Progi +

Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Progi +

Post autor: Kutaro »

0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Awatar użytkownika
Haruzen
Posty: 597
Rejestracja: 19 cze 2021, o 23:31
Multikonta: Harikido

Re: Progi +

Post autor: Haruzen »

Pomysły powinny być wrzucane w odpowiedniej formie określonej tutaj.
0 x
Awatar użytkownika
Ayatsuri Yuu
Posty: 578
Rejestracja: 25 wrz 2020, o 14:23
Wiek postaci: 22
Ranga: Ogar
Krótki wygląd: szczupły, delikatnie umięśniony, czarnowłosy, zielonooki
Widoczny ekwipunek: odznaka ninja, duża torba, bandaże na rękach, dwie kabury na broń, duży pojemnik na substancję na ramieniu (pełen piasku), Yakei, płaszcz

Re: Progi +

Post autor: Ayatsuri Yuu »

Chciałbym tylko zaznaczyć, że obecnie aby wyjść ponad poziom "wioskowego głupka" wystarczy wydać 3PH w statystykę, nie 123
0 x
Awatar użytkownika
Sasame
Posty: 864
Rejestracja: 21 cze 2021, o 23:40
Wiek postaci: 23
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: ~
- Średniego wzrostu
- Szczupła lecz dobrze zbudowana
- Burza czerwonych włosów
- Błękitne oczy
Ubiór: ~
- Czarna sukienka-kimono w czerwone chmurki
- Wysokie czarne sandały shinobi
Widoczny ekwipunek: ~
- Kabura na lewym udzie
- Kabura na prawym udzie
- Czarna torba przy pasie z tyłu na środku
- Tanto zamocowane poniżej torby
- Czarny płaszcz w czerwony chmurki
- Duży zwój
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Ruushi Fea
Lokalizacja: Nawabari (Daishi)

Re: Progi +

Post autor: Sasame »

Według proponowanej zmiany, atak o sile 149 przeciwko wytrzymałości 190 by praktycznie nie osiągnął żadnych efektów. <catban>

Ale tak ogólnie to zmiana wydaje się zrobiona bardzo na siłę i kompletnie nic sensownego z niej nie wynika poza większym zamieszaniem
0 x
Obrazek | Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT |
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Progi +

Post autor: Jun »

Abstrachując już od rozwinięcia progów w ten sposób - trudno mi powiedzieć czy potrzeba nam takiego rozwinięcia. Na pewno sprawią, że ludzie będą podświadomie nieco korzystniej interpretować te "mniejsze" wyższe progi niż dzieje się to obecnie przy różnicach, zwłaszcza że normalne progi kończą się koło 240, a potem to już ciężko powiedzieć.

Prawdziwym problemem, z jakim się mierzymy przy progach - (Moim zdaniem) jest to, że zwyczajny cywil przyjmuje statystykę 1.

W teorii wydaje się to być dobre. W praktyce te podejście miałoby sens gdybyśmy operowali na setkach, nie jednostkach (czyli 1=100) bo wtedy ktoś mający 110 jest 11% lepszy od kogoś, kto ma tej statystyki 100. Obecnie, w przypadku "tej samej" różnicy, czyli 1 do 10 mamy ta różnica procentowa jest znacznie większa, przez co zupełnie naturalnym jest branie pod uwagę tej różnicy jako znacznie większej niż późniejszych.

Inną rzeczą jest to, że na misjach i tak pojawiają się "nie ninja" którzy coś potrafią. Zupełnie dziwaczne jest to, że ci wszyscy oponenci są nagle setki razy lepsi od zwyczajnych cywili bo "tak mówią cyferki" które nijak nie mają sensu, zwłaszcza, że od zawsze graliśmy tutaj nieco niższy poziom "mocy" postaci niż na innych narutowych pbf'ach. Dlatego właśnie uważam, że progi cywila powinny zostać bardzo zwiększone - bo nie każdy przeciwnik musi być ninją i nie każdy musi być też cywilem, a jednak założenia cywila burzą tutaj sporo rzeczy. Tworzy nam się ogromna ilość "kast" nadludzi takich jak strażnicy, rzeźnicy, drwale... Długo by wymieniać. Nie wspominając o tym, że każda z naszych postaci, mimo minimalnych statystyk jest "doskonale wyszkolona jak nie mało kto" bo to wciąż pokrywa się MINIMUM z progiem cywila, który wynosi 1. Nie ma szansy na zrobienie postaci faktycznie wątłej, bo nie odzwierciedlisz tego w mechanice (chyba że przy pomocy UW, które obniża ci wytrzymałość) ale nie o to chodzi. Nie da się zrobić kogoś mniej zręcznego, mniej silnego. Jesteś silny, szybki albo silniejszy i szybszy.

Dodatkowo przyjmuje to dosyć zabawny obrót gdy zdasz sobie sprawę z tego jak wyglądają progi przeciwników na misjach. Już od progów misji B są to zaskakująco dobrze wyszkoleni wojownicy przeciwko komu stanie mało kto - a jednak też jest ich na pęczki. Tworzy się tutaj ogromny dysonans, który stawia nasze postacie w bardzo dziwnym położeniu.

TL;DR - Progi cywili powinny zostać zwiększone do około wartości 100. Wliczając w to farmerów, rzeźników, strażników etc (nie każdy musiał co prawda przechodzić jakieś katorżnicze szkolenie, ale nie mamy tutaj jednak tego naruto gdzie byle doko idzie spuścić wpierdziel 30 bandytom i wychodzi z tego bez szwanku)

Wszystko powyżej to są już faktycznie porzadnie wyszkolone osoby które mogą się czymś wykazać. Obecnie posiadając statystyki 10 jesteśmy 10x nadludźmi (wedle teorii i rozumienia tych systemów i jak się o nich mówi) W praktyce jednak nie równamy się nawet z byle jakim bandytą na misji C.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2185
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Progi +

Post autor: Kisuke »

I w ten sposób byle przeciętny cywil ma na start 1400 PH w samych statystykach fizycznych. Przecież to poziom zagrożenia z rangi B i to maksymalny dostępny.
Absurdalna propozycja

Co do samego pomysłu większej ilości progów. Także nie ma ona sensu, bo w gruncie rzeczy nic nie zmienia, a wymaga sporej rzeźby w praktycznie wszystkim na forum. Jest mnóstwo innych spraw do poprawy zanim będzie dotykana tak newralgiczną sprawa.
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Progi +

Post autor: Kazuma »

Wydaje mi się, że Jun zapomniał tutaj wspomnieć o jednej kluczowej kwestii. O której kiedyś z nim gadałem i może nawet się przekonał do tego co mówiłem. Już tłumaczę.

Idea jest taka by bazą statystyk było 100, a nie 0 czy 1. I to 100 to zdrowy, normalny obywatel. Wtedy jak jak ktoś ma 200 w danej statystyce to wiemy, że jest 2x szybszy czy 2x silniejszy. O wiele ułatwia to sprawę operowania na statystykach także gdy je w jakiś sposób obniżamy. Rzecz jasna zmieniałoby to także maksymalne progi. Prawdopodobnie obecnie 240 byłoby w okolicach 500 czy jakoś tak. Wymagałoby to dostosowania kosztów statystyk. O wiele ułatwiałoby to ich interpretacje, która miałaby sens.

I już uprzedzając jakby ktoś nie rozumiał do końca. Każdy na start miałby 100 w każdej statystyce i to byłby pułap wyjściowy od którego wydajemy PH by je rozwijać.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Progi +

Post autor: Jun »

@Kisuke

Bierzesz to co napisałem zbyt dosłownie. Podałem przykład wartości, który może być inny, dla mnie najlepszy byłby taki, ale możliwe, że powinien być mniejszy. - obecnie, nasze nieopierzone i niedoświadczone postacie doprowadzą do dysonansów tego co rzeczywiście jest w świecie zagrożeniem.

Podałem przykład taki, a nie inny, by pokazać, coś, co częściowo i tak ma u nas miejsce. Dziwnie się patrzy na tych "wyjątkowych" przeciwników, ponad standardy zwyczajnych ludzi, którzy w sumie to są zwyczajnymi rabusiami, czy czymś podobnym - tyle.

Podałem przykład statystyki 100 jako taki próg, po którym zwyczajnie zaczynają się "faktyczni" sensowni shinobi i nadludzie, bo obecnie, to możesz na misji C spotkać zwyczajnego rzeźnika, czy nawet staruszkę dźwigającą zanbato jak widelec, który/a będzie miał/a statystyki tyle i tyle, bo tego wymaga misja. Nie ma konsekwencji w świecie i faktycznego skalowania ani zagrożenia, ani "poziomu" przygód. Ot, jedynym wyznacznikiem tego co robisz jego PH, równie dobrze i na misji A+ możesz iść bić rabusiów, tylko będą wyjątkowi (mający pewnie po 1400+ Ph i będzie ich kilku) gdzie przez systemowe różnice i tak gracz ich rozsmaruje.

@Kazuma

To, co napisałem wynika akurat z tego jak działa matma i zwyczajnie łatwiej jest "rozumieć" pewne rzeczy przy takich, a nie innych liczbach, bo różnica pomiędzy 1 a 25 jest zupełnie inna niż pomiędzy 100 a 125. Ale tak, masz tu rację w pełni. Dodatkowo byłoby z czego "ciąć" do wartości "minimalnych" i standardowych obecnie nie ma z czego i albo jesteś postacią lepszą, albo o poziomie mocnego, silnego, zdrowego cywila.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2185
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Progi +

Post autor: Kisuke »

Przecież różnica w statystykach nie bierze się przez porównania procentowe. To że jeden ninja ma szybkość 200, a inny 100 nie oznacza że ten pierwszy przebiegnie dwukrotny dystans tego drugiego. Tak samo jak porównujemy 20 szybkości do 1. Nie oznacza to że ninja przebiegnie 20krotnosc dystansu zwykłego człowieka. Tutaj bardziej chodzi o porównywanie liczbowe, aniżeli względne tych dwóch wartości.
A przynajmniej ja tak robię, nigdy nikt przy wycenach się tego nie czepiał, a dodatkowo mam nadzieję że tak jest, bo w innym wypadku generuje to olbrzymia ilość problemów przy małych wartościach i to o czym wspomniałeś to ledwie wierzchołek góry lodowej
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Progi +

Post autor: Kazuma »

No i dokładnie to jest problem. Bo tak właściwie to nie wiadomo jaka jest dokładnie różnica. Utrudnia to interpretację w walce na misji czy evencie. System jest obecnie taki na oko z opisami poglądowymi. Przejście na system oparty o setki reprezentujące de facto procenty sprawia że wszystko jest jasne i klarowne.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Progi +

Post autor: Jun »

Kwestia jest taka - nie wiadomo jak jest <catnotlikethis> Jeden rabin powie, tak, drugi powie inaczej, trzeci uzna coś jeszcze innego. To nigdzie nie jest określone, a jednak interpretacje różnic pomiędzy statystykami wyraźnie sugerują takie podejście <catboi> nawet jeśli nie jest to zamierzone.

Inna rzecz, również ciekawa jest taka, że nie bez powodu wytrzymałość " zaczyna redukować " obrażenia dopiero od statystyk 81. Bo gdyby redukowała od dwóch, to nagle ktoś mający 1 a ktoś mający 2 byłby znacznie odporniejszy niż ktoś, kto ma 10 a 15. Chodzi o samą różnicę pomiędzy tymi wartościami, która notabene w wytrzymałości funkcjonuje obecnie.

Nikt się nie czepiał, bo nie ma w końcu jakichś wytycznych jak to interpretować i każdy stara się to brać "sensownie" (chociaż tutaj wiadomo, że sensowność dla każdego jest inna) Lecz sam zobacz, że nawet przy ocenach, różnica pomiędzy 10 a 25 będzie dużo bardziej zauważalna dla postaci i ciebie jako prowadzącego, niż różnica 250 a 265 i to jest czysty fakt.


Nie wspominając o tym, że traktowanie cywili jaki statystykę 1 zwyczajnie zawęża możliwości określenia wymagań co do użytkowania przedmiotów "no bo przeciez każdy może ubrać zbroje"
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Hotaru
Posty: 110
Rejestracja: 10 lip 2021, o 00:02
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Niska, drobna dziewczyna. Długie włosy w kolorze malinowego blondu, które są spięte w warkocza. Oczy zielone niczym u kota. Ubrana w ciemne, granatowe monpe, w które została wpuszczona szara koszula keikogi.
GG/Discord: Hanialke#1145

Re: Progi +

Post autor: Hotaru »

Taki podział sprawi, że gap pomiędzy nowymi a starymi graczami będzie jeszcze bardziej bolesny w moim odczuciu. I 90 PH (dobrze liczę?) żeby posługiwać się bronią w swobodny sposób? W przeliczeniu to ponad 4 misje D, nie wspominając o innych statystykach <catnotlikethis>

EDIT: Nie w swobodny, "bezproblemowy". Swobodny to kolejne kilkadziesiąt PH więcej.

EDIT2: Ogólnie teraz tak myślę... czy nie możemy przyjąć, że te "1" w statystykach i przyjęcie bycia silniejszym od cywila oznacza przeciętnego człowieka o budowie i wzroście naszej postaci?

Mamy postać X, kobieta, 175 cm wzrostu 60kg wagi. Ma w sile 1.
X spotyka na swojej drodze rzezimieszka Y, który ma 170 cm wzrostu i 65 kg wagi - są o podobnych proporcjach ciała, dlatego X jako trenowana kunoichi będzie silniejsza.

Następnym razem X napotyka typa 2m wzrostu, 90kg wagi, który na dodatek przez całe życie łupie drewno. No i na logikę można wziąć, że X będzie słabsza od tego faceta pod względem siły.

Czy my na wszystko musimy mieć cyferki?
0 x
Obrazek

To mówi Hotaru
To myśli Hotaru
#8c8db3
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Progi +

Post autor: Kazuma »

No generalnie na forum wzrost i waga na to nie ma wpływu. Liczy się wyłącznie statystyka siły. Co do kwestii PH to nie byłby żaden problem bo koszta zostałyby dostosowane. System byłby prosty i klarowny bez żadnego pola do dziwnych interpretacji, ponieważ w przeciwnym wypadku wynikną prędzej czy później sytuacje sporne zależne od tego jak to sobie wyobraża MG, a nie tego jak powinno być. Obecnie przy statystykach wiadomo, że ktoś jest szybszy czy silniejszy ale nie wiadomo o ile dokładnie. Interpretować można sobie wiersze, jakieś opowiadania itd. a liczby pokazują sytuację taką jaka jest. Rzucenie na nie okiem powinno mówić "aha gość jest 2x szybszy" zamiast "no w sumie jest szybszy, ale tak właściwie to nie wiem o ile".
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Progi +

Post autor: Jun »

Zagraj u 10 różnych mg, którzy delikatnie inaczej zinterpretują co możesz a czego nie - a potem daj tę przygodę do sprawdzenia i ja, albo Tatsuo tez zinterpretujemy to po swojemu. Nie ma jednej interpretacji - która powinna być standardem w sytuacji gdy wiele osób może prowadzić przygody wielu osobom. Gdyby było tutaj tak, ze masz jednego MG, grasz z nim zawsze, nigdy nie spotykasz innych graczy - to nie byłoby żadnego problemu, bo każdy mg miałby swoje podejście. Jest jednak inaczej i standaryzacja jest i była potrzebna - szkoda, że jest jaka jest.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kutaro
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2020, o 21:35
Wiek postaci: 23
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Wysoki, młody mężczyzna. Czarne ścięte przy czaszce włosy, ciemne okrągłe okulary, kwadratowa szczęka. Popielaty płaszcz do kolan, bez rękawów, ciemne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Duży kunai przy pasie, czerwony karwasz na lewej ręce
GG/Discord: Templar#5431
Multikonta: Templar

Re: Progi +

Post autor: Kutaro »

Ja bym wolał jednak nie abstrahować od pomysłu podziału progów. Zróbcie sobie własny Pomysł z problemem statystyk cywila, skoro jest to pierwsza rzecz, która wam spędza sen z powiek na myśl "Progi Atrybutów".

Zagadnienia wytrzymałości może rzeczywiście nie powinienem tutaj poruszać. Miał być to przykład, a tylko poruszył dodatkową niepotrzebną dyskusję.

Co do ilości pracy. No właśnie nie, gdyby z pewnością opanowana umiejętność czytania została skutecznie wykorzystana to mógłbyś wyciągnąć kilka wniosków. Odniesienia do progów znajdują się głównie w technikach żywiołowych w zapisie:
Poza tym wspomnieniem Progi są poruszane zaskakująco rzadko i głównie prowadzone są kalkulacje na czystych liczbach. Tak się składa, że te mediany, czyli 60 (D), 100 (C), 140 (B), 180 (A), 220 (S) wciąż są na środku swoich progów. Więc nawet tamtego zapisu nie trzeba modyfikować. Ale znowu, wybacz, może czytanie ze zrozumieniem to zbyt duże wymaganie.

"W przyszłość patrzę!"
Chciałbym ponownie zwrócić uwagę, że zaproponowany system byłby bardzo dobrą ramą na jakiekolwiek przyszłe zmiany mające zwiększyć różnorodność żywiołów, reberu i innych technik. Tak więc może lepiej zmiany zacząć od dołu?
Załóżmy, że w wyniku zmian zdecydowaliśmy się dać jakiemuś Reberu S siłę 200. Mamy proste pół starego progu. Fajnie? Nie. Rodzi to pewnien problem - zwiększenie siły chakry o 1 powoduje, skok w wyższy próg i zależnie od interpretacji może mieć to spore konsekwencje.

Co do wydatku olbrzymiego PH żeby się posługiwać dobrze bronią. Zapisy są przekopiowane z aktualnych progów. Są one jakie są, w dużej mierze poglądowe. Wymogi siły są przy konkretnych broniach i nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie wymagał 50 siły by się nimi posługiwać. Reklamacje do aktualnego zapisu.
0 x
"ale odkąd doszedł Templar, stał się wyrocznią na wszystko,
samemu wkładając w cokolwiek minimum pracy i effortu"

Obrazek
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość