Strona 1 z 1

Osiągnięcia

: 19 lis 2022, o 06:32
autor: Genzou
Wstęp Proponuje wprowadzić system osiągnięć jak na konsolach czy platformach dystrybucji cyfrowej i zarządzania prawami cyfrowym( Steam, GoG etc.)
Czemu ma to służyć ? Uatrakcyjnienie gry w przyjemny i łatwy sposób
Opis pomysłu Wprowadzić listę osiągnięć, za których uzyskanie są symboliczne nagrody w postaci ph i ryo.
Każdy z graczy oprócz rozliczenia z kp i ryo, musiałby zacząć rozliczać się z osiągnięć.

Nagrody mają być symboliczne jako kolejny miły dodatek

Przykładowa lista osiągnięć:

Nazwa osiągnięcia: Witamy w Shinobi War !
Warunek: Zaakceptowana KP
Nagroda: 1PH/100 ryo

Nazwa osiągnięcia: Wieczny Doko
Warunek: Wykonaj 10 misji D
Nagroda: 1 PH

Nazwa osiągnięcia: Gdzie tak pędzisz ?
Warunek: Osiągnięcie rangi Akoraitto w dwa miesiące
Nagroda: 1 PH

Nazwa osiągnięcia: Pierwsza rocznica
Warunek: Rok od założenia konta na SW
Nagroda: 100 ryo

Nazwa osiągnięcia: A więc lubisz grać złymi ?
Warunek: Zostanie wyrzutkiem
Nagroda: 100 ryo

Nazwa osiągnięcia: Zwierz
Warunek: Podpisany pakt ze zwierzętami
Nagroda: 1 PH

Nazwa osiągnięcia: Rakotwórca
Warunek: Utworzona własna technika
Nagroda: 100 ryo

Nazwa osiągnięcia: Kolekcjoner
Warunek: Zebranie 100 osiagnięć
Nagroda: 3 PH / 5 PH / 500 ryo

Trzeba stworzyć porządną listę osiągnięć, w fazie startowo - testowej można wypuścić ze sto. Jednak finalnie liczba spokojnie powinna przekroczyć tysiąc

EDIT

Ewentualnie jakbyśmy bali się, że i tak w grę wchodzi za dużo PH. To zawsze można stworzyć nową walutę za którą będzie dokonywało się zamian.
20 NW = 1 PH
1NW = 1 ryo

Re: Osiągnięcia

: 19 lis 2022, o 10:10
autor: Yami
Kurcze zacznie się platynowanie. Gramy raczej dla tworzenia historii niż zdobywania osiągnięć. One i tak już są u nas w formie przeżytych eventów, wypraw, walk. Kurde to jest osiągnięcie przeżyć spotkanie z głównym antagonistą w 4 oczy.

No i.... dlaczego Twoim zdaniem wyrzutek jest złym?
Ranisz moje serce :(

Re: Osiągnięcia

: 19 lis 2022, o 10:18
autor: Rika Kari Matsubari
Sama idea nie jest zła, ale Yami ma rację. W SW kolekcjonuje się historie, a nie osiągnięcia. Wymyślanie tego to sporo roboty, rozliczanie tego to sporo roboty i jeszcze ktoś to musi na końcu sprawdzać. A w zamian dostajemy jakieś śladowe ilości nagród i tak właściwie niewiele z tego wynika. Także ten pomysł by naszej gierki nie zrujnował, ale raczej nie wnosi tego czego szukamy w SW i zamiast to wprowadzać lepiej poświęcić czas na jakiś rework albo stworzenie nowego klanu ;)

Re: Osiągnięcia

: 19 lis 2022, o 13:09
autor: Ashitaka
Dodatkowa waluta to zupełnie niepotrzebna komplikacja.

Mamy na forum funkcjonujący system odznak. Pozwala bardzo szybko, na podstawie samych ikonek pod avatarem rozeznać się w tym, co dana postać osiągnęła. Bez konieczności poznania całej karty i przekopywania się przez posty eventu, sprzed 5 lat. Uważam, że bardziej adekwatne byłoby rozwinięcie już istniejącego tematu.

Dodatkowe punkty, czy pieniądze nie są potrzebne. Odznaki same w sobie stanowią wystarczającą nagrodę, jeżeli przyznawane będą za zrobienie czegoś realnie wymagającego (+ lojalnościowe, za czas gry). Osiągnięcie za klepanie misji, czy postów nie nazwałbym szczególnym "osiągnięciem". Nie wiem jak trudne jest zdobycie danej rangi w określonym czasie, ale brzmi ciekawiej (chociaż starsze postacie nie mogą już jej osiągnąć).

Forum na pewno jest fabularne i kolekcjonowanie doświadczeń ma kluczowe znaczenie. To jednak nie rzutuje na istnienie odznak, czy osiągnięć. To, że x kolekcjonuje znajdźki, medale, czy inne obrazki i nosi je z dumą, czerpiąc z tego satysfakcje, w żaden sposób nie wpływa na fabułę osób, niezainteresowanych systemem.


Nikomu nie zaszkodzi, więc dlaczego by nie.

Re: Osiągnięcia

: 19 lis 2022, o 16:47
autor: Haruzen
Jeśli mają być jakiekolwiek osiągnięcia, to na pewno nagrodami nie mogą być ph, nawet tak symboliczne kwoty. Nie na tak dalekim etapie istnienia forum. Ryo też średnio mi się widzi. Początkujący już mają fajny bonus do ph i imo jest on wystarczający jeśli chodzi o przyspieszenie progresu świeżaków.
Poza tym jednak... mamy już przecież odznaki, które, jak mi się zdaje i tak nikogo nie interesują i jest to niepotrzebny relikt słusznie minionej administracji. Takie osiągnięcia najprawdopodobniej sprowadziłby się do kolejnej niepotrzebnej ikonki w profilu. Poza tym... Jeśli autor chce dawać osiągnięcie za zdobycie 100 osiągnięć, to dlaczego opisał ich mniej niż 10? Jestem przekonany, że nawet jeśli ów pomysł zyska popularność wśród użytkowników, to administracja ma ważniejsze rzeczy do roboty, niż wymyślanie czegoś takiego. No i... serio, komuś chciałoby się pamiętać sto różnych osiągnięć, tylko po to, aby zaznaczyć sobie jakiś punkcik w kp? Nie mówiąc już o fakcie, że wygląda to tak, jakby w dalszych osiągnięciach były rzeczy sugerujące mocno buildy schowane za uhide.

Re: Osiągnięcia

: 19 lis 2022, o 17:35
autor: Genzou
Jeżeli licząc like na nie to mamy pięciu graczy którym pomysł się nie podoba i jeden głos neutralny. Myślę, że spokojnie można zamknąć temat.

Przyznam się szczerze, że akurat tego wywodu nie rozumiem. Co on wnosi do dyskusji ? Jednak skoro jest to jakiś fajerwerk puszczony w moją stronę to odpowiem. Ponieważ ten pomysł jest prostą ideą, ani oryginalną, ani odkrywczą. Znaną wszystkim bardzo dobrze, napisałem:
"Przykładowa lista osiągnięć:"
Bo chodziło o przedstawienie idei, a doskonale zdawałem sobie sprawę czy jak napiszę dziesięć, sto, a może nawet tysiąc przykładów to nikogo bardziej do niej nie przekonam. A skoro owy pomysł umiera na starcie to straciłbym tylko czas wymyślając kolejne przykłady.

Re: Osiągnięcia

: 6 gru 2022, o 13:41
autor: Obi Wan Nerobi
System odznak mnie szczerze nie bardzo rajcuje. Odnoszę wrażenie, że po pierwszym zachwycie, większość osób szybko zapomina o tym.

Można to rzeczywiście nieco przywrócić na pierwotne tory, dokładając kolejne odznaki za ważniejsze osiągnięcia. Aczkolwiek będzie to bardzo ograniczona lista do rzeczy fabularnych (eventy, wydarzenia, ważne misje, wyprawy z mega implikacjami fabularnymi) i nagrodą byłoby jedynie kolejna ikonka do profilu, bez zbytecznych 10PH za klepnięcie 15 postów.

Osiągnięć w takiej formie jak tutaj przedstawiono nie widzę sensu wprowadzać.

Re: Osiągnięcia

: 6 gru 2022, o 16:41
autor: Ken Katagiri
Powiem inaczej z tego co zauważyłem mamy swoje lata i nie chodzi tutaj o proste platynowanie, o proste rozwalenie wioski bo jestem silny i mogę tylko o tworzenie kontetu, rozwoju całej społeczności. Takie osiągnięcia tylko by zniszczyły fabułe dały by furtkę otwartą by nagle tworzyć postacie tylko po to by platynować bez zacięcia fabularnego.

Re: Osiągnięcia

: 6 gru 2022, o 22:51
autor: Azuma
Co najwyżej, byłbym za rozwinięciem obecnej listy, skupiając się właśnie na globalnych wydarzeniach, albo takich które definitywnie wpłyną na jakaś prowincję – to wszystko oczywiście bez dodatkowej bonifikaty w postaci ryo albo ph. Po prostu, sama odznaka byłaby nagrodą, podkreślając zasługi (albo i nie) postaci w takim wydarzeniu.

Re: Osiągnięcia

: 22 gru 2022, o 14:00
autor: Obi Wan Nerobi
System odznak ma jakieś poparcie wśród graczy i jest chęć podtrzymania go oraz rozwinięcie. Zapamiętam to w trakcie moich dalszych prac, ale obecny zaproponowany tutaj system osiągnięć nie ma racji bytu na forum, z racji czego daję ostatnie 48h i przeniosę temat do archiwum/odrzuconych.