UW - Elementalista

Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

UW - Elementalista

Post autor: Kazuma »

0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: UW - Elementalista

Post autor: Kutaro »

Ciekawy pomysł. Podoba mi się samo podejście propozycji zmian w garbage-tier UW.
Również od razu zaznaczę, że podoba mi się zaproponowana wersja. Choć 3 dziedziny na C w okolicach misji C są bardzo silne, to w późniejszej fazie gry techniki D i C stają się w większości fabularne. Może pewnym balansującym rozwiązaniem byłoby, opóźnienie rozwoju dwóch pozostałych żywiołów o próg. Czyli mając żywioł "główny" na C odblokowują się pozostałe na D, dalej dopiero mając pierwszy żywioł na B, dwa następne wskakują na C.
Ale nad moją modyfikacją się nie upieram. Po prostu rzucam pomysłem

Jako obrońca pomysłu zaznaczę, że to 600 PH "zdobyte" z tego UW się nie ma nijak do 405 PH z Mistrza Żywiołów. Tutaj jest to 600 PH wsadzone w fabułę i techniki użyteczności (np. mgła Suitonu, latanie Futonu). Natomiast w MŻ jest to 405 PH, które bezpośrednio zwiększa siłę naszej postaci (zapewne docelowo trafia w statystyki, KC, SC).
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: UW - Elementalista

Post autor: Jun »

Mi też się podoba.
...aczkolwiek obawiam się tego, że gracz, rozwijając się na rangę C, staje się nagle ZBYT wszechstronny.

Z drugiej strony czy coś to zmienia? Nie. W przypadku konfliktów z graczem jednak już tak. To ciekawy koncept tak czy inaczej.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Haruzen
Posty: 595
Rejestracja: 19 cze 2021, o 23:31
Multikonta: Harikido

Re: UW - Elementalista

Post autor: Haruzen »

To UW ma dawać właśnie graczowi ową wszechstronność. Pomysł jest imo ok, jakkolwiek zastanowiłbym się, czy by nie dać darmowych dziedzin C tylko na 3 lub 4 pierwsze żywioły, tak aby faktycznie rozwój ich nie był zbyt szybki i to UW nie oznaczało zbyt wielu darmowych dziedzin.
0 x
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: UW - Elementalista

Post autor: Shinsu »

Mi się ten pomysł nie podoba. Już prędzej widzę zniżkę na rozwój dziedzin żywiołowych, ale nie darmowe skoki rozwoju.
0 x
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: UW - Elementalista

Post autor: Jun »

Pamiętajmy, że użytkownicy UW nie są członkami klanów i nir mają ich zdolności i UW je im zastępują. W ogólnym rozrachunku jak już chcemy szukać to na 1 progu, czyli D dostajemy 100 ph. Po rozwoju na C Jest to 200 ph.

W tym rozrachunku jako Uw mające rywalizować z innymi chakrowymi, rzeczywiście dalej by odstawało chociażby od misztrza żywiołu albo wielkiej chakry które dostają więcej... Lecz, tutaj w grę wchodzą interesujące możliwości i dostosowanie takiej jednostki. Ot jest to interesujące
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: UW - Elementalista

Post autor: Shinsu »

Znaczy ja nie jestem przeciwny boostowi tego UW, bo ono obiektywnie jest słabe, ale bardziej sensowne wydaje mi się wrzucenie zniżki na rozwój dziedzin, niż darmowy skok na C.
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: UW - Elementalista

Post autor: Kazuma »

Ogólnie podejście na tańszy rozwój na dłuższą metę nas ogranicza. Bo nie zrobimy przecież kalki mistrza żywiołu i nie zetniemy wszystkiego o 50%. A takie byłoby sensowne podejście przy dodatkowych żywiołach. Dawałoby to też astronomiczne oszczędności w PH. 25% z kolei oszczędzałoby około tych 800 PH (obecny oszczędza 600) z tym, że wymaga to od nas inwestycji więc de facto tkwimy z UW które nic na nie daje. Do przełknięcia było w wariancie ze zniżką na wszystkie żywioły (~800 PH, ale uderzamy wtedy w terytoria mistrza żywiołu) Owszem jest ono mocniejsze niż obecnie, ale odstaje w stosunku do mistrza żywiołów który bardzo szybko wzmacnia jedną konkretną dziedzinę i resztę możemy wydać w statystyki co stanowi optymalny build na forum. Ba! I obecna wersja jest od niego słabsza. Bo nie jest optymalnym modelem rozwoju postaci. Aczkolwiek dostajemy jako tako dużo utility. Mamy otwarty szeroki wachlarz w WT. Jest to grywalne w takim formacie jaki przedstawiłem.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: UW - Elementalista

Post autor: Kutaro »

Wydaje mi się że to "darmowe" 600 PH jest to dobra wartość. Również można by to dać w formie zniżki 50% na rangi D C B dwóch kolejnych żywiołów. Jednak moim zdaniem darmowe rangi D i C jest to lepszy psychologicznie bonus, bo gracz nie czuje że wydaje PH w miejsca które mu zbyt wiele nie dają. Tak więc co prawda dostaje niewiele ale pyszczek mu się cieszy bo dostał coś za d a r m o. <catgiggle>
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Sasame
Posty: 846
Rejestracja: 21 cze 2021, o 23:40
Wiek postaci: 23
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: ~
- Średniego wzrostu
- Szczupła lecz dobrze zbudowana
- Burza czerwonych włosów
- Błękitne oczy
Ubiór: ~
- Czarna sukienka-kimono w czerwone chmurki
- Wysokie czarne sandały shinobi
Widoczny ekwipunek: ~
- Kabura na lewym udzie
- Kabura na prawym udzie
- Czarna torba przy pasie z tyłu na środku
- Tanto zamocowane poniżej torby
- Czarny płaszcz w czerwony chmurki
- Duży zwój
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Ruushi Fea
Lokalizacja: Nawabari (Daishi)

Re: UW - Elementalista

Post autor: Sasame »

Zniżka 10% na wszystkie dziedziny żywiołowe będzie w ogólnym rozrachunku przy wbiciu wszystkiego na S, równa zniżce jaka jest na MŻ bo 810 * 5 * 0,9 = 3645 czyli jest zniżka 405 PH. Ewentualnie można zrobić troszeczkę wyższą zniżkę ale wtedy liczby będą brzydkie i trudniej się będzie liczyło
0 x
Obrazek | Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT |
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: UW - Elementalista

Post autor: Kazuma »

Problem w tym, że zniżka zniżce nie równa. Owszem w PH się zgadza, ale to zupełnie co innego niż danie potężnej na jedną rzecz a niskiej na wiele rzeczy. Na mistrzu żywiołu bardzo szybko wbijamy rangę S w dziedzinie i wolne PH przeznaczamy w całości na statystyki co będzie o wiele mocniejsze od kogoś kto gra na wiele różnych dziedzin.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: UW - Elementalista

Post autor: Kutaro »

Elementalista ze zniżką 10% na wszytko byłby wciąż żałośnie słabą postacią. Mamy powiedzmy 405 PH "bonusowe" w momencie gdy mamy około 5000 PH na postaci (4050 na żywioły plus KC i statystyki na poziomie misji C). Jest to zysk z rzędu 8%...
Podczas gdy Mistrz Żywiołu jest w stanie wykręcić ten "zysk" 405 PH przed 1500 PH na postaci, mając podobne statystyki jak postać wyżej. Bonus z rzędu 25%.

Oczywiście postać postaci nie równa i jest to spore uproszczenie, ale moim zdaniem z braku lepszych systemów przelicznik na PH jest w stosunkowo miarodajny.
W jednym przypadku mamy zwiększenie siły postaci o 8% a w drugiej o 25%. Do tego doliczmy, że im szybciej jesteśmy silni tym mamy większe zyski PH, bo możemy robić trudniejsze misje. Pokusiłbym się o stwierdzenie, że nawet w przypadku obniżenia kosztów o 20% Elementalista w tym przypadku byłby słaby.
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: UW - Elementalista

Post autor: Jun »

Pamiętajmy, że mistrz żywiołu, czy nawet wielka chakra ma dodatkowe benefity ze swoich zdolności.

Tutaj - Elementalista na dobrą sprawę wciąż ich nie ma prócz możliwości wydania więcej ph na dodatkowe dziedziny które i tak wliczają mu się do limitu dziedzin więc nic więcej nie rozwinie za bardzo (nawet jakby mógł) bo dodatkowe koszta jakie wtedy się pojawiają, są po prostu zbyt duże.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Sukuna
Posty: 222
Rejestracja: 31 sty 2021, o 03:16
Wiek postaci: 16
Ranga: Łuska (Ginkara)
Krótki wygląd: patrz av albo kp
Widoczny ekwipunek: .
• Płaszcz
• Torba na prawym pośladku
• Kabura na broń (prawe i lewe biodro)
GG/Discord: bombel#4444
Multikonta: -

Re: UW - Elementalista

Post autor: Sukuna »

mi się akurat przedstawiony pomysł zdecydowanie bardziej podoba od proponowanych niżej zniżek.
Jest to zwyczajnie ciekawsze, ponieważ nie jest to ten sam schemat co Mistrz Żywiołów, dzięki temu te dwa UW nie są do siebie podobne mechaniczne, co moim zdaniem jest na plus, fajnie jak różne rzeczy się od siebie różnią, a nie są mechanicznie tym samym, tylko cyferki inne. Wiadomo to dwie zupełnie inne techniki, więc podobne by były tylko mechanicznie, ale tak czy siak benefit rozwijania kilku żywiołów naraz przy tym UW mnie bardziej przekonuje.
Zastanawiam się tylko czy nie bardziej przystępnym byłaby ta koncepcja, o której wspomniał Kutaro, czyli rozwijając startową na C, resztę na D, czyli o ten jeden próg niżej. Mi to pasuje, myślę, że wciąż to UW byłoby ciekawe. Stałoby się wreszcie ciekawe, bo na papierze jest ono naprawdę fajne, ale w praktyce już rzeczywistość weryfikuje. Jestem za takimi zmianami, wprowadzają one pewną świeżość, bo chyba takiej mechaniki jeszcze nigdzie nie ma.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Sukuna
Posty: 222
Rejestracja: 31 sty 2021, o 03:16
Wiek postaci: 16
Ranga: Łuska (Ginkara)
Krótki wygląd: patrz av albo kp
Widoczny ekwipunek: .
• Płaszcz
• Torba na prawym pośladku
• Kabura na broń (prawe i lewe biodro)
GG/Discord: bombel#4444
Multikonta: -

Re: UW - Elementalista

Post autor: Sukuna »

podbijam, bo dawno nikt tu się nie wypowiedział
0 x
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości