Wiem, że temat mechanicznej zmiany w paktach już był - dodanie konkretnej specjalizacji i wymagań co do niej w przypadku summonów. Zaczęłam jednak zachodzić w głowę co do tego, że nie ma w żaden sposób sprecyzowanego jak ich rozmiar przenosi się na posiadane przez nie umiejętności. W końcu dosyć śmiesznym by było, by gigantyczny Summon był tak samo traktowany jeżeli porównać je z takim maleńkim. Chociażby jeżeli chodzi o zasięgi technik - jeżeli summon jest wielkości bijuu i strzela techniką przykładowo na 10 metrów, to dłuższą ma łapę czy inną kończynę. A z drugiej strony, aby maleńka myszka wystrzeliła 10 metrowy strumień ognia jak bardzo przekracza to jej rozmiar? Wiem, że dołoży to trochę cyferek, których sama nie lubię, ale uważam, że warto nad tym pomyśleć. Nie będę się odnosić do bezpośredniego przeliczania wielkości na zasięg, po prostu można je skategoryzować w konkretnych wielkościach
ROZWIĄZANIE
Proponowane przeze mnie rozmiary summonów
Maleńki - wielkości myszy, wróbelka, dużych owadów
Mały - wielkości średniego kota, królika
Średni - wielkość wilka, lamparta
Duży - wielkość konia, człowieka
Ogromny - wielkości wielorybów
Monstrualny - Wielkości Bijuu - jeden na pakt, ranga S
Wielkości zasięgów technik
Maleńki 50% standardowego zasięgu zaokrąglonego w górę
Mały 75% standardowego zasięgu technik
Średni/Duży - standardowe zasięgi technik
Ogromny 125% standardowego zasięgu technik
Monstrualny 150% standardowego zasięgu technik
Aby zrekompensować zasięg, koszty przyzwania również by były zmienione - małe summony byłyby nieco tańsze, a duże droższe
Maleńki 75% standardowego kosztu rangi summona
Mały 85 % standardowego kosztu rangi summona
Średni/Duży - standardowy koszt rangi summona
Ogromny 115% standardowego kosztu rangi summona
Monstrualny 125% standardowego kosztu rangi summona
Dodatkowo większa wielkość wpływałaby na statystyki fizyczne. Im większe zwierze tym większa masa i siła, trudniej się przebić przez jego skórę, ale traci na szybkości, za to odwrotnie sytuacja ma się do małych stworzeń, które są szybkie, zwinne, ale dużo trudniej wyprowadzić im atak, który będzie w stanie faktycznie zranić przeciwnika.
Dla ciekawego zróżnicowania, aby zachęcić do brania różnej wielkości summonów każdy miałby coś specjalnego.

Ciekawym pomysłem by był otwarcia do nauki dla summonów ścieżki żywiołowej - zrobić z tego specjalizację. Summon będzie mógł posiadać wybrany jako specjalizację konkretny żywioł (lód, kwas, lawa etc.), w zamian za niemożliwość brania innych dziedzin - ninjutsu, fuin et. (będzie posiadał techniki ninjutsu E oraz fuin E). Pakt wtedy opierałby się jedynie na żywiołach i stylach. Byłoby to coś ciekawego i wprowadziło dodatkowe zróżnicowanie wśród paktów. To jako do dodatkowego przemyślenia bo można by stworzyć też inne tego typu specki.
DODATKOWE UWAGI Proponowane wartości to jedynie wartości przykładowe, do dostosowania