Pracownie

Oto miejsce, w którym można pytać o wszystko, czego się nie wie w działaniu forum. Znajdziesz tutaj również samouczki pozwalające na lepszym opanowaniu niektórych cech naszego forum.
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Pracownie

Post autor: Ayatsuri Yuu »

PROBLEM
Generalnie problemów jest więcej, natomiast streścić je można do tego, że w kuźni i wt panuje pewna patologia. Mówiąc to nie mam na myśli oczywiście osób odpowiedzialnych za nią, ale sam system, który często po prostu komplikuje życie graczom. Od kiedy dołączyłem zauważyłem sporo rozmów na ten temat, pewnie nawet więcej wywołałem, ale nikt się nie kwapi żeby coś zmienić, więc mam nadzieję, że jakoś to rozwiążemy tak, by wszystkim żyło i grało się lepiej.

ROZWIĄZANIE
Przede wszystkim nieporozumieniem jest to, że jeśli gracz wprowadzi jakąś poprawkę do przedmiotu/techniki, to nagle restartuje się czas na odpowiedź nie tylko tym, którzy się tam wypowiadali (bo w ich przypadku jest to całkowicie słuszne), ale także tym, którzy kompletnie olali temat. Nie zrozumcie mnie źle, nie mówię że jak wrzucę jakąś poprawkę to mod X ma się wypowiedzieć w ciągu np. godziny, bo nie o to chodzi. Po prostu patologiczna jest sytuacja, że niektórzy zwyczajnie sobie te pracownie olewają, a wprowadzone poprawki trakrują jako kolejne dwa dni laby.
Tu też należy porozmawiać na temat oceniających - od razu uprzedzam, że nie mam zamiaru nikogo urazić i jeśli jednak tak się stanie to przepraszam, ale uważam że należy to powiedzieć. Wiadomo, każdy ma swoje życie, pracę, studia, rodzinę itd i oczywiście będziemy je przedkładać nad jakąś gierkę, natomiast jeśli ktoś zwyczajnie nie daje rady się tym zajmować może należy zrezygnować i ustąpić miejsca komuś innemu? To nie jest do nikogo zarzut personalny oczywiście. Można też oczywiście podejść do tego z innej strony i (tu Ario mnie zaraz będzie hejtować) wydłużyć ten czas do np. 72h, skoro go nie starcza. Natomiast nie wiem na ile to jest realny problem, że faktycznie nie starcza, a na ile się zwyczajnie olewa, bo, przykład dosłownie pierwszy z brzegu - brak odpowiedzi u mnie przez prawie 96h (brakowało jakieś 1,5h), a po poście podbijającym pojawiła się jedna w ciągu pół godziny.
Dostrzec też można jakieś problemy w komunikacji chyba i ustalaniu wspólnej wersji, jak to ma działać np. od Budysia usłyszałem, że co nową wersję przedmiotu resetuje się czas, a od jednego z modów kuźni, że co każdy mój post, więc może ci modzi jakieś szkolenia powinni mieć albo coś, by potem nje było takich kwiatków.

DODATKOWE UWAGI
W sumie rzucam temat do dyskusji, to tylko takie drobiazgi, o których pomyślałem, nie wątpię, że należy poprawić więcej rzeczy
0 x
Awatar użytkownika
Jun'ichi
Martwa postać
Posty: 1910
Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
Wiek postaci: 21
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
Multikonta: -
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pracownie

Post autor: Jun'ichi »

Ja chciałbym dodać coś co pasowałoby do rubryki "Dodatkowe uwagi", tak mi się wydaje.
Warto zwrócić uwagę na to, że sytuacje jakie opisujesz nie tyczą się każdego przypadku, każdego przedmiotu jaki pojawia się w kuźni. Są bowiem tematy, które zamykamy w ciągu jednej doby, czasami nawet krócej. Niestety to jest zależne od wielu czynników, ale najważniejszym jest skomplikowanie wrzuconego projektu.

Jako osoba, która nie grała, nie gra i nigdy grać kuglarzem nie będzie, nie jestem zaznajomiony z mechaniką klanu tak dobrze jak Ty czy Ario, by móc na bieżąco w trakcie rozmowy np. na czacie rzucać faktami. I tutaj chodzi o to, że przykładowo siadając do jakiegoś tematu Ario lub Twojego, otwieram sobie kilka zakładek:
- projekt w WT
- techniki klanowe
- regulamin kuźni
- regulamin tworzenia marionetek
- temat ze statystykami
- sklep w wyposażeniem
i dopiero wtedy wiem, że mogę zacząć rzetelnie oceniać, sprawdzać, bo sam dobrze wiesz, że czasami zdarzają się drobne błędy, które my musimy wyłapać, jak np. to że ktoś ma w kukiełce 20 szt. jakiegoś przedmiotu, a w wycenie podliczył 19 szt. Brzmi śmiesznie ale to się zdarza, częściej niż samy kiedyś myślałem. Dlatego to nie jest kwestia przeczytania tematu i napisania "akcept" albo "to jest źle, popraw na X lub Y". Często to wymaga dość sporo dłubania, przewalania się po tematach, liczenia, dodawania wszystkiego do siebie. Warto też pamiętać, że jako twórcy danego tematu, macie znacznie bardziej dokładny jego obraz w głowie, niż my nawet mając przed oczami jakiś szkic, który czasami nie oddaje w pełni tego co ma jak działać i z czego się bierze. Mało tego, musimy jako moderacja myśleć nieco przyszłościowo jakie skutki może mieć przepuszczenie czegoś lub zezwolenie na jakieś nietypowe rozwiązania, pamiętać (czasami sprawdzać archiwa starych projektów) żeby nie popełnić gafy w stylu "tydzień temu coś przeszło, dzisiaj nie przejdzie", albo "poprzednia moderacja puściła, a ta nie puści".

Rozwiązanie? Moim zdaniem nie znajdziemy złotego środka, jak sam wspomniałeś ludzie miewają dni że coś im wypadnie, praca, szkoła, życie, choroba, etc. a są dni że siedzą i czekają byle się w czymś wypowiedzieć.
Wydłużenie czasu raczej nie zmieni nic, jak mod znajdzie czas by się wypowiedzieć - zrobi to. Czasami może być na forum ale tylko na chwilę, żeby sprawdzić lub właśnie zapoznać się z czymś, żeby przemyśleć zanim znajdzie czas by usiąść i w pełni, szczegółowo sobie wszystko posprawdzać. Nie wiem jak inni, ale ja często tak robię że przeczytam projekt i jeśli jest skomplikowany, daję sobie trochę czasu na jego przetrawienie i z reguły na dobre mi to wychodzi bo znajduję jakieś "haczyki", które okazują się być sprytnie ukryte przez twórcę ( ;) ).
No i tak jeszcze pomyślałem... tak patrząc bardzo ludzko na temat, przypomnijcie sobie co się ostatnio działo w kuźni po reworku Ayatsuri, jaki był natłok projektów aktualnych i reworków jednocześnie. To potrafi lekko przytłoczyć, zniechęcić ale takie jest życie, czasami jest lepiej, czasami gorzej, czasami moderacja pracuje bardzo sprawnie, czasami zdarzają się spowolnienia ale wydaje mi się że ogólnie nie jest źle jak na poziom który prezentujecie, bo Wasze projekty czasami sprawiają, że czacha dymi :P
Wyobraź sobie, że kuźnia działałaby jak Pomysły.
Poniżej daty "przyklepania" moich tematów:
- Hyuga - 17 wrz 2020, o 20:13
- Berseker - 9 gru 2020, o 22:56
- Pakty - 11 gru 2020, o 14:22
- Byakugan i Genjutsu - 11 gru 2020, o 18:14

I tam nie ma potrzeby wprowadzania modów xD
0 x
Obrazek

I do not want the sun to rise if she will not be there
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Pracownie

Post autor: Jun »

1. Jeśli oczekujesz oceny, to wstaw nowy projekt. Jeśli dyskusji to nie wstawiaj i kieruj się do konkretnych modów.
Przy normalnych projektach nigdy nie ma problemu.

Problem pojawia się przy projektach nieprzemyślanych, źle zapisanych, nieczytelnych, dziurawych, które można albo olać i słuchać "ale nie wiem co poprawić" co jest wierutną bzdurą w wypadku 80% takich tematów.

