Progi +

Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Progi +

Post autor: Shinsu »

Ja miałem zawsze wrażenie, że opisy statystyk pokazują jak silny/szybki/wytrzymały/etc. jest ktoś w środku tego przedziału, a zmiana tego, co potrafi zrobić odbywa się płynnie między jedną średnią, a drugą. Nie wiem, na jakiej zasadzie ktoś interpretuje to tak, że po kupnie 1 PA i wejściu w nowy próg skokowo rosną nasze parametry.

Poza tym ja wzrost zdolności w czasie rozwijania PA widzę w taki sposób
Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Progi +

Post autor: Kazuma »

Faktycznie opisy by na to wskazywały i jest to problem, ponieważ powinno być zgoła odwrotnie. Wykres funkcji zamiast przypominać x^2 powinien raczej dążyć do sqrt(x) czyli pierwiastka, gdzie na końcowym etapie wzrost jest niezbyt widoczny (co jest odwzorowane poprzez wzrastający koszt w PH).
Obrazek
W kwestii samego wzrostu statystyk. Progi są poglądowe (a opisy niezbyt jasne). Wejście na następny jest tak naprawdę pozorne bo przejście jest płynne, a ja przynajmniej tak to interpretuję. Więc wbijanie przez ludzi na pałę tych progów jest po prostu dziwne. Chyba że interesuje nas jakiś określony efekt (81 dla wytrzymałości, 201 dla szybkości bo powidoki). O wiele lepszą taktyką jest trzymanie się kosztów i wbijanie do momentu aż zacznie wzrastać.

Dlatego też sama zmiana z dodawaniem kolejnych progów po prostu nie ma dla mnie najmniejszego sensu. Bo nie rozwiązuje problemu tylko udaje, że to robi. Jedyny plus to próba rozwiązania problemu z wytrzymałościami. I nawet lecenie po progach jest lepsze od tego co mamy obecnie, ale w przypadku barier a nie ludzi. Nie zastanawiałem się jakoś mocno czy obecna mechanika redukcji obrażeń na ludzkim ciele powinna ulec zmianie (prawdopodobnie tak), ale funkcjonuje to w miarę dobrze i bez jakichś głębszych reform bym tego nie ruszał. Jedyny palący problem to niezniszczalne bariery bo brakuje nam 1 punktu siły. Po prostu genialne rozwiązanie, która sprawia że duża ilość rzeczy stała się OP z miejsca. Robiona jest przysłowiowa kur... z logiki.
chapeau bas
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Yugen
Postać porzucona
Posty: 301
Rejestracja: 31 maja 2021, o 14:28
Wiek postaci: 20
Ranga: Akoraito
GG/Discord: Angel Sanada#9776
Multikonta: Yue, Koala

Re: Progi +

Post autor: Yugen »

Niejedna misja już pokazała, że ludzie mają problemy z interpretacją progów. Taka zmiana zdecydowanie pozwoliłaby na ułatwienie tego procesu poprzez proste rozbicie. I na pewno ułatwiłaby zmiany we wspomnianej przez Kutaro kwestii.

Ogólnie jestem na tak - brzmi to naprawdę fajnie!
0 x
Obrazek

N ormality is a paved road:
It's comfortable to walk, but no flowers grow.
- Vincent van Gogh


Bokka - Town of Strangers
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Progi +

Post autor: Shinsu »

Mnie to brzmi strasznie.
0 x
Awatar użytkownika
Shabondama Haruki
Posty: 322
Rejestracja: 11 lip 2021, o 19:57
Wiek postaci: 19
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Białe włosy, błękitne oczy, błękitna Yukata w bańki i fale. Dmuchawka za pasem.
Widoczny ekwipunek: Dmuchawka za pasem.
GG/Discord: Silens#9436
Multikonta: Panda

Re: Progi +

Post autor: Shabondama Haruki »

Dla mnie cała propozycja jest po prostu zbędna. Rozbicie progów statystyk na 14 zamiast 6 po prostu wprowadzi zbędny chaos, a nowi gracze wcale nie zostaną takim czymś zachęceni. Gdybym przyszedł na forum i zaczął czytać mechanike i przy progach atrybutów zobaczyłbym 14 stopniowe progi atrybutów zamknąłbym zakładkę i po prostu sobie odpuścił. Do tego proponowane rozwiązania typu 'średnio każdy cywil powinien mieć po 100 czy po 60 w statystykach jest równie słabe.

Nie podoba mi się taka zmiana i nie uważam, że jest potrzebna.
0 x
Polecam używać mojego ID do ukrywanej treści. Obrazek

Wszystkie moje grafiky są autostrwa najlepszego forumowego grafika. Kaisy. Polecam użytkowniczkę.
Awatar użytkownika
Ao
Postać porzucona
Posty: 297
Rejestracja: 22 kwie 2021, o 23:19
Wiek postaci: 16
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły, dobrze zbudowany, przystojny brunet o niebieskich oczach, ubrany w ciemnogranatowe kimono.
Widoczny ekwipunek: Wakizashi przy pasie.
GG/Discord: Aka#1339
Multikonta: Akio Maji, Doge

Re: Progi +

Post autor: Ao »

Na początku myślałem, że to całkiem dobry plan. A potem zacząłem się nad tym zastanawiać, czytać posty i dochodzę do kilku wniosków.

1. Brak informacji co z *pierogami* powyżej 270 (a takie staty już niektórzy wykręcają na wzmacniaczach).
2. Będzie trzeba poprzerabiać techniki które mają opisy typu "broni przed technikami rangi B", bo to niezgodne z mechaniką będzie.
3. Zgadzam się z Hotaru i Harukim, z jednym wyjątkiem - problem statystyk istnieje, ale moim zdaniem te rozwiązanie problemu nie jest odpowiednie. I nie, nie mam lepszego w tym momencie. Problem słusznie poruszył za to Jun - kwestia tego, że średnio ogarnięty cywil ma staty po 1 i wobec tego nie mamy czasami z czego obniżać.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: Progi +

Post autor: Kutaro »

1. Aktualnie też nie ma informacji, zmiana miała być małym nakładem pracy, a dodawanie progów do >300 i szukanie nazw pokroju Bijju Junior, Biju Senior to trochę wiecej pracy.
2. Ale właśnie nie, technika B wciąż jest na progu B. Nie ma tu żadnych zmian. Ponadto jest też "w środku" progu B ze swoją statystyką (140).
3. Tutaj można ustawić statystyki cywila pomiędzy 1, a 9. Niby to nic ale jakieś wartości porównawcze nam daje. Osobiście uważam, że statystyki cywila nie są tak dużym problemem. Każdy shinobi jest szybszy, silniejszy i bardziej wytrzymały od cywila. Tak, nawet filigranowy chłopczyk 16 lat (który jest najbardziej popularnym "buildem") jest silniejszy od rosłego kowala. Gracz jest magicznym ninją i jest lepszy od wieśniaka we wszystkim, nie wiem czemu jest to aż taki problem.
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Shabondama Haruki
Posty: 322
Rejestracja: 11 lip 2021, o 19:57
Wiek postaci: 19
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Białe włosy, błękitne oczy, błękitna Yukata w bańki i fale. Dmuchawka za pasem.
Widoczny ekwipunek: Dmuchawka za pasem.
GG/Discord: Silens#9436
Multikonta: Panda

Re: Progi +

Post autor: Shabondama Haruki »

Jeżeli statystyki cywila są tak dużym problemem, wystarczy dodać w aktualnym systemie, że statystyki cywili oscylują od 1 do 9 czy 15 czy ileśtam, zamiast wprowadzać 15 stopniową 'skalę' statystyk.
0 x
Polecam używać mojego ID do ukrywanej treści. Obrazek

Wszystkie moje grafiky są autostrwa najlepszego forumowego grafika. Kaisy. Polecam użytkowniczkę.
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Progi +

Post autor: Jun »

Zdajcie sobie sprawę z tego, że tym, co w czystej teorii nazywamy cywilem jest połowa przeciwników, z którymi się faktycznie na misjach mierzycie - są tylko podbici do tych X ph bo regulamin misji.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Shabondama Haruki
Posty: 322
Rejestracja: 11 lip 2021, o 19:57
Wiek postaci: 19
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Białe włosy, błękitne oczy, błękitna Yukata w bańki i fale. Dmuchawka za pasem.
Widoczny ekwipunek: Dmuchawka za pasem.
GG/Discord: Silens#9436
Multikonta: Panda

Re: Progi +

Post autor: Shabondama Haruki »

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę Jun, ale większość 'bandytów' i cywili o których tutaj piszesz, to raczej bym ich podpinał pod słabych shinobi, którzy po prostu stwierdzili, że wolą działać nielegalnie.

Bardziej tak bym to widział, zamiast upierania się, że na misjach C czy B mierzymy się z cywilami o poziomie tym samym co nasze postacie, których rozwój wcale tani nie jest - a w końcu jesteśmy Shinobi od założenia postaci.
0 x
Polecam używać mojego ID do ukrywanej treści. Obrazek

Wszystkie moje grafiky są autostrwa najlepszego forumowego grafika. Kaisy. Polecam użytkowniczkę.
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: Progi +

Post autor: Kutaro »

Nie ja wsadziłem tutaj problem cywili, który jak mówiłem jest dla mnie nieistniejący. Natomiast uważam że podział ponad 240 punktów statystyk na siedem progów to jest zwyczajnie za mało. Na prawdę ludzie różnie interpretują, raz wyższość konkretnego numeru statystyki, a raz wartość progu.
Za cywila nigdy nie uważałem kogoś kto pluje ogniem z ust. Powtarzam po raz n-ty, PH pasterzy nigdy mi snu z powiek nie spędzało. A pytania "przy jakiej statystyce szybkości jestem dwa razy szybszy od psa?" robią więcej problemów jak rozwiązań. Bo zaraz się okaże, że powidoki nie mają sensu bo przecież jestem w stanie zobaczyć samochód na autostradzie, a on się porusza pięć razy szybciej niż ja. Tak, statystyki są absurdalne, zaraz się zwrócimy uwagę, że lasery Kaminari nie lecą z prędkością światła.
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Progi +

Post autor: Jun »

Sporo shinobi się wtedy robi na tym świecie, a ponoć są w mniejszości (i to dużej) Haruki.

Też nie każdy chłopek musi pluć lawą czy ogniem. Jest dużo misji - odziwo lepszej jakości niż większość, w których spotyka się właśnie takich przeciwników.

Zresztą - u nas na forum nie ma takiego rozgraniczenia, że ten jest shinobi a ktoś inny nie. Przy obecnych założeniach nawet i ten chłopek parobek na polu jeśli będzie chciał, to się nauczy chodzenia po ścianach czy innego syfu, bo kwestia tego "czy ktoś może" umieć czy nie nie ma znaczenia co do jego statystyk, bo nawet zakładające te minimalne - wszystko to jest w jego zasięgu. Nie wspominając o tym, że nie mamy ograniczenia nawet w tym względzie, że jeśli będzie chciał i miał nauczyciela to nie ma problemu by się nauczył jeszcze mniejszym nakładem pracy. Nie ma podziału, że ten może a ten nie.

W czystej teorii, postać na 1000ph powinna być w stanie zrównać z ziemią osadę idąc tokiem myślenia, że każdy chłopek jest tak słaby i jakoś słabo to wygląda w narracji, bo oczywiście do tego nie dojdzie bo strażnicy dostaną swoje punkty i co, nagle oni są ninja? Czy może ten kowal który nagle stał się głównym przeciwnikiem - no nie.
To argument zupełnie poza tematem.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: Progi +

Post autor: Kutaro »

Wciąż uważam, że podzielenie progów na mniejsze wartości byłoby dobrym zabiegiem. Szczególnie po zmianie wartości statystyk wielu dziedzin.
Uniknęlibyśmy sytuacji gdzie jakaś dziedzina znajduje się dokładnie na granicy progu. Może jest to mój błąd logiczny, gdyż zawsze uznawałem przeskok na wyższy próg za coś istotnego. Podejrzewam, że sporo osób myślało podobnie. Wciąż uważam za problematyczną sytuację gdzie zwiększenie SC o małe wartości powoduje podwyższenie progu (np. 120 -> 125). Oczywiście większość "problemów" rozwiązywanych przez moją propozycję niemal nie istnieje gdy zapomnimy o istnieniu progów i skupimy się na samych wartościach numerycznych. Natomiast gdy sobie przypomnimy do tego, że to PBF to już zupełnie znikają jak sen złoty.

Jednak lud przemówił, nie pozostaje mi nic innego jak to zaakceptować. Będę marudził, zrzędził, ale się dostosuję <catout>
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Progi +

Post autor: Sans »

Wszystko zostało już chyba powiedziane, więc odrzucam.
0 x
Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość