Strona 1 z 1

Jeden vs Dwa

: 6 lip 2019, o 19:40
autor: Kakita Asagi
PROBLEM
Ostatnio zastanowiła mnie jedna rzecz - jak to jest, że w mechanice forum nie ma różnicy, czy moja postać atakuje (lub blokuje) mieczem trzymanym jedną ręką, czy też dwiema. Generalnie, dla mnie całkiem spoko sytuacja ALE nie oddaje to sensu i rzeczywistości i chociaż bawimy się w realiach świata, gdzie ludzie plują ogniem i rażą prądem uważam, że nie powinno tak być.


ROZWIĄZANIE
Proponuję, by wszystkie akcje i techniki, w których postać trzyma broń będącą mieczem (w tym już od wakizashi) jedną ręką (lub też walczącą 2 brońmy jednocześnie), otrzymywała ujemny modyfikator do siły, w wysokości:
  • do 50% siły, czy może:
  • spadek tylko do 70%, a może:
  • uciąć do 2/3
Za każdym razem zaokrąglając w dół:

Co by się tutaj kwalifikowało:
  • Wszelkie techniki polegająca na zadawaniu cięcia jedną ręką np. Iaido i pochodne,
  • Wszelkie sytuacje w której postać walczy bronią trzymaną w jedną ręką, kiedy to przykładowo w drugiej składa sobie pieczęci (jak umie), przylepia notkę itp,
  • Sytuacje* i style w których wojownik walczy 2 brońmi jednocześnie.
*Pragnę zauważyć, że mając "tylko" chanbare mogę sobie opisywać ruchy walki 2 mieczami razem, nie ma za to bonusów, ale się da (inna kwestia, że to powinno być w chanbarze dopisane).

DODATKOWE UWAGI

Na zakończenie (i zanim mnie wszyscy zabiją) - uważam, że tak będzie fair. Walka bronią trzymaną tylko jedną ręką (albo dwiema brońmi jednocześnie) ma na razie same bonusy nad kimś, kto walczy trzymając oburącz (można atakować z większej liczby stron, składać jutsu jak ktoś umi, przylepić notkę, rzucić kunai, zwyczajnie uderzyć z bliska) - a powinien być jakiś balans: walczysz klasycznie, masz pełną siłę, walczysz nieszablonowo, no to trzeba "zapłacić" pewną cenę.

Oczywiście, można powiedzieć "GM o tym wiedzą i pilnują" a ja odpowiem "OK, a gdzie podstawa mechaniczna?" sam zdrowy rozsądek to tu nie wystarczy.

Można by zapytać: Ok, a co z walką zwykłym taijutsu? Jak uderzenie jedną ręką, to też chcesz ciąć po sile? - moja odpowiedź: tą zasadę liczyłbym tylko do korzystania z broni typu miecze i podobne i tyle.

Re: Jeden vs Dwa

: 6 lip 2019, o 19:43
autor: Hitsukejin Shiga
Na nie. Zbytnie skomplikowanie życia na forum. Ja rozumiem, Kakit, że jesteś entuzjastą i tym żyjesz, ale nie przesadzajmy, by bawić się w modyfikatory w zależności od trzymania broni...

Re: Jeden vs Dwa

: 6 lip 2019, o 20:28
autor: Hiroki
A moim zdaniem Asagi ma rację, ale uważam, że 50% to dosyć spora kara, myślę, że siła zmniejszona w takim przypadku o 25% powinna być wystarczającym modyfikatorem.

Re: Jeden vs Dwa

: 6 lip 2019, o 20:33
autor: Yamanaka Inoshi
Nie chciałbym komplikować już wystarczająco skomplikowanego systemu. Ostatecznie doprowadzi to do cyrków takich, że ktoś ma 100 siły i nagle się okazuje że ma 50 i cyk, nic nie robi. Tym bardziej, że teraz atrybuty mają większe znaczenie niż przedtem, są znacznie jaśniej opisane.

Zbyt dużo innych rzeczy w mechanice trzeba by opracować by to działało...

TBH ta przeróbka wymagałaby też stosownej zmiany w mechanice rzucania jutsu, składania piczęci i dokładnego opisania przy jakich szybkościach jakie się otrzymuje na pieczęci jedną ręką etc. - Dla balansu rzecz jasna.

Co do Taijutsu... Wtedy doprowadzimy do sytuacji gdzie taijutsu jest idealnym zastępstwem dla mokuzai/chanbara które zadaje głównie miażdzone/cięte obrażenia[ kije etc ] bo w końcu można wziąć w obie ręce jakieś szpony, kastety czy tłuczki składać pieczęci i dalej korzystać z dobrobytu statystyk bez żadnej straty.

Takie kary bądź zmiany systemu w tym kierunku są bardzo problematyczne a to dopiero wierzchołek góry lodowej, bo co z bramowcami? Co z Samurajami? Co z Shinobi dla których nagle korzystanie z dwóch broni staje się passe. [ a i tak nie mogą pieczęci już składać w większości przypadków ]

Re: Jeden vs Dwa

: 6 lip 2019, o 21:02
autor: Obi Wan Nerobi
No na nie. Bardzo nieprzemyślany ten pomysł, który popsuje bardzo dużo, a nie naprawi w zasadzie nic. Poza tym, walcząc jedną ręką masz tą swobodę działania, ale od tego są właśnie bronie jednoręczne? Nikt nie każe ich chwytać obiema rękoma, bo od tego są bronie... uwaga... dwuręczne! :D

Re: Jeden vs Dwa

: 6 lip 2019, o 22:17
autor: Yami
Bronie jednoręczne też zazwyczaj są trzymane oburącz jeśli nie posiadamy niczego w drugiej dłoni (nie trzymamy tarczy bądź broni zapasowej).
Problem jest taki, że i tak mamy dość sporo mechanik z którymi trzeba się zaznajomić. Ciekawy jestem ile osób dokładnie wie jak korzystać z notek wybuchowych po tym jak wszedł dość obszerny opis. Wprowadzanie kolejnych mechanik sprawi, że trzeba będzie opisać wszystkie przedmioty jako jedno/dwu ręczne, nie licząc niechęci nowszych graczy do wiecznie ciągnącej się listy mechanik i zależności.
Na nie.

Re: Jeden vs Dwa

: 6 lip 2019, o 22:50
autor: Rokuramen Sennin
Również na nie.
Nie uważam, by była to mechanika potrzebna.

Re: Jeden vs Dwa

: 7 lip 2019, o 08:11
autor: Naoki
Też na nie.
Niepotrzebne komplikowanie mechaniki.

Re: Jeden vs Dwa

: 7 lip 2019, o 17:53
autor: Kakita Asagi
No cóż... generalnie, moja argumentacja była w pierwszym poście. Jeśli jest to uważane za zbytnie komplikowanie mechaniki (nie ukrywam, nie jest to jej ułatwienie), to może chociaż dopisek do chanbary/regulaminu walk w stylu:

"W przypadku, gdy walczący mają zbliżoną siłę i jeden z nich walczy bronią używając jednej, a drugi obu rąk, to ciosy tego drugiego są odczuwalnie mocniejsze"

Nie jest to wielkie wejście z buciorami w mechanikę zabawy, a jednak pewien ślad realizmu/rzeczywistości pozostawia. Jeśli i tutaj większość będzie przeciwna, to nie będę dalej tematu poruszał :)

Re: Jeden vs Dwa

: 7 lip 2019, o 18:40
autor: Ame
A może pójść w zupełnie drugą stronę? Jak tak się patrzy na to z boku to faktycznie korzystanie z broni dwuręcznej nie daje żadnego realnego bonusu, nie licząc ewentualnej łaski mg z tego wynikającej. Bonus z takiego zanbato wynika bardziej z posiadanych statystyk niż z samego zanbato. Pomijając, że jestem chyba jedyną osobą na forum, która się w to bawi - nie przeszkadza mi to, prowadzę postać w tym kierunku, bo hurr durr Zabuza i badassowość a nie dla realnych korzyści. Co nie zmienia faktu, że można by pomyśleć o dodaniu jakiegoś mechanicznego urozmaicenia w postaci bonusu za wytrwałość. To byłoby całkiem logiczne, że jak się dostanie tasakiem wielkości człowieka a kunaiem to jest mimo wszystko jakaś różnica w obrażeniach.

tl:dr
Zamiast odejmować siłę dla jednoręcznych można dać bonusową siłę dla dwuręcznych. Pomijam wątki nadmiernego skomplikowania mechaniki, z którymi się zgadzam.

Re: Jeden vs Dwa

: 7 lip 2019, o 18:45
autor: Yamanaka Inoshi
Która jest uwzględniana w opisach MG.

Re: Jeden vs Dwa

: 7 lip 2019, o 19:28
autor: Obi Wan Nerobi
1. Nie będziemy nikomu odejmować siły za walkę jednoręczną bronią zgodnie z przeznaczeniem - jedną ręką;
2. Nie będziemy nikomu dodawać siły bo akurat sobie złapał broń w obie łapki;
3. Nie będziemy za tydzień rozpatrywać pomysłu dania + do szybkości dla jednoręcznych po tym jak daliśmy + do siły dla dwuręcznych;
4. Nie będziemy udupiać taiuserów w taki sposób;
5. Jeśli dla Was jedyną zaletą w korzystaniu z danej broni jest to ile stat z niej wyciągnięcie to przerzućcie się na kule ognia, serio;
6. Co na to łucznicy? kappa

Re: Jeden vs Dwa

: 7 lip 2019, o 20:22
autor: Kakita Asagi
No, to chyba problem rozwiązany. Ja nie będę się dłużej upierał :)

Re: Jeden vs Dwa

: 10 lip 2019, o 00:06
autor: Rokuramen Sennin
W takim razie przenoszę do odrzuconych (: