Ekhem

Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Ekhem

Post autor: Shins »

PROBLEM
Ostatnia zmiana balansująca.

W moim odczuciu zmiana ta pisana była trochę na kolenie, byle szybko i generuje kilka problemów, które mogą być potem kłopotliwe w czasie robienia misji. Po pierwsze tworzy technikę, która wymaga podtrzymywania przy tworzeniu figur, które od innych w zasadzie niczym się nie różnią poza intencją, jaka nam przyświeca przy ich tworzeniu, a po drugie mamy techniką, która zależnie od intencji jest podtrzymywana, albo nie.

Jeśli tworzę dwie figury o jednakowych gabarytach, to nie ma obecnie logicznego powodu, by na jednej z nich nie szło jechać, a druga zabierała chakrę na bieżąco. To się kłóci z logiką świata przedstawionego. Balans balansem, ale dobrze, aby zmiany balansujące były jakoś wytłumaczalne, a nie "bo balans".

Myślę nikt nie będzie miał problemu żeby się zgodzić z poprawą stanu, gdy w zasadzie w ramach jednej techniki mamy zamknięte dwie różne, co można w łatwy sposób skorygować.

Od razu zaznaczę, że nie jestem przeciwny utrudniania latania w ogóle, bo latanie praktycznie za darmo na poziomie 500 PH jest olbrzymią przewagą, której być może być nie powinno.

ROZWIĄZANIE

Żeby uniknąć sytuacji, gdy technika ma dwie mechaniki na raz proponowałbym rozdzielenie figur transportowych i wybuchowych na dwie różne techniki. Mechanicznie zapobiegnie to takim dylematom jak nap przykład - tworzę figurę, by ją zdetonować, ale tak się dzieje, że jednak nie mam na to okazji i teraz chcę ją wykorzystać do ucieczki. No i obecnie brak możliwości zastosowania jej do tego nie ma logicznego sensu. Jeśli rozbijemy figury wybuchowe i transportowe na dwie techniki to raz, że balans dla tych dwóch grup jest łatwiej do zrobienia, a dwa - w żaden sposób nie uderza to w samych użytkowników Kibaku Nendo. Czyli w skrócie pierwsza rzecz to rozbicie Shi Wan na 2 techniki - Shi Wan będzie odpowiedzialne, za tworzenie figur wybuchowych, które nie będą mogły przenosić dużych ciężarów (czyli odpada transport czegokolwiek, może z wyjątkiem jakiś małych elementów typu kartka papieru czy jakiś klucz), a obok powstaną dwie techniki (dla poziomów C1 i C2) dla samego transportu, które nie będę wybuchały. Do tej pory nie było to konieczne, ale jeśli figury transportowe miałyby być podtrzymywane, to chyba w takim wydaniu jest to bardziej sensowne.

I druga rzecz - samo podtrzymywanie. Ja rozumie, że głównym problemem jest to, że techniki są za tanie i umożliwiają latanie w nieskończoność, ale wrzucanie mechaniki podtrzymywania całkowicie kłóci się z całą resztą technik tego klanu. Uważam, że zamiast podtrzymywania lepiej byłoby to ograniczyć w ten sposób, by w czasie walki figury tworzone byłyby tylko na pewną ilość tur (aczkolwiek w ramach fabuły nadal jak dotychczas), po którym to czasie przestałyby działać - dla poziomu C1 przykładowo 5, a dla C2 - 10. Jeśli problemem jest ilość chakry między tą propozycją a stanem po zmianie, to można do tych figur też podnieść koszt tworzenia tak, by to wyrównać. Efekt będzie w zasadzie identyczny jak obecnie - przynajmniej w kontekście ograniczenia nieskończonego latania, co jak rozumiem było intencją wprowadzenia zmiany - a jednak nie będzie to już tak sprzeczne z mechaniką klanu, gdyż już teraz każda figura po jakimś czasie przestaje działać.

DODATKOWE UWAGI
Tak generalnie podsumowując - ja rozumiem, że tak jak było dotychczas dawało zbyt tanim kosztem możliwość latania już na samym początku gry, jednak wrzucanie mechaniki podtrzymywania do klanu, który tworzy szereg figur i nie potrzebuje do tego podtrzymywania nie jest najlepszym sposobem balansowania tego stanu rzeczy.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Shenzhen
Martwa postać
Posty: 234
Rejestracja: 30 gru 2019, o 17:14
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō

Re: Ekhem

Post autor: Shenzhen »

Ja akurat ze swojej strony dodam tylko, ze jest to mocno krzywdząca zmiana dla tych dwóch klanów. Uważam, że możliwość takiego "taniego" transportu to jest właśnie jeden z powodów dla, któych ktoś upatruje ten klan jako atrakcyjny.

Sam jestem po drugiej stronie barykady bo faktycznie moja zdolność przemieszczania się w powietrzu wymaga podtrzymania to w przypadku tych dwóch klanó tego nie widzę.

Poza tym balans ten trochę wyklucza zaletę wywiadowczą tych klanów i równa je z ziemią.


Zgadzam się z tym, ze powstaje nam tym samym zasada, ze wybrane twory, któe mechanicznie powstają tak samo wymagają podtrzymania a drugie nie.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Seinaru
Martwa postać
Posty: 2526
Rejestracja: 5 lip 2017, o 13:55
Wiek postaci: 29
Ranga: Samuraj
Krótki wygląd: Trupioblada cera, charakterystyczny brak głowy
Widoczny ekwipunek: Nagrobek

Re: Ekhem

Post autor: Seinaru »

Żeby nie było, to na wstępie zaznaczę że moim zdaniem te piski od rana o tą zmianę to zdecydowanie overreacting, no ale skoro już się taki temat pojawił to jaki przyszły support wypowiem się.
Ja to sobie myślę, że ta zmiana tak naprawdę niczego nie zmienia. Celem było ograniczenie latania przez Dohito. Czy dohito wciąż mogą ulepić sobie ptaka w każdej chwili, wsiąść na niego i zrzucać bomby ludziom na głowę? No mogą, tylko że zamiast robić to przez X czasu będą to robili przez 5 tur za 10% chakry na KC B, ewentualnie 10 tur za 10% na KC S. Jedyne co zmieniono to fakt, że teraz na ptakach nie można latać między prowincjami bo nie można między nimi podróżować na tworach podtrzymywanych chakrą, co akurat nie było chyba celem tej zmiany.
Dodatkowo, wciąż pozostaje problem smoka na randze A, który nie dostał takiej samej łatki i na nim można sobie latać bez ograniczeń tak jak do tej pory.
Ograniczenie chakrowe jest fajne na eventach takich jak w midori, gdzie dohito nie mógłby sobie przelecieć nad całą okolicą i od razu zanurkować do Iglicy, ale oprócz tego to rzeczywiście dziwnie wygląda. Ja byłbym bardziej za tym, aby ograniczyć start i same możliwości ptaka jako nerf i utrudnienie walki dohitom. Na przykład:
  • minutowe gniecenie gliny zanim się takiego ptaka ulepi, co zapobiegłoby natychmiastowemu startowi w danej chwili i bez przygotowania (zauważmy, że gniecenie gliny do jednej figurki blokuje gniecenie gliny do innych);
  • niska szybkość, nieskalująca się z dziedziną klanową;
  • mała zwrotność i/lub brak możliwości zawiśnięcia w powietrzu, co widzieliśmy w anime ale normalne ptaki tego za kij nie potrafią oprócz tych porytych koliberków;
  • itp. itd.
Oczywiście wciąż pozostaje wtedy możliwe broken combo wsiadania na ptaka i ciskania z niego innymi ptakami które same lecą na przeciwnika, ale to osobny problem, którego nerf tego ptaka transportowego pewnie nie załatwi.
0 x
Jeśli czytasz ten podpis to znaczy, że jestem już martwy...
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Ekhem

Post autor: Support nr 6 »

Trochę nie bardzo rozumiem w czym tak dokładnie jest problem. Jeśli jest obawa dotycząca braku możliwości tworzenia innych figur z danego poziomu reberu podczas latania na ptaku to jest ona błędna. Rzeczywiście można ją uznać za technikę podtrzymywaną lecz nie zabiera ci ona tego slotu bo jest wpisana pod reberu.
Ale może rzeczywiście to przeredagować do formy techniki aby nie było żadnych wątpliwości.
Nazwa
C1: Latający Ptak
Ranga
C
Pieczęci
Połowa Barana (detonacja)
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (1/2 podtrzymanie)
Statystyki
Dodatkowe
200g gliny za twór
Opis Użytkownik przy pomocy tej techniki tworzy twór przypominający wielką sowę. Jest ona głównie przystosowana do transportu do trzech osób. Twór sam w sobie jest niegroźny. Umożliwia przyspieszenie podróży bądź zapewnienie użytkowniki bezpiecznego dystansu między przeciwnikiem. Twór wyposażony jest w pazury, którymi może pochwycić nieświadomą ofiarę. Tak jak inne twory Douhito może zostać zdetonowany przez twórcę jednak siła eksplozji nie jest wybitna.
Oczywiście nie będzie to dotyczyło tylko i wyłącznie Dohita ale wszystkich technik umożliwiających lot. Czy to Futon z wachlarzem czy malownicze twory Gazo. Jest to jedynie przykład zrównania technik umożliwiających lot.
0 x
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Ekhem

Post autor: Shins »

Generalnie jestem mocno przeciwny podtrzymywaniu. To się kłóci całkowicie z mechaniką całego klanu. Do tego powoduje dla mnie liczne komplikacje, jak na przykład konieczność chodzenia między prowincjami na piechotę >:[ Ja rozumiem, że jakoś trzeba to ograniczyć, żeby nie było nielimitowanego latania w czasie walki, ale znacznie sensowniej jest zmniejszyć żywotność takiej figury w walce do pewnej ilości tur, bo to się spina z tym, jak inne figury działają - już teraz w zapisku jest, że figura przestaje działać po kilku fabularnych godzinach.

Poza tym - generalnie bym postulować większą swobodę w kwestii tworzonych figur. Nie widzę większego powodu, dla którego musiałaby to być sowa, a nie na przykład duża biedronka. Chyba dobrze by było, żeby dać tutaj swobodę kształtu, a nie ograniczać na sztywno. Chciałbym ten wątek też poruszyć, bo szczerze mówiąc nie widzę powodu, dla którego nie można by robić latających robaków itp. Ograniczeniem powinno być tylko, by te zwierzę naturalnie było zdolne do takiego ruchu, jaki od niego chcemy - więc koń nie będzie latał, a ryba biegała po lądzie. Czyli widziałbym podział na kategorie względem ich możliwości, ale bez definiowania, jakimi są zwierzętami - to tak generalnie także odnośnie Shi Wan.

Tutaj C1, analogicznie dla C2.
Nazwa
C1: Shī Wan
Ranga
D
Pieczęci
Połowa Barana (detonacja)
Zasięg
Zależny od opanowania dziedziny klanowej (detonacja)
Koszt E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (za 5 małych / 2 średnie/ 1 duży)
Dodatkowe
20g gliny za małego, 100g za średniego, 200g za dużego.
Opis Najsłabsze wybuchowe twory, którym można nadać rangę C1. Twory charakteryzują się tym, że przypominają wyglądem zwierzęta. Twory służą do ataku na wroga i nie nadają się do transportowania ciężkich przedmiotów. Potrafią przenieść ciężar nie większy niż masa gliny potrzebnej do ich stworzenia. Figury przyjmują kształty zwierząt i mogą zostać przydzielone do jednej z następujących kategorii:
  • Naziemne - figury przyjmują kształt wszelkich naziemnych zwierząt, niemogących ani latać, ani pływać, ani zakopywać się pod ziemią.
  • Latające - są to ptaki, owady i wszelkie inne stworzenia mogące latać. Mogą wylądować na ziemi, ale ich poruszani się na piechotę jest bardzo powolne. Dostępne jedynie w wersji małej i średniej.
  • Pływające - są to głównie ryby i ssaki wodne. Mogą pływać oraz nurkować pod wodą, jednak nie będą potrafiły wychodzić na ląd.
  • Podziemne - mogą poruszać się na lądzie oraz kopać pod ziemią, jednak na powierzchni ich swoboda jest ograniczona, co uniemożliwia im na przykład skakanie. Dostępne jedynie w wersji średniej i dużej.
Twory C1 spełniają najczęściej rolę przeszkadzajki. Ich siłę można porównać bardziej do petard niż bomb. Bez trudu mogą urwać palce, gdy wybuchną komuś w dłoni, a także zostawić paskudne rany na ciele. Groźne dla życia są jednak w większej ilości.
Twory średnie i duże mogą być wykorzystywane do unieruchomienia przeciwnika (tutaj by wypadało dodać z jaką siłą to robią w sumie).
I tutaj technika dla transportu. Dorzucam od razu też propozycję Seinara, żeby wydłużyć tworzenie tej figury.
Nazwa
C1: Latający Ptak
Ranga
C
Pieczęci
Połowa Barana (detonacja)
Zasięg
Zależny od opanowania dziedziny klanowej (detonacja)
Koszt
E: 24% | D: 18% | C: 15% | B: 12% | A: 9% | S: 6% | S+: 3% (za 1)
Dodatkowe
200g
Opis Użytkownik przy pomocy tej techniki tworzy dużą figurę, której celem jest transport. Jest ona przystosowana do przewozu nie więcej niż trzech osób. Twór sam w sobie jest niegroźny. Umożliwia przyspieszenie podróży oraz zapewnienie użytkowniki bezpieczny dystans między nim a przeciwnikiem. Twór może być wyposażony w kończyny przystosowane do pochwycenia nieświadomej ofiary, jeśli zwierzę, jakie przedstawia takowe posiada (na przykład duży ptak posiada szpony). Tak jak inne twory Douhito może zostać zdetonowany przez twórcę, jednak siła eksplozji jest znacznie mniejsza, niż tworów w technice C1: Shi Wan. Ze względu na swoją specyficzną formę użycia twór ten jest znacznie mniej trwały, co sprawia, ze w czasie walki jest w stanie przetrwać 10 tur. Tworzenie takiej figury zajmuje użytkownikowi więcej czasu i trwa około jednej minuty.
Jeśli zaś chodzi o szybkość i zawisanie w powietrzu - widzimy w anime, że Deidara zarówno potrafi nadążyć za szybkością piasku Gaary (tak więc finalnie ptaszek powinien być dosyć szybki), jak i zawisnąć w powietrzu, więc tych dwóch elementów bym nie ruszał.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Ekhem

Post autor: Support nr 6 »

Patrząc po twojej propozycji to już wiem czemu zależy ci na żywotności na x tur.
"Ze względu na swoją specyficzną formę użycia twór ten jest znacznie mniej trwały, co sprawia, ze w czasie walki jest w stanie przetrwać 10 tur"
No to poleciałeś na tym ptaku.

Możliwość swobodnego i bardzo długiego lotu jest bardzo problematyczna w kwestiach walk między graczami, gdzie tylko osoby z Łukiem będą mieli jakieś realne szanse walki z Douhito, bądź inny klan mający możliwości lotu (a tych wiele nie ma). Wiąże się to z dużymi ograniczeniami w zasięgach technik. Tego ograniczenia nie mają Douhito z możliwością detonowania na bardzo ale to bardzo duże odległości. Dlatego wolałbym pozostać przy opcji kosztów za turę. Poza tym gdyby twór żył X tur to musiałbyś tworzyć nowego ptaka ten jednak (jak pokazuje podróż Deidary do siedziby Akatsuki) może działać długo. Zaś pisanie płacisz na X tur i potem możesz przedłużyć tak naprawdę nie zmienia nic w kwestii techniki podtrzymywanej w końcu ostatecznie płacisz i tak żeby technikę podtrzymać. Podtrzymywana technika lotu nijak nie zmieni możliwości twojego klanu.
Zaś wszystkie techniki lotu będę podlegać tym samym prawom.

Przy okazji zostanie określana prędkość wszystkich tworów. Aktualnie nie wszędzie są sprecyzowane.

Kwestia możliwości wyboru kształtu tworu jest tutaj akceptowalna.
Jeśli nie pojawią się inne propozycje do technik lotu wtedy będę zamykał temat.
0 x
Awatar użytkownika
Shins
Martwa postać
Posty: 1682
Rejestracja: 7 kwie 2018, o 16:44
Wiek postaci: 22
Ranga: Dōkō, Pazur
Krótki wygląd: Nijaki. Zazwyczaj skryty w czarnym stroju ninja - do misji się przebiera. Brak cech szczególnych poza ustami na rękach i piersi.
Widoczny ekwipunek: Torba na glinę u pasa, dwie torby z tyłu. Maska na twarzy, rękawiczki na dłoniach. Miecz zawieszony na plecach. Płaszcz.

Re: Ekhem

Post autor: Shins »

Myślenie na zasadzie "trzeba coś znerfić, bo przeciwnik nie będzie Cię mógł dopaść" jest dosyć idiotyczne. Tak samo można argumentować dowolna zmianą w dowolnym klanie. 10 tur zaproponowałem dla przykładu, jeśli uważasz, że to za dużo to nie ma potrzeby tego zostawiać na tej wielkości, choć warto zauważyć, że jednak Deidara latał całkiem sporo. Także między prowincjami, co obecnie jest zablokowane. No i moja propozycja jest spójna wewnętrznie dla mechaniki klanu, a nie jakiś taki pomysł zupełnie nie pasujący do całości.

Co do prędkości tworów - na chyba jednak są. Wyraźnie jest zapisane, że ich prędkość jest zależna od rangi Kibaku Nendo użytkownika. I z ich nerfowaniem też nie lećcie za daleko, bo zaraz się okaże, że nie będą mogły nikogo dogonić.
0 x
Karta Postaci <> Mechanika technik rodu Dōhito <> WT <> Kuźnia <> Dziennik młodego zabójcy Twarda spacja:
Awatar użytkownika
Tsukune
Posty: 2773
Rejestracja: 24 maja 2015, o 23:14
Wiek postaci: 30
Krótki wygląd: Czarne lub szarawe włosy, brudnoczerwony kolor oczu. "Szeroki" uśmiech. Wystające dwa kiełki. Na szyi materiałowa opaska z krzyżem i trumną. Zabandażowane lewe przedramię, pod którym znajduje się tatuaż 2 głowego węża
Widoczny ekwipunek: Futerał na plecach, wachlarz w pokrowcu przyczepiony do paska, rękawica łańcuchowa na lewej ręce, dziwna rękawica na prawej ręce, pasek z biczem, laska

Re: Ekhem

Post autor: Tsukune »

Może po prostu na misjach i walkach dac 2-3 tury a poza taka "fabula" latac bez problemu? Chyba ze nawiaze sie walka...taki maly pomysl
0 x
Awatar użytkownika
Shenzhen
Martwa postać
Posty: 234
Rejestracja: 30 gru 2019, o 17:14
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō

Re: Ekhem

Post autor: Shenzhen »

To zmierza w bardzo złą stronę z ograniczeniem na ilość tur w walce. Jeśli ktoś nie ma możliwości podjąć walki z kimś w powietrzu to nie powinien jej podejmować a tutaj próbuje się na siłę ściągać tą drugą stronę na ziemię xd
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2959
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25

Re: Ekhem

Post autor: Yami »

Niestety w moim odczuciu jest różnica między kontrą na coś a całkowitą dominacją. Umiejętność kontrująca nie oznacza braku możliwości walki, ta staje się wyraźnie trudniejsza i niekorzystna. Wasze podejście sprawia, że osoby posiadające techniki lotu będą w całości dominowały na polu walki. Na ten moment wysoka KC i zdolność nieskończonego lotu przy pomocy 1 techniki jest pod względem mechaniki zbyt silne dlatego próbujemy to ukrócić.

Kwestia lotu między prowincjami nie zostanie zaburzona. To jest koszt na turę. Mechanicznie podróż zajmie ci... turę. Nie widzę więc przeciwwskazań abyś mógł używać tej techniki do transportu.
0 x
Awatar użytkownika
Shenzhen
Martwa postać
Posty: 234
Rejestracja: 30 gru 2019, o 17:14
Wiek postaci: 17
Ranga: Dōkō

Re: Ekhem

Post autor: Shenzhen »

Kogo będą dominowały? Rozumiem, że tylko walczących w zwarciu bo każde reberu jest w stanie skontrować techniki lotu o ograniczonej prędkości.

To jest już wypaczenie.
Ograniczać prędkość technik lotu to jest ok ale nie ich czas działania bo to jest siłą sprowadzanie walki do płaszczyzny gdzie użytkownik techniki lotu prawdopodobnie będzie deklasowany przez tych preferujących zwarcie
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4220
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Ekhem

Post autor: Jawa »

Celem zmiany było zbalansowanie sprawy niewymagających podtrzymania chakrą, latających tworów w sytuacjach bojowych. Możliwość podróżowania między prowincjami może zostać.

Ok, jestem w stanie zrozumieć argument, że inne twory nie wymagają kosztu na turę i jest to trochę wyłamanie się z mechaniki klanu. Była rozważana też opcja ustalenia krótkiego okresu trwałości rzędu kilku tur, tyle że wtedy też przecież pojawi się uwaga, że sprzeczne z mechaniką klanu, bo według opisu twory utrzymują się nawet kilka godzin.

Jeżeli damy czas trwania, to będzie on musiał być naprawdę krótki, bo inaczej nie rozwiążemy problemu, jaki chcieliśmy rozwiązać. 10 tur to stanowczo za dużo. Nic to wtedy nie zmieni, bo mało kiedy walka tyle trwa. 3, 4 tury żeby to miało sens? I co potem? Twór się rozlatuje, czy opcja przekazania chakry żeby go podtrzymać? Jeżeli to pierwsze, to brzmi trochę średnio z perspektywy grającego w jednym z dwóch omawianych klanów. Jeżeli to drugie, to mamy prawie to samo, co obecnie, czyli podtrzymywanie, tylko płacone w większych odstępach czasowych.

Podróżowanie między prowincjami (czy z podtrzymywaniem chakry czy z określonym czasem trwania tworów) może być objęte ciut luźniejszymi zasadami.

A co do samej propozycji C1, to wstępnie wygląda ok.
0 x
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Ekhem

Post autor: Support nr 6 »

Przerzucam do odrzuconych.
Sam pomysł jednak doprowadził do szerszego spojrzenia na ten problem i za to dziękujemy.
Bolesne zmiany powinny pojawić się na dniach.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości