Strona 1 z 1

Kotoamatsukami

: 18 kwie 2019, o 23:01
autor: Keizo
Serwus początkowy.

PROBLEM
Nazwa
Kotoamatsukami
Pieczęci
Brak
Zasięg
Wzrokowy
Koszt
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Dodatkowe
Aktywny Mangekyō Sharingan, dziedzina genjutsu rangi A
Opis Najpotężniejsza technika Genjutsu świata. Jest do tego stopnia potężna, że ofiara nie ma pojęcia o jej działaniu. Użytkownik wykonując technikę zmienia cały światopogląd swojej ofiary. Na czym to w praktyce polega? Uchiha jest w stanie dobrowolnie zmienić ofiarę. Wszystko zależy od samego wykonującego. Może to być zmiana na dobre lub złe. Można wymusić na kimś ochronę kogoś lub czegoś, a nawet chęć zniszczenia lub zabicia. Ofiara nabytą wolę traktuje jak własną. Nie ma pojęcia, że została zmanipulowana i dąży do wykonania celu powierzonego przez Uchihę. Technika możliwa jest do wykonania raz na 10 lat fabularnych (w normalnych warunkach) lub raz na dzień ( w przypadku, gdy użytkownik posiada geny Senju). Dane oko nie może przez ten cały czas posiadać aktywnego Mangekyō Sharingan. W przypadku jego aktywacji pojawia się tylko w jednym, ale bonus do percepcji jest ten sam. Sytuacja ta nie zmienia się nawet po przeszczepie oczu. Pomóc może jedynie upływ czasu lub przeszczep genów Senju, które przyśpieszą regenerację oka (nawet tego które użyło techniki). Genjutsu to jest silniejsze niż zwykłe, dlatego próg konsekwencji potrzebny do wyjścia jest większy o 95 punktów. Przekazana przez kogoś chakra nadal wyswabadza bez problemu.
Uwaga Uszkodzenie wzroku: 5% za użycie (wybrane oko) oraz zablokowanie Mangekyō Sharingan dla danego oka przez określony okres czasu.
Tak sobie myślę, że jak na wymagania i koszty - 10 lat bez oka, genjutsu A, Sharingana S, Kotoamatsukami ma zbyt wiele dróg na wyjście z niego, biorąc pod uwagę że to "najpotężniejsze genjutsu świata".
Impuls chakry. Kai. Pierwsza walka, w której dostaniemy nieco cięgi i odczujemy ból dający +90 konsekwencji. Bramy. SM. Bijuu.


ROZWIĄZANIE
Po pierwsze - bramy nie powinny w ogóle uwalniać z genjutsu, bo nie jest to reset (bramy 1-5) albo wprowadzenie obcej chakry do obiegu (6 i wyżej).
Kai oraz ból - z techniki powinien według mnie zostać usunięty tekst "Genjutsu to jest silniejsze niż zwykłe, dlatego próg konsekwencji potrzebny do wyjścia jest większy o 95 punktów". Kai - biorąc pod uwagę że musi zostać użyte świadomie - nie ma racji bytu przy tym jutsu, skoro "Ofiara nabytą wolę traktuje jak własną. Nie ma pojęcia, że została zmanipulowana i dąży do wykonania celu powierzonego przez Uchihę."
Możliwość wyjścia za pomocą bólu - według mnie do usunięcia.
SM, CS, Bijuu - no chyba spoko. W końcu to uber boosty.

I najbardziej newralgiczna kwestia, czyli impuls chakry przekazany przez inną osobę. Czy impuls przekazany by uwolnić z innego genjutsu zadziała także na to? Według mnie nie powinien. Impulsy także powinny działać w sposób "świadomy", i działać tylko na techniki o których wie przesyłający. Ale to chyba w ogóle problem całego genjutsu, które, wygląda na to, ciężko zbalansować i albo jest słabe, albo uber OP.


DODATKOWE UWAGI

Jeśli powyższe zmiany zostaną odrzucone - a tak zapewne będzie - zrekompensowałbym chociaż Koto dopiskiem, że NPC nie mają możliwości wyjścia z genjutsu.
Koto mogłoby być też dopisane do wszystkich innych boostów przełamujących genjutsu - było w stanie w końcu wyrwać Itachiego spod kontroli Kabuto, więc nawet jeśli Edo Tensei to ninjutsu, to działa chyba nieco podobnie.

Serwus końcowy.

Re: Kotoamatsukami

: 18 kwie 2019, o 23:16
autor: Chise
Serwus!

Zgadzam się z tym, co napisał Keizaczek. Jak na taką technikę to jest zdecydowanie ze łatwo z niego wyjść.
Na pewno moim zdaniem nie powinno być możliwości przełamania przez Kai, z powodów, które wymieniono i ogólnie się zgadzam z tym wszystkim.
Dodałabym jeszcze jedną rzecz, że Uchiha nie są w stanie rozpoznać tego Genjutsu/przełamać go za pomocą oczkuf. Jest to logiczne jeśli popatrzymy na m&a, gdzie Shisui zamierzał rzucić to gen na cały klan czy na Itachiego, który chciał je rzucić na Saskacza. Choć może być to też kwestia tego, że wpajając komuś swoje przekonania nikt nie dostrzegał potrzeby uwalniania się z niego czy uwalniania innych.

Re: Kotoamatsukami

: 19 kwie 2019, o 14:20
autor: Sabaku Kuroko
Ja się jedynie nie zgodzę z tym co założyciel tematu napisał o bramach. Otworzenie bram zmienia kompletnie przepływ chakry. Chodzi mi o to, że nie płynie ona tak jak standardowo w momencie kiedy genjutsu jest rzuca, tylko płynie jej dużo więcej i płynie dużo szybciej przez wzgląd na otwarcie bram. Układ chakry w ciele shinobi działa wtedy trochę inaczej.

Co do wyjścia za pomocą Kai, czy bólu to jak najbardziej się zgadzam. Skoro Kotoamatsukami jest najsilniejszym genjutsu, to nie powinno być tak łatwo z niego wyjść jak za pomocą przegryzienia wargi czy zwykłego Kai.

Re: Kotoamatsukami

: 20 kwie 2019, o 17:21
autor: Yasuo
A mi się wydaje, że to jutsu jest w ogóle niezbalansowane... przepraszam, że się tutaj wtrącę... po pierwsze, z tego co kojarzę, to forum wkrótce będzie obchodziło 4 rocznicę istnienia. 10 lat fabularnych to 5 lat rzeczywistych, więc gdyby ktoś grał od początku istnienia forum i od razu zaczynał grę z tą techniką (jakiś trasfer czy coś) i od razu na pierwszej misji jej użył, to dopiero za ponad rok (od dnia dzisiejszego) mógłby jej ponownie użyć. Z drugiej strony, posiadanie genów Senju (1 dzień fabularny to +- 12 godzin rzeczywistych lub 1 misja/fabuła) powoduje, że to jutsu jest cholernie spamerskie i po roku taka osoba władałaby wszystkimi graczami i npcetami istniejącymi w naszym świecie gry. To strasznie, kolosalnie duża dysproporcja. Nad zmianą cooldownów tej techniki bardzo bym się zastanowił.

A jeśli chodzi o to genjutsu i możliwość wyjścia z niego... przy takich cooldownach należałoby się bardzo mocno zastanowić, ale to nie jest takie proste. Technika o 5 letnim (w czasie rzeczywistym) cooldownie powinna być cholernie OP, praktycznie bez możliwości wyjścia z niej, praktycznie bez możliwości uniknięcia jej... Z drugiej strony taka OP technika dostępna co jeden dzień fabularny? Beznadziejny pomysł, zwłaszcza, że taki Uchiha pójdzie sobie do lidera klanu Senju, przejmie nad nim kontrolę i zdobędzie geny bez najmniejszego problemu.

Odnośnie graczy, w obecnej formie uważam, że techniki nie opłaca się używać na graczach, bo 5 letni cooldown jest zbyt wysoki, a 90% graczy (bez obrazy) nic nie znaczy w świecie gry. 90% graczy to zwykłe pionki. No może z wyjątkiem Natsume, który jest cesarzem (i paroma wyjątkami, takimi jak Ichirou, Murai czy Hikari, którzy mają dużą szansę na zdobycie władzy). Tej techniki powinno się używać na npcetach, liderach klanów, takich, którzy mają duży wpływ na politykę, ekonomię, itd. itp. i mieć nadzieję na to, że taki npcet przeżyje najbliższy event. Do tego oczywiście postać musiałaby zdobyć jakieś fabularne motywacje czy coś w ten deseń, bo przejęcie lidera klanu i nie wykorzystanie tego... trochę marnotrawstwo.

Generalnie proponuję przemyśleć tą technikę w całości, a nie tylko możliwość jej przełamania/uniknięcia.

Re: Kotoamatsukami

: 20 kwie 2019, o 17:31
autor: Yamanaka Inoshi
Yasuo. Dzień fabularny jest bliżej niesprecyzowany. I właśnie po to jest te 10 lat by z niej nie korzystać.
Poza tym, wydaje mi się, że NIKT nie dostałby tej techniki na start. Nie ważne czy transfer czy cokolwiek. [ nie wyobrażam sobie kogoś z transferem na 5kph ] Inna kwestia to to, że nawet i gracze. Zakładając, że ktoś zrobi uciapkę po śmierci fabularnej. To i tak nie wydaje mi się by był w stanie tą technikę od tak mieć a i tak użycie jej kosztowałoby go dużo a zdobycie genów senju + przeszczep... Trochę to by trwało, Yosiek. Nie wiem też dlaczego zakładasz, że każdy od razu używałby jej na każdym napotkanym graczu czy npc.

Re: Kotoamatsukami

: 20 kwie 2019, o 17:48
autor: Yasuo
Inoś, wiadomo, że nikt od razu by jej nie dostał. Bardzo mało prawdopodobne. W swoim poście po prostu założyłem hipotetyczną, nierealną sytuację, by łatwiej pokazać problem. W rzeczywistości gracz miałby dostęp do tej techniki po około 2 latach gry, więc jeszcze około 3 lata miałby ją na cooldownie i oczywiście, że użyje jej na jakimś liderze rodu (proponuję Senju, bo łatwiej potem o geny)

Poza tym, nie kupuję techniki, która ma kolosalny cooldown, po to, żeby jej nie używać. To po co w ogóle to brać?

No chyba, że Uciapa miałby geny Senju... hehe, spamerski władca świata.

Re: Kotoamatsukami

: 25 kwie 2019, o 12:12
autor: Keizo
Apropo jeszcze mojego pierwszego posta i ustępu: "Genjutsu to jest silniejsze niż zwykłe, dlatego próg konsekwencji potrzebny do wyjścia jest większy o 95 punktów" - jeśli chodzi o Kai, nadal podtrzymuję zdanie że to jutsu działać nie powinno w ogóle, jednak - nie jestem do końca pewien jak działa genjutsu - jeśli chodzi też o to, że żeby nie dać się złapać w Koto potrzeba 95 konsekwencji więcej niż zwykle (czyli - jeśli Uchiha ma psychiki 100, to łapany potrzebuje konsekwencji 196, nie 101, by być bezpiecznym) to ten fragment powinien, zamiast usuwania, mieć zmieniony wording.

Kruci, ale długie zdanie. Nawet ja muszę je czytać dwa razy :v

Re: Kotoamatsukami

: 10 maja 2019, o 23:32
autor: Hitsukejin Shiga
Za zmianami zaprezentowanymi przez Keizo, sprecyzowanymi potem przy pomocy Chise. Technika powinna mieć wypierd, skoro jest one-shot bez przeszczepu.

Re: Kotoamatsukami

: 11 lip 2019, o 09:48
autor: Keizo
No ja skrytykować moderatorsko własnego tematu niestety nie mogę :v

Re: Kotoamatsukami

: 24 sie 2019, o 16:11
autor: Shi
Za Keizo i Chise.

I za Kuroko w kwestii bram.

Re: Kotoamatsukami

: 13 lis 2019, o 01:02
autor: Support nr 6
Operując się złotą zasadą każda technika ma wady i każda technika ma odpowiednio wysokie zalety Kotoamatsukami staje się problematyczną techniką za sprawą tego, jak została przedstawiona w Naruto. Nie ma jednak technik One-Shot i nie będzie. Brak możliwości jakiejkolwiek reakcji na działania innego gracza są niedopuszczalne. Nie mniej jednak technika wymaga zmian i lepszego jej opisania.
Wyjątkowością techniki Kotoamatsukami jest nie tylko olbrzymi minimalny próg wyjścia (zwykła technika S to +20 od Psychiki, ta +95) ale również brak możliwości innej obrony po wejściu w genjutsu. Użycie na sobie Kai nie powinno pozwolić wyjść z techniki ze względu na wymaganą świadomość bycia w genjutsu. W kwestii Kai użytej przez inną osobę, nieuzasadnione użycie będzie bardzo mocno odbierane jako OOC więc też nie polecam.
Bramy mimo wszystko powinny wyswobadzać z Gen. Genjutsu jest niczym jak zawór za pomocą którego kontrolujemy przepływ czyjejś chakry aby uzyskać konkretny jej bieg. Brama polega na zerwaniu tego zaworu. Bez niego osoba kontrolująca nie jest w stanie opanować nad sytuacją.
Możliwa kwestia zmiany:
  • Zmiana czasu trwania bez DNA Senju (z 5 na 2 lata rzeczywiste), z DNA Senju (pół roku czasu rzeczywistego). Technika nie zostanie spamerska w late game a zmniejszenie czasu rzeczywistego pozwoli mimo wszystko na użycie techniki.
  • Brak możliwości wyjścia przy pomocy Kai na sobie.
  • Ze względu na skomplikowanie techniki dodałbym wzmiankę, że dostrzeżenie nieprawidłowości w układzie chakry danej osoby w tym Gen jest możliwa dla Sensorów z UN Zaawansowany Sensor i dou od Rangi A/S.
  • Osoba na którą nałożono to Genjutsu może wpaść w inne Genjutsu. Złożenie Kai pozwala wyjść z innego Gen. Kotoamatsukami wciąż jednak zostaje aktywne.

Re: Kotoamatsukami

: 3 sty 2020, o 18:57
autor: Support nr 6
Technika przejdzie zmiany w najbliższym czasie.
Przerzucam "Do wprowadzenia"

Re: Kotoamatsukami

: 17 paź 2022, o 12:32
autor: Obi Wan Nerobi
Prehistoryczny temat, wiszący "do wprowadzenia" od kiedy pamiętam. Cofnijmy się więc kilka kroków wstecz.

Kotoamatsukami jest przedziwnym jutsu, zdecydowanie innym od wszystkiego innego, a tym bardziej od wielu genjutsu. W czasie dyskusji wywiązało mi się kilka kierunków w które można pójść z tą techniką.

1. Zostawiamy jak jest
2. Poprawiamy jedynie wartości lat na sensowniejsze (tj. skracamy czas bez genów i wydłużamy z genami senju)
3. Wywalamy technikę i całą ścieżkę w MSie
4. Robimy z techniki prawdziwe ultimate genjutsu, zmieniając tak, aby nie dało się z techniki wyjść

Zapraszam do dyskusji, bo sam jestem niezwykle ciekawy jak inni postrzegają to jutsu

Re: Kotoamatsukami

: 22 lut 2023, o 11:01
autor: Obi Wan Nerobi
Brak zainteresowania. Archiwum.