Strona 1 z 3

Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 10:39
autor: Kyoushi
PROBLEM
Seido/Takeda - szybkość pocisku zależna od percepcji, a siła od siły użytkownika (nie ma żadnej zależności między szybkością pocisku, a jego siłą). Rozwiązanie nielogiczne i kompletnie odklejone od rzeczywistości.
Nazwa
Seido
Zasięg
Zależy od możliwości użytkownika
Specjalizacja
Broń miotana
Opis Styl walki bazujący na percepcji. Dzięki niemu użytkownik szkoli się w sztuce walki na daleki dystans. Adept ma do dyspozycji dużą gamę broni miotanych, począwszy na shurikenach i kunai, kończąc na ich większych odpowiednikach. Posługuje się nimi znacznie lepiej od zwykłego Shinobi, mogąc rzucać nimi znacznie dalej i z większą precyzją. Podejście do mistrza Seido na odległość miecza jest niezwykle problematyczne.
Właściwości Użytkownik tego stylu otrzymuje większe szanse na trafienie bronią miotaną oraz lepszą technikę rzutu pozwalającą zwiększyć odległość lotu pocisku na każdą Rangę.
  • Domyślny zasięg rzucanej broni wynosi 15 + 10% Siły użytkownika oraz zwiększa się z każdą posiadaną Rangą Seido o +5 m (już od rangi D).
  • Siła pocisku równa jest Sile użytkownika, zaś jego szybkość równa jest jego Percepcji.
Nazwa
Takeda
Zasięg
Zależy od rodzaju łuku
Specjalizacja
Łuki
Opis Styl walki oparty na percepcji. Podobnie jak w Seido - sztuce Shurikenjutsu - użytkownik specjalizuje się w posługiwaniu bronią dystansową, lecz główną różnicą jest jej rodzaj. Tutaj - w przeciwieństwie do broni miotanej ze stylu Seido - shinobi skupia się na używaniu broni strzeleckich, w szczególności łuku. Dzięki szkoleniu się w tym kierunku użytkownik jest w stanie wykonywać celniejsze strzały z większych dystansów.
Właściwości Użytkownik tego stylu otrzymuje większe szanse na trafienie z broni strzeleckiej.
  • Zasięg oraz siła łuków zależna jest od jego rodzaju.
  • Szybkość pocisku jest zależna od rodzaju łuku oraz jest powiększona o 25% Percepcji użytkownika.
ROZWIĄZANIE
Nazwa
Seido
Zasięg
Zależy od możliwości użytkownika
Specjalizacja
Broń miotana
Opis Styl walki bazujący na percepcji. Dzięki niemu użytkownik szkoli się w sztuce walki na daleki dystans. Adept ma do dyspozycji dużą gamę broni miotanych, począwszy na shurikenach i kunai, kończąc na ich większych odpowiednikach. Posługuje się nimi znacznie lepiej od zwykłego Shinobi, mogąc rzucać nimi znacznie dalej i z większą precyzją. Podejście do mistrza Seido na odległość miecza jest niezwykle problematyczne.
Właściwości Użytkownik tego stylu otrzymuje większe szanse na trafienie bronią miotaną oraz lepszą technikę rzutu pozwalającą zwiększyć odległość lotu pocisku na każdą Rangę.
  • Domyślny zasięg rzucanej broni wynosi 15 + 10% Siły użytkownika oraz zwiększa się z każdą posiadaną Rangą Seido o +5 m (już od rangi D).
  • Siła oraz szybkość pocisku równa jest Sile użytkownika, celnosć i skuteczność trafienia w pełni zależna jest od Percepcji użytkownika. Im wyższa, tym większe prawdopodobieństwo trafienia.
Nazwa
Takeda
Zasięg
Zależy od rodzaju łuku
Specjalizacja
Łuki
Opis Styl walki oparty na percepcji. Podobnie jak w Seido - sztuce Shurikenjutsu - użytkownik specjalizuje się w posługiwaniu bronią dystansową, lecz główną różnicą jest jej rodzaj. Tutaj - w przeciwieństwie do broni miotanej ze stylu Seido - shinobi skupia się na używaniu broni strzeleckich, w szczególności łuku. Dzięki szkoleniu się w tym kierunku użytkownik jest w stanie wykonywać celniejsze strzały z większych dystansów.
Właściwości Użytkownik tego stylu otrzymuje większe szanse na trafienie z broni strzeleckiej.
  • Zasięg oraz siła łuków zależna jest od jego rodzaju.
  • Szybkość pocisku jest zależna od rodzaju łuku oraz jest powiększona o 25% Siły użytkownika.
DODATKOWE UWAGI
Nie róbmy proszę z ninja niepełnosprawnych - jeśli chcesz używać takich stylów walki musisz liczyć się w pakowanie PH w siłe. Bez tego ani rusz. Dzięki takiemu rozwiązaniu korelujemy siłę i ułatwiamy mechanikę stylów, która po reworku została poplątana i stała się totalnie nielogiczna. To samo tyczy się takedy, odkąd percpecja może w jakikolwiek zwiększyć szybkosć pocisku? Tak naprawdę nawet siła nie powinna tu mieć znaczenia, a jedynie przy szybkości wystrzeliwania strzał, ponieważ można ich strzelić szybciej poprzez szybsze napięcie cięciwy dzięki dużej sile, która z łatwością przełamuje naprężenie cięciwy, która stawia opór. Jednak bonus z tytułu siły jak najbardziej jest logiczny i ma sens, stąd warto go pozostawić.

Nie można mieć wszystkiego, więc nie róbmy tego proszę.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 10:55
autor: Sasame
Dodatkowa propozycja, można dodać przelicznik z percepcji na zasięg, co ma sens bo jak ktoś lepiej potrafi wycelować to potrafi tez strzelić/rzucić w taki sposób żeby trafić coś dalej niż normalnie

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 11:08
autor: Kazuma
Ogólnie zamiana percy na siłę jest logiczna, aczkolwiek poza tym nierozwiązane zostają następujące problemy:
  • Łuki i kusze skalują się gorzej od broni miotanej (co jest w cholerę nielogiczne)
  • Właściwie nie wiadomo jak działa celność zależna od percepcji. Jak ocenić na jakim dystansie trafimy?
  • Początkowa prędkość broni jest zbyt niska (nie wyobrażam sobie by rzut miał prędkość biegu jakiegoś lamusa).
I tak już abstrahując. Uważam, że wartości te nie powinny być w opisach styli. Tylko powinien powstać temat w mechanice, który to opisuje. Potrzebna nam jest zupełnie nowa formuła liczenia tego i tyle. Bo obecna jest nieprzemyślana, bez brania obliczeń na większych liczbach pod uwagę gdzie rozjeżdżają się łuki i bronie miotane.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 11:13
autor: Kisuke
Rzuty Seido i strzelanie z łuku Takedą nie powinny bazować głównie na sile, bo przecież to nie największe mięśniaki są w tych dziedzinach dobre. Tutaj nie liczy się sama siłą rzucającego, a jego zręczność i celność (która u nas na forum odzwierciedlana jest w percepcji).
Pozostaje też kwestia balansu. Nie wszystkie style muszą bazować na samej sile, bo to jest wtedy bezsensowne. No i dlaczego wszystko w Seido bazowałoby na sile, a wszystkie z technik dają bonus do percepcji?

Co do pomysłu Sasame zgadzam się, bonus do zasięgu powinien wynikać z percepcji, a nie siły.

Kazuma:
> Łuki i kusze skalują się gorzej od broni miotanej (co jest w cholerę nielogiczne)
Łuki i kusze mają bazowo dużo lepsze osiągi, ale gorsze skalowanie. Jest to rozsądne, bo Takeda bardziej polega na sprzęcie z którego się korzysta, a w Seido zależy to bardziej od użytkownika.
> Właściwie nie wiadomo jak działa celność zależna od percepcji. Jak ocenić na jakim dystansie trafimy?
Od tego jest "zasięg rzutu", który określa na jakim dystansie trafimy. Chociaż tak jak wspomniałem, powinien być tutaj bonus z percepcji. No chyba, że całkowicie bawimy się w "zasięg celności" i "zasięg rzutu". Ale wtedy "zasięg celności" trzeba opracować właściwie dla wszystkich na forum, bo dotyczyć powinien wszystkich technik, reberu i tego typu rzeczy.
> Początkowa prędkość broni jest zbyt niska (nie wyobrażam sobie by rzut miał prędkość biegu).
To kolejny problem. Tym bardziej, gdy szybkość rzucanej broni będzie zależna od siły. Jak wiadomo, na forum panuje absolutna dominacja szybkości nad pozostałymi statystykami. Jeśli przejdzie ta propozycja, Seido zostanie zrównane z ziemią jeśli chodzi o przydatność. A nie oszukujmy się, nikt specjalnie nie używa Seido na forum.


Kluczowe pytanie: Po co nerfić coś, co jest już średnio użyteczne?

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 11:21
autor: Kyoushi
Odpowiem krótko dlaczego są bonusy do percepcji - bo to od niej zależy czy trafimy i na jak dużym dystansie - tak to widzę po zmianie i ma to zajebisty sens.

Wyobrażasz sobie kogoś kto rzuca czymkolwiek bez siły? Może być szpecem i trafić z metra w muchę, ale na dystansie do metra, a później już jest to niemożliwe ze względu na niemożliwe do pokonania przez ciało opory. Siła jest niezbędna by ten opór przełamać.

Tyle ode mnie.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 11:35
autor: Mikoto
Popieram Kyosha, z resztą było o tym mówione zaraz po tym dziwnym reworku. Chociaż słowo ''dziwny'' to trochę mało powiedziane na ten absurd.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 11:36
autor: Kaiho
Seido i Łuki powinny zostać mocno związane z percepcją, jako że są wyborem naturalnym dla osób pod percepcję idących i dystansowców. Nadal bez siły wielkich obrażeń Seido nie zadasz (chociaż i tak każdy wie, że chodzi o notki wybuchowe <catgiggle>).

Jestem na nie, uważam, że obecny system jest właściwie przemyślany i zrobiony tak, żeby blisko dystansowcy nie mieli monopolu na każdy styl.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 11:44
autor: Mūnraito
Uzależnienie łuku od siły, a nie percepcji, nie ma najmniejszego sensu. Tyle w temacie.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 11:51
autor: Moderator Techniczny
Trwają pracę nad poprawkami do stylu Takeda, możliwe też, że zostanie tutaj uwzględnione Seido.


///Tak, mówię o swojej propozycji, o której nie raz i nie dwa na czacie wspominałem. Wypowiadam się z tego konta, by każdy zobaczył, a nie zignorował. Nie jest to jednak stanowisko wszystkich administratorów - a moje.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 11:52
autor: Mikoto
Przede wszystkim oba te style powinno się rozdzielić na inną mechanikę, a nie wrzucać do jednego worka. Łuki wymagają siły tylko do naciągnięcia odpowiednio cięciwy, celność zależy od percepcji, szybkość pocisku i zasięg wtedy daje naciągnięcie, czyli siła gracza i rodzaj łuku. W przypadku seido, tutaj trzeba działać na własnych mięśniach, więc siła musi być wymagana. Im więcej siły, tym pocisk poleci szybciej, dalej, mocniej się wbije. Celność również zależna od percepcji.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 11:57
autor: Kisuke
Czy ktoś zechce odpowiedzieć na chociaż jedno moje pytanie odnośnie sensu tej propozycji?
Czy ktoś mi wreszcie wytłumaczy czym jest ta proponowana "Celność"? Bo póki co to jakaś mechanika-widmo, której nigdzie nie ma, nikt nie rozpisał, nic nie daje i na nic nie wpływa. Ale przynajmniej Seido dostanie bonus z percy do tej mechaniki!

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 12:00
autor: Kazuma
A ja podsumuję krótko. Wszystko jedno czy rozdziela się to na osobne mechaniki czy jest wspólne. Nie może być tak, że łuk i kusza skalują się gorzej od rzutu ręką. Po prostu. Chodzi o balans. Obecnie przez procentowe przeliczniki wrzucone bez większej refleksji dochodzimy do etapu na którym ktoś rzuca ręką szybciej niż strzela z łuku. Tyle i tylko tyle. Zmiana czegoś na siłę czy percepcję nie rozwiązuje kluczowego problemu w żadnym stopniu.

Skoro prace trwają to ja bym najchętniej wyrzucił ten temat do archiwum bo i tak nie ma to większego sensu.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 12:06
autor: Kisuke
Właśnie o to chodzi w BALANSIE, żeby był balans, a nie żeby Takeda ZAWSZE była lepsza od Seido. Twoja propozycja to przeciwieństwo balansu xD
Obecnie i tak wszyscy biegają szybciej niż rzucają, a rzut jeszcze zostanie znerfiony. To jest bardziej bezsensowne niż to czy mocniej jesteśmy w stanie rzucić kunaie, strzelić z łuku czy walnąć z pięści...

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 12:08
autor: Kazuma
Weź kalkulator do ręki. I pomyśl drugi raz. Balans polega na tym by coś nie było mocniejsze od czegoś. Tylko poziom był porównywalny. Nie wiem do czego piejesz bo nie odnoszę się w ogóle do propozycji. Tylko uważam, że nie rozwiązuje żadnego problemu. Nie napisałem nigdzie że ją popieram tylko, że siła jest po prostu logiczna.

Re: Seido/Takeda

: 15 lip 2021, o 12:11
autor: Kisuke
No właśnie. Takeda jest mocniejsza na start bo ma mocną bazę(bo bazuje głównie na posiadanej broni), a Seido zyskuje w late, bo ma lepsze przeliczniki(bo bazuje głównie na umiejętnościach użytkownika). Dokładnie tak wygląda balans.
W ten sposób oba style różnią się od siebie, są porównywalne poziomem i mamy zachowany balans.