Strona 1 z 1

Słabe Zdrowie - balans

: 9 mar 2017, o 21:04
autor: Meido
Hej, wszystkim. Wiem, że dużo osób mnie nie lubi i pewnie nie liczą się z moim zdaniem, ale od pewnego czasu chodzi mi po głowie pewien problem z Umiejętnością Wrodzoną "Słabe Zdrowie", no i chciałbym się tym z kimś podzielić.

PROBLEM
Słabe zdrowie jest umiejętnością, która moim zdaniem powinna dostać pewne zmiany, które nadadzą jej charakteru i określą styl gry takich osób, bo póki co jest to jedynie umiejętność, która daje boosty do Psychiki i Konsekwencji bardzo małym kosztem. Takie osoby mogą normalnie rozwijać taijutsu/bukijutsu i mieć naprawdę potężne statystyki i tak naprawdę jedynym ich problemem jest wytrzymałość.

ROZWIĄZANIE
Za X i Y należy podstawić odpowiednie liczby, ale ja bym proponował zależność " Y > X ". Wywaliłem "o 25% krótsze treningi", bo moim zdaniem jest to nieopłacalne.

Ogólnie umiejętność ta powinna być dla osób, które chcą się skupić na rozwoju swoich dziedzin, a dopiero później statystyk, bo póki co jest to jedynie umiejętność dobra dla Genuserów.

"z każdego źródła" - oznacza to, że minus ten nie dotyczy tylko bazowych statystyk, ale także każdych innych bonusów jak chociażby techniki bukijutsu/taijutsu, które w przyszłości mają dawać staty.

DODATKOWE UWAGI
Proszę spojrzeć na to z konstruktywną krytyką, a nie wyśmiewać od razu. No i jeśli to miałoby wejść, to po evencie. No i hmm ... w sumie to może być mój strzał w stopę, ale co mi tam :D.

Re: Słabe Zdrowie - balans

: 9 mar 2017, o 21:33
autor: Chuichi
Na nie, bo Cię nie lubię i nie liczę się z Twoim zdaniem, przez co nie chcę, żebyś się ze mną nim dzielił.

Pomysł nie ma sensu. Po co zmieniać coś, co jest spoko? Dodatkowo umiejętność jeszcze boostujesz. Osoba wybierająca do tej pory tę umiejętność i tak nie szła w statystyki, bo to już się przez samą wytrzymałość nie opłaca. Fajnie, że chcesz sobie poprawić rozwój, ale wszystkie dziedziny, a do tego jeszcze dodatkowe procenty do psychiki i konsekwencji? Dwie UW w jednym, najsu. Na nie z powodu na samej górze. kappa

Re: Słabe Zdrowie - balans

: 9 mar 2017, o 21:41
autor: Sarutobi Kazumi
Moim zdaniem w obecnym układzie statystk mniejsza wytrzymałość przekłada się tez na mniejszą siłę i szybkość -> musisz wydać więcej PH w wytrzymałość mając UW słabe zdrowie, bo inaczej nie podniesiesz wyżej szybkości i siły. Więc nie jest to takie dowolne pójście +
Czyli MG może uznać, że trutki są dla takiej osoby znacznie boleśniejsze, a w walce gdzie inni mają siniaki to chuchro połamie kości. Wiadomo, opis ten przekłada się na mechanikę -1/4 do wytrzymałości, ale sam w sobie też musi być uwzględniany.
I właśnie z myślą o tym powstała? Obecnie dziedziny są i tak znacznie, znacznie tańsze (wystarczy przypomnieć sobie ostatni pomysł z kosztami PH). Więc przy takiej zmianie UW zrównoważone (bo zyskuje się bardzo dużo sporym kosztem)
Jest to kolejny ukłon w stronę gracza, jesteś geniuszem = łatwiej opanowujesz techniki. A że dziedziny podnosi się samym kosztem PH bez pisania treningu to jest jeszcze łatwiej w rozwoju, bo skupiamy się na technikach które wchodzą szybciej.
Czyli... Tracimy na statystkach fizyczny o, powiedzmy, 15%. I skoro dziedziny mają być tańsze, to pewnie o 20%. Wszak Y > X. I już nawet nie zakładam, że Y ma być większe od zsumowanego X, bo wtedy dziedziny taniałyby o 45%. Magic. Promocja.

Hm...

-15% do stat fizycznych = razem tracimy 45% z trzech stat... ALE ZYSKUJEMY 25% psychiki + 25% konsekwencji + 20% z dziedziny. 65% boosta. No, zbilansowana zmiana idzie.

Wtedy UW staje się baaaardzo mocne, podnosi dwie statystki, dziedziny za pół darmo.

To trochę tak, jakby ktoś wziął UW ślepca, a potem przeszczepił sobie czyjeś oczy i chciał miec normalny wzrok, i 25% boosta do percepcji.

No właśnie nie mogą. Im więcej wydadzą w wytrzymałość PH (można by powiedzieć, że im więcej, tym bardziej na próżno). Ale kto zabroni mu się w ten sposób rozwijać? Równie dobrze wyżej wspomniany ślepiec może iśc w łuki i narzekać później, że coś mu kurde nie idzie z trafieniem.

Na nie.

Re: Słabe Zdrowie - balans

: 9 mar 2017, o 22:02
autor: Meido
Z tą psychiką i konsekwencją to lekki fail poprostu. Oczywiście można zmniejszyć albo całkowicie wywalić.

Co do tej wytrzymałości to oczywiście prawda, no, ale wystarczy wbić około 100 i powinno wystarczyć aż do śmierci postaci. Osoby ze słabym zdrowiem rozwijając 105 wytrzymałości opłacają tylko 270 PH więcej w stosunku do innych. Moim zdaniem to za mało.

A co do reszty to się nie wypowiem. Powiem tylko tyle, że nie gram już pod genjutsu, choć Słabe Zdrowie posiadam.

Ale nic na siłę. Nie zamierzam się kłócić.

Re: Słabe Zdrowie - balans

: 10 mar 2017, o 13:15
autor: Hikari
Jak na moje lekki fail to jest ten temat tak samo pomysł z tańszymi dziedzinami. Owszem ma to podstawy, a jeszcze większe w nowym systemie, który wprowadzimy. Style same rozwijają się po progu, więc jak to był problem to wtedy mając mniej wytrzymałości, która jest konieczna przy dwóch pozostałych wolniej je wbijamy. Tańszy koszt dziedzin to rak, a aby to udowodnić sprawdzam UW.

Jest tylko jedno zmniejszające jakiekolwiek koszta w dodatku KC o 25%. Nie wszystkie, ale tylko jedna konkretna. Owszem daje też inne bonusy, ale czy w tym przypadku ma być inaczej?

Tutaj obecnie jest ono zbalansowane, a w nowym systemie z stylami twój problem, że buki i tai rozwija się tak łatwo odpada, bo no... Rozwijamy go z statystykami posiadanymi! Mamy ich mniej! Boostuje genusera w zamian za zmniejszenie jego wartości bojowych wręcz.

Dla Ciebie jest to za mało może minusów, ale mimo to dodajesz kolejny plus, który jest po prostu przesadzony. Cytuję: "Powiem tylko tyle, że nie gram już pod genjutsu, choć Słabe Zdrowie posiadam." Czyli mam rozumieć, że skoro po kasacji zmienił się Tobie plan na postać, ale nie pozwoliliśmy na zmianę UW itd. to teraz chcesz ją dostosować, aby coś Tobie dawała? No tak, bo jak w to nie idziesz to teraz psychika będzie bezużyteczna...

I nie zmiana nagle koncepcji na usunięcie psychiki i konsekwencji wcale nie pomogła, bo każda dziedzina taniej to jest chore zwyrolstwo. Jeszcze szybszy rush dziedzin!

Inni widzą sens jak to funkcjonuje. Sam minus, że nie ma możliwości klanowych jak inni jest wystarczającym minusem, to, że na wytrzymałości nie wiele stracisz to nie jedyna wada, ba uważałeś to za prawie brak wady, a chciałeś zboostować początkowo UW. Krótszy trening to smaczek fabularny. Dodatkowo 1 dziedzina więcej na S będzie, bo w nowym systemie tylko bezklanowcy mają dodatkowego slota wedle innych.

Jestem na nie jeżeli chodzi o zmiany w tym, a szczególnie takie jak zaproponowane, bo nie ma to sensu i żadnego balansu. Tyle ode mnie. Takie jest moje obiektywne zdanie na ten temat.

Re: Słabe Zdrowie - balans

: 10 mar 2017, o 13:55
autor: Meido
Celem mojego pomysłu miał być oczywiście balans, ale balans bardziej w kierunku nerfu umiejętności. Serio, nie wyobrażam sobie, żeby ktoś ze słabym zdrowiem nagle stał się mistrzem MMA czy innego taijutsu/bukijutsu. Dlatego zaproponowałem zmniejszenie wszystkich statystyk bojowych (za wyjątkiem percepcji) o ileś procent. Jednak to by był zbyt duży nerf i dlatego zaproponowałem taką, a nie inną zmianę. Jeśli coś nerfić, to i buffować tak dla wyrównania, nie? Może niezbyt przemyślałem całą koncepcję tego buffa, ale na pewno nie miałem zamiaru robić to pod swoją postać. A co do mojej postaci, to Słabe Zdrowie mam głównie z przyczyn fabularnych - Narubi miała słabe zdrowie, więc Meido też ma słabe zdrowie. Oprócz tego mam dość sporo konsekwencji, więc umka coś mi jednak daje :P. A kto wie? Może w przyszłości wrócę do gry pod genjutsu.

Mam więc inną propozycję:
Prosta wymiana: atrybuty umysłowe w zamian za atrybuty fizyczne. I tak, Percepcja jest atrybutem umysłowym (raczej).

I teraz powiem tak: Umiejętność "Słabe Zdrowie" obecnie jest bardzo dobra i rzeczywiście ma potencjał (jeśli ktoś idzie w Genjutsu to już w ogóle). Ale czy to znaczy, że nie może być jeszcze lepsza (w sensie, że lepiej zaprojektowana)? :P Ja tą umiejętność bardzo lubię, bo bardzo pasuje do mojej postaci z przyczyn czysto fabularnych, więc nawet jeśli nie będzie żadnych zmian, to i tak będzie super :). Jeśli uważacie, że zmiany nie są potrzebne, to można przenieść wątek do "Odrzuconych". Jeśli jednak uważacie, że coś można ulepszyć, to zapraszam do dyskusji :). Ja przedstawiłem tylko swoje przemyślenia na ten temat. To wszystko :).

Miłego dnia wszystkim życzę <3.

Re: Słabe Zdrowie - balans

: 24 mar 2017, o 14:27
autor: Support nr 6
Ja nadal jestem przeciwny zmianom mechaniki tej UW.

Re: Słabe Zdrowie - balans

: 24 mar 2017, o 14:52
autor: Meido
No to kosz :).