Strona 1 z 1

Skórki na kunaie - zmiany w broniach

: 28 maja 2024, o 18:35
autor: Mukutaro
PROBLEM
Katana niczym się nie różni od kunaia, a Zanbatō od sztyletu. Problem wisiał długo, prawda, i nie boli AŻ TAK. Ale z Kaiem usiadłem nad tym i wspólnie stworzyliśmy coś takiego. Pomysł żeby je rozróżniać.

ROZWIĄZANIE
Każda z broni meele będzie dawała małe bonusy na podstawie kilku rzeczy:
  • Czy broń jest lekka czy ciężka. Ciężkie mają większą Siłę kosztem Szybkości, a lekkie na odwrót - więcej Szybkości kosztem Siły.
  • Jednoręczna czy oburęczna? Jeśli jednoręczna to można do niej dobrać dodatkową broń pokroju wakizashi, kunaia czy tanto. Jeśli dwuręczna to dostaje bonus do Siły. Można też trzymać broń jednoręczną samą i dodać sobie +5Szyb/+5Perc (dla katanowych purystów).
  • Czy broń jest przeznaczona do ofensywy, defensywy czy jest zbalansowana. Ofensywne bronie dostają staty kiedy atakujesz, proste. Kiedy się bronisz, nie dodają niczego. Odwrotnie bronie defensywne. Bronie zbalansowane dodają i do ataku i do obrony. Czyli są uniwersalne, jak na przykład stara dobra katana. Ofensywna to na przykład miecz obosieczny ablo kastety z ostrzami. Defensywna - włócznie, kije bo, tępe kastety, itd.
    Starałem się by każda broń miała swoje zastosowanie. Jak pokazać, że włócznia jest bardziej defensywna od katany? Albo kij bo, jak pokazać jego defensywność? Dostajesz staty jak się bronisz, proste. Jak pokazać agresywność miecza-kolosa? Jak bijesz to dostajesz staty, ale nie jak się bronisz.
Z tego wychodzą takie rzeczy:
Nazwa
Sasumata
Typ
Broń drzewcowa
Styl
Mokuzai
Rozmiary
Statystyki
Dodatkowe
Broń dwuręczna; Postawa agresywna
Opis Broń podobna w swoim zastosowaniu do kija Bō, jednak podstawową różnicą jest to, że została całkowicie wykonana z metalu. Oprócz tego kij zakończony jest w kształt litery U, dzięki czemu świetnie sprawdza się w przypadku blokowaniu ewentualnych ataków. Wystarczy tylko wcisnąć ostrze oponenta w odpowiednie miejsce. Przy odpowiednich ruchach takie "zaklinowane" ostrze, po prostu zostanie wyrwane, jeśli oponent nie zdąży go wyciągnąć na czas. Duża część broni została pokryta metalowymi wypustkami, potęgującymi obrażenia obuchowe wywoływane przez broń. Zdzielenie czymś takim jest znacznie bardziej bolesne, niż oberwanie płaską powierzchnią i może wywołać nawet rozcięcia na skórze i krwotoki. Skuteczna walka tym orężem wymaga użycia obu rąk.
Wymagania
Cena
1200 Ryō za sztukę
Nazwa
Wielki kunai
Typ
Ostrze długie
Styl
Chanbara
Rozmiary
Statystyki
Dodatkowe
Broń jednoręczna; Postawa balansu
Opis Kunai tak naprawdę tylko z nazwy - w rzeczywistości jest to niskiej jakości miecz dla ludzi bez dużych możliwości finansowych. Wykonany z jednolitego kawałka metalu z "zapychającymi" domieszkami, przez co nie jest zbyt wytrzymały. Nie posiada nawet rękojeści - jej substytutem jest cieńszy kawałek owinięty bandażem, długi na tyle, by broń można uznać za półtoraręczną. Świetna broń, jeśli potrzebujemy relatywnie tanio i szybko wyposażyć armię lub czegoś, czym jesteśmy w stanie zabić na początku naszej "przygody".
Wymagania
Cena
300 Ryō
Nazwa
Shuang gou
Typ
Ostrze długie, hak
Styl
Chanbara
Rozmiary
Statystyki
Dodatkowe
Broń jednoręczna; Chwyt; Postawa defensywna
Opis Specyficzny rodzaj oręża, który nie jest często widywany na polach walki. Pochodzi od mnichów z północnych rubieży, jednak niektórzy wojownicy przejęli od nich to uzbrojenie. Najbardziej charakterystyczną cechą broni jest zakończenie na kształt haka umożliwiające zaczepienie o broń przeciwnika i wyrwanie jej gwałtownym szarpnięciem. Ponadto Shuang gou wyróżnia się zaostrzoną osłoną rękojeści w kształcie półksiężyca, a do jej zakończenia przytwierdzone jest również ostrze o długości 5 cm.
Wymagania
Cena
800 Ryō
Nazwa
Sztylet Sai
Typ
Ostrze krótkie
Styl
Chanbara
Rozmiary
Statystyki
Dodatkowe
Dodatkowa; Druga ręka - obrona
Opis Rozwinięcie idei wykorzystania sztyletu na polu walki. W rzeczywistości są to cieńsze i krótsze miecze, zazwyczaj używane przez skrytobójców lub jednostki skupiające się po prostu na szybkości. Ich główną zaletą jest możliwość wyprowadzania precyzyjnych pchnięć, idealnych do atakowania opancerzonych przeciwników lub uderzeń w punkty witalne. Ich uszkodzenie zazwyczaj oznacza śmierć i tu właśnie sztylety Sai brylują. Dodatkowe ostrza pozwalają na blokowanie broni przeciwnika, co pozwala zmniejszyć minus małego zasięgu. Do dobrego wykorzystania tej broni potrzeba jednak dużego doświadczenia.
Wymagania
Cena
400 Ryō
Starałem się by dwuręczne dawały około 30 stat, a jednoręczne ~ 15, ale możesz dodać do nich nieco z broni w drugiej ręce. Albo trzymać dowolną jednoręczną oburącz albo korzystać tylko z niej, wtedy +5/+5
Tutaj link do podsumowania jak to wszystko było liczone + główne pryncypały/logika idąca za takimi a nie innymi statami.
Mamy ewidentne rozróżnienie broni, która od czego jest i w jakiej sytuacji jest najlepsza. Sztylety Sai służą do czegoś całkowicie innego niż kunai czy wakizashi, katana różni się od Tachi, a Łańcuch z kolcami jest inny od zwykłego.

DODATKOWE UWAGI

Oczywiście same wartości są do ustalenia i zmiany. Jeśli nie chcemy Obrony/Ataku/Balansu możemy po prostu przemieszać właściwości i dać Obronie Percepcję, Atakowi Szybkość, a Balansowi i to i to i pozwolić im być dodawanymi cały czas, nie jest to przeszkoda. Ale główną ideą jest to, żeby każda broń dawała delikatnie inne bonusy i była inna. Dzięki temu byłby sens kupowania droższych broni niż kunai, bo dawałyby proporcjonalnie więcej i w innych miejscach. Im out.

Re: Skórki na kunaie - zmiany w broniach

: 28 maja 2024, o 19:39
autor: Kai
Oczywiście, że świetny pomysł <catcoffe> . Temat leżał odłogiem właściwie od założenia forum - skórki na kunaia były już memem i fajnie gdyby wprowadzić coś, co urozmaici gameplay szermierzy.

Osobiście jeszcze uważam, że bronie krótkie (kunai, sztylet) powinny mieć dodatkowy bonus jeżeli nie do ataku, to chociażby do "ciosu z ukrycia" jeżeli jest wykonywany takim rodzajem broni. W przeciwnym razie są tylko katapultą dla notek wybuchowych albo amunicją dla Ayatsurich. I nie ma w tym nic złego - po prostu uważam, że danie im dodatkowego bonusu nikogo nie zaboli.

Re: Skórki na kunaie - zmiany w broniach

: 28 maja 2024, o 21:52
autor: Kizuna
Mechanicznie się nie wypowiem bo nie mam żadnego rozeznania w Buki, ale super by było, gdyby bronie się czymś różniły. Keep cooking <catstare>

Re: Skórki na kunaie - zmiany w broniach

: 28 maja 2024, o 23:31
autor: Tenshi
Za

Re: Skórki na kunaie - zmiany w broniach

: 29 maja 2024, o 21:00
autor: Hanashi
Bardzo fajny pomysł, super sprawa. W sumie to chyba mechanicznie aż tak dużo nie zmienia, a jest po prostu dodatkowym fluffem.

Właściwie to można byłoby nawet usunąć bronie ze sklepu i wprowadzić jedynie typy broni "Ostrze długie" "Ostrze krótkie". Szybciej by się przewijało sklep i byłoby łatwiej <catgiggle>

Re: Skórki na kunaie - zmiany w broniach

: 29 maja 2024, o 21:33
autor: Ryuujin Kodai
W sumie spoko i trochę kontruje Takeda bo łuki mają swój dmg który dodaje się do stat użytkownika [zgodnie z wzorem ale zawsze] Także ja na tak

Re: Skórki na kunaie - zmiany w broniach

: 30 maja 2024, o 00:44
autor: Brook
Oczywiście że nieświetny pomysł. Ubranie bonusów do statów w złoty papierek niczego nie zmienia, bo ostatecznie te wszystkie określenia można pominąć i wszystkim broniom dać flat zielony + bez tych kategorii. Niektóre warunkowe bonusy, niektóre nie, ale ogólnie wszędzie na korzyść. Obecnie bronie i tak wypadają lepiej od walki wręcz bez broni bo dają dostęp do chakra flow, więc niepotrzebny im kolejny plusik. Temat odrzucam bo na pewno to nie wejdzie.
Kai kiedyś podzielił się na chacie pomysłem żeby dać sztyletowi bonus do ataku z zaskoczenia i to mi się podobało, dlatego byłem ciekawy innych kreatywnych pomysłów, ale to nie jest kreatywne ani zbalansowane. Jestem jednak otwarty na jakieś niebuffujące propozycje zróżnicowania broni w przyszłości.