Kara za dziedziny

Kin'yu

Kara za dziedziny

Post autor: Kin'yu »

PROBLEM
Link do tematu!
Zastanawiam się, dlaczego klany z dwoma żywiołami, które pozwalają im stworzyć KG mają, jak bezklanowcy, 5 dziedzin wolnych od kary. O ile osoby bez limitu krwi rozumiem całkowicie, to tych z łączonym z innych natur KG już zupełnie. Jeśli ja (teoretycznie też z klanu żywiołowego, bo mam wymagany Suiton) chcę mieć 5. dziedzinę to muszę za nią płacić ekstra (i wszyscy z innych klanów też). Parę wybranych może natomiast mieć 5 dziedzin, zupełnie jak bezklanowcy (co psuje dla nich balans rozgrywki) po normalnych kosztach. Zastanawiam się, co jest takiego w tych kilku klanach, że nie mają karnej dziedziny. Nie mogą korzystać z tego żywiołu? Już i tak mają łatwiejsze opanowanie zarówno drugiego (co jest ok), jak i trzeciego (niby czemu?), więc coś tutaj jest nie halo.

ROZWIĄZANIE
Zniesienie 5. dziedziny bez kary w postaci większego kosztu dla klanów żywiołowych.

DODATKOWE UWAGI
<3
0 x
Sarutobi Kazumi

Re: Kara za dziedziny

Post autor: Sarutobi Kazumi »

Może dlatego, że ich chakra jest bardziej elastyczna? Albo dlatego, że aby używać klanówek potrzebuję dwóch żywiołów (nawet jeśli nie chcą ich potem rozwijać, bo interesuje ich tylko kg).

Jednak rozumiem, że jest "trochę" nie fair w stosunku do innych, choć jeszcze z innej - klany te mają zazwyczaj największe możliwości (elastyczność reberu + siła technik) - najbardziej chodzi o Yukich, Senju i Koseki ~

Można by się jeszcze przyczepić, że niektóre OP techniki klanowiec ma bez problemu - wbija dziedzinę i ma. A w innych dziedzinach trzeba zasuwać po zakazane jak chce się najlepsze techniki.

#maksymalny skrót myślowy
0 x
Shigeru

Re: Kara za dziedziny

Post autor: Shigeru »

Ano dlatego, że klany żywiołowe aby opanować swoje techniki klanowe muszą wydać znacznie więcej PH od innych użytkowników. Aby więc korzystać z właściwej dla siebie przewagi, trzeba poświęcić od innych również więcej czasu, a gdy już to uczynisz i otworzysz (w przypadku niektórych klanów aż dwa żywioły) dodatkowe dziedziny i wydasz jeszcze więcej od nich PH, to okazałoby się dodatkowo, że wykorzystałeś dziedziny "bez kar" na podstawowy rozwój. Stąd funkcjonuje u nas takie rozwiązanie.

[Edit] Nie będę wspominał już o elastyczności i przysłowiowym talencie klanów żywiołowych do opanowywania nowych żywiołów - to już poruszył Kazumi.

[Edit] Btw. Siedzisz u nas Kin'yu od 30 lipca na forum. Może najpierw pograj trochę u nas i zapoznaj się z funkcjonowaniem zamiast wszystko próbować zmieniać różne aspekty na swoją modłę (i tu nie wiem czy na tą z PBFa z którego przylazłeś). I chyba tyle ode mnie w tym temacie.
0 x
Kin'yu

Re: Kara za dziedziny

Post autor: Kin'yu »

Na dziedzinę klanową wydają tyle samo PH co inni. Na 5. wydają mniej. Aby dojść do "przewagi" (nie rozumiem co masz na myśli), czyli otworzenia klanówki faktycznie trzeba więcej PH. Całe 150, co nie jest astronomiczną sumą (jeśli gracz ma olej w głowie i weźmie 1 żywioł na D już na start). Fakt, trochę to czasu zajmie, ale wątpię, by późniejsze oszczędzenie do 100 PH na jednej dziedzinie było jakoś z tym równoznaczne. Szczególnie, że z drugiego żywiołu mogą korzystać tak samo, jak wszyscy inni.

Argument o elastyczności brzmi naprawdę fajnie. Szkoda tylko, że Haku, Guren, 3. Kazekage i cała reszta mieli tylko po 2 żywioły. Gdzie ten trzeci (tańszy)? Większym mistrzem od natur był Kakashi, bezklanowiec.

Jeśli chodzi o mój staż na forum, to argument uważam za dziecinny. Staż na PBFach mogę mieć krótszy/dłuższy od ciebie, ale kwestia dotyczy pomysłu, nie długości rozgrywki. Nie będę tłumaczył tego, że dodaję pomysły. Jeśli masz z tym problem, zgłoś się do mnie na gadu. Może dojdziemy do porozumienia.
0 x
Jiro

Re: Kara za dziedziny

Post autor: Jiro »

Mimo iż nie gram tymi klanami i tak, zdaję sobie sprawę z ich potężnego kg, na które nie muszą do cholery zabijać przyjaciół jak my ;-;, to jednak co do pomysłu, jestem na nie. Z prostej przyczyny, którą wymienili już Kazumi i Shigeru, czyli chodzi tutaj o to iż muszą jednak wydać nieco więcej, jeżeli już, to byłbym za zniesieniem ulgi co do trzeciego żywiołu, lub/i dodaniu zwojów do niektórych technik, jak mają dziedziny dostępne dla wszystkich, chodzi mi tutaj o te najbardziej op techniki, w końcu smok wielkości bijuu, który na ciebie leci, jest nieco przesadzony, jako że wystarczy trochę pograć, bez wysilenia się by go zdobyć. Co do twojego argumentu z Kakashim, to akurat nie masz racji, ponieważ on około 3/4 technik, które posiadał, skopiował, z czego wziął się jego przydomek "Kopiujący Ninja". Co do stażu, to nie chodzi o staż na innych PBFach, lecz na SW, pograj, poobserwuj jak tutaj wszystko działa i wtedy zarzucaj pomysłami do woli.
0 x
Kin'yu

Re: Kara za dziedziny

Post autor: Kin'yu »

Kopiujący ninja oszczędzał czas na treningi - to daje Sharingan. Wbicie 4 żywiołów na B-S zależą od talentu do natur, a nie są benefitem czerwonych oczek.
0 x
Hakai

Re: Kara za dziedziny

Post autor: Hakai »

Te 200 PH które trzeba zdobyć by rozwinąć ów dwa żywioły by móc odblokować klanówkę bardzo spowalnie pierwszy etap gry. Mówie Ci z doświadczenia bo jestem Haretsu. Mimo nawet intensywnej gry na forum w swoim czasie udało mi się ledwie odblokować klanówkę na D na ten moment. Co jeszcze w dodatku nei umożliwia mi jej używanie bo inaczej strace ręce. Ale to już inna sprawa. Głównie chodzi o to, że bardzo ale to bardzo osłabia to postać w początkowej fazie gry. Ja posiadając 600 postów no z czego przyznaje się, że pewnie jakas mniejsza część to posty w wt i of topie ale głównie to gra nie mogę nadal samodzielnie chodzić na C. Nidługo się to zmieni jednak te 10 misji D więcej by odblokować sobie umiejętność klanową naprawdę zrobiło mnie słabszym i trochę też znudziło mi forum uczuciem tej słabości postaci. Jak chodziłem na misje z takim yukiko gdzie on zaczął po mnie jednak miał klan kaguya przewyższał mnie parokrotnie w swojej sile. I można mówić, że "o ale masz dwa żywioły". Szczerze ludzie raczej wybierają klan i odblokowują klanówkę by o nią oprzeć swoją postać. Rzadko kiedy się zdarza by ktoś rozwijał te wymagane dziedziny bardziej niż jest to wymagane. Może i można oprzeć jakąś jedną technikę w wt o ten żywioł z rangą C by nie mieć jej po nic ale ten z D tak naprawde się nam nie przyda prawie w cale już po odblokowaniu klanówki. Zresztą patrząc na moją postać mogę ci powiedzieć, że gdybym miał możliwość oddał bym te dziedziny i wolał bym te 200 PH za nie. W późniejszym etapie gry też nie ma miejsca na rozwijanie tych żywiołów. Staty stają się ważniejsze i maksowanie ów klanówki. Jak dla mnie jest dobrze jak jest tym bardeziej, że inaczej zostało by nam jedno miejsce na jakąś dziedzine... Ninjutsu chcesz sobie odblokować by mieć nie wiem pakt który jest najsilniejszym wspomagaczem na ten moment i koniec? Te dwa sloty do zagospodarowania przez gracza są dobrą opcją bo ktoś może sobie nie wiem zrobić jeszcze przeszczep albo odblokować taijutsu. Ja jestem przeciw.
0 x
Narubi

Re: Kara za dziedziny

Post autor: Narubi »

Tak jak mówi Hakai. Klany żywiołowe wymuszają na Tobie konkretne dziedziny i ograniczają pewną elastyczność w kreowaniu postaci. Bezklanowiec może wziąć obojętnie jaką naturę chakry i obojętnie kiedy ją rozwijać, ale nie musi. Klanowiec żywiołowy ma to narzucone. Jeśli rozwija klanówkę i dwa żywioły i jeszcze dwie inne dziedziny (klanówka też liczy się jako dziedzina) to ma profit, ale nie ma statystyk, więc brak profitu. Tak czy siak. Jestem na nie.

PS: Hakai, serio nie jesteś w stanie zrobić C? :O
0 x
Shigeru

Re: Kara za dziedziny

Post autor: Shigeru »

No ja już wcześniej się wypowiedziałem - również jestem przeciw zmianom.
0 x
Awatar użytkownika
Vulpie
Posty: 2545
Rejestracja: 17 lut 2015, o 17:36
Multikonta: Misae Misaki

Re: Kara za dziedziny

Post autor: Vulpie »

Odrzucone
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość