- Nazwa
- Mokuzai
- Zasięg
- Zależny od posiadanej broni
- Specjalizacja
- Broń drzewcowa
- Opis Jeden z bardziej wszechstronnych sposobów walki - tuż obok Chanbary. Mokuzai daje użytkownikowi wybór w kwestii rodzaju broni, jaką mogą się posługiwać. Każde narzędzie opiera się na trzonie z drewna, często zakończone ostrzem u nasady. Adepci stylu mogą zacząć od posługiwania się kijem, aby w późniejszej fazie nauki posłużyć się bardziej zaawansowaną włócznią czy naginatą - a za najbardziej brutalną broń uważa się kosę. Osoba posługująca się tym stylem uważa się za agresywne i za wszelką cenę napierające do przodu. Jak się okazuje, nawet zwykła laska może okazać się zabójczym narzędziem w rękach posiadacza tego stylu. Właśnie dlatego, że każdym rodzajem broni walczy się inaczej pozwala użytkownikowi na niezliczone kombinacje. Kij daje możliwość szybkiego sięgnięcia przeciwnika i połamania mu kości. Włócznia pozwala utrzymać odpowiedni dystans i uderzać w czułe punkty. Naginata umożliwia robienie zamachów, przez co pocięci wrogowie są niechybnie zmuszani do odwrotu. Niemniej to kosa stanowi zwieńczenie mistrzostwa we władaniu tym stylem. Potężne i często chaotyczne uderzenia pozwalają bezwzględnie narzucić dominację w starciu. Ponadto użytkownicy mogą przedłużyć swoje ataki na średni dystans łącząc swoją broń za pomocą liny lub łańcucha.
- Właściwości Mokuzai pozwala na lepsze posługiwanie się bronią drzewcową (wykluczając broń typu tonfa, nunchaku), a ataki tego stylu opierają się głównie na Sile i Szybkości.
Pasywna umiejętność: Aikido (trwająca od 1 do 5 tur) potęguje umiejętności władania bronią:[list][*]Krótka/lekka (Kij Bō, kama) +5 Siły i Szybkości
[*]Długa/ciężka (Włócznia, naginata, yari, guandao, sasumata) +10 Siły i +5 Szybkości
[*]Kosy/brutalna +15 Siły i +10 Szybkości[/list]
ROZWIĄZANIE
- Nazwa
- Kamakiri
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni, na długość broni
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Minimalnie 60 siły do próby przecięcia przeciwnikowi kończyny, +10 Szybkości
- Opis Każdemu wojownikowi zależy na dominacji pola walki. Kiedy zwykłe ruchy i cięcia nie wystarczają do wygranej, wtedy użytkownikowi Mokuzai przychodzi na pomoc niekonwencjonalna myśl. Mając broń w ręku bierzemy zamach na przeciwnika, po czym do tego ruchu dodajemy moment obrotu ciała wokół własnej osi, z czego wychodzi nam drugi silniejszy cios. Obrót możemy wykonać w dowolną stronę zaraz po machnięciu bronią, a nawet do ataku przeciwnika za naszymi plecami. Przy odpowiednim wyczuciu możemy odciąć komuś rękę lub ściąć mu głowę. Technika najlepiej sprawdzi się dla tych, co władają sierpem, kosą albo naginatą.
- Nazwa
- Gairaishū Kaiatari
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni, na długość broni
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Minimalnie 60 siły do próby przecięcia przeciwnika na pół, +10 Siły
- Opis Silny ruch dostępny już na początku drogi użytkownika Mokuzai. Do jego poprawnego wykonania konieczne jest posiadanie kosy, ewentualnie innej broni z ostrzem (naginata, yari). Uderzenie kijem umożliwi nam jedynie złamanie kości przeciwnika przy czystym trafieniu w ciało. Na początek wykonujemy solidny i szybki zamach celując poziomo w przeciwnika. Jeśli ominiemy jego blok lub go przełamiemy - o co nietrudno przy odpowiedniej sile uderzenia - wtedy możemy nawet rozciąć słabszych przeciwników jednym ciosem.
- Nazwa
- Yosakugiri
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni, na długość broni
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Podczas używania techniki otrzymujemy +10 Szybkość
- Opis Użytkownik wykonuje krótki zamach swoją bronią wyprowadzając tym samym szybki i silny cios skierowany na dolne partie ciała przeciwnika. Atak za pomocą broni z ostrzem (kosa, naginata) ma szansę odciąć przeciwnikowi nogę, a na pewno spowodować solidne rozcięcie. W przypadku uderzeń obuchowych efektem mogą być połamane kości, a nawet samo wytrącenie oponenta z równowagi daje nam przewagę. Z drugiej strony wystarczy podskoczyć by uniknąć obrażeń - o ile jesteśmy sprawniejsi od wykonującego.
- Nazwa
- Yōdō
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Podczas używania techniki otrzymujemy +10 Siły
- Opis Prosta metoda pozwalająca na wykorzystanie ataku przeciwnika. Gdy wróg atakuje nas swoją bronią, wtedy my płynnie odsuwamy się w jedną ze stron i ustawiamy bokiem do niego. Po tym zagraniu mamy możliwość uderzenia własną bronią w jego tak, aby użyć impetu przeciwko niemu. Sztuczka ta sprawia, że oponent zostaje pociągnięty w miejsce, w którym staliśmy przed unikiem i traci równowagę odsłaniając plecy dla naszego cięcia. Mniej brutalnym wariantem jest podstawienie nogi, żeby przewrócić przeciwnika.
- Nazwa
- Gairaishū Chikaku
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależny od długości liny/łańcucha, maksymalnie 10 metrów
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Podczas używania techniki otrzymujemy +20 szybkość
- Opis Technika pozwalająca wydłużyć zasięg naszych ataków za pomocą przymocowania do broni łącznika. Jego rolę musi pełnić łańcuch lub lina (stalowa żyłka jest za cienka). W takiej formie rzucamy bronią w wybranym przez siebie kierunku i odpowiednio naciągamy drugi koniec liny łączącej broń - nie osiągniemy lepszej precyzji ataku niż trzymanie jej w dłoni, ale pozwala nam zadać niespodziewany cios bez narażania się na kontratak. Manewr ten pozwala nam na zadanie nie więcej niż dwóch takich ataków po sobie, po których jesteśmy zmuszeni do przyciągnięcia broni do siebie.
- Nazwa
- Gairaishū Rendan
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Długość broni
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Podczas używania techniki otrzymujemy +20 Siły
- Opis Ten atak pozwala na uwolnienie swojej siły, zasypując przeciwnika serią ciosów. Jeśli zgramy ze sobą wszystkie elementy i nie pozwolimy uciec wrogowi, wtedy możemy pozostawić mu dotkliwe rany. Nie mamy do czynienia z konkretnymi ruchami, a z całą serią zadawanych chaotycznie ataków, które łączą w sobie szybkość i siłę użytkownika. Technika świetnie sprawdza się w sytuacji, gdzie jest potrzeba przełamać się przez blok albo trafić zwinnego przeciwnika. W zależności od posiadanej broni musimy liczyć się z lepszym lub gorszym efektem. Najodpowiedniejsza do przebicia wydaje się kosa. Naginata lub Guandao powinny posiekać przeciwnika, zaś kij Bō i Susumata połamać kości.
- Nazwa
- Oshisusumeru (zastąpione Ikioi)
- Ranga
- C
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależny od broni + maksymalnie 2 metry
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe Podczas używania techniki otrzymujemy +10 Szybkości i Siły
- Technika możliwa do wykonania jedynie przy pomocy długiej broni drzewcowej: prosty kij, włócznia czy naginata.
- Opis Podczas walki najlepiej ustawić się w stałej pozycji, po której jesteśmy gotowi do ataku lub czekamy na ruch przeciwnika. Będąc w odpowiednim zasięgu wykonujemy nagły wypad w przód, a następnie korzystając z ciężaru naszego ciała dodajemy szybkie pchnięcie. Ten ruch sprawia, że wykonujemy cios z niesamowitym impetem i dajemy przeciwnikowi bardzo mało czasu na reakcję - zwłaszcza, gdy ten przed nami ucieka. Ponadto jest duża szansa przebicia bloku i uniemożliwienie sparowania naszej broni przez wroga. Im sprawniejsze jest nasze ciało, tym większy efekt możemy osiągnąć.
- Nazwa
- Ha Kaiten
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Bezpośredni, przed ciałem
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Podczas używania techniki otrzymujemy +30 Szybkości
- Opis Typowo defensywna technika, której zadaniem jest przełożenie naszej sprawności przeciwko niechcianym atakom wroga. Mając broń w ręku ustawiamy ją w wybranym przez siebie kierunku, żeby następnie zakręcić nią niczym śmigłem. Świetnie nadaje się do odparcia bardziej zmasowanych ataków bronią miotaną, jak choćby tych z rozmaitych mechanizmów wyrzutni. Niestety im precyzyjniejsze ataki, tym większa szansa na znalezienie odpowiedniego momentu między obrotem naszej broni. Jeśli obrona nam się powiedzie, wtedy nic nie stoi na przeszkodzie ruszyć z zaskoczenia na wroga.
- Nazwa
- Haya Nage
- Ranga
- B
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Podstawowy 10 metrów + dodatkowe 15% Siły.
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Podczas używania techniki otrzymujemy +30 Siły
- Opis Najbardziej nietypowa technika z całego stylu, która zmusza użytkownika do pozbycia się trzymanej broni na rzecz jednego, silnego ataku. Dopiero, gdy jesteśmy pewni swoich umiejętności lub zdesperowani na tyle, żeby dopaść przeciwnika, wtedy decydujemy się wycelować i rzucić przed siebie. Z racji, że broń przybiera formę pocisku, to jedynym rozwiązaniem użycia techniki jest zastosowanie włóczni.
- Uwaga Posiadanie przy sobie Włóczni lub Yari.
- Nazwa
- Iaigiri
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależy od długości ostrza
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Na czas używania techniki otrzymujemy +40 do siły
- Opis Odrębna wersja tej samej techniki wykonywanej przy pomocy katany. Po wykonaniu początkowej serii ciosów samuraj wykonuje bardzo potężne uderzenie z powietrza. Może się ono charakteryzować niezwykle dużą penetracją w przypadku broni takich jak np. Naginata, jednak jeśli zostanie wykonanie przy pomocy przykładowo młota bądź drzewca bez ostrza będzie to jedynie potężne uderzenie obuchowe.
- Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów | Gracze nie będący mechanicznie samurajami mogą nauczyć się techniki od samuraja (gracza), bądź zdobyć technikę na Wyprawie rangi B (razem z techniką Yōjinbō (Chanbara))