Jugo - kosmiczne bonusy

Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Kisuke »

PROBLEM
Klan Jugo chyba jako jedyny posiada w swoim arsenale techniki z tak przesadzonymi bonusami do stat. Mowa głównie o Kassokuken: Ichishiki, która jest jedną z najlepszych technik wzmacniających. Ale dotyczy to także Būsutā czy Jigoku Burō
Generalnie z tego co sprawdziłem, zasadą jest żeby technika klanowa danej rangi dawała bonus identyczny z tym jakie dają ciosy tai danej rangi(D - 10, C - 20, B - 30, A - 40, S - 50). Tak jest w przypadku Kaguya, Hyuga czy Samurajów(gdy "reberu" działa jeszcze jako wzmocnienie, a nie chakraflow.

Jugo sami z siebie posiadają olbrzymi bonus do stat(na ostatecznym progu dorównują praktycznie Pełnemu SM), co sprawia, że do ich standardowych stat dodawane jest 250 z Przeobrażenia, 80 z Kassokuken: Ichishiki, no i jeszcze technika taijutsu rangi S z kolejnym bonusem +50. To łącznie daje prawie 400 bonusowych stat, w dodatku dość swobodnie modyfikowanych, więc można je sobie ładnie rozdzielić względem tego co jest potrzebne. O bonusowej chakrze i sensorze nie wspominając.

ROZWIĄZANIE
Zmniejszenie bonusów z tych technik do odpowiedniego poziomu.
Nazwa
Kassokuken: Ichishiki
Ranga
A
Poziom
Przeobrażenie
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dowolny
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5% (1/2 na turę)
Dodatkowe
Na czas korzystania z techniki dostajemy +25 siły i + 15 szybkości.
Opis Jest to jedna z technik dostępnych dla tych członków klanu Jūgo, którzy osiągnęli najwyższy stopień wtajemniczenia w sztuce swego szczepu - transformacji natury poziomu trzeciego. Jest to też wzmocniona wersja Būsutā - Aktywujący tę sztukę przesyła chakrę natury do swojego przedramienia, wytwarzając z niego wzmacniacz odrzutowy. Jak to działa? Po zadaniu ciosu, wzmacniacz ten pozwala dodatkowo napędzić swoją rękę chakrą, sprawiając że uderzenie staje się dosłownie miażdżące. W ramach bonusu można użyć tego jako transportu prawie niczym samochód, pokonując szybko dosyć długie odległości.
Nazwa
Būsutā
Ranga
B
Poziom
Przemiana
Pieczęci
Brak
Zasięg
Okolice łokcia użytkownika
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Dodatkowe
Na czas korzystania z tego "tarana" dostajemy 30 siły.
Opis Bardzo silna i brutalna technika, znacząco wzmacniająca uderzenia shinobi z tego tajemniczego klanu. Użytkownik najpierw musi wyprowadzić silny cios, który dosięgnie przeciwnika. Następnie, gdy ten siłuje się, będąc w pozycji do bloku, członek szczepu Jūgo wytwarza ze swojego ciała ogromny tłok, który stopniowo się naciąga, by ostatecznie zostać z dużym impetem wciągniętym z powrotem. Efektem jest drastyczne rozszerzenie siły takiego ciosu, który jest w stanie bez najmniejszego problemu skruszyć kamienny mur. O kościach nie wspominając.
Nazwa
Jigoku Burō
Ranga
C
Poziom
Klątwa
Pieczęci
Brak
Zasięg
Dłonie użytkownika
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Na czas trwania techniki dostajemy 20 siły do aktywnej ręki.
Opis Kolejna umiejętność związana z umiejętnością pobierania chakry natury, jaką posiada wyżej opisany szczep. Użytkownik przesyła nagromadzoną energię do jednej ze swoich rąk. Pod wpływem transformacji objętość tkanki mięśniowej gwałtownie się rozrasta, a skóra staje się niezwykle twarda, przyjmując zarazem szarą barwę (typową dla Senninka). W wyniku takiego działania siła ciosu pięścią znacząco rośnie, zaś trafiony przeciwnik... co tu dużo mówić, ma pecha. Ręka jest nieznacznie mniej wrażliwa na obrażenia niż w przypadku przedramienia bez aktywowanej techniki, zaś siła takich mięśni jest zauważalnie większa.

DODATKOWE UWAGI
A tutaj przykłady z innych klanów, o których wspomniałem:

Hyuga:
Nazwa
Hakke Kūshō
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Odrzut na 15 metrów
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3%
Dodatkowe
Na czas używania techniki dostajemy +20 do percepcji
Opis Specyficzna technika, która pozwala na przeprowadzenie perfekcyjnie dokładnego ataku na niczego nieświadomym przeciwniku. Otóż użytkownik techniki skupia się bardzo dokładnie poprzez wykorzystanie Byakugana na punktach witalnych, a następnie posyła w ich stronę szybkim ruchem dłoni sprężone z chakrą powietrze, które odrzuca przeciwnika przy równoczesnych obrażeniach zewnętrznych.
Kaguya:
Nazwa
Karamatsu no Mai
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Długość kości - 60 centymetrów maksimum
Koszt E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4% (za 40 wysunięć, minimum 10) (koszt za wysuwanie kości, chowanie darmowe)
Dodatkowe
+30 szybkość (w trakcie ataków)
Opis <span style="display: block; margin: 0; padding: 0; text-align: justify;">Trzeci z tańców klanu Kaguya, będący rozwinięciem Yanagi no Mai. Również polega na tworzeniu ostrych kości w trakcie walki, przy czym jest ich znacznie więcej, bo aż czterdzieści. Ponadto, mogą one zostać wysunięte jako przedłużenia lub prostopadle do istniejących kości z dowolnych miejsc na ciele za wyjątkiem głowy. Długość kolców również ulega poprawie i może ona wynieść teraz sześćdziesiąt centymetrów. Sama ilość kościanych ostrzy czyni użytkownika Karamatsu no Mai niebezpieczną w zwarciu, a wykorzystanie pełnego potencjału daje niemalże nietykalność. Ciosy lub nawet bronie miotane mogą zatrzymać się na kolcach.
Walka tym tańcem jest usprawnieniem pierwowzoru, bazuje na zwinności, szybkich uderzeniach i kopnięciach wspieranych przez dużą ilość wysuwanych kolców. Do walki Karamatsu no Mai potrzeba przynajmniej dziesięciu wysuniętych kości.</span>
Nazwa
Tessenka no Mai: Hana
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Długość wiertła
Koszt
D: 45% | C: 35% | B: 25% | A: 15% | S: 10% | S+: 5%
Dodatkowe
+40 siła (w trakcie ataków)
Opis <span style="display: block; margin: 0; padding: 0; text-align: justify;">Druga część czwartego tańca klanu Kaguya. Tak jak w Tsuru użytkownik kontrolował jedną dłonią bicz ze swojego kręgosłupa, tak teraz zajmuje drugą dłoń na rzecz gigantycznego wiertła. Broń kształtuje sie na ręce Kaguyi z kilku zakręconych kości które oplatają kończynę od palców prawie do łokcia - dzięki temu można używać jej dość swobodnie, a nawet w części do defensywy jako ochrona boku. Wytrzymałość i możliwości penetracyjne tej broni są naprawdę ogromne. Do czasu schowana kości niemożliwe jest wykonywanie pieczęci.
Choć technika jest zaliczana do klanowych tańców, to stanowi pewien wyjątek, ponieważ sama w sobie nie stanowi sekwencji ataku, tylko gwarantuje broń wzmacniające ciosy daną kończyną, dlatego możliwe jest łączenie jej z technikami taijutsu, o ile do tych da się zaadaptować uzbrojone w wiertło ramię.</span>
Samurajowie:
Nazwa
Kenryūtō: Shoden (Battodo Shi)
Ranga
C
Od tego poziomu możliwym staje się nie tylko wzmocnienie swojej broni (która dorównuje już wytrzymałością sławnej stali kantajskiej nawet jeśli to prowizoryczna broń), ale również nieznaczne zwiększenie jej długości. Forma i ostrość tego wydłużenia są zachowane względem pierwotnie użytej broni - w przypadku miecza będzie to ostrze, w przypadku broni drzewcowej obuch. Ponadto, siła wzmocnionych chakrą ataków zostaje nieco zwiększona.
Zasięg
Zasięg broni powiększony maksymalnie o kilka centymetrów
Siła
Siła ataków wzmocnioną bronią większa o 20.
Koszt Chakry
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (1/2 na turę)
0 x
Awatar użytkownika
Ren
Posty: 362
Rejestracja: 6 kwie 2020, o 14:25
Wiek postaci: 21
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Bardzo wysoka, muskularna, o ciemnej skórze. Ma krótkie i ciemne włosy. Na czole wytatuowane czerwone kropki. Głowa owinięta chustą - tak, by ukryć klanowy tatuaż. Od stóp do głów okryta jasnym płótnem, zniekształcającym sylwetkę.
Widoczny ekwipunek: Duża torba u dołu pleców.
GG/Discord: rahsim
Lokalizacja: Sabishi

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Ren »

O ja w sumie też jestem teraz ciekawa, czemu Juugo ma lepsze bonusy na danej randze niż pozostałe klany fizioli, a co oni jacyś lepsi czy co <catban>
0 x
Awatar użytkownika
Ryuujin
Martwa postać
Posty: 361
Rejestracja: 29 kwie 2021, o 14:42
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: Długie czarne włosy częściowo spięte w kucyk, reszta puszczona luzem
przez co jeden kosmyk zasłania lekko lewą część twarzy. Spore płatki uszu w
których znajdują się duże, okrągłe czarne kolczyki. Ubiera się w stylu buddyjskich mnichów.
GG/Discord: Aogiri#3463
Multikonta: Zenin Toji

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Ryuujin »

0 x
Obrazek
Słowa|BattleTheme | +18 | Theme|Myśli
Jeśli to czytasz to chciałbym Ci życzyć cudownego dnia! ❤️
Lepiej tu nie zaglądać.
BabyRyuujin
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Support nr 6 »

Nie wiem czy uzasadnienie Ryuujina to rzeczywisty powód, który za tym stał, dlatego ja wyłożę krótko swoją teorię. Moim zdaniem powodem większych bonusów jest to, że jugasy nie mają permanentnego dostępu do swoich klanówek, tak jak każdy inny klan. O ile z klątwy i jej technik możemy korzystać cały czas, to z wyższych poziomów tylko przez kilka tur na fabularny dzień/misję. Dlatego żeby ich użyć trzeba się odpalić, a żeby się odpalić na jakąś rozsądną liczbę tur trzeba mieć wydane o wiele więcej punktów, niż inne klany nastawione na tai. Wymagana jest nie tylko wysoko rozwinięta dziedzina klanowa, ale również konsekwencja i KC. I nagle okazuje się, że przy rozsądnym buildzie do tych technik mamy dostęp po wydaniu kilku tysięcy PH i bez włączonej przemiany/przeobrażenia jugo po prostu odstaje, a przypominam, że może je włączyć tylko na określony czas.

Dlatego korzystanie z połączenia trybów+technik to jest moim zdaniem klasyczne high risk - high reward. O ile przy PvP najczęściej nie musimy się martwić o to co będzie po tych kilku turach, bo możemy sobie po tym najczęściej wyjść z tematu (pozdro seinar hehe), to na przykład na evencie juugo musi bardzo się pilnować i oszczędzać cenne tury, podczas których będzie mógł w ogóle skorzystać z klanówek (tak samo podczas długich misji czy wypraw). Dlatego gdy te jutsu w końcu dochodzą do głosu to mają być killerami, aby juugo nie można było brać na przeczekanie i uciekać przed nim dopóki mu się nie wyczerpie limit.

Wciąż pozostaje pytanie, czy staty z klanowego wspomagacza + staty z techniki to nie overkill, ale biorąc pod uwagę to, że zapewne nie będzie mnie (ani chyba innych juugo w przyszłości) już dotyczyła żadna inna umiejętność wspomagająca, no to cóż ¯\_(ツ)_/¯

Na koniec tylko chciałem prosić, żeby ten temat nie zamienił się w porównania kto ile może wyciągnąć z bram, jak silny wobec senninki jest CS, a jaki SM, bo temat się rozjedzie i wątek bonusów z technik zagubi się w morzu opinii ekspertów kappa.
0 x
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Kisuke »

Ok, czas na podsumowania liczbowe przyjdzie kiedy indziej.
Ale twoja teoria ma jeden mankament. Bramy również odpalane są na konkretną ilość tur, co wymaga Inaczej rozstawionych stat niż "klasyczny" taiuser. A w bramach nie ma powiększonego bonusu do ataków. A do tego bramy mają konkretne bonusy i muszą pilnować percepcji. Jugo mają pełną dowolność.
W obecnym kształcie są po prostu za silni.
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Kazuma »

Pewnie potem dam jakąś bardziej szczegółową wypowiedź bo tutaj wbrew temu co Seinar mówi liczby są kluczowe, ale bym dodał że bramy blokują możliwość używania technik. Jugo nie, a to ogromna różnica.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Support nr 6 »

W sumie to przeobrażenie blokuje <catfluffy>

Żeby nie było że jestem jakiś uciśniony czy cuś takiego: nie mam problemu żeby to zmienić na standardowe bonusy, tylko po prostu nie pierwszy raz ludzie starając się coś nerfić nie widzą wad, a jedynie same zalety swojego celu. <cathug>
0 x
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Kisuke »

Zmieniamy czy nie zmieniamy? Prosta decyzja pionu technicznego. Bez zasłaniania się argumentami "wy nie widzicie wad", bo nigdy taki nie był brany pod uwagę przy żadnym ostatnim nerfie.
0 x
Awatar użytkownika
Boyos
Moderator
Posty: 3823
Rejestracja: 11 lut 2018, o 11:20
Ranga: Starszy Kapral
GG/Discord: Boyos#3562
Multikonta: Ario

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Boyos »

Akurat potrzebna jest tutaj garść zmian, ale jedna właściwie od ręki, dwie są swoimi alternatywami.

1. Dopisek, że w przypadku używania różnych technik klanowych, które są niezależne, bonusy się nie sumują tylko do każdej staty jest brany tylko bonus maksymalny. W tym temacie nie został wymieniony problem o tym, że mając na przykład dopalacz na ręku +30 szybkości i dopalacz na nodze +50 szybkości i dopalacz w tyłku +50 szybkości mamy +130 szybkości. Aktualnie jest to możliwe, zmiana ta została przegadana jeszcze przed powstaniem tego tematu, czekała na to, żeby zrobić też trochę inne zmianki.

2. Zmniejszenie bonusu z technik. Tu niby rozwiązanie ma sens, ale jednak nie jest właściwe. Techniki Juugo bardziej przypominają Chakra Kogeki niż techniki Taijutsu. To nie są techniki, które robią coś przeciwnikowi tylko wprost zwiększają zdolności ciała. Jest to jednak możliwe rozwiązanie do czasu rozwiązania 3., które jest najwłaściwsze.

3. Pozostawienie dużych wspomagaczy na technikach (najlepiej podzielonych jakimiś proporcjami między 2 statystyki), ale zmniejszenie trochę pasywnych dodatków z kolejnych przemian. Póki Juugo zabija, ma wręcz nieskończoność chakry. Aktualnie klan jest swojego rodzaju wbudowanym wspomagaczem, podobnie do bram. Chodzi o potężne boostu, na które nie wymaga się wypraw, a ewentualnie jakiegoś rozwoju postaci. Jest to trochę analogiczne do bram 1-5. Wspomagacze są blisko w kolejce do dużych reworków, ale na razie zajmujemy się czymś większym dla ogółu graczy, a nie dla kilku osób, dlatego ciężko zbalansować jeden niezrównoważony semiwspomagacz do drugiego niezrównoważonego semiwspomagacza.

Punkty 2. I 3. są póki co prywatną opinią moją i części grona, ale punkt 1. był już ustalony i jest to pierwszy krok do osłabienia kosmicznych wzmocnień.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Kisuke
Martwa postać
Posty: 2178
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 15:40
Wiek postaci: 22
Ranga: Sentoki
Widoczny ekwipunek: ~ Zbroja
~ Gurda przy lewym boku
~ Kabura na prawej i lewej nodze
~ Torba z tyłu na pasie
~ Duży zwój na plecach
Multikonta: Daisuke

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Kisuke »

Co? Żartujecie sobie, że można tak dowolnie stackować sobie techniki? Przecież jeśli nie ma wyraźnie napisanego, że nie wolno tak robić, no to jednak warto odwołać się do logiki jakieś i zdrowego rozsądku(ostatnio bardzo często przytaczanego).

Wykorzystanie czegoś takiego jest exploitem i należy to NATYCHMIAST zablokować, a jeśli ktoś tego użył, odpowiednio ukarać...
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Kazuma »

Zastanawia mnie jak do tego doszło, że ktoś tego od razu nie ukrócił? Bo nie chce tu dawać przykładów, ale jestem pewien że zauważenie tego nie wzięło się znikąd i zostało to gdzieś wykorzystane. Jeśli jakiś gracz przez to ucierpiał to powinien dostać jakąś rekompensatę bo to czysta definicja wykorzystywania luk w systemie rozgrywki. Byłem przekonany, że na pewno ktoś abusuje możliwość zrobienia sobie jakichś dysz z tyłu dla boosta do szybkości, ale nie sądziłem że rak sięga aż tak głęboko.

A co do ogółu wypowiedzi Budysia. To właściwie +1

Dodałbym tylko, że ogólnie wspomagacze na forum dają zdecydowanie za dużo statystyk. Tryb mędrca to 280 stat i 100% chakry bez żadnych skutków ubocznych <catdrink> Sam klan Jugo jest o tyle problematyczny, że nie ma możliwości łączenia ich klanóweczki ze wspomagaczami to weszły te progi PH by jakiś nowicjusz nie śmigał na milionie stat. Najprawdopodobniej powinni mieć dedykowany wspomagacz ala CS, który boostuje im klanówkę do odpowiedniego poziomu tak by nie odstawali, ale musieli włożyć tyle wysiłku co inni w boosta. Jakieś tam opanowanie zdolności klanowej w większym stopniu na wyprawie czy coś w ten deseń.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4094
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Jawa »

Temat był w sumie omawiany już jakiś czas temu - teoretycznie nigdzie takiej wzmianki nie ma, więc na upartego ktoś mógłby próbować iść w kierunku podanego wcześniej, przejaskrawionego przykładu, ale chyba wszyscy się z tym zgadzamy, że to zwyczajnie głupie i tak nie powinno to działać. Notka w związku z tymi niejasnościami miała już wejść jakiś czas temu, ale w gąszczu innych spraw przepadła, więc teraz to dopisałem.

Druga sprawa dotyczy już samych wartości bonusów w technikach. Tutaj jednak trzeba spojrzeć szerzej. Różne klany były opracowywane przez różne osoby z różnymi wizjami i w różnym czasie, w związku z tym na ten moment trochę nam się to trochę rozjeżdża i wcale nie chodzi tu tylko o Jugo, bo Hoozuki na randze B mają bardzo duży bonus względem chociażby wiertła Kaguya na randze A. Tutaj wolałbym podejść do tego globalnie - ustalić z kadrą techniczną mniej więcej ramy, ile z danej rangi techniki bylibyśmy w stanie wyciągnąć bonusu do statystyki i ewentualnie w zależności od charakteru techniki w danej dziedzinie (jej plusów i minusów) skorygować nieco w górę lub w dół. I tego mniej więcej się trzymać we wszystkich dziedzinach i klanach.
0 x
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Kazuma »

Podlinkuję moją wypowiedź z pomysłu na temat styli, gdzie znajdują się numerki, które idzie wykręcić na Jugo nawet po ograniczenia stackowania bonusów przez Ocira.

https://shinobiwar.pl/viewtopic. ... 15#p178008

W skrócie powiem, że przy stackowaniu bonusów przy 5k PH dostajemy 240 szybkości w bonusie :)
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4094
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Re: Jugo - kosmiczne bonusy

Post autor: Jawa »

0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość