Bramy chakry, a samurajowie…
: 6 lip 2015, o 11:09
Problem
Problem, jaki chciałbym poruszyć dotyczy wydawałoby się najbardziej logicznej z technik wspomagających typowanych dla samurajów, jednakże z powodu ich opisu będącą dla nich przeciętnie dostępną.
Mała przypominajka:
Bramy:
a) by opanować wszystkich 8 Bram chakry, należy być bezklanowcem oraz posiadać wrodzoną zdolność Żelazne Ciało,
- pozwala to na opanowywanie kolejnych bram samodzielnie, a wiedzę ów zdobywa się na misjach o odpowiedniej rangi,
- każda brama wymaga odpowiedniej rangi ninja
b) osoby nie spełniające powyższego, mogą opanować bramy ale:
- tylko I i II bramę chakry,
- nie mogą się o nich uczyć samodzielnie, potrzebują do tego postaci, która już to zna,
- wymagania na bramy są o 40 pkt wytrzymałości większe niż dla zwyczajnego „bramowicza”.
Samurajowie:
a) Strony Mocne:
- fajny przelicznik PH/PD na Siłę, Szybkość i Wytrzymałość,
- jedna z elitarnych szkół miecza do wyboru,
- styl walki battodo,
- częściowa odporność na genjutsu D (100%), C (50%)
b) Strony Słabe:
- niefajny przelicznik na Psychikę, Konsekwencję, Kontrolę Chakry – jako odzwierciedlenie tego, że bardziej zależy im na rozwijaniu ciała,
- Wszystkie Dziedziny poza Bukijutsu i Taijutsu są dla nich droższe o 50% (czyli np. D w ninjutsu kosztuje 75 PD, C 150 itp.).
- Jeden żywioł chakry (co w połączeniu z powyższym i tak czyni jego rozwijanie słabym)
- nie posiadają klanu, jednakże nie wiąże się to z wzięciem na start wrodzonej cechy.
Wnioski:
Jak widać z powyższych, sensowny samuraj to taki, jaki rozwija niedynie Buki/Tai i swoje atrybuty fizyczne, co jest zgodne z koncepcją przyjętą na forum (jasne, że może sobie iść w ninjutsu i inne, ale to nieekonomiczne), jednakże niektóre techniki Kenjutsu (chociażby Mikazuki no Mai), wymagają od niego otwarcia dziedzin typowych dla ninja co jest uciążliwe z powodu kosztów.
Wydaje się więc naturalnym, że najpotężniejsi z samurajów będą rozwijać swoje główne umiejki + 8 Bram Chakry jest dla nich naturalną formą wzmocnienia, ale natrafiają na ścianę pt:
- Max II bramy, w dużym koszcie,
+ potrzeba znaleźć gracza który to już umie (nie wiadomo, czy się taki w ogóle trafi),
+ trzeba by mieć rangę shinobi, której oni nigdy nie zdobędą.
Rozwiązanie
Proponuję zezwolić samurajom opanować samodzielnie technikę 8 Bram Chakry na następujących zasadach:
- Samurajowie mogą się nauczyć do 5 Bram Chakry,
- Z racji Braku odpowiedniej Cechy wrodzonej, ponoszą następujące koszty wytrzymałości oraz rang:
* Brama I + 10 Wytrzymałości więcej (bazowo jest 30 + ranga Genina)
* Brama II + 20 Wytrzymałości więcej + spełnienie wymagań na rangę Chunina (bazowo jest 40 + ranga Chunina)
* Brama III + 30 Wytrzymałości więcej + spełnienie wymagań na rangę Chunina (bazowo jest 50 + ranga Chunina)
* Brama IV +40 Wytrzymałości Więcej + ranga Tokebutsu Jounina (bazowo 60 Wytrzymałości + ranga Tokebutsu Jounina)
* Brama V + 50 Wytrzymałości więcej + ranga Tokebutsu Jounina (bazowo 75 Wytrzymałości + ranga Tokebutsu Jounina)
Dodatkowe uwagi
Proszę to wnikliwe przemyśleć. Dla mnie, jest to zbalansowane udostępnienie im tej elitarnej techniki, pomija jej najwyższy poziom (chyba, że Administracja wyrazi inne zdanie
), a daje samurajom szansę ją opanować w stopniu sensownym.
Problem, jaki chciałbym poruszyć dotyczy wydawałoby się najbardziej logicznej z technik wspomagających typowanych dla samurajów, jednakże z powodu ich opisu będącą dla nich przeciętnie dostępną.
Mała przypominajka:
Bramy:
a) by opanować wszystkich 8 Bram chakry, należy być bezklanowcem oraz posiadać wrodzoną zdolność Żelazne Ciało,
- pozwala to na opanowywanie kolejnych bram samodzielnie, a wiedzę ów zdobywa się na misjach o odpowiedniej rangi,
- każda brama wymaga odpowiedniej rangi ninja
b) osoby nie spełniające powyższego, mogą opanować bramy ale:
- tylko I i II bramę chakry,
- nie mogą się o nich uczyć samodzielnie, potrzebują do tego postaci, która już to zna,
- wymagania na bramy są o 40 pkt wytrzymałości większe niż dla zwyczajnego „bramowicza”.
Samurajowie:
a) Strony Mocne:
- fajny przelicznik PH/PD na Siłę, Szybkość i Wytrzymałość,
- jedna z elitarnych szkół miecza do wyboru,
- styl walki battodo,
- częściowa odporność na genjutsu D (100%), C (50%)
b) Strony Słabe:
- niefajny przelicznik na Psychikę, Konsekwencję, Kontrolę Chakry – jako odzwierciedlenie tego, że bardziej zależy im na rozwijaniu ciała,
- Wszystkie Dziedziny poza Bukijutsu i Taijutsu są dla nich droższe o 50% (czyli np. D w ninjutsu kosztuje 75 PD, C 150 itp.).
- Jeden żywioł chakry (co w połączeniu z powyższym i tak czyni jego rozwijanie słabym)
- nie posiadają klanu, jednakże nie wiąże się to z wzięciem na start wrodzonej cechy.
Wnioski:
Jak widać z powyższych, sensowny samuraj to taki, jaki rozwija niedynie Buki/Tai i swoje atrybuty fizyczne, co jest zgodne z koncepcją przyjętą na forum (jasne, że może sobie iść w ninjutsu i inne, ale to nieekonomiczne), jednakże niektóre techniki Kenjutsu (chociażby Mikazuki no Mai), wymagają od niego otwarcia dziedzin typowych dla ninja co jest uciążliwe z powodu kosztów.
Wydaje się więc naturalnym, że najpotężniejsi z samurajów będą rozwijać swoje główne umiejki + 8 Bram Chakry jest dla nich naturalną formą wzmocnienia, ale natrafiają na ścianę pt:
- Max II bramy, w dużym koszcie,
+ potrzeba znaleźć gracza który to już umie (nie wiadomo, czy się taki w ogóle trafi),
+ trzeba by mieć rangę shinobi, której oni nigdy nie zdobędą.
Rozwiązanie
Proponuję zezwolić samurajom opanować samodzielnie technikę 8 Bram Chakry na następujących zasadach:
- Samurajowie mogą się nauczyć do 5 Bram Chakry,
- Z racji Braku odpowiedniej Cechy wrodzonej, ponoszą następujące koszty wytrzymałości oraz rang:
* Brama I + 10 Wytrzymałości więcej (bazowo jest 30 + ranga Genina)
* Brama II + 20 Wytrzymałości więcej + spełnienie wymagań na rangę Chunina (bazowo jest 40 + ranga Chunina)
* Brama III + 30 Wytrzymałości więcej + spełnienie wymagań na rangę Chunina (bazowo jest 50 + ranga Chunina)
* Brama IV +40 Wytrzymałości Więcej + ranga Tokebutsu Jounina (bazowo 60 Wytrzymałości + ranga Tokebutsu Jounina)
* Brama V + 50 Wytrzymałości więcej + ranga Tokebutsu Jounina (bazowo 75 Wytrzymałości + ranga Tokebutsu Jounina)
Dodatkowe uwagi
Proszę to wnikliwe przemyśleć. Dla mnie, jest to zbalansowane udostępnienie im tej elitarnej techniki, pomija jej najwyższy poziom (chyba, że Administracja wyrazi inne zdanie