Można też robić przedmiot za gracza, ale nie o to w tym wszystkim chodzi. Jeżeli ktoś nie ma nawet odrobiny autorefleksji w tym jak wstawia swoje przedmioty [nie mówię, że konkretnie ty, ale może w sumie mówię], to nie wiem czego oczekuje. Że każdy będzie ciągle się cofał, brał pod uwagę innych modów, każdemu odpisywał i robił z tego wyliczankę? Chcesz konkretnej opini musisz poprosić o nią czasami. Napisać "zawarałem to i to/zawrę to i to" wstawić post z poprawionym przedmiotem, w drugim akapicie ewentualne dyskusje i jakoś to idzie, jeśli mamy się wypowiadać odnośnie tylko ostatniej wersji to często można się nie wypowiadać wcale, bo albo nie odniósł się gracz w temacie do uwag w żaden sposób, albo zwyczajnie nie wiem, na co czeka.
Wersja Budysia/Asaki jest aktualna i nie wiem w ogóle co tutaj drążyć. Wtedy wyjaśniasz delikwenta cytatem budysia i problem solved.

Jeśli jednak chcesz poruszać kwestie ustalania wspólnej wersji co do przedmiotu, to już sam musisz do tego dojść w temacie, rozmawiając z modami.

Pamiętaj, że my nie jesteśmy w tym dziale jak sędziowie wystawiający wyrok, bo gdyby tak było to wszystko szło by krótko tak/nie. Tak nie jest. Sam musisz się starać o twój przedmiot, my mamy oceniać to co nam przedstawiasz.


Inna sprawa - nie oczekuj od każdego moda znajomości każdej najmniejszej dziedziny, to są gracze tacy jak ty który nieco więcej lizneli wiedzy forumowej, ale nie oznacza to, że nie możesz wiedzieć czegoś lepiej i ich poprawiać w niektórych kwestiach, bo zdarza się nie raz i nie dwa, że mod gada po prostu głupoty i należy mu pokazać, że się myli, tak na przyszłość.

To może i zabawne, ale przychodząc do tego działu, musisz być przygotowany, a nie wstawić sobie temat i " no fajnie, akceptujcie mi to bo chyba jest git" Ty musisz wiedzieć, że to jest git, a jak nie - od tego jest dyskusja.
Nie raz trafiają się przedmioty, które przechodzą przy niewielkich zmianach, albo tylko detalach kosmetycznych w kilka dni, jeśli są zrobione dobrze.



No i podbijam Junichiego, choć myślę, że nie ma sensu wyjaśniać jak kto i dlaczego ocenia, jak ocenia. To kwestia, która powinna zostać w tematach. Tak jak wspomniał tez Junichi, wchodzą też reworki/zmiany/poprawki. My musimy dokładnie śledzić wszystkie zmiany wchodzące na forum, by oddać je w dziale kuźni/wt, czasem ciężko zaznajomić się odpowiednio ze zmianami niż przy kilku projektach jak choćby rework marionetek i zupełne zmiany w ich budowie.



TL:DR TO NAWET NIE JEST POMYSŁ I JEGO ROZWIĄZANIE A DYSKUSJA... Która mogłaby się znaleźć w innym dziale.

A to oprawię sobie w ramkę
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Pracownie

Post autor: Ayatsuri Yuu »

@Jun'ichi
No generalnie to się z Tobą zgadzam. Zgadza się, że niektóre rzeczy ogarniane są szybciej, nie mam zamiaru ani możliwości temu zaprzeczać. Natomiast wciąż uważam, że jeśli jednak dosyć nagminnie przekraczany jest limit czasowy to znaczy, że coś nie działa tu zbyt dobrze i należy się zastanowić, jak to poprawić. Oczywiście nie wszystko przeskoczymy, ale nie jest to powód, by nie łatać tego, co się da.
Fakt, marionetki są bardziej skomplikowane niż większość rzeczy, sam jak buduję to też te tematy otwieram, natomiast:
1. De facto ocenianie jest łatwiejsze, bo są całkowicie jasne wytyczne, nie trzeba się bawić w takie rzeczy jak np. określanie ile siły trzeba do dobrego używania broni itp. W zasadzie przy marionetkach wielkości ludzi powinno się sprowadzać do podliczenia, czy wszystko jest ok wagowo i cenowo, gorzej trochę jak się ktoś bawi w marionetki-liliputów/gigantów. Dzięki temu wiele pracy de facto odchodzi
2. brak jakiejkolwiek odpowiedzi po tych ponad 48h to sytuacja, która co do zasady raczej nie powinna mieć miejsca, a jednak w obecnym projekcie prawie dwukrotność tego czasu mi weszła.
Dlatego trochę niestety powątpiewam w Twoje słowa "jak mod znajdzie czas by się wypowiedzieć - zrobi to" (przez prawie 96h ani jedna osoba nie dała rady?)
Wiecie, trochę inaczej też wyglądałoby jakby w okolicy tej granicy 48 modzi pisali coś w stylu "sorry, potrzebuję jeszcze trochę czasu na ogarnięcie tego, nie wyrobiłem się" zamiast ciszy w eterze. Albo jeśli jakaś dyskusja toczy się z innymi modami to też można dać informację "zgadzam się z X/nie zgadzam się z X, dla mnie może tak zostać", to też pomaga, a cisza wręcz przeciwnie. Tak mogę sobie pomyśleć coś w stylu "ta zmiana proponowana przez Y mi niezbyt pasuje, ale w sumie nie wszyscy się z nią zgadzają, to może uda mi się zostać przy tej wersji obecnej". To daje i jakieś informacje pomocne przy pracy i, co równie ważne, pokazuje, że jednak inni sobie tego tematu nie olewają.
Co do problemów jakie niesie ze sobą ocenianie to zdaję sobie z nich sprawę, sam na innym forum również odpowiadałem za taki dział.
Sytuacja po reworku oczywiście była trochę inna, no ale raczej zrozumiała, nie odnosiłem się do niej raczej.

@Jun
1. Tu chciałbym przypomnieć, że zgodnie z regulaminem, od dyskusji jest właśnie temat, a nie jakieś rozmowy na gg/dc, po których wprowadzanie zmian jest zabronione.

Uważam po pierwsze, że nazbyt generalizujesz. Po drugie, chętnie bym się dowiedział, czy mój projekt na stan 19.03 po już pewnych poprawkach, gdzie brakowało tylko wymiarów jednego z elementów jest nieprzemyślany, źle zapisany, nieczytelny czy dziurawy.
Nigdzie też nie powiedziałem, by robić przedmiot/technikę za gracza. Natomiast oczywiste jest, że wypowiedzi innych modów też się powinno brać pod uwagę przy ocenianiu (to jest nawet zawarte jasno w regulaminie z tego co kojarzę). Nie mówię oczywiście o kwestiach literówek czy błędów w liczeniu, ale jeśli jeden mod mówi np. X jest za silne, osłab, to powinno się pojawić jakieś potwierdzenie/zaprzeczenie od innych. To kwestia akurat mniej marionetkowa, ale przy na przykład truciznach czy zwykłej broni jak najbardziej słuszna.
O, to mi się spodobało. Powiedz mi w takim razie dlaczego po moim poście "czy mogą być takie wymiary? A jak to nie pasuje to może takie?" nastąpiły 94 godziny milczenia?
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Pracownie

Post autor: Jun »

Skoro uważasz, że dział "pomysły" jest miejscem na twoje dyskusje, a nie rzeczywiste pomysły to ja nie mam pytań. No, ale mogę się mylić, w końcu może "pomysły a dyskusje na tematy wszelakie" to synonimy.

Co do zmian na pw/gg/dc to się nawet nie powinienem wypowiadać, bo widać jak czytasz ze zrozumieniem, co do ciebie piszę.
Ale i tak to zrobię bo lubię spamik w dramkach.
Generalizuje, bo ty również to robisz.
No i oświecę cię - żaden z modów nie musi stawać za opinią drugiego. Każdy może mieć oddzielną, różną i to w twoim interesie jest to zrobić tak by modzi wspólnie się zgodzili, nie ich. Tym bardziej żaden mod nie musi przekonywać innego do zmiany zdania. Czasem to się zdarza, ale nie jest codziennością i to raczej gracz powinien o to zabiegać, by mod zmienił zdanie. Dyskusja w temacie jest po to, by nic nie umknęło i nie zostało zapomniane/przeszło bokiem.

Skoro tak bardzo się uczepiłeś tych rozmów na pw/gg/dc to również cię oświecę. Nikt nie broni zadawać pytań. Nikt nie utnie ci głowy za rzucenie tam propozycji, bądź wyjaśnienia pewnych kwestii przez moda.

Musisz natomiast pamiętać, że ustalenie zmian na gg i niepodparcie tego wiadomością w temacie jest już zabronione.
Podsumowując:
- Gadanie na gg i robienie zmian - źle
- Rozmowa na komunikatorze, wstawienie postu do tematu przez moda z nową opinią, sugestią podpartą rzeczami X, tak by inni mieli wgląd, a potem poprawki gracza -> Dobrze

A dobrze dlatego, że zmiana i powody pojawiły się w temacie.
Nie chce mi się sprawdzać.
A) Nie było wstawionego postu z przedmiotem
B) Były jakieś inne detale, do których się nie odniosłeś
Jestem za wyrzuceniem tego tematu do innego działu, bo nie jest to propozycja, a przemycona we wzór "marudząca jak mi źle" dyskusja.

Dział na to jest tutaj -> http://shinobiwar.pl/viewforum.php?f=35
albo tutaj -> http://shinobiwar.pl/viewforum.php?f=4
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Pracownie

Post autor: Shins »

@Yuu ja Ci powiem czego brakowało. Brakowało żebyś poza pytaniem wrzucił uzupełnionej wersji. Osobiście jeśli widzę, że jakiś mod prowadzi dyskusję na temat jakiegoś aspektu, który mi nie przeszkadza ani w wersji gracza, ani moda, to się po prostu nie wypowiadam, póki nie dojdą do jakiegoś konsensusu. Za konsensus uważam wersję, w której dany mod się zgadza na nią. Albo też konkluzji, że zgody nie będzie i wtedy, jeśli mi nie przeszkadza, to zapisuję, że jest dla mnie ok.

Twój temat skończył się pytaniem - w sumie do nikogo, bez żadnej wersji. No to czekałem, aż osoby, z którymi dyskutujesz coś napiszą. A potem o tym zapomniałem. Po pingu przypomniałem sobie o tym temacie, a że było długo, to coś napisałem, żeby jakoś ruszyć.

Jak chcesz, żeby szło do przodu, to generalnie przy takich pytaniach od razu wrzucaj poprawioną wersję - generalnie pomaga to przyspieszyć.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Jun'ichi
Martwa postać
Posty: 1910
Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
Wiek postaci: 21
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
Multikonta: -
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pracownie

Post autor: Jun'ichi »

Podchodząc do tematu trochę brutalnie, ale na zasadzie "ma być ogarnięte w max 48h i koniec, kropka" trzeba byłoby po prostu zrobić jakiś system karania moderacji za brak odpisów. Trzy razy poleci na mnie skarga że nie odpisałem w czasie - wypad z moderacji. Tyle że w przypadku gdy moderacja nie jest w żaden sposób nagradzana za swoją "pracę", kara wydaje się być wręcz odstraszająca i myślę, że po kilku miesiącach zabrakłoby graczy, którzy mogą zasiąść w składzie Kuźni czy WT, ewentualnie byliby tam gracze niemający zbyt dużego doświadczenia w tym temacie, a to skutkowałoby raczej pogorszeniem sytuacji na forum niż jej polepszeniem.

Może trzeba pomyśleć o zupełnie innym systemie tworzenia przedmiotów/kukiełek? Może gracze mają zbyt dużą dowolność albo za małą i dział Kuźni ich ogranicza? A może zrobić ten dział na podobieństwo Pomysłów czyli działu otwartego dla każdego? Wtedy będzie z pewnością więcej opinii, myślę że Ario chętnie wypowiadałby się u Yuu i na odwrót. Minus tego wiadomy - tracimy element zaskoczenia, bo każdy wie co robimy. Ale może ta myśl natchnie kogoś do lepszego pomysłu, dlatego wrzuciłem : )
0 x
Obrazek

I do not want the sun to rise if she will not be there
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Pracownie

Post autor: Jun »

Tak. Wypowiadanie się wszystkich graczy w tych tematach to jest coś, czego chcemy. Zwłaszcza tych, którzy nie mają o tych rzeczach pojęcia [cytat z Ario i Yuu przypadkowy odnośnie drugiej części wypowiedzi. Chodzi o ogół.]
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1830
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Pracownie

Post autor: Tamaki Hyūga »

A według mnie jedyny problem to że moderacja się wypaliła i trzeba odświeżyć skład. Widać że prawie wszyscy stracili zapał do pracy, widziałem to również po sobie zanim odszedłem ze stanowiska w WT. Nie widzę oczywiście nic złego w tym że ktoś stracił zapał do robienia tej fuchy, ponieważ jest to dość wyczerpujące i również niewdzięczne zadanie.
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Pracownie

Post autor: Kisuke »

Moim zdaniem również przydałaby się większa rotacja osób odpowiedzialnych za kuźnię. Nawet nie trzeba nikogo specjalnie wyrzucać, tylko przygotować sobie już wcześniej "ławkę rezerwowych". Jeśli ktoś się wypali, nie będzie miał czasu, wrzuci urlop, chce chwile spokoju lub cokolwiek innego, to po prostu ląduje na końcu ławki, a pierwszy z niej wchodzi na jego miejsce. W ten sposób zachowamy świeżą krew i zapał do robienia, a przy okazji skład nadal będą stanowiły osoby, które się zgłoszą, wybrane przez administrację i odpowiednio wcześniej sprawdzone, co ograniczy konieczność szukania kogoś na przypał, bo nagle ktoś zrezygnował.
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Pracownie

Post autor: Jun »

Dlatego zawsze jest osoba więcej niż potrzeba
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Pracownie

Post autor: Kisuke »

No i jak widać, obecnie to nie wystarcza. Ciągle słyszę narzekania, że kuźnia jest bardzo męcząca i generalnie widać, że wiele osób ma jej trochę dość. Krótkie wakacje, które da im taka "ławka rezerwowych" pozwoli im znowu nabrać sił i chęci.

Poza tym, nie odnosisz się w żaden sposób do źródła problemu. Rzucamy rozwiązania, a Ty tylko odpisujesz: "Przecież jest okej". Nie jest.
0 x
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Pracownie

Post autor: Shins »

No ale wiecie, problem z kuźnią mają w sumie 3 osoy. Ario i Yuu - głównie przez skomplikowanie ich projektów, oraz Ty Kisuke. Bo wiesz swoje i nie dociera do Ciebie, o czym Ci piszemy. Reszta projektów idzie dosyć sprawnie. Zdarzają się, i to nie rzadko, takie, co od razu idą pod akcepta.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Support nr 5
Support
Posty: 294
Rejestracja: 14 sty 2021, o 16:46
GG/Discord: Mashi#6385

Re: Pracownie

Post autor: Support nr 5 »

0 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Pracownie

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Odświeżam temat, myślę że to dobry moment, skoro zaraz ma wejść rekrutacja na kolejnego moda, pojawiły się do tej pory następujące propozycje rozwiązania problemów z Kuźnią i WT:
1. By po odpisie gracza czas na odpowiedź resetował się tylko osobom, które się wypowiedziały w temacie.
2. Zwiększenie czasu na odpis, skoro 48h jest niewystarczające.
3. "Ławka rezerwowych" czyli kilka osób więcej w składzie, by mogły się wymieniać w wypadku wypalenia, spadku zapału itd.

To jeszcze nie padło, natomiast ostatnio przyszedł mi do głowy pomysł, który pewnie zostanie szybko wyśmiany: otóż skoro to tylko marionetki są takie problematyczne, stoimy na przegranej pozycji itp., jak to często słychać w dyskusjach na ten temat, może dla ułatwienia gry Ayatsuri, warto umożliwić wstawianie jednej lalki + jednego innego projektu w tym samym czasie? Tudzież by nie było oskarżeń, że jakieś faworyzowanie jednego klanu (xD) możliwość wstawienia do kuźni dwóch projektów pod warunkiem, że każdy z nich będzie z innej kategorii (ubrania, mikstury, broń, marionetki, nie wiem czy coś jeszcze)

@Shinsu
Jeszcze odniosę się do Twojej ostatniej wypowiedzi, przygotowałem ostatnio projekt, który zupełnie nie był skomplikowany, bo to tylko prosta substancja, a nie marionetka, a idzie równie wolno jak z poprzednimi. Ty co prawda odpowiedziałeś od razu, zgadza się, ale jest to kolejny dowód, że coś jest na rzeczy
0 x
ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości