Artefakty

Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1830
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Artefakty

Post autor: Tamaki Hyūga »

PROBLEM
Ogólnie problem z artefaktami bym podzielił na dwa podproblemy.

1. Pierwszy problem dotyczy Artefaktów Globalnych. Dużym problemem tam jest według mnie kompletne niezbalansowanie artefaktów i jeszcze do tego przydzielonych im wypraw. Z jednej strony mamy artefakt taki jak Kirimaru, który jest bardzo mocny jak na wyprawę B a do tego ma jeszcze swoją wzmocnioną wersję która daje statystyki i wysysa na prawdę duuużo chakry. Z drugiej strony mamy wachlarz z rangi S, który jest w stanie, uwaga, uwaga, za koszt 30% chakry wywołać technikę rangi B/A... Robiąc build full pod ilość chakry, czyli Wielka Chakra i 200 wytki to mamy 172% chakry co pozwala nam użyć tego świetnego artefaktu aż... 5 razy. (?)

2. Drugim problemem jest kuźnia i robienie w niej Własnych Artefaktów, co jest praktycznie niewykonalne ze względu na wszystkie zasady jakie zostały zapisane, które blokują zrobienie prawie czegokolwiek.

ROZWIĄZANIE

Dokładne przyjrzenie się obecnym Artefaktom Globalnym i ponowne zbalansowanie ich a także przyjrzenie się zasadom tworzenia Własnych Artefaktów, tak aby było to lepiej zbalansowane i żeby była jakakolwiek możliwość zrobienia artafaktu


DODATKOWE UWAGI

Od razu chciałbym zwrócić uwagę że artefakt praktycznie nigdy nie jest jakimś totalnym game changerem a co najwyzej może być świetną możliwością aby gracz mógł podkreślić nim swój styl walki. Jedynymi artefaktami, które rzeczywiście mogą mieć jakiś większy wpływ na walkę jest Samehada i Gunbai, reszta owszem, jest silniejsza czy słabsza, jednak nie sprawi że nagle ktoś stanie się niewiadomo jak silny.

Według mnie artefakty, owszem, nie powinny być czymś co jest ogólnodostępne dla pierwszego lepszego ninja, jednak mimo wszystko, fajnie by było jakby było nimi jakieś większe zainteresowanie a nie żeby były one dostępne tylko i wyłącznie dla ścisłej topki a reszta może sobie najwyżej pomarzyć.

Tyle ode mnie, mam nadzieje że wypowie się tutaj dużo osób aby można było zobaczyć co sądzi o tym reszta forum.
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Artefakty

Post autor: Jun »

Mówimy o tym samym mieczu? Tym mieczu który pozwala ci wyssac kilka procent chakry z techniki która cię właśnie zabija?
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Ao
Postać porzucona
Posty: 297
Rejestracja: 22 kwie 2021, o 23:19
Wiek postaci: 16
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły, dobrze zbudowany, przystojny brunet o niebieskich oczach, ubrany w ciemnogranatowe kimono.
Widoczny ekwipunek: Wakizashi przy pasie.
GG/Discord: Aka#1339
Multikonta: Akio Maji, Doge

Re: Artefakty

Post autor: Ao »

XDDD
Przepraszam, że co? Nie. To chyba najgorszy możliwy miecz. Jako wojownik walczący wręcz nie chcesz być trafiony techniką - nic ci to nie da. A zwrot chakry jest bezużyteczny, bo chakry i tak raczej nie używasz. To fajny miecz pod fluff i tyle.

Ale z resztą się zgadzam.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Support nr 5
Support
Posty: 294
Rejestracja: 14 sty 2021, o 16:46
GG/Discord: Mashi#6385

Re: Artefakty

Post autor: Support nr 5 »

0 x
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: Artefakty

Post autor: Kutaro »

1. Bardzo mi się podobają proponowane zmiany. Uważam że powiązanie rangi wyprawy z rangą techniki artefaktu jest zgrabnym rozwiązaniem. Zarówno otwiera okno dla słabszych artefaktów dla nowych graczy (wyprawa C), jak i jest atrakcyjne dla starszych graczy. Oczywistym ograniczeniem jest limit górny artefaktów własnych, więc próby skopiowania jakiejś dziedziny są wątpliwe.

2. Nie jestem przekonany co do zwiększenia siły techniki artefaktu do połowy progu. Sądzę, że obecna elastyczność jaką by nam dawało zdobycie w rzeczywistości dowolnego jutsu danej rangi jest wystarczającą korzyścią. Pamiętajmy o możliwych kombach żywiołowych, jakie by to udostępniało dosyć małym wydatkiem.

3. Artefakty dające Siłę Chakry są bardzo śliskim gruntem. Podbicie siły techniki o małe nawet wartości, (o ile dobrze rozumiem) w obecnej mechanice pozwalają przebijać się przez bariery tej samej rangi. (np. bariera 140 wytrzymałości VS atak 150 siły) Prostym rozwiązaniem byłby uznanie, że przedmioty dające SC dostępne są od odpowiedniej rangi. Zapewne podobne rozwiązanie powinno się znaleźć przy "kopiach" UW.

4. Nieco czasochłonne, ale moim zdaniem przykładowy "cennik" dużych i małych właściwości byłby bardzo pomocny. Np.: miota pociskiem chakry tej samej rangi - duża, zwiększona wytrzymałość przedmiotu - mała, SC+X - duża, technika niższej rangi - mała. Mogłoby to nieco pomóc w uświadomieniu co w ogóle można w Kuźni zrobić.

5. Ostatni punkt nieco bardziej rzucający pomysłami: Co do budżetu artefaktu warto byłby się zastanowić nad wielkością i charakterem przedmiotu. Złota spinka do włosów miotająca piorunami jest na swój sposób lepsza jak Święty Bęben miotający kamieniami, gdyż łatwiej ją ukryć i zaskoczyć przeciwnika. Z drugiej strony stalowa broń, niezależnie od właściwości, będzie wytrzymalsza od biżuterii. Czy uznawanie pewnych właściwości za wchodzące w "małe cechy" artefaktów to przesada? Pewnie tak ale uznałem, że warto na to zwrócić uwagę.
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1830
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Artefakty

Post autor: Tamaki Hyūga »

Podbijam temat żeby się więcej osób wypowiedziało <cattable>
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Kaiko
Postać porzucona
Posty: 185
Rejestracja: 29 gru 2019, o 15:02
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek D
Krótki wygląd: Białe włosy nieumiejętnie przystrzyżone, oczy o barwie jasnego złota, rekinie zęby. Niewysoki, drobny, ubrany w proste, mało krzykliwe ubrania
Widoczny ekwipunek: Dwa Shuang Gou przytroczone do pasa po jednym na bok, czarna, duża torba na lewym pośladku, podłużne coś zawinięte w materiał i szczelnie związane - noszone na plecach, niczym plecak
GG/Discord: 1032197 / Ray#8794
Multikonta: -

Re: Artefakty

Post autor: Kaiko »

Ogólnie popieram pomysł i proponowane zmiany, bo serio aktualnie artefakty to można robić dla kogoś albo dla szpanu, że się je ma. Dla kogoś, bo jak tylko jakiś mod wyniucha najdrobniejszą sugestię, że ten artefakt, broń cię boże, może idealnie zgrywać się z buildem gracza, to z miejsca jest albo brak akceptu, albo krzyk OP i nerfy, albo podejrzenie próby exploitów. Więc najłatwiej robić artefakt, który nam nic nie daje, czyli może będzie użyteczny dla kogoś. Dla szpanu, bo zazwyczaj jak modzi słyszą hasło "artefakt własny", to z miejsca rozmowa zaczyna się od wymogu wyprawy rangi B, a jakby przypadkiem artefakt był całkiem spoko, to jest już A. Jak ktoś chce sobie obadać skąd mam tę wiedzę, to polecam sprawdzić rozmowy z brakujących przedmiotów.

Super jest pomysł, że ranga techniki = ranga wyprawy po artefakt. Wreszcie jakiś nowy gracz, będzie mógł sobie pójść na wyprawę po własny artefakt, który nie jest game changerem, nie jest też totalnie bezużyteczny, a ma jedną konkretną funkcję. I taki gracz czuje już, że zaczyna kreować własną, unikalną postać, a nie unikalny zlepek ogólnodostępnych technik. Nic w tym złego nie ma, ale każdy, a przynajmniej ja, chciałby mieć coś "własnego", co jest charakterystyczne tylko dla tej jednej, jedynej postaci. I niekoniecznie chcę czekać na to 3 lata+, w zależności od farmienia +/- rok.
Problem jest w tym, że aktualnie od abusowania artefaktów odrzucają modzi, którzy są zwyczajnie nieprzychylni do większości projektów i przynajmniej jeden z nich zawsze chce żeby artefakt został totalnie przebudowany poprzez małe poprawki, które ostatecznie niszczą pomysł. Akurat teraz piszę to w sensie pozytywnym, bo nie ma jakiegoś gracza, który robi jakieś dosyć słabe artefakty i tylko śmiga co 3 miechy na nie, wbijając przy okazji PH. Zmierzam do tego, że jak wejdzie zasada ranga techniki = ranga wyprawy po artefakt, to pewnie znajdzie się jakiś cwaniaczek na ok. 2200 PH, który będzie klepał jakieś gównoartefakty rangi C z każdą możliwą techniką jaka tylko przejdzie i zrobi sobie kolekcję. Tak jak niektórzy to robili z WT dopóki nie weszły sloty. Toteż proponuję jakieś ograniczenie - że WŁASNYCH artefaktów można mieć max. 3. Chcesz mieć kolejny? Pozbądź się poprzedniego. Wywal do morza, oddaj randomowemu graczowi, sprzedaj. Nawet jak jakiś totalny random zgarnie artefakt rangi C, to co z tego? Nic potężnego, aby tworzyło to problem.

No i w sumie tyle, resztę popieram mniej lub bardziej, ale za ogólną zmianą jestem jak najbardziej za. Nie chcę wymieniać ksywek, ale pewien gracz zwrócił się raz z problemem, że nie ma pomysłu na artefakt, który miałby sens dla niego i przeszedłby przez regulamin. Myślałem nad tym tematem z dwa tygodnie, wpadając na różne pomysły, a ostatecznie rozbijając się o regulamin, który zabrania... właściwie wszystkiego. Ale to tylko taka dygresja. Dobrze, że ten temat powstał poza szermierzami, bo jakbym ja coś wrzucił, Nats, Kakit czy Reika lub Jun, to byłby od razu płacz, że szermierze to pod siebie robio łolaboga, kto to widział, żeby graczowi na forum się dobrze grało i myślał o rozwoju swojej postaci. No, to elo.
0 x
#FFCC66
Popieram kasację Henge i Kawarimi, a nawet Genjutsu.
Obrazek
"Never to retreat
Mystery and wonder
Messy hearts made of thunder"
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1830
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Artefakty

Post autor: Tamaki Hyūga »

@Kaiko, napomknę tylko że jest już limit na 3 własne artefakty xd
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Artefakty

Post autor: Jun »

0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2185
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Artefakty

Post autor: Kisuke »

3. Przebieg dyskusji.
Dyskusja w temacie powinna być rzeczowa i poparta argumentami.
Twórcy postów nie na temat bądź znacząco od niego odbiegających będą karani ostrzeżeniami.


Popieram wprowadzenie zmian. Obecnie wiele artefaktów jest bezużytecznych, a wszystkie ciekawe już zabrane i kolekcjonowane przez wąskie grono.
0 x
Awatar użytkownika
Jun'ichi
Martwa postać
Posty: 1910
Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
Wiek postaci: 21
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
Multikonta: -
Lokalizacja: Warszawa

Re: Artefakty

Post autor: Jun'ichi »

Wypowiem się z punktu widzenia moderatora kuźni - sporo jest narzekania na to, jak oceniane są artefakty. Niestety najczęściej sytuacja wygląda tak, że gracze chcą - jak zwrócił uwagę Kaiko - załatać swoje braki. Oczywiście samo w sobie nie jest to złe, bowiem każdy chce być jak najsilniejszy, ale niestety te próby przy tworzeniu artefaktów często moim zdaniem zakrawały wręcz o żart i próbę ugrania jak najwięcej dla siebie, mimo świadomego naruszania naszego ukochanego "balansu".

Ale pora zaproponować jakieś rozwiązanie problemu - i tutaj popieram przede wszystkim to, co napisał Tamaki.
Aktualnie artefakt artefaktowi nierówny. Same przedstawione przykłady ukazują jak wiele można zyskać jednym przedmiotem, lub zyskać byle co za takie samo zagrożenie rangą wyprawy.

Może niech administracja lub skład moderatorów raz na 1/2/3 miesiące wrzuca jeden, nowy artefakt. W ten sposób regularnie będzie się zwiększała ich ilość, będą bardziej zróżnicowane, będą różnych rang od C do S. Owszem, to przysporzy więcej pracy ale... czyż nie na to się moderacja pisała? Poza tym 1 przedmiot więcej na X miesięcy to nie jest dużo. Gracze będą też mieli większą ilość przedmiotów na których można się wzorować przy tworzeniu swoich własnych.
0 x
Obrazek

I do not want the sun to rise if she will not be there
Awatar użytkownika
Kaiko
Postać porzucona
Posty: 185
Rejestracja: 29 gru 2019, o 15:02
Wiek postaci: 18
Ranga: Wyrzutek D
Krótki wygląd: Białe włosy nieumiejętnie przystrzyżone, oczy o barwie jasnego złota, rekinie zęby. Niewysoki, drobny, ubrany w proste, mało krzykliwe ubrania
Widoczny ekwipunek: Dwa Shuang Gou przytroczone do pasa po jednym na bok, czarna, duża torba na lewym pośladku, podłużne coś zawinięte w materiał i szczelnie związane - noszone na plecach, niczym plecak
GG/Discord: 1032197 / Ray#8794
Multikonta: -

Re: Artefakty

Post autor: Kaiko »

To jest super pomysł Jun'ichi. To też napędzałoby jakoś chęć zdobywania artefaktów, chociaż jeden na 3 miechy to wciąż dużo. No i dużo pracy. Raz na pół roku moim zdaniem byłoby git. Dwa nowe artefakty na rok. Ale wiadomo, kwestia tego czy moderacja temu podoła? Chodzi bardziej o dogranie się z pomysłem, obgadanie, zbalansowanie, a już najpierw wymyślenie. Więc pomysł trudny do zrealizowania, ale strasznie mi się podoba.

PS Nie wiedziałem, że tylko 3 można XD Musiałem o tym zapomnieć, sorry XD Głupi błąd
0 x
#FFCC66
Popieram kasację Henge i Kawarimi, a nawet Genjutsu.
Obrazek
"Never to retreat
Mystery and wonder
Messy hearts made of thunder"
Awatar użytkownika
Support nr 5
Support
Posty: 294
Rejestracja: 14 sty 2021, o 16:46
GG/Discord: Mashi#6385

Re: Artefakty

Post autor: Support nr 5 »

0 x
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1830
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Artefakty

Post autor: Tamaki Hyūga »

Zawsze można zrobić coś w stylu puli PH jak przy WT i artefakty poszczególnej rangi będą „kosztowały” ileś tam PH z tej puli, w ten sposób nie pozwolimy żeby ktoś sobie zrobił bóg wie ile artefaktów wysokiej rangi ale tez pozwolimy żeby ktoś mógł sobie zrobić więcej ale o wiele słabszych żeby mieć różnorodność albo coś w tym stylu
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Support nr 5
Support
Posty: 294
Rejestracja: 14 sty 2021, o 16:46
GG/Discord: Mashi#6385

Re: Artefakty

Post autor: Support nr 5 »

0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości