Pracownie

Oto miejsce, w którym można pytać o wszystko, czego się nie wie w działaniu forum. Znajdziesz tutaj również samouczki pozwalające na lepszym opanowaniu niektórych cech naszego forum.
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Pracownie

Post autor: Kazuma »

Rozwiązanie jest proste.
Aczkolwiek nie rozwiązuje to wszystkiego gdyż w obecnym systemie właściwie do wszystkiego jest potrzebny Budyś (przynajmniej w WT widziałem praktycznie tylko jego). Równie dobrze modów mogłoby nie być bo bez niego nic nie przejdzie a czekanie na X osób cały system spowalnia. Dodatkowo przy jakichś bardziej skomplikowanych rzeczach będzie tyle co ludzi to opinii i trzeba dogadzać każdemu.

Wypowiadanie się na skraju 48h za każdym razem ogólnie też można uznać za swojego rodzaju patologię bo czas ma służyć temu by jak coś się zdarzy nie było krzyku. Natomiast wykorzystywanie go za każdym razem rozciąga cały proces.

Więc jeśli komuś zależałoby na sprawnym działaniu systemu to robić decentralizację i niech ogólni zajmują się przejrzeniem tego co przeszło, nadzorem kadry i ewentualnymi cofkami ze zwróceniem uwagi na to jaki syf modzi puścili. A także niech się udzielają jak jest jakiś problem bo nie wiadomo jak coś ugryźć. Dodatkowo brak wypowiedzi jakiegoś moda = akcept. I nie będzie zastojów.

Albo po prostu niech WT i kuźnią zajmują się ogólni i będzie trzeba dogadać się z jedną osobą, która ma jednolitą wizję.

Dodatkowo prawdopodobnie należałoby po prostu robić rotacje jeśli ktoś nie jest w stanie zajmować się działem systematycznie bo nie jest to nie wiadomo jaka funkcja. Kiedyś regulamin został wprowadzony taki jaki jest bo było za dużo rzeczy na głowie technicznych. Został wprowadzony admin ogólny i mod ogólny, regulamin został.

Radykalnie? Prawdopodobnie tak, ale machina będzie sprawna.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Pracownie

Post autor: Jun »

Tyle, że jak Budyś i Yukirin dadzą akcept, a modzi nie dadza to nie pójdzie :p Więc to nie tak, że wszystko jest tylko od niego zależne.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Pracownie

Post autor: Kazuma »

Masz rację dlatego to tylko takie moje rozważania, a administracja postąpi jak uważa :) Jeśli byśmy chcieli pozostać przy tym jak jest to chociaż bym mocno sugerował wprowadzić modyfikację co do czasów dla modów.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Pracownie

Post autor: Shinsu »

Wiecie, ja Wam powiem tak. Czasem rzeczywiście winę za spowolnienia ponoszą modzi, jednak często wynika to z kilku rzeczy.

Zdradzę Wam kilka wskazówek, które na pewno pomagają przyśpieszyć opracowania swoich projektów.

1. Jeśli moderator zwraca Ci uwagę na coś do poprawy i generalnie nie jest to dla Ciebie problemem to post "ok może być" w zasadzie nas blokuje. Jeśli dostałeś uwagę na zasadzie "określ to i to", albo "a co jeśli będzie tak, a tak" to masz wrzucić poprawioną wersję techniki z uwzględnieniem takiej uwagi, a nie napisać posta z wyjaśnieniem. Bo tego posta nikt poza nami później nie przeczyta.

2. Bardzo pomaga, jeśli technika jest czytelna. Opis polagający na tym, że wpisujemy "zachowuje się jak technika Fuuton no Katon no jutsu, ale z dodtkiem Raiton no Suiton, a dzięki znajomości Doton: Fuma Shinden pozwala na coś tam" raczej nie ułatwia zrozumienie co ta technika ma do zrobienia. Owszem, jeśli bazujemy na jakiś technikach powinny się one znaleźć w odpowiedniej rubryce, można to w 1 zdaniu umieścić w opisie, ale generalnie należy opis skonstruować tak, by znajomość opisu innej techniki nie była nam konieczna do zrozumienia tej. Szczególnie, jeśli bazujemy na swoim wcześniejszym WT, co też się kiedyś zdarzyło. Pół godziny tego szukałem...

3. Jeśli odwołujecie się do czegoś - zamieśćcie link do danego tematu. Naprawdę pomaga to w odszukaniu źródła.

4. W kuźni opis bardziej skomplikowanych elementów warto wypunktować. Szczególnie się to tyczy mechanizmów lalki. Ale jak macie opis lalki wielkości A4 a potem wypis elementów to liczcie się z tym, że sprawdzenie i policzenie tego zajmie kilka dni. I nie - nie wystarczy, że Wy to wypisaliście. My też to musimy policzyć i sprawdzić, czy się nie pomyliliście.

5. W technikach warto kierować się takimi zasadami - ranga techniki jest zależna od jej siły, ale żeby uzyskać pewno możliwości w ramach danej dziedziny, musimy mieć rozwiniętą dana dziedzinę. Np. jeśli ktoś robi technikę do zakwitania drzew owocowych dla Sensju, to spokojnie technika może być rangę D, bo nie ma zastosowania bojowego, ale musi mieć w wymogach znajomość klanówki na C. Innymi słowy - jeśli chcecie nadać swojej technice jakieś możliwości to sprawdźcie, czy inne techniki z tej dziedziny już je mają. Jeśli tak, to najpewniej będziecie musieli mieć dziedziną na poziomie, na którym dana możliwość pojawia.

6. Jeśli chcecie nadać swojej technice zdolność, jakiej żadna technika danej dziedziny nie posiada to liczcie się z tym, że albo będziecie zmuszeni do zmiany dziedziny, jeśli będzie to bardziej pasowało pod inną dziedzinę, albo czeka Was prawdopodobnie sporo dywagacji, w czasie których warto regularnie wrzucać posta z propozycja techniki w formie jaka by nam pasowała, ale uwzględniając przynajmniej częściowo postulaty modów. Ignorowanie albo celowe podważanie tego, co się Wam pisze nie wspomaga dania akcepta.

7. To WY macie przekonać NAS, że technika jest ok, a nie my Was, że jest nie ok. Jeśli mamy zastrzeżenia co do tego, jak działa jakaś technika, bądź jak jest skonstruowany jakiś przedmiot, to Waszym zadaniem jest stworzyć propozycję, która będzie dla nas akceptowalna, a my nie mamy żadnego obowiązku Wam w tym pomagać, ani wchodzić w jałową gadaninę, w której będziemy przekonywali Was do naszych racji. Na ogół staramy się podać sensowne wytłumaczenie czemu tak, a nie inaczej, niestety czasem komuś się nasze uzasadnienie nie podoba. Tylko jest taka sprawa, że wcale nie musi. I oczywiście każdy ma prawo próbować nas przekonać (i wbrew pozorom to wcale nie jest niemożliwe), ale musicie zaakceptować fakt, że ciężar dostosowania się leży po stronie autora techniki czy przedmiotu, a nie moderatorów.

8. Mechanika jest czasem dziurawa i na nas leży odpowiedzialność za to, żeby nie dawać graczom do ręki łomu, którym ją rozmontują. Kłócenie się, że mamy coś zaakceptować, gdy jest to oczywisty exploit nie ma sensu. Wrzucanie projektów, które są w oczywisty sposób OP i wykorzystują to, że coś jest źle opisane, albo czegoś nie ma uściślonego, przez co istnieje elastyczność interpretacji raczej nie nastraja mnie czy innych modów do angażowanie się w dyskusje.
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości