- Nazwa
- Iaidō
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależy od długości ostrza
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe Wysoka szybkość (ok. 80), posiadanie obu rąk, na czas używania techniki otrzymujemy +10 do szybkości
- Opis Technika stanowiąca "podstyl" walki w obrębie Battodo. Jest to umiejętność zadania błyskawicznego ataku z miecza znajdującego się w saya - cięcie może być zarówno horyzontalne, jaki i pionowe, skośne czy też w ogóle nie być cięciem lecz uderzeniem rękojeści, a nawet wykonanie bloku - wszystko to zależy od sytuacji oraz wyszkolenia wojownika. Praktyk Iaidō stawia na rozwiązanie walki w jednym, celnym uderzeniu, które dzięki zastosowaniu tzw. saya-biki (cofnięcia saya), zyskuje ogromną prędkość. Warunki: - Cięcia są zadawane z szybkością użytkownika zwiększoną o 10 - By ponownie użyć techniki Iaidō należy schować miecz.
- Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów | Gracze nie będący mechanicznie samurajami mogą nauczyć się techniki od samuraja (gracza), bądź zdobyć technikę na Wyprawie rangi C (razem z techniką Shōten)
- Nazwa
- Iaigiri
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależy od długości ostrza
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe
- Na czas używania techniki otrzymujemy +40 do siły
- Opis Odrębna wersja tej samej techniki wykonywanej przy pomocy katany. Po wykonaniu początkowej serii ciosów samuraj wykonuje bardzo potężne uderzenie z powietrza. Może się ono charakteryzować niezwykle dużą penetracją w przypadku broni takich jak np. Naginata, jednak jeśli zostanie wykonanie przy pomocy przykładowo młota bądź drzewca bez ostrza będzie to jedynie potężne uderzenie obuchowe.
- Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów | Gracze nie będący mechanicznie samurajami mogą nauczyć się techniki od samuraja (gracza), bądź zdobyć technikę na Wyprawie rangi B (razem z techniką Yōjinbō (Chanbara))
- Nazwa
- Yōjinbō (踊刃冒)
- Ranga
- A
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- od 3 do 7 metrów
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe Wymagana znajomość: Iaidō. Do poprawnego wykonania techniki potrzeba minimum 150 Szybkości oraz 100 Percepcji. Na czas korzystania, użytkownik otrzymuje +40 do Szybkości
- Opis Technika stanowiąca kwintesencje Bushidō – honorowego kodeksu samurajów: położenie swojego życia na szali celem pokonania wroga. Posiadający schowany w saya miecz wojownik, bierze na cel przeciwnika, który jest oddalony od niego do 7 metrów, ale nie bliżej niż 3 metry. Następnie wykonuje błyskawiczny doskok, z jednoczesnym dobyciem ostrza po skosie do góry zadając precyzyjne cięcie (dokładna trajektoria cięcia to od prawego biodra przeciwnika przez klatkę piersiową do lewego barku i wyżej). Po zadanym ciosie następuje jeszcze jeden krok w którym atakujący wytraca prędkość (stanowi to integralną część techniki, uniemożliwia to wykonanie kolejnego cięcia od razu po pierwszym). Uwaga: w przypadku leworęcznych szermierzy, cięcie jest zadawane odwrotnie - tj. od lewego biodra przeciwnika, przez jego klatkę piersiową do prawego barku. Decydujące jest tutaj ułożenie saya. Jako, że atak przeprowadzany jest jedynie po linii prostej, wojownik decydujący się skorzystać z tego jutsu jest wystawiony jest na atak z flanki (na skutek pojawianie się tzw. wizji tunelowej związanej z prędkością ataku i skupieniu się na jednym celu), lub też kontratak przeciwnika, jeśli ten zdoła uniknąć ciosu/będzie odpowiednio szybszy – stąd też druga nazwa techniki „Ryzyko tańczącego ostrza”
- Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów | Gracze nie będący mechanicznie samurajami mogą nauczyć się techniki od samuraja (gracza), bądź zdobyć technikę na Wyprawie rangi B (razem z techniką Iaigiri)
ROZWIĄZANIE
Jakie rozwiązanie ? Bardzo szybkie i prosto a mianowicie dodać technikę Iaido do stylu Mokuzai z takim dopiskiem
- Nazwa
- Iaidō
- Ranga
- D
- Pieczęci
- Brak
- Zasięg
- Zależy od długości ostrza
- Koszt
- Brak
- Dodatkowe Wysoka szybkość (ok. 80), posiadanie obu rąk, na czas używania techniki otrzymujemy +10 do szybkości
- Opis Technika stanowiąca "podstyl" walki w obrębie Battodo. Jest to umiejętność zadania błyskawicznego ataku z miecza znajdującego się w saya - cięcie może być zarówno horyzontalne, jaki i pionowe, skośne czy też w ogóle nie być cięciem lecz uderzeniem rękojeści, a nawet wykonanie bloku - wszystko to zależy od sytuacji oraz wyszkolenia wojownika. Praktyk Iaidō stawia na rozwiązanie walki w jednym, celnym uderzeniu, które dzięki zastosowaniu tzw. saya-biki (cofnięcia saya), zyskuje ogromną prędkość. Warunki: - Cięcia są zadawane z szybkością użytkownika zwiększoną o 10 - By ponownie użyć techniki Iaidō należy schować miecz. Do jego poprawnego wykonania konieczne jest posiadanie miecza, ewentualnie innej broni z ostrzem. Możliwe jest też wykonanie techniki za pomocą kija z tą różnicą iż w tym wypadku o połamanie kości przeciwnika nietrudno.
- Uwaga Dostępne jedynie dla samurajów | Gracze nie będący mechanicznie samurajami mogą nauczyć się techniki od samuraja (gracza), bądź zdobyć technikę na Wyprawie rangi C (razem z techniką Shōten)
DODATKOWE UWAGI
Jak mówiłem nie jest to błąd. Bardziej danie możliwości nauki podobnej techniki Mokuzai skoro w niej jesteśmy w stanie nauczyć się mocniejszej wersji niż Iadio a mianowicie Iaigiri. W sumie można by dodać też Yōjinbō (踊刃冒) tylko po prostu w zależności od użytego oręża albo potnie się przeciwnika albo go obije/połamie kości.