Ayatsuri

Awatar użytkownika
Katakuri
Gracz nieobecny
Posty: 150
Rejestracja: 26 sie 2019, o 18:15
Wiek postaci: 20
Krótki wygląd: Kolorowy płaszcz z długimi i bardzo szerokimi rękawami. Duża spinka w kształcie motyla we włosach. 154 cm wzrostu i 48 kg wagi.
Widoczny ekwipunek: Na plecach średni łuk i kołczan
Przy pasie No-dachi
Multikonta: -

Ayatsuri

Post autor: Katakuri »

PROBLEM
Gracze idąc w pełni w klanówkę kuglarzy, po zakupie pierwszej sklepowej kukły stają przed trudnościami w stworzeniu kolejnych autorskich/zakupie sklepowych. Kiedy inne klany już na starcie mogą pozwolić sobie na rozwinięcie dziedziny na B i używanie jej pełnego potencjału, kuglarze by ją wykorzystać muszą władować bardzo dużo pieniędzy.

ROZWIĄZANIE
Zwiększenie ilości Ryo na start dla kuglarzy z 500 do 1000/1500.

DODATKOWE UWAGI

Ayatsuri ze swoim klanowym kugutsu są niedopieszczeni. Przykładowo chcąc kupić nawet poprawioną kukiełkę sklepową rozbudowaną o miotacz żywiołów, możliwość wkopania się pod ziemię i mechanizm do techniki Kikō Junbū, czyli 3 rzeczy które udostępnia ranga B, trzeba by wydać łącznie 1700 Ryo. Od jednej kukły. Nawet robiąc jedną takową i kupując 3 normalne, nie licząc amunicji, zwojów, i kosztów napraw, mówimy o kwotach ponad 3 tysięcy Ryo.
Równocześnie w tym samym czasie samuraje mogą dostać przykładowo za darmo całkiem bonusowo do bazowych ryo, katanę za 2200, albo No-dachi za 4000 czy też Zanbatō za 5000. W ich przypadku jest tak że bez tej broni byliby po prostu bezwartościowi w walce. Ale czy tak samo nie jest w przypadku Ayatsuri którzy idą pod kontrolę kukiełek? Też są bezwartościowi bez swoich marionetek.
Ich zdolności bojowe sprowadzają się bez nich do techniki ciśnięcia 10 kunaiami z rangi D. Potrzebują marionetek tak samo jak samuraje mieczy, a mimo to problem pojawia się już na poziomie gdy kupuje się 3/4 kukły. A pójście na misję rangi C z 1/2 sklepowymi kukłami w celu zarobienia pieniędzy to bardzo ciężki kawałek chleba.

Gdyby chcieć być precyzyjnym, warto też wspomnieć ostatnia technika z S kuglarzy gdzie kontroluje się 100 marionetek też jest cholernie droga. Wyobraźcie sobie ile ryo trzeba by było wydać, nawet zakładając bieda marionetki z z kunaiem w łapie za jakieś 250 ryo od głowy. To kwota 25 tysięcy <notlikethis> więc to też nie tak że lalkarze później otrzymują niepojęte moce, bo takowa gromadka warta 50 startowych pakietów pieniędzy jest do zdmuchnięcia nawet za pomocą niektórych technik rangi B.
0 x
Obrazek Masaru[*] Masaru[*] Megumi [*] Masachi [*]
Awatar użytkownika
Harisham
Martwa postać
Posty: 797
Rejestracja: 17 sty 2020, o 01:23
Multikonta: Harikido, Prosiaczek

Re: Ayatsuri

Post autor: Harisham »

Z jednej strony ma sens to co piszesz. Kukły są drogie i wybierając grę kuglarzem trzeba się przygotować na dużą ilość farmy, aby zarobić pieniądze (nie wspominając już o tym, że Ayatsuri to dosyć drogi klan również odnośnie ph). O ile jednak przywołani przez ciebie samurajowie mają mocno utrudniony rozwój w którąkolwiek z innych ścieżek poza używaniem broni, to nikt nie broni Ayatsuri rozwinąć sobie żywiołu, czy taijutsu. Wszystkie ścieżki rozwoju są dla nich otwarte. Dlatego zbyt wielki boost pieniężny zdecydowanie odpada. Nie mniej jednak te dodatkowe 500 ryo raczej nie zaszkodzi, ani też za bardzo nie wzmocni tego klanu, natomiast faktycznie może przyspieszyć i tak już powolny start.
0 x
5 linijek i do przodu. To moje nindo. Dobre, nie?

W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Ayatsuri

Post autor: Jun »

No-Dachi, czy Zanbato to nie słyszałem by na start ktoś dostał.

Tym bardziej, że Zanbato nie pozwala na korzystanie z większości technik Battodo.

Nic nie poradzę z tego tytułu, że kuglarze są drogim klanem. Są drodzy, to prawda. Nie mniej nie przesadzałbym, bo przewaga jaką daje kierowanie trzema marientkami na polu walki + możliwość znajomości pozostałych żywiołów i technik, ba - nawet zdolności innych shinobi -> katony, dotony suitony, nawet buki i tai. To ogromna przewaga i możliwości których nie posiada większość postaci. Tym bardziej, że w dużej mierze szybkość marionetek jest ograniczona tylko przez twoje statystyki, co oznacza, że mogą przewyższyć szybkością techniki rangi B bardzo szybko, a nawet i S po pewnym czasie, wszystkie dziesięć czy ile tam ich masz.

Nie wspominając, że wcale nie trzeba mieć walczących marionetek, a można mieć zestaw narzędzi który jest marionetkami, zbroje, kombinezony, jakieś latające cuda... No masa tego jest. Przewaga liczebna w trakcie walki to jest naprawdę kolosalna rzecz jeśli prowadzący wie co to znaczy " grupa "
Prosty przykład postaci Hikariego na misji u mnie gdzie Grupa dużo słabszych od niego hyugów niemal go porobiła. Albo nawet przykład liczebności masz przy okazji Reiki która nie dała rady robalom.

Jedyna rada to pośmiertny kuglarz, prowadzenie misji, albo nie wydawanie na pierdoły, tym bardziej, że i tak już posiadają tańsze warianty pod amunicje.

P.S - Stawianie wszystkiego na jedną kukłę ssie.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Katakuri
Gracz nieobecny
Posty: 150
Rejestracja: 26 sie 2019, o 18:15
Wiek postaci: 20
Krótki wygląd: Kolorowy płaszcz z długimi i bardzo szerokimi rękawami. Duża spinka w kształcie motyla we włosach. 154 cm wzrostu i 48 kg wagi.
Widoczny ekwipunek: Na plecach średni łuk i kołczan
Przy pasie No-dachi
Multikonta: -

Re: Ayatsuri

Post autor: Katakuri »

Znaczy no dachi to ja teraz mam jako samuraj, a wcześniej jako Masachi też samuraj miałem Zanbato <jaszczureł>

Ale w tym właśnie tkwi ten szkopuł. Ciężko zgodnie z założeniami walczyć kilkoma marionetkami i nie stawiać na jedną, jeśli właśnie mamy tutaj ten problem czyli braki finansowe. Wiadomo że kuglarz może robić przecudne rzeczy włącznie z wożeniem tyłka w jakieś innej kukle, ale ciężko to robić z takim samym startem finansowym jak wszyscy inni którzy bazują na technikach czakrowych bez użycia jakiś broni. Bo co ci na broni bazują czyli samuraje, to ją na start dostają.
0 x
Obrazek Masaru[*] Masaru[*] Megumi [*] Masachi [*]
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Ayatsuri

Post autor: Jun »

Są przypadki postaci samurajów które musiały przekuwać swoje bronie. Choćby Yasuo. Więc to tez nie tak, że dostajesz i masz na stałe.

Z tego co się orientuje Ayatsuri jest drogim klanem i jest nim nie bez powodu.
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Harisham
Martwa postać
Posty: 797
Rejestracja: 17 sty 2020, o 01:23
Multikonta: Harikido, Prosiaczek

Re: Ayatsuri

Post autor: Harisham »

Z drugiej jednak strony, jeśli ktoś chce robić postać pod strzelanie z łuku, to też nie może z tym zacząć, bo 500 ryo kosztuje najtańszy łuk, ale on jest bez strzał. Podobnie, jeśli ktoś chce np walczyć wachlarzem (1000 ryo). Generalnie jak zwykle wychodzi nam tutaj, że klany oparte na reberu i samurajowie mają najlepiej, bo nie potrzebują kupować żadnych dodatków. To jednak przecież wszyscy wiemy. Owszem Ayatsuri muszą bardzo dużo zarabiać, aby móc lepiej korzystać ze swoich klanówek, ale też nie przesadzałbym tutaj z płakaniem nad nimi. Jakiś minimalny boost pieniężny na start nie zaszkodzi, ale nie przesadzajmy.
Jun słusznie też pisze, że Ayatsuri, który wpakuje już te pieniądze w lalkę jest naprawdę potężny i generalnie lalki to dobra inwestycja. Po prostu start mają ciężki.
0 x
5 linijek i do przodu. To moje nindo. Dobre, nie?

W związku z licznymi problemami:
Mianownik: Harisham
Dopełniacz: Harishama
Celownik: Harishamowi
Biernik: Harishama
Narzędnik: Harishamem
Miejscownik: o Harishamie
Wołacz: Harishamie
Awatar użytkownika
Jun
Postać porzucona
Posty: 1735
Rejestracja: 31 maja 2020, o 01:14
Wiek postaci: 22
Ranga: Kenshi | Akoraito
Krótki wygląd: Kapelusz
Widoczny ekwipunek: Zbroja
Duża torba
Miecz i śpiwór
Manierka
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Maname | Kabuki
Aktualna postać: Kayo
Lokalizacja: Shigashi no Kibu

Re: Ayatsuri

Post autor: Jun »

Proszę sobie spojrzeć na ceny ekwipunku w wariancie do Ayatsuri. Kosztorys zakupów hurtowych stety ale bardzo obniża cenę wielu rzeczy które kupuje taki shinobi.

Inna kwestia, że też nie raz pojawiały się na forum nagrody z obniżonymi kosztami zakupów, tak samo zdarzały się takie nagrody za misje czy serie misji jak tańsze zakupy o X procent na raz czy dwa + pieniądze.

Wszystko to kwestia dobrego dogadania spraw i nie grania samych misji D by zarobić.
Nie mniej naprawdę Ayatsuri zyskuje na graniu serii przygód lub prowadzeniu misji ( to ostatnie to każdy zyskuje )

Na upartego, zawsze można zrobić 3 najtańsze lalki, dać im proste mechanizmy i dać jakieś miecze do walki. Nagle się okazuje, że mając styl jedyne koszty jakie ponosisz to takie jak inni shinobi + naprawa lalek jeśli potrzebna. Możliwości jest multum. No i zawsze zostaje zbieranie kunaiów <babyrage>
0 x
" RP/PBF to nie zabawa już "
Awatar użytkownika
Akaruidesu Yoake
Martwa postać
Posty: 904
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 20:00
Wiek postaci: 18
Ranga: Akoraito
Krótki wygląd: Niski, blond włosy z ciemniejszymi końcówkami, młodo wyglądająca twarz. Czarne ubranie z długimi rękawami i stojącym kołnierzem, na to żółte haori w białe trójkąty.
Widoczny ekwipunek: Kabura na broń na obu udach. Torba nad lewą nogą. Tanto przy pasie po prawej stronie, katana po prawej.
Multikonta: Budyś

Re: Ayatsuri

Post autor: Akaruidesu Yoake »

Chyba czas na wypowiedź eksperta.

Start Ayatsuri jest ciężki, ale po wprowadzeniu startowej marionetki za 500 już jesteśmy w stanie wziąć na start coś, co możemy użyć jako broni. Kukła ta jest mega solidna i w kuźni nie ma szans, na stworzenie własnego projektu z takim sprzętem w tej cenie i wadze (czyli o tej szybkości). Gdyby za moich czasów była ta kukła, to pewnie ciągle bym grał Ayatsuri, bo od praktycznie początku mógłbym farmić misje C.

Dodatkowo: startując jako Ayatsuri nie ma obowiązku brania zdolności klanowych, ani nie ma się żadnych ograniczeń do brania czegokolwiek innego.

Poza tym taka furtka wymuszałaby wynagrodzenie tego innym klanom, który używają sprzętu: gurdy dla Maji i Sabaku, zwoje i atrament dla Gazo, dmuchawa dla Shabondama, jednołezkoweko sharingana dla Uchiha, glina dla Dohito, notki wybuchowe dla Kami. No trochę tego jest, a nikomu się nie należy. Dokładnie po to mamy 500 Ryo startowe, by wziąć sobie sprzęcik na start. Ayatsuri stać na pierwszą kukłę, która jest mega.

Całkowicie na nie, a zamierzam jeszcze grać Ayatsuri. Tylko na pośmiertnej.
0 x
Do hidów polecam używania mojego ID: 2457
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Ayatsuri

Post autor: Support nr 6 »

Podstawowa Lalka za 500 Ryo:
  • 2 ostrza długości 30 cm, obusieczne wysuwane z wewnętrznej części dłoni kukły.-> odpowiednik Tanto (700x2) w najgorszym Sztylet (250x2)
  • 2 ostrza długości 30 cm, obusieczne, wysuwane ze spodu nóg kukły. -> odpowiednik Tanto (700x2) w najgorszym Sztylet (250x2)
  • Miotacz senbon w głowie (w masce pojawia się otwór) -> 200 Ryo
  • Magazynek za 50Ryo
Czyli za koszt 500Ryo mamy kukłę która jest wyposażona w eq warte minimum 1250 Ryo do tego jeszcze możliwość kupowania tańszych zamienników dla broni miotanej.
Oczywiście w tym momencie zapominamy również w kwestii że samuraj zazwyczaj zostaje z jedną bronią a Marionetkarz kupi sobie tańszych zamienników za 40% ceny.

Do tego zrobienie marionetki za 5k Ryo pozwala na dziesiątki rzeczy a samurajski miecz pozwala na jedną - machanie. Ilość opcji które pozwala tworzenie zaawansowanych marionetek jest niebotycznie wielka więc porównywanie tych przypadków nijak się ma do możliwych zastosowań.

Kwestie zarobkowe? Jeden gracz wydał 50k Ryo przy jednym zakupie w sklepie więc ten tego to jest dużo ale nie jest to niemożliwa do zdobycia kwota.

To tak nie licząc tego co pisały osoby wyżej.
Tak więc jestem na nie.
0 x
Awatar użytkownika
Katakuri
Gracz nieobecny
Posty: 150
Rejestracja: 26 sie 2019, o 18:15
Wiek postaci: 20
Krótki wygląd: Kolorowy płaszcz z długimi i bardzo szerokimi rękawami. Duża spinka w kształcie motyla we włosach. 154 cm wzrostu i 48 kg wagi.
Widoczny ekwipunek: Na plecach średni łuk i kołczan
Przy pasie No-dachi
Multikonta: -

Re: Ayatsuri

Post autor: Katakuri »

No po namyślę chyba przyznaję wam wszystkim racje xd Można zamknąć moim zdaniem
0 x
Obrazek Masaru[*] Masaru[*] Megumi [*] Masachi [*]
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości