Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Wniosek 1 -> Zdobycie umiejętności walki tym stylem jest zbyt kosztowne i mało opłacalne bo do tego czasu zwyczajnie opracowujemy już nowe rzeczy, style i dziedziny które muszą się sprawdzić by przeżyć wyprawę.
Wniosek 2 -> Styl ten daje znacznie mniej w stosunku do tego jakie koszty się ponosi by go zastosować w przeciwieństwie do innych styli lub dziedzin. Prawdopodobnie jest to również powód dlaczego nikt nigdy nie miał tego stylu...
Styl ten potrzebuje balansu ponieważ obecnie jest za drogi w wykorzystaniu i stosunek kosztu do korzyści się nie kalkuluje bo taniej będzie rzucić X technik rangi X niżeli robić klony, tak jest niestety w każdym jednym przypadku. Samo posiadanie tego stylu powinno za sobą ciągnąć jakiś profit odnośnie technik klonujących jeśli zostałby on stylem " elitarnym " do zdobycia.

Tak, chcę ten styl. Nie ukryję tego.
Dopisałem punkt 6
Dopisalem punkt 7
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Sans »

Nie wiem skąd pomysł, że nie da się tego wykorzystywać z innymi klonami. Co za tym idzie, nie wiem skąd pomysł na buffy, jakieś specjalne +do stylu, robienie z niego stylu tylko za zgodą administracji itd. Robisz klony, walczysz z nimi, robisz akrobacje, które bez stylu by nie wychodziły. Gdzie tkwi problem?
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Owszem, da się to wykorzystać z innymi klonami ale wspominałem o tym, że jest to zwyczajnie nieopłacalne w większości przypadków. Najbardziej opłacalne są dotonowe które również posiadają ogromną wadę.
Otóż nie. Zaznaczałem w swoim poście parokrotnie, że inne style mogą robić to samo co właściciel tego stylu bez żadnych problemów, część można nawet i bez...

Ponownie wracam i zaznaczam, że główny problem tkwi w samym koszcie klonów jeśli chodzi o ten styl. Prosta kalkulacja, że nie opłaca się wcale z tego stylu korzystać, dlaczego? Dlatego, że zwyczajnie każdy wyprowadzony za jego pomocą atak swoje kosztuje, od wytworzenia dwóch klonów po jeszcze większe ilości podczas gdy zwyczajny Goken albo chanbara pozwala wykonywać ciosy/akrobacje whatever... Bez kosztów, po prostu...
Zestawmy sobie Goken i ten styl od razu zauważymy, że dokonamy to samo a zwyczajnie zapłacimy trzy razy więcej i tak samo sprawa wygląda z każdym innym stylem.

Nie mówię tutaj o tym, że klony nie powinny mieć kosztów, nie. Powinny mieć koszt, to oczywiste, tylko powinny być z tego jakieś wymierne korzyści których tutaj nie ma.

Mówimy o balansie i powinniśmy sobie zdawać sprawę z tego, że żeby wszystko miało racje bytu musi mieć to jakieś zalety. Nie bez powodu nikt tym stylem nie walczył i w obecnym stanie nie będzie walczył.

Po prostu przekładając to na całkowicie kanwę Rpg'ową mamy sytuacje w którym jest pewna profesja której umiejętności kosztują
- Kosztują Więcej
- Bije mniej albo tak samo.
- Jest wrażliwa na ataki bardziej niż inne, pozostałe.
- Wszystko co robi zrobi ktoś inni.

I tak oto dostajemy coś co zwyczajnie nie jest funkcjonalne dodając do tego jak bardzo trzeba się natrudzić by ten styl chociaż odrobinę udawał, że ma racje bytu. Można wszystko to odrobinę zniwelować ale... To wymaga Kage co z kolei przypomina strasznie sytuacje bajeranckiego miecza który się zdobywa na początku gry ale nie można go założyć bo jest na poziom trzydziesty gdzie gdy już do tego poziomu dotrzemy okazuje się, że są lepsze zabawki w zasięgu ręki lub zdobyliśmy je wcześniej...

Dodatkowo, posiadanie stylu naprawdę nie daje kompletnie nic. Każdy klon może wykonywać techniki użytkownika dlatego nie ma większego problemu dla kogoś bez stylu by wytworzył sobie załóżmy pięć klonów i każdemu kazał zaatakować jakąś techniką Gokenu, sam też może to zrobić. Po co mu te techniki gdy w ogólnym rozrachunku nie prezentują one nic a sam styl jest tylko formalnością która pozwala je wykonywać i wciąż lepiej pozostać przy innym stylu.

Styl ten jest naprawdę bardzo nieprzemyślany i nie daje użytkownikowi żadnej przewagi nad kimkolwiek podczas gdy inne style to robią.
0 x
Awatar użytkownika
Hitsukejin Shiga
Martwa postać
Posty: 2743
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 20:12
Wiek postaci: 20
Ranga: Doko
Krótki wygląd: Forteca-san. Po lepszy pogląd kierować się do podpisu.
Widoczny ekwipunek: Na plecach wypełniony kołczan i torba, z namiotem na torbie. Do tego na jednej ręce kusza, na drugiej pazurzasta rękawica. No i oczywiście zbroja, maska, bandaże i pełen fortecowy ekwipunek.

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Hitsukejin Shiga »

Szczerze powiedziawszy jestem na nie. Jest to dość specyficzny styl, stworzony do bycia wziętym jako styl 2 lub 3, po tym jak już mamy legitne klony i legitne KC. To taki late-game. Opcji jego wykorzystania jest mnóstwo i siła jest mocarna. Może jeśli się nie ma wysokiego KC to jest to wszystko nieopłacalne, ale jak mówiłem, to styl do late-game.

Przyznaję za to, że strasznie mnie rozbawił argument, że nie oplaca się robić X klonów bo X technik będzie skuteczniejsze. No, fakt. A jak masz 2XX w każdą statę to nie opłaca się w ogóle robić technik tylko machać mieczem. Ale co z tego? <4head> Każda taktyka ma swoje wady i zalety, a Bunshin Yakudatsu to nie jest coś, co bierzesz na start, a potem się z tym bujasz.
0 x
Obrazek Aktualny wygląd fortecy-sana.
Uśmiech normalny, nie od ucha do ucha, ale jednak kły zwierzęce, kły bestii ze stali - ostatnie zęby jaśniejsze. Całe ciało owinięte bandażami. Mocne buty, rękawice z płytami na dłoniach. Na lewym ręku widoczna kusza z systemem szpulowym. Na prawym ręku pazurzasta, przerażająca rękawica. Na plecach u boku wypełniony kołczan, na biodrze duża torba, a na niej zwinięty namiot. Ogólnie całe ciało opancerzone pancerzem Shinobi, a na głowie, prócz bandaży wszystko ukrywających (Chyba, że jasno zaznaczone, że jest inaczej), znajduje się maska jeżdzca głodu.

Ekwipunek
PRZEDMIOTY PRZY SOBIE (WIDOCZNE): Ozdobne tachi przy pasie, zbroja (+rękawice), kołczan i bełty na plecach, duża torba ze zwojami i namiot, maska, rękawica z pazurami, Kusza z systemem szpulowym na ręku, w formie rękawicy z bronią, oprócz torby ze zwojami - moneta Akuryo na szyi.
PRZEDMIOTY SCHOWANE (NIEWIDOCZNE):Duża torba, a w niej:

Cztery puste manierki (od Hirokiego dwie, jedna po robieniu kompresu, jedna po wypiciu samemu.) Pozostałe manierki: Piąta u Chise, szósta u Harumi, siódma u Akaruiego, ósma u Hirokiego, dźwięwiąta u Juranu, dziesiąta w zwoju.

Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 3 wybuchowych notek (1,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 97,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Statystyki
KEKKEI GENKAI: Fumetsu - Dar wyznawców Kultu krwawego Boga Jashina.
NATURA CHAKRY: Katon.
STYLE WALKI: Dwa style walki: Bukijutsu Chanbara oraz Taijutsu Rankanken
UMIEJĘTNOŚCI:
  • Wrodzona -
  • Brak.
  • Nabyta -
  • Brak.

PAKT:
ATRYBUTY PODSTAWOWE:
  • SIŁA 70
    WYTRZYMAŁOŚĆ 77
    SZYBKOŚĆ 121
    PERCEPCJA 70
    PSYCHIKA 1
    KONSEKWENCJA 1 | 16
SUMA ATRYBUTÓW FIZYCZNYCH: 328
KONTROLA CHAKRY: A
MAKSYMALNE POKŁADY CHAKRY: 107%
MNOŻNIKI: Brak.
POZIOM ROZWOJU DZIEDZIN NINPŌ:
  • NINJUTSU E
    GENJUTSU E
    STYLE WALKI
    • Chanbara S
    • Rankanken B
    • ---
    IRYōJUTSU A
    FūINJUTSU D
    ELEMENTARNE:
    • KATON A
      SUITON E
      FUUTON E
      DOTON E
      RAITON E
    KLANOWE B
Znane techniki
Fuinjutsu:
[ E] Fūin no Jutsu
[ D] Fūin no Mizu
[ D] Bakuryūgeki

Iryojutsu:
[ D] Chiyute no Jutsu
[ D] Katto no jutsu
[ C] Naosute no jutsu
[ C] Chakra Kogeki
[ C] Okasho
[ C] Tsutenkyaku
[ C-WT] Saikenchiku
[ B] Chakra no Mesu
[ B] Shikon no Jutsu
[ B] Saikan Chūshutsu no Jutsu
[ B-WT] Kasseika
[ B-WT] Bakushin
[ A] Ishoku
[ A] Shosen no jutsu
[ A] Ranshinsho
[ A] In’yu Shōmetsu
[ A] Kyori Chiyu no Jutsu

Ninjutsu:
[ E] Bunshin no Jutsu
[ E] Henge no Jutsu
[ E] Kai
[ E] Kawarimi no Jutsu
[ E] Kinobori no Waza
[ E] Suimen Hoko no Waza
[E] Nawanuke no Jutsu

Katon:
[ D] Katon: Hōsenka no Jutsu
[ D-WT] Katon: Yomi Seppun
[ C] Katon: Gōkakyū no Jutsu
[ C] Katon: Kasumi Enbu no Jutsu
[ C] Katon: Kaen Senpū
[ C] Katon: Ryūka no Jutsu
[ C] Katon: Endan
[ C] Katon: Kaengiri
[ B] Katon: Dai Endan
[ B] Katon: Karyu Endan
[ B] Katon: Karyudan
[ B] Katon: Benjigumo
[ B] Katon: Haiseikisho
[ B] Katon: Hibashiri
[ B] Katon: Hosenka Tsumabeni
[ B-WT] Katon: Hitsukejin
[ B-WT] Katon: Arashi Hinote
[ B-WT] Katon: Yomi Hando
[ A] Katon: Onidoro
[ A] Katon: Goryuka no jutsu
[ A] Katon: Suyaki no jutsu
[ A] Katon: Ryūen Hōka no Jutsu
[ A-WT] Katon: Yakitsuku Daichi
[ A-WT] Katon: Kutabare!

Bukijutsu Chanbara
[ D] Fūma Ninken
[ C] Mikazukigiri
[ C] Omotegiri

Taijutsu:
[ D] Dainamikku Akushyon
[ D] Dainamikku Entorī
[ D] Aian Kurōī
[ C] Hayabusa Otoshi
[ C] Kage Buyō
[ C] Shishi Rendan
[ C] Ushiro Hi-Ru
[ B] Doroppu Kikku
[ B] Hando Oda
[ B] Kosa Ho
[ B] Seishun Furu Pawa

Taijutsu - Rakanken
[ C] Assho
[ C] Gangeki
[ C] Hosho
[ C] Shogekisho
[ C] Shoshitsu
[ C] Tokken
[ B] Girochin Doroppu
Podręczna ściągawka zawartości zwojów:
Mały zwój 2 - 5 spreparowanych notek (2,5 objętości), 5 notek świetlnych (2,5 objętości), 5 bombek chilli (10 objętości), 10 metrów łańcucha (100 objętości) - 115/150

Mały zwój 3. - 5 wybuchowych notek (2,5 objętości), pojemnik z formaliną duży i mały (40 objętości) , 2 pigułki ze skrzepniętą krwią (2 objętości), szpony (20 objętości), mały zwój (10 objętości), 2 zabawne bombki dymne z konfetti i jedna z efektem czaszki (6 objętości), jadeitowy ozdobny zestaw medyczny (20 objętości) - 100,5/150

Mały zwój 4. - Dolne pól ciała Harumi.

Mały zwój 5. - Górne pół ciała Harumi.

Średni zwój 1 - Ciało Shikariego Nary.

Średni zwój 2. - 1 manierka z wodą (10 objętości), ogniskowy zestaw do gotowania (100 objętości), krzesiwo i hubka (15 objętości), 7 wakizashi (140 objętości) - 265/400.

Średni zwój 3. - Pełen wody z techniki Fuin no Mizu.

Średni zwój 4. - Pełen książek i dokumentów.

Średni zwój 5. - Pełen książek i dokumentów.
Mnisia maska jeżdzca.
Nazwa
Maska "Głód".
Typ
Ubranie, Maska
Objętość
Do noszenia na twarzy lub w torbie, 20
Waga Fūin
25
Opis Maska Głodu to prosty stosunkowo przedmiot. Zasłania całą twarz i jest dość gruba, przez co żeby ciężar jej był nieodczuwalny, a sama maska przyległa odpowiednio do ciała konieczne jest zawiązanie jej z tyłu głowy paskiem. Wykonana z wytrzymałej stali, oprze się większości broni miotanych, a także technik do rangi B włącznie, za wyjątkiem technik penetracyjnych, których efekt zostaje pod ocenę MG. Maska ma stosunkowo prostą budowę, ważna jest łuskowata pancerna struktura, cienkie otwory na oczy i rogi sponad oczu przypominające wydłużone oczy lub brwi. Maska głodu prezentuje się jak zdarta przednia część hełmu samuraja i tym w rzeczywistości jest - została oderwana z marionetki która była ciałem jeźdźca głodu - Kabuto.
Cena
600 ryou
Link do tematu postaci
KLIK!
Piękne ząbki Shigi.
Nazwa
Sumairu + Kiba
Typ
Unikat/Broń
Opis Sumairu oraz Kiba to dwa oddzielne przedmioty, a raczej zestawy przedmiotów łączące się w jedną upiorną całość. Po rozcięciu swoich policzków i ust, poszerzając uśmiech niczym przy "uśmiechu kota Cheshire", użytkownik Sumaire zakłada sobie dwie trójkątne nakładki z nierdzewiejącego metalu w które wchodzi rozdarta skóra - taki separator w postaci ruchomych metalowych łuków nie pozwala skórze się zregenerować i policzkom zrosnąć, zostawiając użytkownikowi niesamowicie wielki i szeroki uśmiech (który jednak nie odsłania zębów, jeśli mamy zamknięte usta - uśmiech jest po prostu znacznie dłuższy wtedy niż u normalnych śmiertelników), co przy okazji pozwala znacznie szerzej otwierać usta. Kiba to para szczęk, dolna i górna, składające się z takich samych pod względem ilości zębów co normalne ludzkie, jednak te zęby są wykonane z nierdzewiejącego metalu i mają bardzo ostre, spiczaste kształty niczym kły zwierzęcia lub potwora, co pozwala z łatwością szarpać oraz rwać mięso i cieńsze materiały. Zęby niestety muszą być wyrywane jeden po jednym, a potem kły wkręcane na śrubach w mięso jedno po drugim. Na dziąsłach na stałe zostają zamontowane metalowe okowy w formie gwintowanego otworu na wkręcenie kła, ale także pełniące role stopera powstrzymującego odrost zwykłego zęba.
Właściwości Sumairu zwiększa możliwości rozwarcia ust, co pozwala na większe i głębsze ugryzienia, Kiba pozwala wyrywać i rwać gryziony materiał ze względu na ostrość kłów i ich twardość.
Dodatkowe Aby poprawnie wykorzystać Sumairu oraz Kibę użytkownik musi posiadać iryojutsu lub regenerację pozwalającą na bardzo sprawne zregenerowanie tkanek do wsadzonych łuków Sumairu oraz do zregenerowania dziąseł by Kiba były w stu-procentach użyteczne.
Wytrzymałość
100 punktów
Zdobycie
500 ryou + misja C na "zamontowanie".
Link do tematu postaci
KLIK!
Nazwa
Suiseki - Krzesiwo
Typ
Dodatek
Opis Suiseki to nic innego jak specjalny kieł/ząbek który montuje się zamiast zwykłego stalowego kła do istniejącej już, zamontowanej w szczęce szyny z otworami - do gotowego produktu Kiba. Suiseki jest stworzony z magnezu który uderzając o zwykły metal - pocierając, uderzając i tak dalej, wystarczy kłapnięcie zębami - krzesi dużą ilość iskier co pozwala podpalać łatwopalne płyny/gazy jeśli te są w zasięgu do 25 cm od ust użytkownika krzeszącego iskry.
Zdobycie
300 za sztukę.
Link do tematu postaci
KLIK!
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Wspominałem o tym w swoim poście ale chciałbym byś również to przeczytał.
Nie jest gdyż jest taka sama jak każdego innego stylu taijutsu albo nawet i mniejsza bo możliwości są niestety mniejsze łączenia go w kombinacje.
Nie popadajmy ze skrajności w skrajność.
Ale również mówilem o tym w swoich postach, że powinien być zablokowany jako pierwszy styl.
Inna kwestia, że sory ale trudno mi uznać za wartościowy styl coś co ma wymóg KC na S by jakkolwiek spełniać swoją rolę. Poza tym, ile razy muszę powtarzać by robić wszystkie te rzeczy które można za pomocą akurat tego stylu... Nie trzeba mieć stylu?

Nie chcę się z tobą Shiga kłócić bo nie o to w tym temacie chodzi. Zwyczajnie chciałbym byś spojrzał na temat z nieco szerszej perspektywy jak robisz to w swoim temacie dotyczącym kultu Jashina.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Jawa »

No przecież jest taka specyfika stylu. I wcale nie trzeba do nich KBnJ, bo żywiołowe lub klanowe klony również mogą się bardzo dobrze sprawdzić. Dla postaci walczącej w zwarciu stworzenie jednego lub kilku klonów to naprawdę spora przewaga. Zamiast jednego przeciwnika dostajesz dodatkowo kilku, którzy ustępują oryginałowi zazwyczaj jedynie w jednym atrybucie. I to własnie walka za pomocą KBnJ jest bardziej obciążająca niż walka za pomocą klonów żywiołowych/klanowych. Owszem, na samym starcie gra tym stylem może nie być zbyt skuteczna, ale już na poziomie KC B mamy 5% za np. ziemnego klona. Nie powiedziałbym, żeby to było szczególnie drogie jak na korzyści, które może dać taki klon.

Nie wiem, w jaki sposób uczynienie z tego stylu stylem premium miałoby rozwiązać podane problemy. Skoro temat traktuje o tym, że styl jest nieopłacalny, to po co dawać do niego dodatkowe wymogi i potrzebę wykonywania jakichś dodatkowych misji?

Rozwiązania takie jak dodawanie nowego rodzaju klonów są sztuczne.


Z tych wszystkich rzeczy, jakie zostały wymienione, za faktyczny problem widzę jedynie to, że pozostałe style walki mogą w dużej mierze zastąpić Bunshin Yakudatsu. Już na ten moment istnieje kilka technik tai/buki z innych stylów, które wymagają klonów. Do tego same klony potrafią wykonywać znane oryginałowi techniki tai/buki, stąd też może pojawić się pytanie, czy walka klonami za pomocą Bunshin Yakudatsu jest w ogóle skuteczniejsze od walki klonami używającymi Gokenu lub Rakankenu. Może nieco większe bonusy do statystyk za grupowe kombinacje?
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Owszem nie potrzeba. Tylko, że widzisz. Jest to jedyny styl taijutsu który wymaga rozwoju innych dziedzin co zarazem sprawia, że już użytkownik musi podzielić swoje punkty nieco szerzej z całkowicie mechanicznego punktu widzenia. Bo już pojawiają się statystyki na które musi zwracać uwagę. Tj dziedzina żywiołowa, kontrola chakry i dochodzą jeszcze statystyki. Podczas gdy taki taiuser nie musi, wali wszystko w przysłowiowe staty i ma to gdzieś. To tylko przykład ale jeden z wielu możliwych. Owszem, że wszystko to niesie za sobą swoje własne korzyści, tj lepsze KC czy rozwój dziedzin... Mimo to sprawia to, że te klony są zwyczajnie jeszcze słabsze... Dlaczego? Bo każdy klon ma swoje statystyki które są przynajmniej o połowę niższe[ w najlepszym wypadku] tam gdzie ma to znaczenie. Problem leży też w tym, że wszelkie te boosty jakie się dostaje z rozwijania tych rzeczy nijak nie przekładają się na sam styl. Nie radzisz sobie w żaden sposób lepiej a jedyną rzeczą która boostuje ciebie i klony są twoje własne statystyki. O co mi chodzi... Chodzi mi o to, że całkiem szybko wszystkie te klony zwyczajnie tracą na znaczeniu, fakt, można ich użyć ale tak naprawdę wszystko to dodatkowe co rozwijamy by uczynić klony grywalnymi sprawia, że... Inne rzeczy są atrakcyjniejsze, po prostu. Brakuje klonom pazura który by stwierdził " No kurcze, muszę je mieć " Dlaczego tak sądżę? Bo po prostu widzę, że zwyczajnie w większości przypadków osiągnie się większe korzyści z rzucenia jednej techniki niż zrobienia klonów... Inną ciekawostką jest to, że taiuser znający inny styl po prostu dorówna albo i przewyższy w walce drużynowej, z klonami nawet kogoś kto specjalnie pod nie szedł bo styl nie daje nic tak po prawdzie. Są techniki współpracy wszędzie indziej, jak sam zauważyłeś. Sam styl też nie sprawia, że potrafisz lepiej walczyć klonami a powinno to dawać jakieś profity. Np, walka mieczem bez chanbary jest gorsza a walka w grupie z tym stylem jest... Taka sama jakby tego stylu nie było.
Styl ten nie nadaje się na bycie stylem " pierwszym " Nie w obecnej formie która nie posiada ani technik ani klonów które na niskich rangach użytkownik byłby w stanie użyć. Dodatkowo, patrząc na to co jest nie trudno jest zauważyć, że by wykonać większość technik naprawdę potrzeba kilkunastu klonów 3 + Co jak zauważyłeś na poziomie KC B to 15% chakry jeśli liczymy Dotonowe z C. Wtedy masz technikę taijutsu za którą zwyczajnie zapłaciłeś chakrę a jej efekty są porównywalne ze zwykłym gokenem jakbyś nie zapłacił. Dlaczego? Bo większość klonów ma wytrzymałość jednego ciosu[ wyjątek to doton, naprawdę ] To z kolei sprawia, że to jedyna droga " do rozważenia " Bo Suitonowe odpadają ze względu wymogu tworzenia wody przed ich stworzeniem, inne klanowe zazwyczaj są jeszcze gorsze i mniej użyteczne z wielu powodów które wymieniać można w nieskończoność.

Mimo to, zakładając, że mamy te dotonowe klony i korzystamy z nich i jest fajnie. To nawet jak rozwiniemy statystyki fizyczne to ci nasi dotonowi pomocnicy nie nadążą, po prostu. Majać 150 szybkości jako postać one mają jej 75. Myślę, że na misji rangi B taka różnica bardzo zaboli. Podobnie ma się kwestia jeśli chodzi o siłę w przypadku części klonów a w innych przypadkach jest gorzej gdzie mają one 1/10 siły. 100 siły -> 10 siły. No powodzenia w taijutsu.
Tak, ale pozwoliłyby ludziom rzeczywiście rozpocząć grę z tym stylem i dać im coś co niekoniecznie wymusza u nich rozwój żywiołów który na niskim poziomie sprawia, że klony wcale nie są atrakcyjne bo taniej jest rzucić technikę i jest ona po prostu lepsza już licząc same statystyki.
Owszem, każde inne tai może zastąpić ten styl i z równym powodzeniem działać z klonami co nieco zabija sens tego stylu. Nie mówię, że nie powinny one móc wykonywać naszego tai czy innych technik, po prostu to nie wina innych styli a tego stylu, tego, że czegoś mu brakuje.
Nie wiem jak bardzo większe miały by one być. Ja bym to bardziej widział na zasadzie założenia, że ktoś mający ten styl jest w stanie walczyć niezliczoną liczbą klonów od danej rangi może nawet miniaturowy buuf do mniejszego kosztu tworzenia klonów [ dla mniejszych KC] by tworzenie większej ich ilości miało sens na wyższych poziomach.
Bo prawda jest taka, że czy masz ten styl, czy go nie masz, stworzyć 10 klonów może każdy i posłać je do walki i oczekiwać rezultatów też. Czy goken będzie różny od Bunshinów w ogólnym rozrachunku? No nie, nie będą walczyć lepiej, po prostu. Tutaj leży problem, że większość zalet tego stylu czyli:

1- Tworzenie dużej ilości klonów
2- Jednoczesna walka wszystkich tych klonów
3- Lepsze słuchanie się rozkazów
4- Bonusy z technik na każdego klona

Żadna z tych " domniemanych zalet " zwyczajnie nie istnieje.

1 -> Każdy może to zrobić jeśli ma chakrę, kloniarza kosztuje to tyle samo.
2 -> Każdy może puścić 10 klonów do walki i efekty będą takie same.
3 -> Wszystkie będą działać tak samo, nie będą wchodzić sobie w drogę.
4 -> Każdy klon dostaje czasem inny bonus co trudno jest śledzić MG, dodatkowo te bonusy nijak nie mają różnicy w stosunku do, jak sam zauważyłeś, Puszczenia 10 klonów z gokenem i techniką. Wyjdzie na to samo a nawet i lepiej bo każdy klon może zrobić inną technikę a przy yakudatsu no nie bardzo.

Nie wspominam już nawet o walkach na wyższym poziomie gdzie, fakt, możemy zrobić i 50 klonów... Tyle, że co z tego jeśli ich statystyki to 1/10 albo 1/2 naszych. Nie są za wiele warte w starciu bezpośrednim wtedy. Tym bardziej, że mamy wtedy wybór. Puścić klony licząc na to, że " się uda " albo puścić jedną technikę która załatwi sprawę lepiej... Po prostu. A i tak musimy rozwinąć żywioły czy inną dziedzinę by te klony albo stworzyć w odpowiedniej ilości, wesprzeć, wzmocnić jakoś. I to zakładając, że nie pozwalamy im korzystać z technik.[ co i tak może każdy ]

To widać po prostu po samym przeskalowaniu statystyk gdzie technika mająca 160-180 siły zrobi większy rozpiździel niż 5 czy 6 klonów które nie rzucą ci techniki[ bo lecimy po taniości bo są kruche ], mające zwyczajnie godne pożałowania statystyki.

Inny przykład który trochę tłumaczy o co mi chodzi na zwyczajnych technikach.

4 rzucone hosenki nie równają się dużo większej sile niż po prostu Hosenka, tak samo jest z klonami. X siły czy innej statystyki to nadal ten sam X który można zwielokrotnić ale siły to jego nie zwiększy a co za tym idzie, staje się to bezużyteczne tak samo jak Hosenka.

Zwyczajnie widzę nie jedną sytuację gdzie stajemy naprzeciw kogoś kto ma statystykę dajmy na to wytrzymałości bardzo dużą i wtedy zaczynamy się z nim bić w taijutsu. Jest też szybki i szybko dojdziemy do wniosku, że takie taijutsu nie ma szans, dlaczego? Bo klony będą albo bić za słabo by mu coś zrobić [ zakładając, żę mamy porównywalne staty do taiusera co i tak w domyśle oznacza, że mamy więcej ph od niego bo więcej wydaliśmy na inne rzeczy do wspierania klonów, tj dziedziny i KC czego taiuser robić nie musiał ] albo będą za wolne i nie nadążą za nim, 150 szybkości albo siły vs 75 tej statystyki to kolosalna różnica która w zwyczajnej walce nie może się źle skończyć dla tego szybszego. To połowa więc bez problemu jest on w stanie walczyć z liczbą X takich przeciwników albo wytrzymać ich ciosy.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Sans »

Jeśli klony byłyby tworzone ze statami 1:1 w stosunku do naszych, to byłyby zdecydowanie przesadzone. Tutaj jedyne co czytam to:
1. Dużo klonów i tak będzie słabsze niż jeden wykoksowany przeciwnik - no jasne że będzie, a czego tu się spodziewać? Nie przypominam sobie niefillerowej walki na jakimś wysokim poziomie, w której klony byłby główną siłą uderzeniową. To nie jest tak, że robisz sobie armie i puszczasz ją na wroga, a samemu siedzisz w kącie i popijasz soczek. Jak przy każdej taktyce, tak samo przy wykorzystaniu klonów trzeba umieć je wykorzystać, a jeśli tylko sprowadzasz to do tego, że lepiej rzucić kulę ognia niż zaatakować klonem, to ten styl po prostu nie jest dla Ciebie.
2. Techniki współpracy z klonem bez stylu od klonów - no mamy... dwie? Ale rozumiem, że chodzi o to, że mając kilka klonów można im kazać zaatakować Konoha Senpuu bez stylu i efekt będzie taki sam jakby użyć przy pomocy klonów Konoha Senpuu ze stylem. Tak, bo takie coś nie wymaga od klonów żadnej koordynacji. Nie można jednak bez stylu od bunshinów wykonywać techniki, które są w nim zawarte. I oprócz tego, że same techniki tego stylu potrzebują nieco miłości, to patrząc na nie już teraz można zauważyć w jakich aspektach współpraca z klonami jest większa od zwykłego klona z Gokenem.

Imo, jedynce co można by pozmieniać to staty klonów na jakieś stałe a nie skalowane 0.1 siły czy 0.5 szybkości użytkownika. Może wtedy lepiej by się na tym wyszło, ale to tak naprawdę nie dotyczy samego stylu, tylko samych klonów.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Akurat skalowanie z użytkownikiem klonów ma i wady i zalety.
Nikt nie mówi by wszystkie były jeden do jednego, nie o to chodzi. Bo widzisz, tutaj sytuacja i rozwoj sprawia że wybierając ten styl na wyższym poziomie masz małe szanse coś ugrać i nie chodzi tutaj o puszczanie armii bo obaj wiemy, że tak to nie działa.
Jednak nie rozumiesz cały czas jednej rzeczy. Chodzi o coś innego niż napisałeś. Mianowicie. Użycie konoha senpuu klonami klonami z gokenem jest zwyczajnie bardziej opłacalne niż wykonanie techniki stylu bunshinowego i jest ku temu bardzo dużo przesłanek. Nie potrzeba technik koordynacji by klony miały koordynacje w dużej ilości. Tutaj leży sedno. Np. Jesteś w stanie bez problemu wymusić koordynacje 3 lub więcej technik innych styli robiąc klony bez posiadania tego stylu. 3 różne techniki goken np vs jedna współpracy tutaj bo ilość klonów w użytku wyjdzie i tak większa dla yakudatsu... Techniki potrzebują nieco miłości to fakt. Zwyczajnie nawet podczas rozmów z graczami słyszę, że nie potrzebują tego stylu i można go wywalić. Dlaczego? Bo zrobią to samo wykorzystując inne techniki. Jak np rzucenie 3 klonów i 3 techniki rakankena albo czegoś innego. Ostatecznie wyjdzie na jedno bo według tego ich koordynacja będzie wcale nie gorsza niż yakudatsu.
0 x
Awatar użytkownika
Asaka
Postać porzucona
Posty: 1496
Rejestracja: 18 maja 2018, o 13:08
Wiek postaci: 27
Ranga: Sentoki
Krótki wygląd: Białowłosa, złotooka, niewysoka
Widoczny ekwipunek: Kabury na broń na udach; duża torba na pośladkach; bransoletka na prawym nadgarstku; obrączka na palcu; wielki wachlarz na plecach
Aktualna postać: Airan

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Asaka »

Jak dla mnie nie ma potrzeby, by stawiać wymóg brania tego stylu jako drugi czy trzeci. Jak ktoś chce go wziąć jako pierwszy – to jego sprawa, zwłaszcza, że nie ma już wymogu wybierania stylu walki przy tworzeniu postaci. Można więc sobie to przemyśleć.

Co do reszty – nie zgadzam się, żeby klanowe klony były kiepskie (wydaje mi się też, że suitonowe klony są bardzo dobre, skoro nie potrzebują chakry użytkownika do używania technik), jest dużo fajnych jutsu klonowania w klanówkach, tyle, że są na tyle specyficzne, że faktycznie żadne z nich nie nadają się do tego stylu, bo on nie za wiele daje. Prawdę mówiąc, to w moim odczuciu ten styl nie daje on nic, bo przecież i bez niego można sobie tak kierować klonami, żeby nie właziły sobie w drogę. Techniki, które są dostępne w stylu są niewiele warte prawdę mówiąc i dają również niewiele. Więc nie czarujmy się, styl ten jest absolutnie nieatrakcyjny i myślę, że z dużą dozą prawdopodobieństwa graniczącym z pewnością mogę stwierdzić, że nikt nie bierze go pod uwagę, w ogóle zapominając, że istnieje. A nie o to chyba chodzi (:

Staty klonów na stałe, a nie skalowane będą boostem na początku rozwoju postaci, ale w którymś momencie sprawi to, że przestaną być użyteczne. Jestem więc na nie.

Tylko pytanie co w ogóle można zrobić, żeby chociaż brać pod uwagę ten styl? Przychodzą mi na myśl tylko rzeczy pasywne, jak to, że klony tworzy się taniej (co jest ważne na niższych poziomach rozwoju KC). Pomysł nr 7 od Inoshiego jest dla mnie trochę na wyrost, bo jednak Kage Bunshiny to nie jedyne klony jakie mamy w użyciu i nie wszystkie znikają po jednym uderzeniu w nie (: może jakieś pasywne dodatki do statystyk klonów/użytkownika na czas używania bunshinów? Szczerze nie wiem w jaki sposób najlepiej rozwinąć ten styl, żeby był chociaż warty zastanowienia.
0 x
· ·

Obrazek
· · ·
seasons don't fear the reaper
nor do the wind, the sun or the rain
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4223
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Head Admin
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Sumi

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Jawa »

Rozmawialiśmy dzisiaj z Twofejsem nad sprawą tego stylu i możliwymi sposobami na uczynienie go wartościowszym.

Pierwsza sprawą byłoby doprecyzowanie i ujednolicenie sprawy kontrolowania klonów. Normalnie klony nie posiadałyby własnej woli i ich kontrolowanie sprowadzałoby się to do wydawania prostych poleceń, natomiast u posiadaczy stylu klony byłyby bardziej "autonomiczne". Oczywiście mówimy o żywiołowych i im analogicznych, KBnJ wciąż będą samoświadome na tych samych zasadach jak w mandze i na forum.

Druga kwestia to sama kooperacja między klonami w przypadku ich liczby. W przypadku braku stylu, ataki grupki klonów byłyby mniej skoordynowane. Percepcja warunkowałaby liczbę klonów, które można ogarniać jednocześnie bez straty w skuteczności ich walki. Zbyt duża ich liczba oznaczałaby brak zgrania w atakach klonów, może i nawet małe przeszkadzanie sobie nawzajem. W efekcie czego zmasowany atak kilku klonów wykonujących jednocześnie jakieś techniki tai/buki bez sensownej percepcji wiązałoby się po prostu z mniejszą szansą na trafienie, ryzykiem niepowodzenia, a może i nawet zranieniem siebie nawzajem, gdyby przeciwnik odpowiednio się obronił.
Bunshin Yakudatsu znacząco zwiększałoby liczbę klonów możliwych do ogarnięcia lub nawet całkowicie zniosło wszelkie ograniczenia i umożliwiło swobodną kooperację nawet przy dziesiątkach klonów.
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Yamanaka Inoshi »

Pytanie czym są proste polecenia i co rozumiemy w postaci słowa " bardziej autonomiczne " Co do Kage... Wspominałem, że można im dodać większą kontrolę nad znikaniem ich dla użytkownika tego stylu. Wszystko wtedy i tak opierałoby się na statystyce wytrzymałości gracza bo wiadomym jest, że nie muszą " znikać od razu po każdym ciosie " a czasami może to potrwać chwilę.
Najlepiej byłoby to jakoś konkretnie określić bo pozostawienie tego w sferze " mg zrobi jak będzie uważał " nie zmieni nic.
Hmm, brzmi spoko. W takim wypadku proponowałbym na zajrzenie do Kuglarzy i zerknięcie na ich progi percepcji co do kukiełek. Nie wiem czy akurat one by pasowały ale pewnie i tutaj można coś wypracować.
Okej, tylko to musi być jasno zaznaczone.
Fajnie by było, tyle, że to dalej będzie pusta teoria, dlaczego?

Kto niby zrobi ci armię klonów... Zrobienie armii klonów to już naprawdę domena kage albo kogoś z KC na S albo S+ a balansowanie systemów na poziom S się zwyczajnie nie sprawdza.

Dlatego też moja sugestia co do kukiełek jaką dałem wyżej również wymaga sporej poprawy bo inaczej będzie to martwa statystyka.

Inną kwestią jest dopieszczenie technik tego stylu bo obecne niektóre nawet nie dają bonusu a część daje tylko dla jednej osoby co również sprawia wrażenie tego, że lepiej użyć gokena.
0 x
Awatar użytkownika
Sans
Administrator
Posty: 5407
Rejestracja: 14 lut 2015, o 11:23
Wiek postaci: 8
Multikonta: Yuki Hoshi; Uchiha Hiromi; Papyrus

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Sans »

Dobra, ja bym przeniósł to do odrzuconych bo przez te tasiemce prawdopodobnie nikt oprócz czerwonych i Inosia nic tu już nie będzie pisał, a mi się już kręci w głowie od tego cytowania bez sensu każdego zdania i nie mam ochoty tego ciągnąć w takiej formie. Dyskusja nad tymi klonami trwa za zamkniętymi drzwiami, jak się coś urodzi to się zrobi. Nie wiem co można tu więcej napisać, bo nawet te 7 opcji z pierwszego posta jest złych... no może z wyjątkiem czwóreczki.
0 x
Obrazek
Support nr 6
Support
Posty: 2059
Rejestracja: 9 cze 2015, o 22:55

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Support nr 6 »

TF +1.
0 x
Awatar użytkownika
Yamanaka Inoshi
Postać porzucona
Posty: 3431
Rejestracja: 12 lut 2018, o 22:35
Wiek postaci: 18
Ranga: Dōkō
Krótki wygląd: - Akcent Karmazynowych szczytów - Francuski
- Blond włosy długością do ramion
- Zielone oczy - w stylu Yamanaka
- Wzrost 161
- Łuskowaty kombinezon
- Widoczne bandaże na dłoniach.
Widoczny ekwipunek: Stalowe elementy pancerza, maska
Duży miecz na plecach
Plecak
Kabura z prawej strony na udzie.
GG/Discord: Tario#3987/64789656
Multikonta: Hoshigaki Maname
Aktualna postać: Jun
Lokalizacja: Soso

Re: Bunshin Yakudatsu - Make Clones Great Again

Post autor: Yamanaka Inoshi »

W jakiej formie byś chciał ciągnąć dyskusje by niczego nie pominąć? Niezbyt satysfakcjonuje mnie odpowiedź " jak coś się urodzi " bo to jest takie spychanie tematu na kiedyś tam które nigdy nie nastąpi. Mimo to ciekaw jestem do jakich wniosków dojdziecie i jakie podpisy zostaną złożone za tymi zamkniętymi drzwiami.

co do opcji... Cóż, pisaliście tutaj też różne rzeczy.

No cóż, czekam na jakieś " coś " skoro dalsza dyskusja jest bezcelowa. Swoją drogą skoro jednak coś robicie w związku z tym stylem przez ten temat to nie wiem czy " odrzucone to też dobre miejsce dla tego tematu.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości