Strona 1 z 1

Problem samurajów. :<

: 4 paź 2016, o 15:25
autor: Midori
BEDZIE TROCHĘ MATMY
PROBLEM
W tym temacie skupię się na problemie tworzenia karty do samuraja.

A więc jak każdy gracz mamy 310 PH na start.... A nie czekaj nic bardziej mylnego bo mamy tylko... 216. Gdzie znikło około 100 PH?
A więc na start możemy wybrać jedynie dziedziny nie chakrowe. Dwie na D. U samuraja dziedziny nie chakrowe są tańsze o 25% więc taką dziedzine możemy nabyć za 38 PH gdzie przy dwóch tracimy już 24 PH. Kolejną sprawą są statystyki. Siła, wytrzymałość i szybkość kosztują po 1 ph mniej niż u normalnego shinobi. 70 startowych punktów statów powoduje, że już na start tracimy z różnicy 70 PH na tym. i stąd mamy tą różnicę.
ROZWIĄZANIE
Danie samurajom 50 PA więcej to mogła by być przesada ale dodatkowe 25 za ulatujące PHcze??

DODATKOWE UWAGI
Ogólnie to można by też zrobić że samuraje muszą rozwinąć tylko Kenjutsu na start a nie dwie dziedziny bo to takie insta zmuszanie do taijutsu bo jest ograniczenie [Tylko nie chakrowe]. A samuraje mają tylko 4 sloty na dziedziny bez kary więc branie czegoś by spełnić wymogi shinobi to lipa. Chcesz rozwinąć sobie nin by biegać po wodzie, jakiś żywioł i na tym się kończy.

Re: Problem samurajów. :<

: 4 paź 2016, o 17:29
autor: Sarutobi Kazumi
Pisałem o tym baaaaardzo dawno temu, odrzucono mój pomysl ~

Re: Problem samurajów. :<

: 4 paź 2016, o 20:57
autor: Hikari
Jestem na nie, tyle do dodania. Dziękuję.

Re: Problem samurajów. :<

: 4 paź 2016, o 20:59
autor: Sans
Ja akurat jestem za tym by się nad tym pochylić i użyć mocy matematyki #rozlamwadministracji

Re: Problem samurajów. :<

: 4 paź 2016, o 21:33
autor: Nibui
Nie ma to jak nie, bo nie. Atrybuty swoją drogą, ale ta cena dziedzin na start powinna zostać zmieniona. Mamy taniej, ale płacimy za dwie tak samo. Tę parę PH nie zrobi z nas koksów, systemu nie załamie, a świat się przez to nie skończy. Ja jestem za.

Re: Problem samurajów. :<

: 5 paź 2016, o 16:57
autor: Hikari
Nie rozumiem jak płacicie za dwie tak samo. Na start nie dostaje się 310PH. Po prostu źle się do tego zabieracie. Na start dostaje się 70 PA i dwie dziedziny na D, które, że u was są tańsze to trudno. Niestety taka specyfika samuraja, jak Kamiru mówi było to poruszane i odrzucone dlatego tak napisałem. Dostali wtedy wiem bufow i kolejne ich wzmacnianie na start (poza tańszym rozwojem i tak na początku w tym co dla nich najważniejsze w porównaniu do Shinobi) da im zbyt szybka i duża przewagę.

Nie było to odrzucone bez powodu i tak zostanie dla mnie. Jestem kategorycznie na nie ostatecznie co y nie było.

Re: Problem samurajów. :<

: 5 paź 2016, o 17:12
autor: Ayato

Re: Problem samurajów. :<

: 5 paź 2016, o 18:24
autor: Narubi
Taki samuraj może równie dobrze wpakować powiedzmy 50 statystyk w Psychikę, bo kto wie? Może chce być Samurajem pod Genjutsu? A Psychika, o ile się nie mylę, u Samuraja kosztuje 5 PH za 1 punkt. Moim zdaniem nic to nie zmienia. Jeśli samuraj umrze na początku gry to i tak dostanie od nowa 310 PH do rozdania na nowym koncie, bo w zasadach jest jasno powiedziane, że jeśli 80% z uzbieranych PH będzie mniej niż 310 to automatycznie dostaje 310. A jeśli zginie w późniejszym okresie gry, to wyjdzie na minus, ale jakieś 40-80 PH maksymalnie, co nie jest znowu tak dużo.

Re: Problem samurajów. :<

: 8 paź 2016, o 09:25
autor: Hikari
Ja w tym widzę problem. Samuraj i tak ma bardzo szybki rozwój pod względem tego co potrzebuje, czyli statystyk. Dlaczego mam mu jeszcze pomagać dając więcej statystyk niż shinobiemu? Jestem na nie, bo wtedy za wiele zyskuje na początku.

Re: Problem samurajów. :<

: 8 paź 2016, o 10:32
autor: Sarutobi Kazumi
W rozliczeniach ma się 310PH, każdy zaczyna z tym na start ~

Na start ma się te 310PH w formie 70PA i 2 dziedzin D

Matematyka:
  • 2 dziedziny D = 2x50PH = 100Ph
  • po jednym punkcie w każdą statystkę = 5 statystyk o różnych kosztach = 2PH za siłę, 2PH za wytrzymałość, 3PH za percepcję, 3PH za konsekwencję, 5PH za psychikę = 15PH
  • pozostałe punkty w szybkość (no bo w co innego kappa ) = 50 PA = 50x2PH = 100 Do tego jeszcze 15x3PH (bo ma 65 szybkości bazowo z tego) = 100+45=145PH
  • 100PH + 15PH + 145PH = 260PH
Strata dla samurajów niby nie wielka, bo "ledwie" 50PH ale na samym początku rozgrywki jest to bardzo duża różnica.

I owszem, statystyki fizyczne rozwijają szybko. Dziedziny fizyczne rozwijają nieco taniej od innych. Ale chakrowe? KC? Te brakujące 50PH to koszt otworzenia ninjutsu (dla samego chodzenia po wodzie/ścianach co jest bardzo przydatne więc pewnie każdy spróbuje je sobie otworzyć ~).

Nie krzyczę, że trzeba to koniecznie zmienić, jedynie pokazuję po raz kolejny, że problem istnieje. Ocenę jego wielkości i tego, czy warto poszukać prostego rozwiązania (dania dodatkowych PH na start? "uwolnienie" tych 310 z podziału na 70PA i 2D?) to działka dla was ~

Re: Problem samurajów. :<

: 8 paź 2016, o 11:20
autor: Hikari
Zaczyna się z 310PH, bo tyle przeważnie wydaje się na postać. To nie oznacza, że jest to pula startowa i źle do tego podchodzicie. Jest to ułatwienie, aby nikt nie musiał obliczać osobno, bo większość do tego się zalicza.

Shinobi też może mieć inną wartość, bo wydając 65 stat w jedną, a po 1 w resztę będzie mieć więcej PH niż 310. Dodatkowe PA dla tych co nie dają wszystkiego w jedną statystykę! Hur Dur! >:V

Dlatego na start jest 70 statystyk i 2 dziedziny D. Każdy dostaje tyle samo, a że u niektórych ma to inną wartość to niestety.
Stawiam veto na otwarte PH 310 w dowolności do wydania, a także na danie samurajowi więcej stat na start. Wystarczy, że rozwija je o wiele taniej.

Edit. PS. Te 50PH to tyle ile musi wydać na dziedzinę E z ninjutsu. kalkulejted kappa

Re: Problem samurajów. :<

: 11 paź 2016, o 20:50
autor: Midori
Czyli nie dostaniemy 20 PH więcej ?

Re: Problem samurajów. :<

: 12 paź 2016, o 06:18
autor: Hikari
Nie. Wszystko zostanie jak jest.

Re: Problem samurajów. :<

: 13 paź 2016, o 03:05
autor: Midori
Można w takim razie usunąć. Jednak z pewnością pojawią się z mojej strony jeszcze inne problemy samurajów w tym dzale. Jako gracz widzę sprawy do skorygowania. Oczywiście część odrzucicie jak to ale według mnie i w tym odrzuconym jest dalej luka której nie naprawiliście.