Strona 1 z 1
Statusy postaci
: 6 kwie 2023, o 20:56
autor: Kamiyo Ori
PROBLEM
Jest wiele sytuacji oraz technik na forum, które korzystają z nieistniejącej mechaniki. Z tego niestety powodu nie można tworzyć technik opartych o te i inne efekty. Większość rzeczy oczywiście można przedstawić w sposób fabularny, ale na potrzeby sytuacji, które tego wymagają warto mieć twardą rozpiskę zasad, która wyjaśni nieścisłości.
ROZWIĄZANIE
W oparciu o popularny system rpg D&D 5E wyszczególniłem te statusy, które mogą dotyczyć naszych postaci w różnych sytuacjach.
Oślepiony : Postać traci możliwość wykorzystywania swojej Percepcji opartej o wzrok i jeśli jego Konsekwencja wynosi mniej niż 81 to pada na ziemię (status Powalony).
Przykłady: Bombki i Notki świetlne (Możliwe różne progi Konsekwencji dla każdej? ), Technika Genjutsu: Raigen Raikochu
Ogłuchły : Postać traci możliwość wykorzystywania swojej Percepcji do nasłuchiwania (Zasięg słuchu traktowany jest jak dla Percepcji poniżej 81 ).
Propozycje przykładów: Bliska obecność notki wybuchowej przy odpaleniu (tj. 1 i 2 strefa zgodnie z mechaniką zasięgu działania Notek), Genjutsu dźwiękowe
Wyczerpany : Postać jest bardzo zmęczona i ma różne stopnie wyczerpania, które wpływają na jej zdolności. Kolejne poziomy wyczerpania SUMUJĄ wywoływane przez nie efekty.
Propozycje przykładów: Forsowny marsz, długa walka i inna aktywność fizyczna, upojna noc z narzyczoną/ym
Przerażony : Postać jest przerażona i nie może zbliżyć się do przyczyny swojego strachu. Możliwe są tylko metody walki na dystans.
Przykłady: Użycie aury z Kontroli Chakry na poziomie S+, Techniki Genjutsu, takie jak: Magen: Narakumi no Jutsu, Jigoku Koka no Jutsu i inne próbujące wywołać ten efekt, (jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, aby to wyrazić przy pomocy systemu, to czekam na propozycję )
Pochwycony : Postać jest Unieruchomiona oraz możliwe są do przeprowadzenia techniki bliskiego dystansu(tj. chwyty, duszenia, rzuty itp.).
Przykłady: Technika taijutsu Rakankenu: Raigā Bomu, Techniki Hachimonu: Omote Renge i Ura Renge
Unieruchomiony : Nie może się poruszać. Szybkość postaci traktujemy jakby wynosiła 0.
Przykłady: Kagemane no Jutsu, Technika Taijutsu Uniwersalnego: Aian Kurōī,
Związany : Postać nie może się poruszać i wykonywać żadnych akcji. Szybkość postaci traktujemy jakby wynosiła 0. Wszystkie ataki na taką postać otrzymują bonus +40 do Siły .
Przykłady: Technika klanu Nara:Kagemane no jutsu, założenie liny i/lub kajdan, Użycie reberu Sabaku i Maji(metalowy piasek), shibari
Unieruchomiony : Postać nie może się poruszać. Szybkość postaci traktujemy jakby wynosiła 0. Wszystkie ataki na taką postać otrzymują bonus +40 do Siły .
Przykłady: Technika klanu Yuki: Hyoton: Hyōshō, przyklejenie się do podłoża, osłupienie po przeczytaniu tej ściany tekstu.
Niewidzialny : Postać nie może być namierzona przy pomocy zwykłych testów percepcji opartych o wzrok . Ataki wręcz takiej postaci mają dodatkowy modyfikator +40 do siły . (Może coś o postaciach oślepionych? )
Przykłady i propozycje: Technika Ninjutsu: Meisaigakure no Jutsu, (może jakiś bonus do technik dystansowych? )
Powalony : Postać leży na ziemi i nie może używać pełni swojej szybkości. Możliwe jest czołganie się z maksymalnie 1/2 Szykości . Normalne ataki wykonuje z 1/2 Siły . Atak przeprowadzony na taką postać ma +40 do Siły , jeśli został wyprowadzony z odległości do 1,5 metra. Na potrzeby broni miotanych zasięg do postać jest traktowana jakby była 15 m dalej (może inaczej? ).
Przykłady: Taijutsu Goken: Konoha Reppū, położenie się na ziemi, przewrócenie się na skórce od banana, szukanie szkieł kontaktowych, (Może jakieś debuffy do percepcji w przypadku wypatrywania takiej postaci? )
Ogłuszony : Postać jest ogłuszony nie może wykonywać żadnego ruchu i techniki do momentu otrzymania kolejnego obrażenia lub minięcia efektu.
Propozycje przykładów: Atak na głowę przeciwnika, który wywołuje przynajmniej średnią ranę , atak na punkty witalne.
Nieprzytomny : Postać jest nieprzytomna. Upuszcza wszystkie trzymane przedmioty i otrzymuje status Powalony . Szybkość spada do 0 . Nie może mówić i reagować na zmiany otoczenia. Wszystkie ataki na taką postać otrzymują bonus +40 do Siły
Propozycje przykładów: Technika Seido(sic!): Nise no shi, spanie, atak na głowę przeciwnika, który wywołuje przynajmniej ciężką ranę , atak na punkty witalne.
Duszony : Postać jest duszona. Status jest nakładany automatycznie, po przekroczeniu pojemności płuc. Siła techniki duszenia musi być w stanie zadać przynajmniej lekką ranę , zgodnie z tabelką wytrzymałości. Duszona postać otrzymuje co turę lekką ranę i nie może otrzymywać leczenia z żadnego źródła dopóki status nie ustanie.
Przykłady: igraszki z narzeczoną/ym, Technika Hozuki: Suihō no jutsu, Technika Suitonu: Suirō no Jutsu, trzymanie czyichś rąk na gardle i zaciskanie, niektóre techniki bliskiego dystansu, walka pod wodą.
Pojemność Płuc:
Podwajamy co każdy próg Wytrzymałości, zaczynając od 1 minuty, tj:
0-40 - 1 minuta
do 80 - 2 minuty
do 120 - 4 minuty
do 160 - 8 minut
do 200 - 16 minut
itd.
Poziomy wyczerpania:
1 - Percepcja postaci dostaje negatywny modyfikator - 40
2 - Prędkość postaci spada o połowę(zaokrąglamy w górę)
3 - Siła i wytrzymałość dostaje negatywny modyfikator - 40
4 - Wytrzymałość postaci spada o połowę (zaokrąglamy w górę)
5 - Szybkość postaci spada do 0
6 - Śmierć
DODATKOWE UWAGI
Czerwone - Debuffy
Zielone - Buffy
Żólte - propozycje do dyskusji
Zapraszam do dyskusji zarówno samego pomysłu jak i wartości poszczególnych modyfikatorów.
Re: Statusy postaci
: 6 kwie 2023, o 21:01
autor: Obi Wan Nerobi
Hehe
Re: Statusy postaci
: 6 kwie 2023, o 21:02
autor: Souei
Przepraszam, ale ja mam PTSD po Inoszu i to dla mnie jeszcze za wcześnie za taki pomysł. Rany na psychice są zbyt świeże.
Re: Statusy postaci
: 6 kwie 2023, o 21:06
autor: Papyrus
Czy Was H@ opuscil?
Re: Statusy postaci
: 6 kwie 2023, o 21:20
autor: Kamiyo Ori
Podkreślam jak napisałem we wstępie:
Większość rzeczy oczywiście można przedstawić w sposób fabularny, ale na potrzeby sytuacji, które tego wymagają warto mieć twardą rozpiskę zasad, która wyjaśni nieścisłości.
Re: Statusy postaci
: 7 kwie 2023, o 10:07
autor: Boyos
A to nie mieliśmy ułatwiać mechaniki zamiast ją komplikować dodając kolejne statusy?
Re: Statusy postaci
: 7 kwie 2023, o 12:18
autor: Kamiyo Ori
@Boyos
Jestem bardzo otwarty na uproszczenie tych mechanik, ogólnie pomysł jak napisałem wziąłem z D&D, gdzie to jest jeszcze mocniej pokomplikowane i są advantage/disadvantage w zależności od różnych stanów. Naczelnym zadaniem tych statusów jest danie podkładki do tworzenia różnych akcji i kombinacji w walce, co w moim odczuciu znacznie by ją wzbogaciło.
Przy okazji umożliwi stosowanie technik z łapaniem, obezwładnianiem i duszeniem, just sayin'
A mówiłeś, że nie zaglądasz do pomysłów
Re: Statusy postaci
: 7 lip 2023, o 12:22
autor: Obi Wan Nerobi
Zamykam. Nie taką drogę przewidujemy w zmianach systemu na forum.