Style walki

Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Style walki

Post autor: Kazuma »

0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Style walki

Post autor: Kisuke »

>Wywalenie boostów do statystyk z technik tai/buki.
>Bo jeśli ktoś ma styl taijutsu, a druga nie to nawet przy dysproporcji statystyk specjalista w dziedzinie powinien być w stanie utrzymać, a nawet komuś naklepać. Jeszcze nie mam konkretnej koncepcji jak dokładnie miałoby to działać.

Właśnie po to są bonusy do stat z technik...
A jeśli techniki nie dają bonusów, to po co ich używać? Po co opracowywać WT, który ruch samodzielnie można opisać w walce?

Imo. komplikacja całkowicie niepotrzebna, tym bardziej, że ten system świetnie działa.
"1 problem" - to kwestia klanu Inuzuka, a nie samych styli taijutsu.
"2 problem" - nie rozumiem całkowicie o co chodzi. Masz WT danej rangi, dostajesz stosowny bonus do stat. Nie widzę problemu. On ewentualnych exploitów w stylu +100 siły na technice C Rakankena w WT są sprawdzający.
"3 problem" - "otwarcie" pierwszego stylu - koszt dziedziny D. Otwarcie dwóch łącznie - koszt dziedziny C. Otwarcie trzech łącznie - koszt dziedziny A. Stosunkowo niewiele, no może ten 3 styl trochę zbyt drogi.
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Style walki

Post autor: Support nr 6 »

No zupełnie niepotrzebny pomysł imo, ale ja jestem jugo i stackuje pierdyliard bonusów więc i tak nikt nie weźmie mojego zdania na poważnie <catgiggle>
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Style walki

Post autor: Kazuma »

Więc tak. Obecnie wszystko sprowadza się do wjechania wszystkimi możliwymi boostami i oneshotem techniką jeśli ktoś opiera się na tai/buki. I właściwie co? Powinniśmy tworzyć technikę do kontrowania tego? Stwarza to jeszcze większe kuriozum niż jak to wyglądało bez boostów do statystyk.

"1 problem" - możliwe
"2 problem" - chodzi o to, że np. robisz sobie technikę w której w jakiś sposób się poruszasz przez co masz szybszy bieg by zadać komuś cios po rozpędzie. Pyk ranga S, na legalu wjeżdżam +50 statystyk. Rakowatość dostrzega się przy dużych progach statystyk bo ktoś kto ma 250 szybkości, z techniką dobija do 300 szybkości i nagle dostaje statystyki o wartości 1200 PH
"3 problem" - Koszt jest duży bo kolejne style właściwie średnio dają nam profit przy min-maxie w obecnym systemie. Znacznie lepiej trzymać się jednego konkretnego i ładować PH w staty. Idealny system to taki w którym inne ścieżki rozwoju mają sens.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Style walki

Post autor: Kisuke »

I czym to się różni od grania dziedzinami? Tam również wszystko nastawione jest do wypuszczenie najpotężniejszej techniki i tyle. Dziedziny często mają tą przewagę, że jeszcze mogą się jakoś bronić. Buildy taijutsu nie mają właściwie żadnej defensywy. Albo trafisz, albo przegrałeś. Ponownie powiem. To nie problem "stylów walki" a systemu. Uwalenie im statystyk nie sprawi, że taiuserzy nie będą wpadać na oneshoty.
2 problem - No ale w jakiś sposób trzeba przyznawać taiuserom bonus za to, że mają build nastawiony na walkę. Innego nawet nie zaproponowałeś, a ten, który mamy, jest prosty, skalowalny i oczywisty. Jeśli czepiamy się samych bonusów do stat, to trzeba usunąć również te z wielu dziedzin (Hozuki, Jugo, Inuzuka, Doton itp).
3 problem - ponownie. To nie style walki są problemem, tylko system. Dziedziny również opłaca się rozwijać minmaxersko. Co bedzie mocniejsze? Full jeden żywioł z mocnym KC, czy rozbicie się na 2 żywioły, fuiny i klanówkę? No oczywiście, że minmaxerskie buildy będą miały przewagę. Taka zmiana w stylach walki tego nie zmienia.
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Style walki

Post autor: Kazuma »

No system jest do przebudowy, ale przebudowany nie zostanie. Na technicznym wycisnąłem ile się dało, ale i tak wiecznie była opozycja co do zmian z jakiejś strony. Prawdopodobnie całkowicie musiałyby zostać przebudowane koszty w PH. Skalowalność technik. Właściwie to co dają statystyki bo wbrew temu co się mówi nadal szybkość jest królem. Właściwie najbardziej rakowe Reberu dostały możliwość ich używania bez pieczęci xD Można ich sobie używać po mniejszym koszcie, bo czemu nie. Statystyki i tak mają właściwej rangi jak i wytrzymałość. Zbyt łatwo wbija się jakieś chore progi szybkości na których się "teleportujemy". Techniki zresztą też mają te szybkości i zamiast przypominać to rozgrywkę z Naruto to kula ognia potrafi poruszać się łapiąc na próg tworzący powidoki.

Więc tak. Zgodzę się, że problemem jest system. Tylko że oddolnie to tego nie zmienię bo to techniczni odpowiadają za tą stronę forum. I to od góry musi wyjść zmiana. Jeśli Ichir chce to może to zrobić bo ma wszystkie narzędzia. Ma Head adma, ma technicznego. Może załatać forum od góry do dołu nie biorąc jeńców. I nie obędzie się bez ofiar bo to właściwie byłby twardy reset w KP, którego się wszyscy obawiają a właściwie gra mogłaby się toczyć jakby nic się nigdy nie stało. Bo ciągłość fabularna zostaje zachowana, jak i cała fabularna strona prowadzonych postaci.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Ao
Postać porzucona
Posty: 297
Rejestracja: 22 kwie 2021, o 23:19
Wiek postaci: 16
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Wysoki, szczupły, dobrze zbudowany, przystojny brunet o niebieskich oczach, ubrany w ciemnogranatowe kimono.
Widoczny ekwipunek: Wakizashi przy pasie.
GG/Discord: Aka#1339
Multikonta: Akio Maji, Doge

Re: Style walki

Post autor: Ao »

Nie wierzę, że to piszę, ale zgadzam się z tym co napisał Kiszczak <catnotlikethis>
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Style walki

Post autor: Jun »

Prosiłbym jednak byś przeczytał co powoduje powidoki a co ich nie powoduje.

Poza tym. Podbijam Ao.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Style walki

Post autor: Shinsu »

Pisząc to musiałem kopiować pojedyncze literki i maskując pisany tekst, żeby się komputer nie zorientował, co chcę napisać, bo by się spalił - KiSuKe mA RacJĘ. Zmiana całkowicie bezzasadna, bo obecny kształt taijutsu pasuje do reszty rozgrywki. Pamiętajmy, że bonus do stat jest bonusem przy wykonywaniu ciosu, a nie na zasadzie w czasie techniki masz +50 do speeda i lecisz na tym pół kilometra za uciekającym przeciwnikiem.

Co do całego systemu rozgrywki - fajnie stwierdzić, że obecny jest do kitu, ale macie w ogóle jakiś pomysł, jak mógłby wyglądać inny? Bo takie rzucenie "Ocir ma środki do tego to by mógł to zrobić" jest trochę mało poważne w sytuacji, gdy w zasadzie co do całego systemu za wiele osób nie ma zastrzeżeń i nie widzi powodu do zmiany. Więc po co w ogóle miałaby administracja się takimi gruntownymi zmianami mechaniki zajmować?
0 x
Awatar użytkownika
Mujin
Postać porzucona
Posty: 1143
Rejestracja: 1 paź 2019, o 22:14
Wiek postaci: 34
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Wysoki (197cm). Kobieca uroda i długie włosy ukryte pod czapką. Wątłej, niepozornej budowy. Maska na twarzy. Bandaże na rękach. Kurta, workowate spodnie, czapka z niewielkim daszkiem. Wszystko w ciemnozielonym kolorze. Lekkie buty ninja.
Widoczny ekwipunek: Duża torba przy prawym boku, duży zwój na plecach, po bukłaku przy pasie, ręce obwinięte bandażami
GG/Discord: Wolfig#2761

Re: Style walki

Post autor: Mujin »

Już nawet abstrahując od magicznego Ichira zbawcy forum, który dotknięciem bosej stópki na umytej szybie może naprawić system jakby chciał, to widzę tutaj spory problem ze zrozumieniem, dlaczego jutsu Tai/Buki daje bonus.
Tak samo działają boosty wszelakie. Są tym bardziej opłacalne im więcej masz statystyk. Koleś który odpali załóżmy AnK mając 200 siły "oszczędzi" więcej PH niż ktoś mający 100 siły, ale przyrost w suchej statystyce jest taki sam. Tu nie ma rakowości, każdy gracz dostaje dokładnie tyle samo. Alternatywą mogłaby być opcja boostów na zasadzie "podbijasz swoją siłę o 300PH", ale to jest krzywdzące dla graczy silniejszych, bo nagle boost daje mniej bo jesteś w tym lepszy? Obecnie jest sensownie, bo działa tak samo na każdej randze.

Technika Taijutsu/Kenjutsu to jest specjalnie wyćwiczony ruch, w wyniku tego postać dostaje statystyki do jego wykonywania. Koleś bez stylu może zrobić dropkicka, tak samo koleś ze stylem ale bez techniki. A koleś ze stylem i techniką wykona to najlepiej, bo to ćwiczył wielokrotnie i nabrał w tym takiej wprawy, że jest lepszy od kogoś innego. To odzwierciedla bonus. Że wykonujesz to lepiej od spontanicznej improwizacji. Możesz walnąć komuś pałką w szyję, ale jeśli masz od tego technikę to zrobisz to lepiej, bo jesteś w tym wyćwiczony. Biłeś pałką w drzewo setki razy aby osiągnąć ten efekt. Przejście na stronę czysto opisową, gdzie mówimy o czystej konfrontacji pomiędzy liczbami? Ja postoję.
Fajnie, ale trochę się zmieniło, więc zamiast przerabiać forum na swoją modłę mógłbyś nieco pograć. Od pilnowania tego są admini, modzi WT. Nie znajdziesz exploita i go nie podniesiesz, jakby był kamieniem na drodze.
Moje ulubione. Jest źle, ale nie wiem jak mogłoby być lepiej. W sensie wiem że jest źle bo ja tak mówię, ale nie zaproponuję alternatywy. Po prostu powiem, że bez stylu będzie walczył gorzej niż ze stylem. Czy wspominałem, że byłem adminem?

W jakiś sposób powinien móc, nawet jeśli on sam ma mniejsze staty. Dlaczego? Bo ma styl. Najlepiej byłoby napisać "Użytkownik stylu walczy lepiej, niż wojownik bez stylu" i po kłopocie. Ni ma sensu dawać bonusów do stat, skoro pisze że jednen walczy lepiej od drugiego.
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Style walki

Post autor: Kazuma »

Właściwie to w opisie pojawia się sporo o obiekcie. Potem mamy do czynienia z użyciem "sylwetka" co może sugerować konkretną osobę. Co nie zmienia faktu, że mówimy o wejściu na próg powidoków a to czy występują czy nie to już osobna kwestia. Dodam, że powidoki były opisywane także przeze mnie. To co to w ogóle za zarzuty, że nie wiem jak działają.

W kwestii samego systemu. Odnosiłem się po prostu do uwag Kisuke. Proponowanie nowego systemu średnio ma sens bo bez inicjatywy z góry i tak nie zostanie nic zmienione gdyż to nie jest zmiana jednego klanu czy techniki tylko coś bardzo inwazyjnego. Zresztą nie mam niczego przeliczone, więc na ten moment nie wiem jak byłoby dobrze.

Sam pomysł odnosi się do styli. Równie dobrze można ściąć koszta za drugi i trzeci styl bo się za bardzo nie opłaca ich wykupywać i wszyscy będą happy. Wjeżdżanie na pełnej z bonusem ze styli i bóg wie czego stanowi pewien problem i nie różni się niczym od spamowania wysokorangową techniką z tym że wymaga nieco większego nakładu w postaci PH.

Generalnie problemów na forum jest kilka:
  • Za bardzo skupione jest na maksowaniu jednej konkretnej dziedziny
  • Kosmiczne progi statystyk są zbyt łatwo osiągalne. Po prostu to dziwne, że ludzie zaczynają się "teleportować" w skali masowej
  • Statystyki różnią się w swojej przydatności. Właściwie pójście inaczej niż priorytet w szybkość nie ma racji bytu poza naprawdę konkretnymi przypadkami. A inne przypadki to Reberu w którym wystarczy stać w miejscu i spamować np. Sabaku oraz rzeczy posiadające w wymogach wytrzymałość np. bramy.
  • Techniki też mają zbyt duże statystyki, zwłaszcza te które pojawiają się gdzieś od razu. Właściwie to uzależnienie tej szybkości od rangi stanowi błąd.
  • Reberu, które jest zbyt mocne względem technik i możliwość płacenia za nie mniej tylko ten efekt potęguje
  • Same style potęgują efekt kosmicznych stat poprzez dodatkowy boost do stat
  • Niezbyt zauważalne, ale wspomagacze dają bardzo duże bonusy do statystyk, zbyt duże. Aczkolwiek jest to problem dotyczący garstki ludzi.
EDIT: Nie bardzo też rozumiem zarzut Mujina względem mojego zrozumienia skąd statystyki się biorą w tai/buki skoro sam tworzyłem ten system styli takim jaki jest. Trochę jakbyś zarzucał naukowcom pracującym nad rakietami, że nie wiedzą jak działają. Argument z pograniem przez jakiś czas też jest bez sensu bo wyobraź sobie że czytałem wszystkie zmiany na forum od momentu w którym odszedłem. Przeanalizowałem większość rzeczy na forum jak czekałem na akcepta KP itd. Więc doskonale zdaje sobie sprawę jak to działa.

To co dałem wyżej to też nie jest żaden zarzut w stronę Ocira. Po prostu uważam, że mamy sytuację precedensową gdzie Head Admin jest zarówno technicznym i jeśli chce to może zreformować system. A odnoszę wrażenie, że niektórzy wypowiadają się tutaj na aferę w stylu "panie idź pan w uj bo nie wrzuciłeś tu całego działu opracowanej mechaniki".
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2186
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Style walki

Post autor: Kisuke »

To samo mogłoby dotyczyć się też dziedzin. Jeśli chcemy wszechstronności, to dlaczego nie dać tańszego rozwoju pobocznych dziedzin.
Reberu ma normalny koszt względem innych technik, a nawet jest trochę droższe, bo podtrzymywanie jest pełnym kosztem, a nie 1/2 jak w większości technik.


Disclaimer:
Mujin, drobne uwagi personalne można sobie odpuścić.
0 x
Awatar użytkownika
Shinsu
Posty: 811
Rejestracja: 18 kwie 2021, o 10:40
Wiek postaci: 23
Widoczny ekwipunek: Dwie torby u pasa.
GG/Discord: Shins#7007

Re: Style walki

Post autor: Shinsu »

Ale, że niby ile osób może się teleportować? Ze 2? Po 5 latach gry.
0 x
Awatar użytkownika
Sasame
Posty: 870
Rejestracja: 21 cze 2021, o 23:40
Wiek postaci: 23
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: ~
- Średniego wzrostu
- Szczupła lecz dobrze zbudowana
- Burza czerwonych włosów
- Błękitne oczy
Ubiór: ~
- Czarna sukienka-kimono w czerwone chmurki
- Wysokie czarne sandały shinobi
Widoczny ekwipunek: ~
- Kabura na lewym udzie
- Kabura na prawym udzie
- Czarna torba przy pasie z tyłu na środku
- Tanto zamocowane poniżej torby
- Czarny płaszcz w czerwony chmurki
- Duży zwój
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Ruushi Fea
Lokalizacja: Nawabari (Daishi)

Re: Style walki

Post autor: Sasame »

Żeby się teleportować za pomocą szybkości musisz wyciągnąć conajmniej 201, żeby tyle mieć i z tego odpowiednio korzystać musisz mieć do tego jeszcze 101 wytrzymałości oraz 101 percepcji, daje nam to w sumie łącznie prawie 1800 PH, wydane tylko i wyłącznie w te 3 statystyki. Poza tym trzeba jeszcze mieć trochę siły żeby cokolwiek robić ciosami albo zainwestować w jakąś dziedzinę żeby mieć cokolwiek co zadaje obrażenia. Nie wiem ile masz PH, Kazuma, ale uwierz mi, wcale nie jest to takie hop siup żeby się dofarmić do takiego poziomu, nie wiem również ile osób osiągała takie prędkości ale ja na poprzedniej postaci, osiągałem ten poziom dopiero po zdjęciu ciężarków a miałem wydane 1700 PH w same statystyki.
0 x
Obrazek | Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT |
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2829
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25
Multikonta: Reigen

Re: Style walki

Post autor: Yami »

Tak naprawdę te wspomniane magiczne prędkości można osiągnąć nie na 1800PH a 1500PH (101 wytrzymałości, 161 Szybkości, 101 Percepcji 1 Styl) Styl pozwala na wykonanie techniki Rangi A czyli +40 statystyki czyli teleportacja jest (201 Speed)
W tym momencie osoba, która poszła hardo w Nindo za 810PH ma znacznie szybsze techniki bo 220 ale może je mieć dopiero od KC C czyli dodatkowe 120PH. Użyje je maksymalnie 2 razy. Aby użyć ich całe 3 razy potrzebuje wydać łącznie 440 PH. W tragicznym rozrachunku wychodzi że osoba z statami po 0 (dla ułatwień) za 930PH użyje maksymalnie 2 ataków o podobnej szybkości co osoba z dziedziną za 50PH, która może ich mieć nieskończoną ilość.

Nawet jeśli jego techniki są szybsze tak najprawdopodobniej nigdy z nich nie skorzysta bo nie będzie miał nawet szansy nie wydając w staty. Przy 1800PH ma dopiero szansę na próbę (najpewniej nieudolną) wykonania uniku, nie mówiąc już o próbie złożenia pieczęci do tej techniki.

Tak więc nie szedłbym kalkulacjami Sasame bo z nich wychodzi, że taki gracz z 1500 PH ma większe szanse z graczem vs 1800PH Tylko i wyłącznie dlatego że obrana została ścieżka Stylu walki.

Sucha matma tutaj przedstawiona nie odzwierciedla prawdziwych buildów ale ma na celu pokazać inną rzecz. Wszystkie te tajuserowe ataki na potrafiają osiągać kosmiczne wyniki zwłaszcza jeśli połączcymy je z innymi bonusami jak np. Ciężarkami (tutaj nie wliczcam ze względu na możliwe posiadanie je przez obie strony)
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość