Misje handlowe
- Kamiyo Ori
- Posty: 1090
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Wyrzutek B
- Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
- Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=7983
- GG/Discord: deviler_
- Multikonta: Rokudo Gaika/Yuki Renji
Misje handlowe
PROBLEM
Brak wykorzystania potencjału jakim są różnice gospodarcze między regionami.
ROZWIĄZANIE
Dodanie nowego rodzaju misji. Misje handlowe, które wymagałyby od graczy włożenia własnego kapitału. Zwracałyby one ten kapitał przemnożony oraz PH zgodne z rangą, a w przypadku niepowodzenia można by było stracić częściowo lub całkowicie włożone pieniądze w takie przedsięwzięcie.
Wpierw potrzebne byłoby rozpisanie tabelek importu/exportu każdego regionu dla różnych produktów.
Ranga misji byłaby określana przez potencjalny poziom zysku uzyskany z takiej wymiany.
np. Gracz kupuje 1000 ryo zboża w Sogen i planuje je sprzedać w Yinzin za 2000 ryo. Zysk z takiej misji to 1000 ryo +/- koszty transportu i ewentualnej ochrony.
Przykładowe rangi:
D - 500 ryo
C - 1000 ryo
B - 1300 ryo
A - 1700 ryo
S - 2200 ryo i wzwyż
W związku z tym powyższy przykład miałby rangę misji C
DODATKOWE UWAGI
Jak wspomniałem wyżej potrzebna byłaby tabela różnych towarów handlowych z ceną "neutralną" oraz tabela mnożników skupu i sprzedaży w określonych regionach. Zmiany w tych mnożnikach mogłyby być wywoływane przez działania graczy wyrażone w Zmianach gospodarczych. Jakby gracze zbyt często handlowali jednym surowcem w jednym miejscu, to MG takich misji mógłby zgłaszać to do wyżej wymienionego tematu, aby uaktualnić spis.
Zmiana tabeli neutralnych cen wynikałaby raczej z globalnych wydarzeń np. susza i nieurodzaj podniosłyby ceny zboża i żywności czy też odkrycie nowych złóż metali.
Brak wykorzystania potencjału jakim są różnice gospodarcze między regionami.
ROZWIĄZANIE
Dodanie nowego rodzaju misji. Misje handlowe, które wymagałyby od graczy włożenia własnego kapitału. Zwracałyby one ten kapitał przemnożony oraz PH zgodne z rangą, a w przypadku niepowodzenia można by było stracić częściowo lub całkowicie włożone pieniądze w takie przedsięwzięcie.
Wpierw potrzebne byłoby rozpisanie tabelek importu/exportu każdego regionu dla różnych produktów.
Ranga misji byłaby określana przez potencjalny poziom zysku uzyskany z takiej wymiany.
np. Gracz kupuje 1000 ryo zboża w Sogen i planuje je sprzedać w Yinzin za 2000 ryo. Zysk z takiej misji to 1000 ryo +/- koszty transportu i ewentualnej ochrony.
Przykładowe rangi:
D - 500 ryo
C - 1000 ryo
B - 1300 ryo
A - 1700 ryo
S - 2200 ryo i wzwyż
W związku z tym powyższy przykład miałby rangę misji C
DODATKOWE UWAGI
Jak wspomniałem wyżej potrzebna byłaby tabela różnych towarów handlowych z ceną "neutralną" oraz tabela mnożników skupu i sprzedaży w określonych regionach. Zmiany w tych mnożnikach mogłyby być wywoływane przez działania graczy wyrażone w Zmianach gospodarczych. Jakby gracze zbyt często handlowali jednym surowcem w jednym miejscu, to MG takich misji mógłby zgłaszać to do wyżej wymienionego tematu, aby uaktualnić spis.
Zmiana tabeli neutralnych cen wynikałaby raczej z globalnych wydarzeń np. susza i nieurodzaj podniosłyby ceny zboża i żywności czy też odkrycie nowych złóż metali.
0 x
- Papyrus
- Administrator
- Posty: 3835
- Rejestracja: 8 gru 2015, o 15:36
- Ranga: Fabular
- GG/Discord: Enjintou1#8970
- Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Sans
Re: Misje handlowe
Bardzo fajne tylko wiesz. Taka misja to w zasadzie kup towar->przewieź towar z prowincji a do x-> sprzedaj.
Gdzie tutaj miejsce dla ninja? Ranga misji na podstawie wymiany? Absolutnie nie rozumiem. Gdzie wyzwanie? Pokonywanie trudności?
Cały system na forum został stworzony dla ninja i samuraiów. Walczących. Nie kupców, nie hodowców i nie żeglarzy. Ninja. Tworzenie całkowicie nowego systemu żeby jedna osoba mogła bez ryzyka zarabiać na robieniu fabuły w dwóch miejscach przez cały czas? Naprawdę tego nam nie trzeba.
Gdzie tutaj miejsce dla ninja? Ranga misji na podstawie wymiany? Absolutnie nie rozumiem. Gdzie wyzwanie? Pokonywanie trudności?
Cały system na forum został stworzony dla ninja i samuraiów. Walczących. Nie kupców, nie hodowców i nie żeglarzy. Ninja. Tworzenie całkowicie nowego systemu żeby jedna osoba mogła bez ryzyka zarabiać na robieniu fabuły w dwóch miejscach przez cały czas? Naprawdę tego nam nie trzeba.
0 x
you best prepare for a hilariously bad time
- Kamiyo Ori
- Posty: 1090
- Rejestracja: 27 sty 2020, o 22:25
- Wiek postaci: 18
- Ranga: Wyrzutek B
- Krótki wygląd: Drobnej budowy , nawet jak na jego wiek. Na głowie ma czupryne czarnych włosów, dość matowych i nie świecących się zbytnio, spiętych w kucyk rzemieniem.
- Widoczny ekwipunek: Duża torba na pośladkach przyczepiona paskiem.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=7983
- GG/Discord: deviler_
- Multikonta: Rokudo Gaika/Yuki Renji
Re: Misje handlowe
@ Exodia - oczywiście, że jest wyzwanie - rabusie/ninja na drodze, co wiąże się z potencjalną utratą dóbr. Przy większych zakupach można zawsze pobawić się w karawany i poszukać innych graczy do obstawy takowej. Opcji jest wiele, ryzyka też. Ranga nie bez powodu zależałaby od potencjalnego zysku, bo właśnie potencjalny zarobek przyciągałby element.
To wszystko wiązałoby się również z możliwością atakowania takich karawan przez innych graczy, co przełożyłoby się na wzrost w pvp.
To wszystko wiązałoby się również z możliwością atakowania takich karawan przez innych graczy, co przełożyłoby się na wzrost w pvp.
0 x
- Jawa
- Administrator
- Posty: 4223
- Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
- Ranga: Head Admin
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Sasame | Sumi
Re: Misje handlowe
Jak ktoś chce mieć misję związaną z handlem to niech poprosi swojego prowadzącego o właśnie taki motyw na normalnej misji. Nie ma sensu robić jakiegoś osobnego tworu, a tym bardziej tworzyć pod to mechaniki gospodarki, co do której już były kiedyś różne podejścia, ale nie miały praktycznego wpływu na grę. To jest forum o tematyce superbohaterów a nie o ekonomii.
0 x
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Misje handlowe
No niestety ale musze się z kolegami zgodzić, że nie ma to podstaw za bardzo by istnieć mechanicznie. Poza tym - mało kto chce tutaj robić PVP i cóż.
0 x
- Yami
- Posty: 2959
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
- Wiek postaci: 25
- Link do KP: viewtopic.php?f=33&t=4268
Re: Misje handlowe
Czyli to łatwiejsza wyprawa po hajs którą wprowadziliśmy?
Nie dzięki postoję...
Nie dzięki postoję...
0 x
- Jun'ichi
- Martwa postać
- Posty: 1906
- Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32 ... 429#p86350
- Multikonta: -
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Misje handlowe
Ogólnie sam pomysł powinien dotyczyć misji, które mają większy wpływ na handel danego regionu niż brak desek u stolarza albo ryżu na jednym stoisku w wiosce. Tyle że takie misje powinny być czymś prawie jak mini-event, gdzie bierze udział min. 2 a max pewnie 4 osoby, dwa przeciwne obozy, dwa przeciwne cele, zaś zakończenie misji powinno zależnie od wyniku albo przynieść wiosce (i wszystkim w niej obecnym) jakieś widoczne profity, np. tańsze EQ przez 3 dni albo 50% zniżki we wszystkich knajpach (dodać do tego bonus +1PH do każdego posta fabuły i mamy już dobrą motywację dla niektórych graczy, żeby ruszyli na miasto pogadać z ludźmi), albo coś mało pozytywnego np. wzrost cen albo brak dostępu do niektórych budynków.
Takie misje powinny być przygotowane przez lepszych misjodawców, mogłyby się pojawiać raz na X czasu w kolejnych prowincjach i powinny mieć ustalony jakiś naprawdę odczuwalny skutek gospodarczy.
Takie misje powinny być przygotowane przez lepszych misjodawców, mogłyby się pojawiać raz na X czasu w kolejnych prowincjach i powinny mieć ustalony jakiś naprawdę odczuwalny skutek gospodarczy.
0 x
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Misje handlowe
Powiem tak - Misje zlecenia są rzadko odwiedzane {zarówno zwykłe jak i specjalne], a chcecie znowu wymyślać coś dodatkowego...
0 x
- Jun'ichi
- Martwa postać
- Posty: 1906
- Rejestracja: 31 maja 2018, o 12:41
- Wiek postaci: 21
- Ranga: Dōkō
- Krótki wygląd: Przeciętnego wzrostu i wagi chłopiec, którego pokryte bliznami ciało skryte jest pod prostą, dwukolorową szatą. Twarz jako szczególnie szpetna jest całkowicie zakryta maską.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=32 ... 429#p86350
- Multikonta: -
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Misje handlowe
W sumie to nie byłoby dodawanie, a precyzowanie tego zalążka gospodarki na forum. Skoro zlecenia nie są odwiedzane, może warto się zastanowić dlaczego i co z tym zrobić, wtedy też i takie tematy jak gospodarka pewnie by zostały pchnięte siłą rzeczy.
Może do awansu wymóg jednego zlecenia? Wiem, nie zabłysnąłem ale od czegoś trzeba zacząć burzę mózgów :P
Może do awansu wymóg jednego zlecenia? Wiem, nie zabłysnąłem ale od czegoś trzeba zacząć burzę mózgów :P
0 x
- Jun
- Postać porzucona
- Posty: 1735
- Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
- Wiek postaci: 22
- Ranga: Kenshi | Akoraito
- Krótki wygląd: Kapelusz
- Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka - Link do KP: viewtopic.php?p=143621#p143621
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Maname | Kabuki
- Aktualna postać: Kayo
- Lokalizacja: Shigashi no Kibu
Re: Misje handlowe
Misje zlecenia nie są tykane bo po prostu każdy woli znaleźć prowadzącego sam, albo zgłosić się po przypadkowego.
0 x
- Tamaki Hyūga
- Martwa postać
- Posty: 1829
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
- Wiek postaci: 19
- Ranga: Wyrzutek C
- Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
- Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=5229
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Toshiki Oden
- Lokalizacja: To tu, to tam
Re: Misje handlowe
Zlecenia są nietykane bo nie ma z nich nic ciekawego czego nie można zdobyć w normalnej misji, jedyne co mają zlecenia czego nie mają misje to z góry założony cel i ilość misji i to dosłownie tyle.
Generalnie według mnie jest to dział któremu można poświęcić nieco uwagi i trochę zreworkować żeby rzeczywiście te zlecenia oferowały coś czego nie można de facto zdobyć na zwykłych misjach
Generalnie według mnie jest to dział któremu można poświęcić nieco uwagi i trochę zreworkować żeby rzeczywiście te zlecenia oferowały coś czego nie można de facto zdobyć na zwykłych misjach
0 x
- Maname
- Postać porzucona
- Posty: 465
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 12:42
- Wiek postaci: 17
- Ranga: Akoraito
- Krótki wygląd: - Ma na oko około 1.55 wzrostu
- Duże niebieskie oczy
- Jak się uśmiecha widać ostre zęby
- Granatowe włosy
- Strój w granatowych barwach - Widoczny ekwipunek: Torba, plecak, wyrzutnia shuriken, kabura na nóż.
- Link do KP: viewtopic.php?p=108888#p108888
- GG/Discord: Tario#3987/64789656
- Multikonta: Kabuki | Kayo
- Lokalizacja: Hanamura
Re: Misje handlowe
Ten dział miał raczej służyć za rozgrywanie przygód, które ktoś sobie założył i miał konkretniejszy pomysł niż wymyślony na kolanie. 

0 x
- Hikari
- Martwa postać
- Posty: 2488
- Rejestracja: 24 sie 2015, o 18:56
- Wiek postaci: 26
- Ranga: Akoraito
- Krótki wygląd: Prawe oko mocna zieleń, lewe intensywnej czerwieni. Długie kruczoczarne włosy sięgające do połowy ud. Ogólnie mówiąc dobrze zbudowany mężczyzna mierzący 182cm.
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=1307&p=12435
Re: Misje handlowe
Problem z zleceniami jest jeszcze jeden. Wybierając jakieś nie będzie nam się liczyło jako misja klanowa, czyli nie będzie pomagać w awansie klanowym. Zamiast wybrać zlecenie lepiej poszukać MG, który takową wymyśli. Nikt nie chce skończyć z akoraito jak ja.
0 x
Cause i'm the real fire.
- Tamaki Hyūga
- Martwa postać
- Posty: 1829
- Rejestracja: 18 maja 2019, o 03:00
- Wiek postaci: 19
- Ranga: Wyrzutek C
- Krótki wygląd: Niska, szczupła, długie, ciemnoniebieskie włosy, białe oczy klanu Hyuuga
- Widoczny ekwipunek: Czarny płaszcz z kapturem, czarne rękawiczki
- Link do KP: http://shinobiwar.pl/viewtopic.php?f=33&t=5229
- GG/Discord: MxPl#7094
- Multikonta: Toshiki Oden
- Lokalizacja: To tu, to tam
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości