Ogólnie, moim skromnym zdaniem, problem tkwi w obecnym sformułowaniu zasad nauki technik. Jest to świeża zmiana, więc pozwólcie, że powiem co mi się niespecjalnie podoba i gdzie widzę błędy. Rozbiję to na dwie kwestie.
Pierwsza kwestia: Dlaczego tylko na końcu? Dlaczego nie można np. zamieścić tej informacji na początku albo w środku? To tylko kosmetyczna zmiana, ale mi się nie podoba z tego względu, że ja lubię zamieszczać tą informację na początku nauki techniki.
PS: "umieść" jest niepoprawną formą w kontekście tego zdania, więc jednocześnie zgłaszam "błąd na stronie". Powinno być "umieścić".
Druga kwestia: Dlaczego mi się to nie podoba? Weźmy potężnego samuraja, battodo na randze S, jakieś dwa inne style walki na randze S (nie lubię grać dwóch samurajskich stylów, hehe), kosmiczne statystyki, sianie pogromu na eventach, wojnach, misjach, itd. itp. Ale nie, taki samuraj nie może opanować głupiej techniki rangi D już za pierwszym razem. Albo ninja, ninjutsu rangi S, katon (lub inny żywioł) rangi S, KC rangi S, ale nie, nie opanuje jakiejś świecącej kulki już za pierwszym razem. To nie jest logiczne.
Na dobrą sprawę, taki samuraj lub ninja mógłby wymyślić własną technikę rangi D podczas walki z wrogiem. Na zasadzie: "Oho, widzę, że przeciwnik coś robi, a ja nie wiem co zrobić. Oho, a może spróbuję zrobić tak i tak. Oho, to działa, fajnie, mam nową technikę rangi D".
I jeszcze takie coś: Racja. Tylko, że może się zdarzyć sytuacja, gdzie jakiś początkujący samuraj próbuje opanować jakąś technikę rangi D i mu nie wychodzi. Porzuca próbę nauki tej techniki. Mija 5 lat, początkujący samuraj jest mistrzem samurajskim i nagle sobie przypomina o technice, której 5 lat temu nie mógł opanować i nagle okazuje się, że ta technika wychodzi. Ja tak miałem z Warcraftem III. Jedna misja zawsze mi w dzieciństwie sprawiała trudność. Po latach wróciłem do gry i jedną ręką (tak to jest jak się nie wiedziało jak działają skróty klawiszowe, hehe) zrobiłem ją za pierwszym razem na maksymalnym poziomie trudności

ROZWIĄZANIE
Pierwsza kwestia: Bez względu w którym miejscu. Początek, koniec, środek, bez znaczenia.
Druga kwestia: DODATKOWE UWAGI
Tak ja bym to widział.
Co do pierwszej kwestii, tutaj chyba nie trzeba niczego tłumaczyć. Zmiana czysto kosmetyczna. Nie zmienia się nic za wyjątkiem "położenia" informacji o randze i nazwie techniki.
Co do drugiej kwestii, też sądzę, że jest to zmiana typowo kosmetyczna. Naprawdę ciężko jest wymyślić powód dla którego dana technika niskiej rangi nie wychodzi za pierwszym razem, grając postacią, która teoretycznie bez rąk dałaby radę tą technikę wykonać kappa. I dlaczego np. nie można opisywać treningu w całości w formie retrospekcji. No chyba, że chodzi o to, że jak gracz uczy się technik podczas misji, to MG może napisać: "Nauczyłeś się techniki rangi D, ale straciłeś 90% chakry". Wtedy czysto mechanicznie miałoby to sens (bo sensu fabularnego, w przypadku potężnych postaci, to to nie ma), bo balansowałoby to rozgrywkę.
Jedną bardzo kontrowersyjną kwestią jest podpunkt C w drugiej kwestii. Wymyślanie technik podczas walki z przeciwnikiem. Teoretycznie byłaby możliwa taka sytuacja, że podczas misji mamy naprawdę trudną sytuację i nagle administracja akceptuje nam Własną Technikę i dzięki niej jesteśmy w stanie wyjść ze starcia obronną ręką. Może trochę OP, chociaż biorąc pod uwagę fakt, że dotyczyłoby to tylko technik rangi D... Ale tak czy siak, uważam, że taka sytuacja byłaby możliwa z punktu widzenia fabuły, dlatego to tutaj zamieściłem.
Generalnie to wszystko co chciałem Wam przekazać
