Balans bram chakry

Awatar użytkownika
Kawa
Postać porzucona
Posty: 86
Rejestracja: 30 kwie 2020, o 00:20
Wiek postaci: 84
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Siwy, drobny (165) staruszek z wąsem. Czarny top, szare, luźne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Torba x2 (z tyłu, na wysokości pasa)
GG/Discord: Bjaku#8621

Balans bram chakry

Post autor: Kawa »

PROBLEM
Brak balansu.

ROZWIĄZANIE
Dodać balans.

DODATKOWE UWAGI
kappa

PROBLEM
Istnieje rozbieżność względem tego, co oferują i czego wymagają bramy chakry względem chociażby RnY.
Czysto mechanicznie (czyli pomijając opisy tego, że HnT zagina czasoprzestrzeń i przebija każdą obronę):

Raiton no Yoroi:
- wymaga dziedziny S i wyprawy S
- daje trzy statystyki x2 (czyli zakładając być może nierealny scenariusz posiadania przez kogoś po 200 stat, daje łącznie 600 PAF)
- koszt chakry w najlepszym wariancie 5%/turę (w każdym innym dużo większy)
- można używać innych technik zgodnie z mechaniką

Bramy chakry:
- wymaga 190 wytki, 650 PAF, Umiejętności wrodzonej, trzech wypraw (B, A, S)
- daje stały bonus +600 (łącznie) statystyk
- nie pozwala używać żadnych technik (nawet stania na wodzie)
- duże obrażenia bądź śmierć (w przypadku 7 bramy koszt chakry to 35%).


ROZWIĄZANIE
- Umożliwić przynajmniej korzystanie z technik chodzenia po wodzie/ścianach, impulsów chakry.
Podobne ograniczenie było w Suikenie i zostało rozwiązane w ten sam sposób. Guy robił nawet Kuchiyose (ale nie jesteśmy w animcu. Tym bardziej nie chcemy, żeby znalazł się ktoś kto odpali RnY razem z 7 bramą :). Ograniczenie jest według mnie nie do końca zasadne i może tworzyć jakieś absurdalne sytuacje np. w czasie walki na zbiorniku wodnym, gdzie pierwszej bramy nawet nie ma co odpalać, bo "wspomaganie" tylko utrudni walkę. A na wyższych bramach jak nie będziemy cały czas sprintować, to się postać zapadnie pod wodę. :)
- Ograniczyć bonus do statystyk oferowany przez RnY do jakiejś stałej (lub nadal procentowej, ale pomniejszonej), zbalansowanej względem 8 bramy wartości (lub na odwrót. Dać buffa bramom, ale to według mnie gorsza opcja)

DODATKOWE UWAGI
Zdaję sobie sprawę, że bramy oferują naprawdę sporo właśnie na tym niższym poziomie. Na wyprawie po 8 bramę można korzystać na przykład z dobrodziejstw siódmej. Ostatecznie jednak legendarna 8 brama mechanicznie wypada słabo.

Przytoczone przeze mnie RnY to przykład. Gdyby komuś przychodziło do głowy inne wspomaganie/technika, którą warto by z tymi dwiema rzeczami zestawić w porównaniu, na pewno będzie to cenna uwaga.
PS. Nie mam UW na bramy :p
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Balans bram chakry

Post autor: Tamaki Hyūga »

Tylko pamiętaj że bramy dają Ci jeszcze dostęp do serio przekokszonych technik gdzie Sekizo pozwala Ci na uderzenia o zasięgu 100 metrów (!) które są praktycznie w każdym wypadku śmiercią ofiary.

Jeżeli nie chcesz poświęcać życia w walce to masz jeszcze do wyboru Hirudorę (40 metrów) oraz Asa Kujaku (30 metrów)

Więc prawdę mówiąc w realiach forumowych użycie 7 czy 8 bramy to jest gwarantowane zwycięstwo
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Balans bram chakry

Post autor: Jun »

Okej. To teraz tak. Bramy potrzebują zmian, ale jestem przekonany, że będzie to część większych zmian wspomagaczy.

Raiton no yoroi też wymaga zmian i nie ma opcji by ktoś z tego korzystał w obecnej formie, dlatego wszelkie porównania nie mają racji bytu.
Jesteś tak szybki, że to nie jest problem wbiec po ścianie.

Jako samuraj dodam, że balansowanie czegokolwiek względem ósmej bramy, albo generalnie obecnych bram to nie jest dobre rozwiązanie :P Poczekałbym na jakąś propozycje ze strony administracji, bo wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że trzeba nad nimi posiedzieć.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Kawa
Postać porzucona
Posty: 86
Rejestracja: 30 kwie 2020, o 00:20
Wiek postaci: 84
Ranga: Wyrzutek
Krótki wygląd: Siwy, drobny (165) staruszek z wąsem. Czarny top, szare, luźne spodnie.
Widoczny ekwipunek: Torba x2 (z tyłu, na wysokości pasa)
GG/Discord: Bjaku#8621

Re: Balans bram chakry

Post autor: Kawa »

Tak, jestem tam taki dopisek. Więc tym bardziej nie rozumiem po co to ograniczenie. Jak dla mnie może tworzyć jakieś dziwne sytuacje, a to raczej tylko kosmetyka. (chyba że tworzy jakąś rakową lukę :D )

Co do technik i opisów jak najbardziej się zgadzam w przypadku Sekizo. Czy 7 brama to pewne zwycięstwo - nie wiem. Według mnie niekoniecznie, ale nie używałem, nie użyję i nie widziałem kogoś, kto używał, więc bardzo możliwe.
Bardziej mam tu na myśli zestawienie tego mechanicznie z Rny.
Rozumiem jednak, że to chyba jednak bardziej problem samego RnY, a nie bram.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Balans bram chakry

Post autor: Jun »

Obecnie techniki bramowe wysokich rang zupełnie nie skalują się ze statystykami postaci [te które nie sa typowe dla taijutsu] Oczywiście to trochę absurd i trzeba się temu przyjrzeć, ale jak mówię. Raiton no Yoroi na pewno kiedyś doczeka się tych potrzebnych zmian.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Balans bram chakry

Post autor: Tamaki Hyūga »

RnY dostanie zmiany jak ktoś się tego nauczy XD
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Tamaki Hyūga
Martwa postać
Posty: 1829
Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
Wiek postaci: 19
Ranga: Wyrzutek C
Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Toshiki Oden
Lokalizacja: To tu, to tam

Re: Balans bram chakry

Post autor: Tamaki Hyūga »

Nie ma co tutaj się rozdrabniać, technika Raiton no Yoroi jest na ten moment nikomu nie znana i nikt z tego co mi się wydaje nie jest nawet blisko jej zdobycia. Co do samych bram, wydają one się dobrze zbalansowane i nie potrzeba w nich zmiany a RnY zostanie zreworkowane jak będzie ku temu potrzeba.
0 x
Obrazek Kuźnia | Ryo | KP | PH | WT
Awatar użytkownika
Kazuma
Posty: 848
Rejestracja: 28 kwie 2021, o 13:23
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
GG/Discord: Avarice#3584
Multikonta: Avarice

Re: Balans bram chakry

Post autor: Kazuma »

Zgaduje że temat prawdopodobnie do wywalenia jak jakieś większe zmiany są w toku (jeśli dobrze rozumiem). Odniósłbym się do jednej kwestii. Generalnie bramy powinny być balansowane względem VII, natomiast ostatnia VIII brama powinna być właściwie zgodnie z M&A turbo Op boostem, gdyż zabija nam postać ale możemy go użyć w sprawie dla naszej postaci ważnej na tyle by oddać za nią życie.

Z takich zmian do wprowadzenia od zaraz, bez reworku bram:
Nazwa
Hirudora
Ranga
S
Pieczęci
Specjalny gest → Pieczęć zewnętrznego lwa
Zasięg
Pocisk dotrze do 40m
Koszt
Brak
Dodatkowe Aktywna Brama Kyuomon | Atak nie jest ujmowany w typowe dla taijutsu ramy
Opis Jedna z najpotężniejszych istniejących technik taijutsu, której skutki można odczuć nawet na drugim końcu rozległej osady. Po otwarciu siódmej bramy użytkownik w dowolnym momencie wykonuje następującą sekwencję. Najpierw wystawia przed siebie dłoń, chwytając ją drugą ręką, tworząc pięść. Niby nic niezwykłego, ale dzięki sile czerpanej z bram, powietrze formowane jest pod olbrzymimi ciśnieniem. Następnym krokiem jest złożenie pieczęci Tō. Dzięki niej całe ściśnięte powietrze przybiera postać tygrysa gotującego się do skoku. Wystrzelony w ten sposób pocisk mknie przed siebie do chwili zderzenia z przeciwnikiem. Jedynie shinobi o nadludzkiej wytrzymałości, bądź chronieni przez naprawdę potężne defensywy zdołają przeżyć trafienie tym jutsu. Choć i wtedy najpewniej będą w ciężkim stanie. Siła wiatru po uderzeniu jest tak duża, że silny podmuch odczuwa się jeszcze kilka kilometrów dalej.
Technika to powinna dawać boost do stat i ja proponowałbym dać +50 siły (zgodnie ze stylami), a może i więcej jako że to technika "specjalna" więc teoretycznie powinna być mocniejsza.
0 x
~ Zawsze i wszędzie, reberu j... będzie ~ Obrazek
Henge
Awatar użytkownika
Support nr 5
Support
Posty: 294
Rejestracja: 14 sty 2021, o 16:46
GG/Discord: Mashi#6385

Re: Balans bram chakry

Post autor: Support nr 5 »

0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość