Strona 1 z 2

Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 6 lip 2025, o 22:09
autor: Souei
PROBLEM
Pewnie dotyczy to nie tylko tych technik, ale racji, że niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem to mnie wzięło na refleksję no i one aż proszę się o dopisek jak w niektórych innych walących po prostu z piąchy ale z czymś na tej piąsze:
Dla ułatwienia podklejam trzy techniki. Na forko na pewno jest ich więcej, ale mi zależy w sumie najbardziej na mojej dziedzinie, więc sami rozumiecie. Można dawać to w sumie każdej się do tego nadającej.
Nazwa
Raiton: Chidori
Ranga
B
Pieczęci
Małpa → Smok → Szczur → Ptak → Wół → Wąż → Pies → Tygrys → Małpa
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
E: 36% | D: 28% | C: 20% | B: 16% | A: 12% | S: 8% | S+: 4%
Statystyki
Dodatkowe
Wymaga percepcji powyżej 160 lub aktywnego Doujutsu.
Opis Sztandarowa technika penetracyjna Raitonu. Po złożeniu wymaganej ilości pieczęci użytkownik stojąc w miejscu w charakterystycznej postawie zbiera ogromne ilości chakry w swojej dłoni, która wydaje przy tym dźwięk podobny do śpiewu ptaków. Tak skondensowana energia jest w stanie przebić się przez większość osłon i technik defensywnych. Technika jest jednak ryzykowna, ponieważ wymaga bezpośredniego uderzenia w cel i bardzo dużej szybkości natarcia. Aby była skuteczna, szarżę i uderzenie należy wyprowadzić po linii prostej, co często powoduje wizję tunelową i naraża użytkownika na ataki z różnych stron, których podczas biegu może po prostu nie zauważyć. Aby zniwelować tę wadę należy posiadać Tsujitengana, Byakugana lub Sharingana albo mieć Percepcję na odpowiednio wysokim poziomie.
Uwaga Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi B) - na świecie istnieje jedynie 3 sztuki zawierająca tę wiedzę.
Nazwa
Raiton: Raikiri
Ranga
A
Pieczęci
Wół → Królik → Małpa
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Statystyki
Dodatkowe Wymaga znajomości Chidori i percepcji powyżej 160 lub aktywnego Doujutsu, Kontrola Chakry na randze B
Opis Rozwinięta wersja Chidori, która oprócz mniejszej ilości pieczęci, a więc skrócenia czasu przygotowania, pozwala również na pełną skuteczność ataku bez konieczności wspomagania go szarżą na przeciwnika. Podczas zbierania chakry w dłoni wciąż konieczne jest przybranie charakterystycznej pozycji. Oprócz wspomnianych zalet, wraz z większa ilością skondensowanej chakry zwiększają się również możliwości penetracyjne techniki.
Uwaga Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi A) - na świecie istnieją jedynie 2 sztuki zawierającą tę wiedzę.
Nazwa
Raiton: Jigokuzuki
Ranga
S
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt 4 palce
C: 50% | B: 40% | A: 30% | S: 20% | S+: 10%
Koszt 3 palce
C: 60% | B: 48% | A: 36% | S: 24% | S+: 12%
Koszt 2 palce
C: 70% | B: 56% | A: 42% | S: 28% | S+: 14%
Koszt 1 palec
C: 80% | B: 64% | A: 48% | S: 32% | S+: 16%
Statystyki
Dodatkowe Techniki nie można wzmocnić za pomocą Raiton: Kuroi Kaminari. Skupiona chakra pozostaje aż do celnego trafienia lub dezaktywacji przez samego użytkownika.
Opis Bardzo brutalne jutsu, które polega na pokryciu dłoni chakrą Raitonu. Technika ma ciekawą właściwość - można ją wykonać korzystając z czterech, trzech, dwóch lub jednego palca. Z każdym razem moc ataku wzrasta z powodu stężenia chakry w jednym punkcie. Niestety wzrasta również koszt gdyż utrzymanie takich ilości chakry w jednym punkcie jest coraz trudniejsze.
Uwaga Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi A) - na świecie istnieje jedynie jedna sztuka zawierająca tę wiedzę.
ROZWIĄZANIE
Chidori +30, Raikiri +40 i palec grzebalec to nie wiem ile, bo tam jest to stopniowanie. Nie chcę niczego sugerować na razie.

DODATKOWE UWAGI
Zmiana pod siebie, wiadomo.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 7 lip 2025, o 05:11
autor: Shins Hyo
Chidori i Raikiri imo nie - to nie są techniki takiego typu jak np. Rerugan czy właśnie Raiton: Jigokuzuki, które by nakładały jakiegoś rodzaju aurę chakry. Gdyby dodać Chidori, to musiałby wejść i np. Rasengan. I zaraz by się okazało, że połowa technik na forku.

Także Raiton: Jigokuzuki dla mnie na tak. Ale wtedy nie wiem, czy nie uprościć tego do 1 kosztu z 1 siłą, bo inaczej zacznie się kombinowanie czy lepiej wejść z 3 palcami i dostać bonus +X czy może technikę na 1 palec. Imo ta ekstra siła przy przekroczeniu siły techniki sprawia, że te wyższe limity przestają mieć sens.

W Suitonie za to technika Suiton: Mizukamakiri by się nadawała do tego zapisku. To jest "chakraflow" na ręce.
W Fuutonie absolutnie Fūton: Hien. To się nawet specjalnie nie różni od Rerugana.
W Katonie zaś Kaengiri.

W technikach żywiołowych jest jeszcze kilka technik, które dają statycznie +X siły dla użytkownika. Ale tych bym nie ruszał.

PS. Klanówek nie sprawdzałem, bo mam jeszcze resztki rozumu i godności człowieka.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 15:09
autor: Arii
Jeżeli chodzi o Palce Trzeciego - to nie wiem, jakby miało to wyglądać, żeby zaraz nie było, że technika da nam +120. Jeżeli już to możemy uznać, że w miarę stabilnym i odpowiednim plusem powinno być +60, chociaż nie wiem czy nie jest to za dużo...

z Chidori, Raikiri - nope, jak u Shinsu

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 16:53
autor: Shigemi
Myślę, że Raikiri i Chidori powinny zostać takie jakie są.

Co do palca, może dajmy bazowe +50 i wtedy, żeby było fabularnie +5 za każdy palec?

Wyjdzie wtedy:
5 Palców +50
4 Palce +55
3 Palce +60
2 Palce +65
1 Palec +70

Można też pomyśleć o mechanice "penetracji wytrzymałości", którą zaproponowałem w "skórkach na kunaie". Wtedy techniki tego typu możnaby oddzielnie skalować i nie miałoby się strachu o przekroczeniu limitu własnej wytrzymałości.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 17:27
autor: Shīrōdo
A może nie dawać palcom +1000000 siły tylko dać że bonus z nich dodaje się do wszystkich innych bonusów i dać im 10/20/30/40/50 łączące się z RnY to już +130 z medycznym mambożambo na S +100. te wartości i tak są duże jak dal mnie biorąc pod uwagę że mając staty na 200 z RnY albo innymi wspomagaczami mamy CS dający 50 siły i 20SC czyli mamy 200+50+technika 50(+20SC) czyli 320 + jakieś tai S +50 =370dmg. Dla porównania Ośmioogonisty bijuu ma 400 wytki.


Jeśli źle coś liczę, nie powinienem dodawać czegoś, proszę o sprostowanie

Ewenytualnie zostawić i tak wysokie watrości dmg jako techniki (i tak wzmaciany SC) bez przłożenia na + do stat tak jak sabaku ściskając piaskową macką mając wiecej siły na postaci nie dostaje bonusu do swoje siły jeśli ściśnie też dodatkowo łapkami oponenta

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 17:50
autor: Yuri Uchiha
no właśnie mam to samo - jak dla mnie najlepiej to zostawić całkowicie w spokoju tak jak jest. Nie dość, że można użyć tych palców z RnY co daje już nam +80 siły (bo walka o mniej to jest jak o klocki w przedszkolu) i nagle mamy zrobić do nich kolejny + to wyjdzie +50/70, to już z samych boostów mamy +130-150 Siły. Dodając to do naszej przykładowej 200? Nie no za mocne.

Skoro CK było za mocne BO TAK to jak dla mnie nie powinno być możliwości maksowania i tak potężnej techniki.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 17:54
autor: Ichirou
Nie uzywalbym argumentu RnY przy palcu grzebalcu bo to nie ma nic wspólnego.
Równie dobrze przy tej lub innej technice można mówić o łączeniu z SM CS czy RnY bo czemu nie. Np. wodne ramię Hozuki + broń chakra flow + SM pod siłę.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 17:58
autor: Shīrōdo
Podstaw sobie Iczirku każdą inną technikę RnY jest po prostu teraz modne więc każdy do tego porównuje ale jak pisałem (chyba) to RnY to tylko jeden z przykładów innych cudów na kiju które by się tu aplikowały.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 18:09
autor: Ichirou
Nie wiem dlaczego w tej technice powiedzmy +60 siły do jednego uderzenia jest uznawane OP, a w technikach chakra flow gdzie na randze A jest jakieś +40 podtrzymywane co turę już nie.
Domu na B oprócz mocnej zbroi daje +30 do siły ciosów i nie wymaga nawet kosztu utrzymania a może trwać kilka tur jeśli zbroja sie nie rozpadnie.

Możliwości łączenia ze wspomagaczami też są.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 18:17
autor: Shīrōdo
Ja z kolei nie wiem gdzie zaczęło się łączenie bosnusów z różnych technik gdy będąc juugk przed reworkiem jeszcze jak używałem wielkiej piachy i wcześnie dającej bonus +30 siły i taijutsu to bonusem +50 to liczyło się wyższa wartość techniki a nie sumę. Z kolei obecnie się to sumuje wszystko i nie wiem kiedy weszła taka zamiana.
Druga kwestia op jest przerabianie technik tak by można było sobie je dodawać do wzoru gdzie siłą techniki jest chakrowym twór a nie boost do stat?
Może wszystkie techniki które są (jak nie ma to dajmy możliwość tworzenia w wt) będą tworzone na ręce i miały na S 300 siły ale jak masz więcej na postaci to będzie alikowało bonus do siły postaci? Siła palców nie wynika z siły wpychania palucha w cel a siły zebranej energii raitonu i skupieniu jej w coraz mniejszym punkcie.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 18:22
autor: Ichirou
Techniki Juugo i tai/buki nie sumowaly się, bo był taki zapis. Podobny zapis jest chociażby w klanie Inuzuka. W tych klanach większe lub stałe bonusy z unikalnego stylu walki zastępują bonusy "zwykłych" stylów.
Czy w przypadku technik chakra flow na broń jest zapis o braku sumowania z tai/buki? Albo w Chakra Kogeki z tai?

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 18:23
autor: Brook
Ogólnie geneza tego pomysłu wzięła się stąd, żeby wspomniane te techniki COŚ dawały. Do im podobnych jak wspomniany Rasengan też bym takie coś widział. Rozumiem, że waszym kryterium jest tutaj, czy technika jest podtrzymywana na dłoni i przez to ma jakieś cechy chakra flow, ale ja sobie myślę, że w sumie każda, którą nakładamy na kończynę i nią bijemy ma problem, że w pewnym momencie staje się słabsza od zwykłego uderzenia dłonią. Tak samo jak z technikami D, C lub B, których teraz już praktycznie nikt nie używa.
Mając 200 bazowej siły możesz zrobić pieczęci, przyjąć postawę, odpalić sharka i zaszarżować z Chidori na przeciwnika, aby dziabnąć go za 160 czyli o 40 mniej niż gdybyś uderzył go bez niczego. Przy Raikiri no to trzeba by było użyć jakiegoś tai, aby to 230 przeskoczyć, ale ostatecznie to też nie jest trudne. To są techniki, które wzmacniały uderzenia użytkownika, a nie są rzucane na przeciwnika z siłą X. To są uderzenia z łapy + coś, a ostatecznie biją za mniej niż samo uderzenie z łapy.
Co do Jigokuzuki, no to tak, jeden palec bije za 290, mniej palców za mniej niż 280, gdzie jeśli mamy 200 bazowo i wspomniane Rny no to rzeczywiście nie ma sensu tego używać w ogóle, bo po co marnować chakrę na 10 siły więcej, albo wręcz obniżać siłę swojego ciosu.
W dotonie oprócz wspomnianego domu, które nie ma kosztu podtrzymania, mamy wprost bonus +50 do siły czy +120 na technice kamiennej łapy bez bawienia się w dmg bazowy, bo tamte techniki, tak jak Jigokuzuki, chidori i raikiri moim zdaniem, wzmacniały uderzenia użytkownika. Technika Hozuki, chakra kogeki, reberu haretsu, techniki hyuga, to są inne analogie. Te trzy techniki raitonu są pod tym względem przestarzałe, a mamy tam przecież również
Nazwa
Raiton: Dendō Hando
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Bezpośredni
Koszt
E: 14% | D: 12% | C: 10% | B: 8% | A: 6% | S: 4% | S+: 2% (1/2 na turę)
Statystyki
Dodatkowe
Porażenie I
Opis Podstawowa technika Raitonu, idealna dla shinobi, którzy dodatkowo specjalizują się w Taijutsu. Użytkownik przesyła chakrę Raitonu do swoich pięści lub nóg, a następnie uwalnia ją. Efektem tego jest wzmocnienie za pomocą błyskawic kończyn użytkownika, dzięki czemu podczas walki wręcz zadaje się obrażenia nie tylko fizyczne, ale również elektryczne, które mogą wywołać Porażenie. Bardzo niebezpieczne przeciwko użytkownikom Dotonu.
Uwaga Jeżeli Siła użytkownika jest odpowiednio wysoka, to zamiast bazowej wartości uznaje się Siłę użytkownika powiększoną o 10 punktów na potrzeby rozpatrywania sytuacji takich jak przebijanie się przez zasłony lub przełamywanie odporności na obrażenia celu. Stosowana jest korzystniejsza wersja dla użytkownika.
Dla mnie Chidori, Raiki i Jigokuzuki robią w sumie tą samą albo bardzo podobną rzecz co technika wyżej, a mianowicie skupiają chakrę raitonu w kończynie, którą następnie wali się w przeciwnika.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 18:30
autor: Shīrōdo
Ale jak bije mniej jak możesz rozwijać SC która właśnie po to powstała żebyś mógł bić technika więcej niż łapką?

Techniki domu nie wiem czemu poszedł bonus do siły, kamienna łapa z Ski zakazanej co ma połowę mniej PA niż Raitonowy wspomagacz i buffuje tylko siłę.

W kwestii przestarzałości to żywioły były reworkowane w tym samym okresie i nie licząc sporej przerwy działania forko to nie tak dawno.

Ja jestem na nie. Nie jest to technika wzmacniająca jak Dotonowa kamienna łapa. Paluch mają konkretny dmg wynikający z faktu który podałem wcześniej. Także mnie tam to nie przekonuje.

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 18:42
autor: Yuri Uchiha
mnie również :) + może przestańmy wzmacniać i tak już całkiem silny żywioł i zróbmy coś, żeby pozostałe nie odstawały. Np. Fuuton. Bo tak będziemy się bawić w wzmacnianie Raitonu z egoistycznego nastawienia, "bo dla mnie" a inne żywioły mają słabiej, mniej lub bez innych rozwiązań :)

Re: Chidori, Raiki i palec grzebalec

: 8 lip 2025, o 19:08
autor: Ryū
Jeśli faktycznie został zaadresowany problem, że te techniki tracą na sile i widzi się jakiś schemat, to należałoby go zrobić w całości poprawnie - czyli nie tylko te trzy techniki, ale przejrzeć wszystkie, zebrać je i zmodyfikować, żeby nie tworzyć dalszych odchyłów w balansie i nie musieć wrzucać 10 pomysłów na to samo.