Chanbara

Rimuru
Postać porzucona
Posty: 176
Rejestracja: 9 sie 2022, o 10:22
Wiek postaci: 15
Ranga: Doko
Krótki wygląd: *Żółte oczy
*Niebieskie włosy do ramion
*Rekinie ząbki
*140 CM wzrostu. Niziutka
*Szczupła. Wiatr może mnie porwać :(
Multikonta: Arino

Chanbara

Post autor: Rimuru »

PROBLEM
Opisy Chanbary są pogmatwane, na tyle iż nie do końca czasem wiadomo jak używa się danych technik. Są nie intuicyjne dla szermierzy i nie są też w jakikolwiek połączone z szermierką, wymuszają dodatkowo dziwne kombinacje ataków. Np. Uragiri, którego miałem uczyć swojej postaci, mimo iż ktoś mi tłumaczył jak wygląda ta technika, to nic z niej nie mogę dalej zrozumieć. Do tego połowa technik jest zablokowana dla wielu ninja (Samuraj i materialny klon)

ROZWIĄZANIE nr.1
Usunięcie technik, przydzielenie odgórnie bonusu do korzystania z miecza w walce. W przeciwieństwie do walki wręcz, gdzie specjalne techniki mają większy sens, w walce na miecze nie ma jakoś specjalnych technik, które nie są uzależnione od anime i ich mocy. W Naruto miecze prawie nie istnieją. Techniki w szermierce, to tak naprawdę po prostu odpowiednie ruchy szermiercze. Więc w zależności od rozwoju Chanbary otrzymywałoby się odpowiedni bonus do każdego ataku mieczem w zależności od jakości broni.
Wtedy sens będzie miało większe posiadanie dobrego miecza zamiast bieganie z wielkim kunajem.

ROZWIĄZANIE nr.2
Nowe techniki, mające podłoże nie tylko w Naruto, ale w szermierce (jako tako) i w innych anime. W Taijutsu są techniki, które pozwalają dobrze dostosować swoje ataki, tak by pasowały nam one do postaci. W Chanbarze tego nie ma, a branie technik z innych anime jest o tyle utrudnione iż moce się wklejają w te techniki. Dlatego zebrałem trzy technik, by uzupełnić możliwości Chanbary. Chciałbym by możliwości Chanbary nie były mniejsze niż ktoś kto ma Goken (I oczywiście Taijutsu Uniwersalne)
Nazwa
Shomen Giri
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Długość ostrza oraz ramienia
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +10 do siły[color], trzymanie broni oburącz
Opis Technika polega na wyprowadzeniu cięcia znad głowy, trzymając miecz oburącz. Gdy opuszcza się rękę, należy wyprostować ramiona i pociągnąć górną dłonią miecz w dół, a dolną do góry, tak jakby chciało się go pociągnąć ku sobie, co pozwala tymczasowo skorzystać w pełni z długości ostrza.

Nazwa
Yarazu no Ame
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
5 m
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +20 do szybkości
Opis Technika polega na upuszczeniu swojego miecza i kopnięcia idealnie w jego koniec, w celu wystrzelenia go w przeciwnika, łapiąc go na braku przygotowaniu.
Samidare zamiast Uragiri
Nazwa
Samidare
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
Opis Technika stosowana do całkowitego zmylenia przeciwnika. Wyprowadza się atak trzymając miecz w jednej ręce, jednak po wyprowadzeniu ciosu wypuszcza się miecz, który chwyta się drugą ręką i wykonaniu cięcia.
DODATKOWE UWAGI


poprawiłem ci tabelki z opisami bo się wywaliły
Exodia
0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Chanbara

Post autor: Obi Wan Nerobi »

0 x
Awatar użytkownika
Yami
Posty: 2824
Rejestracja: 25 paź 2017, o 20:14
Wiek postaci: 25
Multikonta: Reigen

Re: Chanbara

Post autor: Yami »

0 x
Rimuru
Postać porzucona
Posty: 176
Rejestracja: 9 sie 2022, o 10:22
Wiek postaci: 15
Ranga: Doko
Krótki wygląd: *Żółte oczy
*Niebieskie włosy do ramion
*Rekinie ząbki
*140 CM wzrostu. Niziutka
*Szczupła. Wiatr może mnie porwać :(
Multikonta: Arino

Re: Chanbara

Post autor: Rimuru »

To raczej były przykładowe techniki jeżeli chodzi o rozwiązanie nr.2. Jako iż chciałem podać dwa możliwe rozwiązania, nie widziałem sensu w tworzeniu dodatkowych 15 technik w celu wyrównania z Tajiutsu. Co zaś tyczy się pierwszego rozwiązania, to może zbyt skrótowo to opisałem, poniżej jak to mogłoby wyglądać w ostatecznej wersji.

ROZWIĄZANIE nr.1
To rozwiązanie sprawia iż wtedy szermierze będą mieli na co tak naprawdę wydawać też Ryo, które zbierają. Ten pomysł oczywiście można byłoby dostosować do pozostałych styli również, w końcu i one cierpią na podobne problemy co sama Chanbara.
Nie jestem dobry z opisów technik(Co widać w liczbie przepuszczonych WT ^.^ ) , jednak ja dalej nie rozumiem jak działa ta technika Uragiri i gdy zadałem raz o to pytanie, to inni użytkownicy też mieli problem z opisem tej zdolności na tyle iż musiałem porzucić szanse na napisanie treningu dla tej zawiłej techniki.
Mogę uzupełnić chanbarę o więcej technik, tylko wtedy będę potrzebował przedyskutować opisy, tak by były one zrozumiałe, te które podałem, były tylko przykładowe, a obrazki nie miały znaczenia.
0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Chanbara

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Yami

Rimuru
0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Chanbara

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Przypominam, że od pomysłów i ich przygotowania jesteście wy. Ja tu tylko przychodzę się poczepiać, podzielić swoją opinią i może na końcu zatwierdzeniem. <winakisuke>

Jeśli nie ma i nie będzie chęci by temat kontynuować, przeniosę go za 24h do archiwum.
0 x
Arino
Postać porzucona
Posty: 561
Rejestracja: 1 lip 2021, o 20:48
Wiek postaci: 17
Ranga: Szpon, Kuro
Multikonta: Rimuru

Re: Chanbara

Post autor: Arino »

Nie miałem jak odpisywać w tym tygodniu gdyż komputer miałem w serwisie oraz niezbyt zachęcająco działa ostatnio mChat <catstare>
Racja, a technik S czy innych do walki bronią białą było jak na lekarstwo. Więc proponowałbym zamiast tych procentów, dodać na stałe coś takiego:
Jakość Jakość przedmiotów można określić po cenie za który ten przedmiot został kupiony. Bonus działa tylko w przypadku korzystania z techniki.
Dobra
Świetna
Perfekcyjna
To sprawi iż kupowanie lepszych broni w końcu będzie bardziej sensowne, bo posiadanie dobrej katany da nam dobry bonus stały. A żeby nie było iż to tylko dla mieczy, można to rozszerzyć na inne bronie - np. trochę lepsze Kunaje czy Kastety i buty (Tai-Userzy). Oczywiście Broń-Artefakt, zawsze były by jakością Perfekcyjną. To pozwoli wielu użytkownikom broni zużyć część swojej zgromadzonej z dawien dawna gotówki.

Szkoda iż nie przejdziemy do propozycji nr. 1, czyli brak technik, ale skoro tak mam kilka nowych technik dla Chanbary, bo aż 7. Nie jestem mistrzem opisów, lecz techniki te były już jakiś czas temu opisane i po ich ponownym przeczytaniu, ja je dalej doskonale rozumiem. Gorzej sprawa się ma z tym nieszczęsnym Uragiri, którego opisu nie zdołałem ugryźć, bo nie rozumiem jak to działa. Zaktualizowałem również cały kod Chanbary o Spis Treści, chwilowo leży u mnie w pracowni. W następnym poście wrzucam tylko NOWE techniki oraz nieszczęsne Uragiri :p
0 x
Arino
Postać porzucona
Posty: 561
Rejestracja: 1 lip 2021, o 20:48
Wiek postaci: 17
Ranga: Szpon, Kuro
Multikonta: Rimuru

Re: Chanbara

Post autor: Arino »

Obrazek
Nazwa
Shomen Giri
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Długość ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe Na czas używania techniki otrzymujemy +10 do szybkości, trzymanie broni oburącz
Opis Cięcie znad głowy trzymając miecz szerokim chwytem za rękojeść. Wykonując cios, należy odpowiednio wyprostować ramiona i pociągnąć dłonią przy jelcu miecz w dół, a drugą tą przy głowni w górę. Co pozwala na zadanie niezwykle szybkiego i silnego ciosu.
Obrazek
Nazwa
Yōchina katto
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +20 do szybkości
Opis Technika niskiej szarży, wybijając się z obu nóg i będąc bardzo pochylonym, wykonuje się przejście poniżej cięcia przeciwnik, by ostatecznie wykonując obrót, wokół rozpędzonego przeciwnika, ciąć w jego plecy.
Obrazek
Nazwa
Uragiri
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
Opis Technika stosowana do niespodziewanego zaatakowania przeciwników - zwłaszcza, gdy jeden stoi przed drugim. Użytkownik szarżuje z wyskokiem na tego z tyłu, biorąc duży zamach. Przeciwnik zostaje wtedy oszukany - myśli on, że uderzenie zaraz go dosięgnie, podczas gdy cios właściwy nadchodzi... za plecami, dosięgając tego, który stał przed domniemanym celem. Ze względu na dobre położenie przeciwników, którzy nie wchodzą nam w drogę podczas uderzenia, możemy wyprowadzić gładkie, płynne cięcie.
Nazwa
Sword Breaker
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Długość Ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +30 do siły.
Opis Pierwszym krokiem jest wykonanie techniki "Shomen Giri" tyle że najpierw z prawej strony skośnie w dół do lewej strony ciała, a następnie z lewej strony górnej do prawej. Mając miecz po swojej prawej stronie dokonujemy ukośne cięcie od dołu do góry. Odpowiednio wykonana technika może doprowadzić do poważnego uszkodzenia broni o gorszej jakości, w tym też niestety własnej jeżeli przeciwnik ma lepszą broń.
Nazwa
Yarazu no Ame
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
20 Metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +40 do szybkości.
Opis Technika polega na upuszczeniu swojego miecza i kopnięcia idealnie w jego koniec, w celu wystrzelenia go w przeciwnika, łapiąc go na braku przygotowaniu.
Obrazek
Nazwa
Samidaree
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
20 Metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +40 do siły.
Opis Technika stosowana do całkowitego zmylenia przeciwnika. Wyprowadza się atak trzymając miecz w jednej ręce, jednak po wyprowadzeniu ciosu wypuszcza się miecz, który chwyta się drugą ręką i wykonaniu cięcia.
Nazwa
Perfect Parry
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
20 Metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +40 do siły.
Opis Doskonałe technika ofensywno-defensywna, polegająca na wyczekaniu odpowiedniego momentu, w którym przeciwnik zamierza się na nas z cięciem, a my sami mamy ustawieni miecz w dół. Dokonuje się błyskawicznego cięcia w górę, sprawiając iż przeciwnika broń zostaje skierowana w górę, a my sami możemy ciąć w dół ukośnie przez jego klatkę piersiową.
Obrazek
Nazwa
Ittoryu Sanjuuroku Pound Hou
Ranga
S
Pieczęci
Brak
Zasięg
20 Metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +50 do siły. Wymaga Siły: 100
Opis Skupiając wszystkie swoje zmysły, chakrę oraz energię na ostrzu, ustawiamy się do cięcia. W momencie pełnego skupienia wykonuje się jedno cięcie, które rozcina powietrze tnąc tym samym przeciwnika oddalonego od nas po za zwyczajowy zasięg ostrza.
Uwaga Jest to kinjutsu, możliwe do nauki tylko ze specjalnego, zdobycznego zwoju (wyprawa Rangi A) - na świecie istnieją jedynie trzy sztuki zawierająca tę wiedzę.
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4095
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Re: Chanbara

Post autor: Jawa »

1. Nazwy japońskie wszędzie mają być
2. To kinjutsu to jest w zasadzie coś co mają samuraje, więc można usunąć
0 x
Awatar użytkownika
Jawa
Administrator
Posty: 4095
Rejestracja: 10 mar 2015, o 23:33
Ranga: Admin Ogólny
GG/Discord: MxPl#7094
Multikonta: Sasame | Ruushi Fea

Re: Chanbara

Post autor: Jawa »

Dodatkowo, czemu perfect parry i samidaree maja po 20 metrów zasięgu
0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Chanbara

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Od siebie na szybko dodam jeszcze kwestie obrazków:
1. Rozmiar. Jeśli technika nie mieści się na ekranie to jest problem, jeśli sam obrazek LEDWO mieści się na ekranie, to tym bardziej jest to problematyczne.
2. Watermarki. Wygląda to przynajmniej źle, a nawet nieprofesjonalnie. Według mnie, zdecydowanie do poprawy.
0 x
Awatar użytkownika
Souei
Posty: 1047
Rejestracja: 29 gru 2020, o 12:45

Re: Chanbara

Post autor: Souei »

Gdyby poprawić troszkę opis tej techniki rangi C, to nawet można by ją dodać. Reszta wygląda gorzej od tego co mamy obecnie, więc nie psułbym nimi chanbary jeszcze bardziej.
1 x
Obrazek
Arino
Postać porzucona
Posty: 561
Rejestracja: 1 lip 2021, o 20:48
Wiek postaci: 17
Ranga: Szpon, Kuro
Multikonta: Rimuru

Re: Chanbara

Post autor: Arino »

Poprawione oraz usunięte. Przerzuciłem Perfect Parry ( Pāfekutoparī ) na S, by choć jedna tam była.
O które techniki chodzi? Co do Watermarków, jeżeli poprawki przejdą mogę spróbować zrobić te Gify przy pomocy innego programu.
Cóż, jak zacząłem w jednym z postów, moje opisy nie są idealne, jednak nie rozumiem jak to sprawia iż propozycja ulepszenia Chanbary sprawia iż ona cała wygląda gorzej. W tej propozycji proponuję by broń w końcu coś dawała, poza opisem jak wygląda rana oraz 6 nowych przystępnych technik dla Chanbary, tak by osoba mając miecz nie musiała się czuć gorzej od osoby walczącej jako Tai-User. I by była jasność, stare nie są usuwane.
Do tej pory chanbara użyteczność kończyła się na C, a z propozycją mamy przystępne techniki do wykorzystania na poziomie techniki B-S. Chyba, że masz jakieś lepsze rozwiązanie Souei :) ?
0 x
Arino
Postać porzucona
Posty: 561
Rejestracja: 1 lip 2021, o 20:48
Wiek postaci: 17
Ranga: Szpon, Kuro
Multikonta: Rimuru

Re: Chanbara

Post autor: Arino »

Obrazek
Nazwa
Shomen Giri
Ranga
D
Pieczęci
Brak
Zasięg
Długość ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe Na czas używania techniki otrzymujemy +10 do szybkości, trzymanie broni oburącz
Opis Cięcie znad głowy trzymając miecz szerokim chwytem za rękojeść. Wykonując cios, należy odpowiednio wyprostować ramiona i pociągnąć dłonią przy jelcu miecz w dół, a drugą tą przy głowni w górę. Co pozwala na zadanie niezwykle szybkiego i silnego ciosu.
Obrazek
Nazwa
Yōchina katto
Ranga
C
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +20 do szybkości
Opis Technika niskiej szarży, wybijając się z obu nóg i będąc bardzo pochylonym, wykonuje się przejście poniżej cięcia przeciwnik, by ostatecznie wykonując obrót, wokół rozpędzonego przeciwnika, ciąć w jego plecy.
Obrazek
Nazwa
Uragiri
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zależy od długości ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +30 do szybkości
Opis Technika stosowana do niespodziewanego zaatakowania przeciwników - zwłaszcza, gdy jeden stoi przed drugim. Użytkownik szarżuje z wyskokiem na tego z tyłu, biorąc duży zamach. Przeciwnik zostaje wtedy oszukany - myśli on, że uderzenie zaraz go dosięgnie, podczas gdy cios właściwy nadchodzi... za plecami, dosięgając tego, który stał przed domniemanym celem. Ze względu na dobre położenie przeciwników, którzy nie wchodzą nam w drogę podczas uderzenia, możemy wyprowadzić gładkie, płynne cięcie.
Nazwa
Sōdobureikā
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
Długość Ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +30 do siły.
Opis Pierwszym krokiem jest wykonanie techniki "Shomen Giri" tyle że najpierw z prawej strony skośnie w dół do lewej strony ciała, a następnie z lewej strony górnej do prawej. Mając miecz po swojej prawej stronie dokonujemy ukośne cięcie od dołu do góry. Odpowiednio wykonana technika może doprowadzić do poważnego uszkodzenia broni o gorszej jakości, w tym też niestety własnej jeżeli przeciwnik ma lepszą broń.
Nazwa
Yarazu no Ame
Ranga
B
Pieczęci
Brak
Zasięg
20 Metrów
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +40 do szybkości.
Opis Technika polega na upuszczeniu swojego miecza i kopnięcia idealnie w jego koniec, w celu wystrzelenia go w przeciwnika, łapiąc go na braku przygotowaniu.
Obrazek
Nazwa
Samidaree
Ranga
A
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg Ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +40 do siły.
Opis Technika stosowana do całkowitego zmylenia przeciwnika. Wyprowadza się atak trzymając miecz w jednej ręce, jednak po wyprowadzeniu ciosu wypuszcza się miecz, który chwyta się drugą ręką i wykonaniu cięcia.
Obrazek
Nazwa
Pāfekutoparī
Ranga
S
Pieczęci
Brak
Zasięg
Zasięg Ostrza
Koszt
Brak
Dodatkowe
Na czas używania techniki otrzymujemy +40 do siły.
Opis Doskonałe technika ofensywno-defensywna, polegająca na wyczekaniu odpowiedniego momentu, w którym przeciwnik zamierza się na nas z cięciem, a my sami mamy ustawieni miecz w dół. Dokonuje się błyskawicznego cięcia w górę, sprawiając iż przeciwnika broń zostaje skierowana w górę, a my sami możemy ciąć w dół ukośnie przez jego klatkę piersiową.
0 x
Awatar użytkownika
Obi Wan Nerobi
Posty: 506
Rejestracja: 1 lip 2019, o 18:38
Aktualna postać: Kisuke

Re: Chanbara

Post autor: Obi Wan Nerobi »

Niemalże wszystkie obrazki są zbyt duże. Zajmują zdecydowanie zbyt dużą część ekranu. Sprawdź sobie jak wygląda Chanbara obecnie. Niskie, szerokie obrazki. Wolałbym pozostać przy spójności w tej kwestii, zamiast tego, że każda technika ma inną wysokość obrazka. A Pāfekutoparī i Shomen Giri to już zdecydowanie najbardziej widoczny przykład.
Watermarki, spoko, rozumiem, do tego przejdziemy na końcu, bo to rzeczywiście może być upierdliwa kwestia.

Kwestia jakości przedmiotów nie podobają mi się jakoś specjalnie, niepotrzebne kombinacje dla maksymalnie kilkunastu punktów siły. W Takedzie coś takiego pośrednio funkcjonuje i jest upierdliwe.

Teraz opisy i sposób działania technik:
Shomen Giri - "trzymając miecz szerokim chwytem". Czym jest ten szeroki chwyt?
Yōchina katto - powiedzmy, że wystarczająco zrozumiałe.
Uragiri - przecież to dosłownie to samo co obecnie mamy i co jest źle opisane.
Sōdobureikā - jeśli "Pierwszym krokiem jest wykonanie techniki "Shomen Giri"" to trzeba dodać wymóg tej techniki D. Ale ja sam osobiście widziałbym to jako opis wykonanych po sobie trzech cięć. Fragment o uszkodzeniu broni do wywalenia. Nie mamy na to odpowiedniej mechaniki i nie widzę potrzeby jej wprowadzania.
Yarazu no Ame - przedziwne i trochę nie wiem co myśleć o dodaniu czegoś takiego. Z jednej strony to jakieś urozmaicenie, ma pewne wady, ale z drugiej strony taka możliwość wykonania zasięgowego ataku nie pasuje do chanbary
Samidaree - Technika według swojego opisu utrudnia odpowiedni unik, może lepszy byłby bonus szybkości, zamiast siły?
Pāfekutoparī - kwestia blokowania istnieje np w technice Kōsa Hō. Poszedłbym tym tropem i dodał ten sam wymóg "Percepcja większa od Szybkości oponenta". Oprócz tego bonus +50, a nie +40, bo zmieniłeś na rangę S.

Zasięg - Zależy od długości ostrza, ujednolicić to we wszystkich technikach, bo raz masz tak, raz inaczej.
0 x
Zablokowany

Wróć do „Odrzucone”

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości