowiedzieli. Widzisz jednak jak jest z aktywnością. Sesja, która się skończyła, matury, które nadchodzą rok. Takie życie. Z tym nic nie zrobię.
0 x
Masaru

Re: Masaru gotowe

Post autor: Masaru »

Ja rozumiem, też mam w realu sporo rzeczy do roboty więc nikogo nie poganiam. Na gwałt tego nie potrzebuje xD

Ogólnie z tym mieczem to chodziło mi o coś takiego. Zwykłe osoby (bandyci, rolnicy itd.) z tego co mi powiedziano mają po 40 każdej statystyki. Aby utrzymać katanę trzeba mieć 20 siły. Odjęcie 25 siły w statystykach, praktycznie według matmy (40-25=15) powinna mu uniemożliwić korzystanie z tej broni, lub chociaż osłabił mocno. Czyli posłuchałem Exodi i zamieniłem cyferki na efekt który wyrażam słowami.

Mam nadzieję że da się zrozumieć co napisałem <delfineł>
0 x
Jun

Re: Masaru gotowe

Post autor: Jun »

To prawda, liczby na forum są wprowadzone, jednak nie wszystko jest na nie przeliczone, może zaraz siłę technik też przeliczymy na statystyki, jak to widziałem na jednym forum, co było według mnie bez sensu. Wiem, iż wiele tu zależy od stat, ale niektóre rzeczy nadal pozostają kwestią opisu lub oceny mg (nieco banalny przykład, ale nikt nie liczy dokładnie ile siły ma spadający na kogoś kamień, a także nie mamy tutaj hp), a akurat trucizn nie widzę w przeliczeniu na staty (przynajmniej niektórych). Które dokładnie statystyki chcielibyście zmniejszyć w przypadku powyższej trucizny (ostatni post str.2)? Siłę? Wytrzymałość? Szybkość? Percepcję? Z powodu bólu?

Jeszcze powracając do tematu wytrzymałości w truciznach, akurat w tym przypadku powinna ona odgrywać dość dużą rolę, gdyż wytrzymałość odpowiada za odczuwanie bólu, nie tylko za kondycję i wyćwiczenie mięśni, a właśnie ból jest skutkiem tejże trutki.

Odnosząc się do tego, co napisał Masaru, chciałbym przytoczyć cytat z opisu katany: "Do poprawnego wykorzystania tej broni potrzeba mieć: 20 siły." To, że ktoś będzie miał np 15 siły, nie znaczy że nie będzie zdolny do podniesienia katany (tym bardziej, że jest ona wyjątkowo lekkim orężem), tylko po prostu nie będzie mógł wykorzystać jej pełnego potencjału, płynącego z korzystania z niej.

Edit: Masaru, źle mnie zrozumiałeś, nie wymagam od Ciebie, żebyś zmienił efekt trutki w odniesieniu do broni, po prostu napisałem to, żebyś wiedział, że można używać katany nie spełniając wymogu, tyle że będzie to trudniejsze i nigdy perfekcyjne. A dodatkowo jest to wada niektórych efektów trutek z określonymi statystykami, bo ile trzeba byłoby zabrać komuś jakiegoś atrybutu, żeby "odzwierciedlić" paraliż kończyny w statystykach? Nie mówię też że we wszystkich truciznach określenie statystyk jest złym pomysłem.
0 x
Masaru

Re: Masaru gotowe

Post autor: Masaru »

Dobrze zmieniam po raz kolejny trutkę dymną. Teraz jest opisowo bardzo dokładnie, a jak ktoś ma wątpliwości to jest tam w nawiasie kilka cyferek.Ale wydaje mi się że teraz jest siła C.
0 x
Chuichi

Re: Masaru gotowe

Post autor: Chuichi »

Ode mnie akcept. Nie będę Cię dłużej trzymał. Taki opis mi pasuje, bo w tym przypadku ustalanie efektów tylko poprzez opis jest idiotyczne. Tłumaczyłem to już Suzaku na discordzie, tu się powtarzać nie będę. Jeśli kadra techniczna znajdzie czas pomiędzy graniem w gierki i heszkowaniem o tym jak są zarobieni drapiąc się przy tym po tyłku, to pewnie tutaj też zajrzą i się wypowiedzą. Nie spodziewaj się tylko zbyt dużo. Osady same się nie zbudują, Widowmaker się nie zmainuje, wiesz jak jest.

@editDOWN

To jest fajne, że sami wprowadzacie staty poprzez określenie progu wytrzymałości, który pozwala na oparcie się truciźnie (jeszcze większy bullshit niż fakenews, z którymi walczy Trump), ale kiedy staty przerzuca się na działanie trucizny, żeby jej efekty były zwyczajnie łatwiejsze do określenia, to wtedy jest to fe, be, fujka i nono. Zdecydujcie się.
0 x
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Masaru gotowe

Post autor: Tsukune »

  Ukryty tekst
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Masaru gotowe

Post autor: Support nr 6 »

  Ukryty tekst
0 x
Masaru

Re: Masaru gotowe

Post autor: Masaru »

Ale tutaj poza statami jest dużo opisowego też. Te staty to takie poglądowe są XD Ale rozumiem że akcepta 3 dajesz :D ?
0 x
Jun

Re: Masaru gotowe

Post autor: Jun »

Ja daję Akcepta, więc masz 3-4, do przeniesienia?
0 x
Masaru

Re: Masaru gotowe

Post autor: Masaru »

Na to wygląda. 4 Akcepty to ktoś przeniesie :D ?
0 x
Zablokowany

Wróć do „Przedmioty”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości