PROBLEM
Problem jaki widzę jest to że w Seido, de facto każda broń działa dokładnie w ten sam sposób. Nie ważne czy oberwiesz senbonem czy shurikenem czy kunaiem.
ROZWIĄZANIE
Drobne zmiany pod względem tego jakie przeliczniki mają poszczególne bronie w Seido.
Według mnie można zmienić nieco jak każda działa i oto moja propozycja:
Jeżeli chodzi o resztę broni takie jak kwadratowy shuriken, wielkie shurikeny i fuma shuriken, to wydaje mi się że tam również powinny być jakieś indywidualne przeliczniki.
DODATKOWE UWAGI
Rozumiem że moja propozycja jest w sumie dość problematyczna i może być to upierdliwe dla MG, jednak doda pewien element rozróżnienia i możliwości częściowego dopasowania wybranej broni do swojego stylu.
Jako że w temacie Takedy Kakit napisał, że prace nad jej poprawkami trwają, to od siebie - nie jako mod, czy support - dodam, że pracuję nad propozycją, by doprowadzić do różnic i w broniach rzucanych (seido), zgodnych z torem, jaki zostanie oficjalnie obrany przy takedzie, by nie tworzyć nowych mechanik tam, gdzie ich nie potrzeba. - nie twierdzę jednak, że zostanie to oczywiście przyjęte przez dział techniczny
Ja tak jeszcze dodam, że w ogóle nie podoba mi się pomysł z jakimiś procentowymi statystykami na broniach. To po prostu powinno być oceniane ze zdrowym rozsądkiem. Taki senbon wyrządzi zdecydowanie mniejsze szkody niż kunai (no chyba że mówimy o punktach witalnych) co powinno być logiczne. A jakiś wielki shuriken to już w ogóle sieje spustoszenie. Jakieś absurdalne rzeczy mogą się dziać przy dużych różnicach między wytrzymałością, a siłą ale czy to takie złe? W końcu po coś te statystyki są.
Nie widzę też za bardzo w czym te 5% w szybkość czy siłę ma pomóc poza zbędną komplikacją
Krótki wygląd: Akane jest dość wysoką kobietą, o pociągłej twarzy i długich, ciemnych włosach i jasnej cerze. Sylwetkę ma dość szczupłą, z lekko zarysowanymi mięśniami, sugerującymi raczej zwinność, aniżeli czystą, fizyczną siłę.
Widoczny ekwipunek: Wygodny strój podróżny, kamizelka shinobi, torba na pośladkach i kabura przy udzie. Dwa złożone Fuma Shurikeny przy pasie, na wszystko zaś narzucony ciemny, wygodny płaszcz z kapturem. Maska Oni skrywająca twarz.
Ze zdrowym rozsądkiem jest ten problem, że u każdego wygląda on trochę inaczej i chyba dlatego chcemy mieć wszystko doprecyzowane jak najbardziej (choć sam wiem, że są granice i nie da się wszystkiego całkowicie wyjaśnić i jakieś różnice zawsze będą wychodzić). : )
Co do samego pomysłu, mnie się podoba zróżnicowanie minus/plus do danej statystyki w zależności od użytej broni, ale też bym nie stosował chyba procentów, bo to strasznie skomplikuje każdą walkę/wycenę misji. Prędzej jakiś drobny, stały bonus liczbowy? Ale przyznaję, że sam na mechanice jakoś bardzo dobrze się nie znałem nigdy, więc tutaj zdam się na inne osoby, które ogarniają lepiej. Na pewno zaznaczę tylko, że fajnie byłoby mieć rozróżnienie jakieś.
Ze zdrowym rozsądkiem jest ten problem, że niektórzy go nie mają, a są i tacy, co celowa odwracają kota ogonem, żeby wyciągnąć z jakiś niedokładności exploty i jakieś dziwne mechanizmy. I dlatego niestety trzeba być precyzyjnym, bo niestety nasi forumowi cziterzy nie śpią i usilnie pracują nad połamaniem mechaniki.
Same bronie różnią się wystarczająco między sobą bez plusów i minusów do statystyk. Senbon jest tani i lekki, idealny do aplikowania trucizn, do kunaia można przyczepić notkę i w razie czego zawalczyć nim w zwarciu, a shurikena użyjesz w przypadku technik seido gdzie podkręcasz rzucone bronie. Zanbato vs kunai - naprawdę chciałbym sędziować taką walkę i napisać jak przy pierwszym bloku zanbato ześlizguje się z kunaia i przecina faceta na pół.
Narzekacie na zbyt wielki udział szybkości w walce, jednocześnie chcąc dodać bonusy stat do konkretnych broni? Wszyscy zaczną kupować sobie bronie z bonusem do szybkości co tylko pogłębi "problem" i jeszcze bardziej zmniejszy zróżnicowanie broni na forum.