Strona 1 z 1

Hyūga, Byakugan, Jūken

: 13 cze 2021, o 13:41
autor: Shinju Hyūga
Hyuuga Hyuga Hyūga Byakugan Juken Jūken

Witam.
Otóż pewnie padały już te pytania na chacie ale tam często mnie odsyłają tutaj żeby wypowiedział się ktoś z rządzących bo ich słowa stanowią tutaj prawo. Wiec zaczynamy...

1. W opisie Byakugana nie widzę nigdzie zapisu o tym jak widzi klony? Wiadomo że te podstawowe nie mają chakry więc tutaj sprawa jest prosta. Ale jak z pozostałymi?
Na wiki widnieje zapis:
"The Byakugan can see chakra to a greater degree than the Sharingan.[3] This enables users to distinguish certain types of clones from their original[26] and even identify specific individuals' chakra signatures.[11]"

W walce Neji vs Naruto oczywiście Hyuga miał problem w odróżnieniu pozostałych klonów bo chakra była równo podzielona zatem KBnJ jest tym wyjątkiem. A jakby to wyglądało w przypadku klonów wodnych, ziemnych itp? Tam chakra jest wydzielana w ilości jaką chce twórca? Jeżeli zatem przez takim Hyuga staną dwie takie same postacie ale jedna będzie miała 80% a druga 20% to wtedy odróżni? Oczywiście w pełni zrozumiem jeżeli ktoś wydzieli Mizu Bunshinowi 50% to wtedy zrozumiałe że też nie odróżnimy oryginału (ale to dosyć ryzykowne bo chakra nie wróci xD)


2. Techniki blokowania tenketsu mają zapiski typu:
"Trafienie wszystkimi uderzeniami zamyka szesnaście punktów tenketsu na ciele przeciwnika, co trochę spowalnia ruchy oraz nieznacznie osłabia jego korzystanie z chakry"
"Pozwala użytkownikowi na zablokowaniu trzydziestu dwóch punktów tenketsu w ciele przeciwnika co utrudnia mu poruszanie oraz znacząco osłabia jego korzystanie z chakry"
"Polega na podwojeniu zadanych ciosów u swojej poprzedniczki i tym samym kompletne obezwładnienie przeciwnika."

Czy zatem oprócz dopisku o obniżonej KC nie brakuje tam jakiegoś dopisu o spadku szybkości lub coś takiego? Ewentualnie że jeżeli ma się wytrzymałość powyżej X punktów to można się dalej swobodnie poruszać ale KC nadal jest obniżona?

3. Czy stylu Juken można używać w sposób domyślny? Tzn bez wykorzystania technik? Styl ten polega na wtłaczaniu swojej chakry w organizm przeciwnika a tym samym uszkadzanie organów wewnętrznych. Każdy klan ma określone domyślne koszty używania swoich KG np piasku, kryształu itp Obrazek

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 13 cze 2021, o 17:05
autor: Tamaki Hyūga
1. Z tego co grałem to raczej nie potrafisz rozróżnić klonów od oryginału, jednak ja nie miałem jeszcze żadnej takiej sytuacji w fabule czy na misji, więc nie wypowiem się na pewno.

2. Jest to bardziej w sferze opisowej ze względu że przeciwnik jak oberwie jedną z tych technik to po prostu jest trochę obity ale nie przekłada się to bezpośrednio na mechanikę.

3. Teoretycznie możesz, jednak to również nie posiada jakiegoś przełożenia na mechanikę.


Mówię jako tako z doświadczenia jako gracz najmocniejszej postaci Hyuuga, jednak mogę się oczywiście mylić, więc nie bierz tych rzeczy za pewnik.

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 16 cze 2021, o 10:30
autor: Support nr 6
1. Tutaj będziemy precyzować to zarówno dla Byakugana i Tusjicośtam. Niedługo wejdzie jakiś zapis, ale piszę o tym teraz że nie zostało zignorowane

2. Tak jak pisze Tamaki, spowolnienie ruchów jest zawarte w opisie MG jako naturalna konsekwencja oberwania poszczególnymi technikami.

3. Jeśli hyuuga ma otwarty juuken to może się nim bić, blokować i robić te swoje kocie ruchy, ale punkty tenketsu zamknie tylko przy pomocy technik. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby juukenem walczyć w zwarciu tak jak inni walczą gokenem czy rakankenem.

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 16 cze 2021, o 18:55
autor: Shinju Hyūga
3. Ale przecież Gentle Fist to nie tylko blokowanie tenketsu xD Obrazek O ten rodzaj Gentle fist mi chodzi a nie blokowanie tenketsu. Dlaczego nie ma to przełożenia na mechanikę?

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 16 cze 2021, o 19:45
autor: Support nr 6
Nie ma to przełożenia na mechanikę w takim sensie, że nie ma nigdzie sztywnej rozpiski jaki trzeba mieć poziom stylu żeby powodować jakieś określone obrażenia wewnętrzne, czy nie ma określonych progów statystyk do osiągnięcia takiego czy innego efektu.
Mówiąc o tym, że juukenem można walczyć tak samo jak inni to robią przy pomocy tradycyjnych styli, miałem na myśli właśnie te uszkodzenia wewnętrzne, które jednak wciąż pozostają jedynie w sferze opisów MG (swoją droga, nie wiem co autor miał na myśli pisząc o "inner coil system" XD).
W ramach przykładu takiej walki przyszła mi do głowy jedynie ta walka z turnieju http://shinobiwar.pl/viewtopic.p ... 32#p136632, gdzie Tamaki posługującą się juukenem właśnie, weszła w wymianę z Yoshim Kaguyą. Możesz sobie tam zobaczyć jak to wyglądało, choć nie ma tam tego zbyt wiele.

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 19 cze 2021, o 19:24
autor: Shinju Hyūga
To pytanie z innej beczki
Jak się ma opis Reberu u Hyuga do kosztów chakry za takie czary mary np:
Nazwa
Byakugan: Reberu Shi
Ranga
C
Wyższa ranga kontroli Białych Oczu daje użytkownikowi kilka bonusów. Po pierwsze, zyskuje on dostęp do silniejszych technik klanowych, zaś lepsza władza nad Byakuganem pozwala im poprawić zasięgi wzroku. Dodatkowo, shinobi otrzymuje możliwość gwałtownego wyzwalania chakry ze swoich tenketsu, dzięki czemu mogą wytwarzać specjalne podmuchy odpychające przeciwnika... lub wykorzystać to, by np. przyspieszyć swoje ruchy lub wzmocnić skoki.
Zasięg
Koszt Chakry E: 8% | D: 6% | C: 4% | B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: niezauważalne (1/2 podtrzymanie)
Bonusy
+15 percepcji przy aktywowanym Byakuganie
Przyśpieszyć ruchy? O ile? Za ile chakry?
Wzmocnić skok? Jak wysoko można skakać domyślnie?

Inna rzecz:
Nazwa
Byakugan: Reberu Bi
Ranga
B
Kolejny poziom rozwoju daje użytkownikowi kolejne wzmocnienie jego Byakugana. Kontrola zasięgu wzroku przychodzi mu z łatwością i nie ma on problemu z przełączaniem się między widokiem na odległość i wokół siebie. Shinobi otrzymuje też nową umiejętność - jest on w stanie wyzwalać chakrę ze swoich tenketsu w taki sposób, by jej gęstość była w stanie zatrzymać nadchodzące uderzenia.
Zasięg
Koszt Chakry E: 8% | D: 6% | C: 4% | B: 3% | A: 2% | S: 1% | S+: niezauważalne (1/2 podtrzymanie)
Bonusy
+20 Percepcji przy aktywowanym Byakuganie
Tutaj chyba opis jest stary bo ktoś mi wspomniał że to dotyczyło Kaitena, który teraz jest rangę wyżej niż B.

Takie opisy wprowadzają graczy w błąd, który może ich kosztować utratę postaci niestety.

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 19 cze 2021, o 19:58
autor: Kazuma
Generalnie moim zdaniem opisy wyglądają tak jak wyglądają przez to, że klan był tykany stosunkowo dawno i to pozostałości z pierwotnego wyglądu gdy takie smaczki były wrzucane masowo w opisy Reberu także w innych klanach. Nie wydaje mi się, żeby poziomy Reberu dawały cokolwiek poza mocniejszym Byakuganem, a to takie wstawki autorskie no że dochodzą na tym poziomie takie i takie możliwości mimo, że wynikają one po prostu z technik w klanie.

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 19 cze 2021, o 20:01
autor: Support nr 6
No wiem że to tłumaczenie na dziwność w różnych opisach pada bardzo często no ale: są one bardzo stare. XD
Te opisy nie powinny w ogóle być podpięte pod hasło "byakugan", ale obecnie jest tak, że dotyczą one nie tylko zdolności samych oczu, ale też wszystkich technik hijutsu, którymi dysponują hyuuga. W przypadku tego klanu opisy nie są na zasadzie reberu czyli ogólnego, dowolnego zastosowania za jakiś X koszt chakry, tylko tak naprawdę opisują to, co można znaleźć w technikach kanonicznych na danej randze. To taki wstęp.

1. Ja jako mod techniczny nie wiem, z którego momentu z kanonu ówczesny autor tego opisu wyciągnął tą wzmiankę o przyspieszaniu i wzmacnianiu skoków. W kanonie nie ma technik, które by się do tego odnosiły, ale kilka innych mogło prowadzić do takich wniosków. Dlatego zamiast usuwać ten zapis, tak naprawdę z czasem na forum się on przyjął i każdy Hyuuga, który pytał o takie możliwości był odsyłany do WT, aby tam sobie opracować takie przyspieszanie na określonym zasięgu za określony koszt itp. Taka jest do tego droga, nie da się tego zrobić samym opisem w poście i odjąć sobie ileś chakry.

2. Tutaj chyba faktycznie pierwotnie dotyczyło to kaitena, ale jak spojrzałem na inne techniki hyuuga z rangi B, to przy pomocy Hakke Kūhekishō czy Shugohakke Rokujūyon Shō też mamy defensywą wyzwalaną z tenketsu. Nie wiem czy to wprowadza w błąd, ale ponownie - patrząc na to pod względem na WT, na randze B podpierając się tą wzmianką możesz coś kombinować, natomiast bez niej wszystkie takie projekty byłyby odsyłane na A. Sam jeszcze nie wiem gdzie to ostatecznie powinno wylądować, ale na razie jest tutaj gdzie jest. Biorąc pod uwagę wcześniejsze info (że i tak wszystkie użycia zdolności hyuuga muszą być opracowane techniką) mam nadzieję, że nie popełnisz na misjach żadnego śmiertelnego błędu.

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 26 cze 2021, o 19:26
autor: Shinju Hyūga
Kolejne pytanie:
Nazwa
Shōtei
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
Minimalny
Dodatkowe
Na czas używania techniki dostajemy +10 do szybkości
Opis Prosta technika stylu Jūken, polegająca na zadaniu jednego, szybkiego uderzenia wymierzonego w splot słoneczny, które w połączeniu z Byakuganem i precyzją mogą zadać dość duży ból przeciwnikowi. Dodatkowo jest wysoce prawdopodobne, że osoba potraktowana takim uderzeniem będzie przez chwilę i nie zdolna do zareagowania (paraliż) w jakikolwiek sposób na następne ataki.

Jak długo trwa paraliż?
Określa się to w turach?

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 27 cze 2021, o 02:56
autor: Sasame
Tutaj działa to do oceny MG, który bazując na Twojej sile i wytrzymałości przeciwnika określa czy jest to jakikolwiek paraliż czy zwykle wybicie z rytmu albo czy w ogóle technika nie przyniesie efektu

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 27 cze 2021, o 02:57
autor: Sasame
Myśle że w najlepszym wypadku jakbyś tego użyła na jakiegoś słabego NPC, na przykład cywila to będzie zamroczony przez pewien czas i nie będzie w stanie zrobić czegokolwiek ale tak czy siak jest to wszystko w rękach MG

Re: Hyūga, Byakugan, Jūken

: 27 cze 2021, o 10:17
autor: Support nr 6
Pomijając to, że opis jest napisany trochę nie po polsku, to mamy do czynienia z techniką rangi D i pojedynczym uderzeniem. Nie może tu być mowy o paraliżu na X tur. Można poczytać w internecie jakie są skutki uderzenia w splot słoneczny i jest to między innymi rozchodzący się po całym ciele ból, który jest "paraliżujący". Jest to jednak impuls, który bardzo szybko przemija i trwa na pewno nie dłużej niż sekundę, a nawet krócej.